بسیاری از بازاریابان تمایل دارند که میزان ترافیک، تعداد کلیکها و تعداد ورود به صفحههای وبسایت برند خود را افزایش دهند؛ اما بهینه کردن این موارد بهتنهایی سودی برای شما ندارد. شما باید از ترافیک موجود یک وبسایت استفاده کنید و آنها را به سمت هدفی که از قبل برای خود مشخص کردهاید، متمایل کنید و نرخ تبدیل وبسایت خود را افزایش دهید.
مثلاً اگر هدف شما از ایجاد یک صفحه فرود خاص، عضویت در یک خبرنامه باشد، باید کاربران فعلی وبسایت خود را تشویق به این کار کنید.
در واقع هدف شما از بازاریابی برای برندتان باید این باشد که نرخ تبدیل مخاطبان خود را بهینه کنید. بهینهسازی نرخ تبدیل با عبارت مخفف CRO یا همان Conversion Rate Optimization در ادبیات بازاریابی و فروش وارد شده است و در این نوشتار، ابتدا به تعریف CRO و بعد به ۸ راهکار برای بهینه سازی نرخ تبدیل میپردازیم.
برای آنکه یک فرد عادی را در قیف بازاریابی حرکت دهید و او را به یک مشتری واقعی برای برند خود تبدیل کنید، باید ابتدا آن فرد را به به یک lead کنید و سپس، lead های تولید شده را پرورش دهید تا به مشتری تبدیل شوند. بسیاری از برندها برای این کار یک وبسایت با صفحات فرود مختلف طراحی میکنند. تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، در هر کدام از صفحات فرود مانند صفحات قیمتگذاری محصولات، خرید یک محصول، بلاگ و … میتواند اتفاق افتد.
بهعنوان یک بازاریاب وظیفه شما این است که فرآیند تبدیل یک فرد عادی به مشتری را تسریع و تسهیل کنید. بهینهسازی نرخ تبدیل مخاطبان وبسایت یک برند میتواند فرصت خوبی برای بازاریابان آن برند باشد تا بتوانند بیشتر بر مخاطبان خود تأثیرگذار باشند و آنها را به مشتری وفادار خود تبدیل کنند. بهینهسازی نرخ تبدیل به این معناست که از تعداد فعلی مخاطبان خود بتوانید تعداد lead و مشتری بیشتری تولید کنید.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
هنگامیکه تیم بازاریابی برند شما شروع به تولید lead میکند، باید به بهبود نرخ تبدیل مخاطبان خود به lead فکر کنید و در نهایت باید بتوانید leadهای تولیدشده را پرورش دهید و تعداد بیشتری از آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید.
بهعنوان نمونه فرض کنید که وبسایت شما ۱۰هزار بازدیدکننده در ماه دارد که نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به lead و نر خ تبدیل lead به مشتری هرکدام ۱٪ است. اگر شما بخواهید نرخ تبدیل وبسایت خود را بهبود دهید و آن را دوبرابر کنید، با افزایش تعداد بازدیدکنندگان خود نمیتوانید انتظار داشته باشید که نرخ تبدیل وبسایت خود را افزایش داده باشید؛ بلکه باید تدابیری بیندیشید که از همین ترافیک موجود بتوانید تعداد lead و مشتری جدید بیشتری تولید کنید؛ بنابراین، افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک وبسایت معیار درستی از سنجش عملکرد یک وبسایت نیست.
نادیده گرفتن بنرها یک پدیده واقعی است چراکه مردم عادت به نادیده گرفتن اطلاعات بنر در وبسایتها دارند. همچنین، در اغلب موارد افراد تا انتهای یک پست را نمیخوانند؛ بنابراین، قرار دادن یک CTA عادی در انتهای یک پست نمیتواند انتخاب مناسبی باشد؛ بنابراین، باید به دنبال یک رویکرد جدید برای جلب توجه مخاطبان بود.
Hubspot بر این باور است که CTA های مبتنی بر متن میتوانند مفید باشند. منظور از CTA مبتنی بر متن در یک پست بلاگ، یک خط مستقل از متن با تگ H3 و یا H4 است که افراد را به یک صفحه فرود خاص هدایت میکند.
Hubspot تحقیقاتی بر روی ۱۰ پست خود انجام داد که ببیند آیا CTAهای مبتنی بر متن واقعاً نرخ تبدیل وبسایت را افزایش میدهند یا نه. بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیق hubspot، CTAهای عادی تنها ۶٪ از lead های تولیدی پستهای بلاگ را در اختیار داشتند؛ درحالی CTA های مبتنی بر متن ۹۳٪ از lead های تولیدی را به خود اختصاص دادند.
یکی از راههای دیگری که میتوانید برای بهبود نرخ تبدیل وبسایت خود از آن استفاده کنید، استفاده از pop upها است. شما از این طریق میتوانید توجه مخاطبان وبسایت خود را جلب کنید و به آنها یک پیشنهاد ارائه دهید.
Hubspot با استفاده از pop up در بلاگ خود به نتایج جالبی رسید. بر اساس نتایج منتشر شده از Hubspot، در اثر استفاده از pop up در مقایسه با استفاده از یک CTA عادی در انتهای پست، نرخ کلیک این وبسایت ۱۹۲٪ و تعداد عضویتها ۲۷٪ افزایش داشته است.
Mailerlite یکی از ابزارهایی است که میتواند شما را در زمینه طراحی pop upهای مختلف کمک کند. شما به کمک Mailerlite میتوانید تعیین کنید که pop upها در کدامیک از صفحات فرود و با چه فواصل زمانی به هر کدام از مخاطبان شما نمایش داده شوند. همچنین، شما میتوانید نتایج تحلیلی حاصل از آنها مانند نرخ کلیک، نرخ تبدیل و … مرتبط با هر یک از pop upها را نیز ببینید و آنها را مورد بررسی قرار دهید.
امروزه صفحات فرود یکی از ابزارهای مهم بازاریابان یک برند است. صفحه فرود جایی است که یک بازدیدکننده به یک lead تبدیل میشود و یا leadهای تولیدشده در آن صفحه بیشتر با یک برند درگیر میشوند و در نهایت به مشتری تبدیل میشوند. این صفحات نقش اساسی در وبسایت شما دارند و شما باید با استفاده از تست A/B در این صفحات بیشترین بهره را از آنها ببرید. البته نتایج حاصل از تست A/B زمانی معتبر است که فضای نمونهای که روی آن تست انجام میدهید، بزرگ باشد. مثلاً تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما و نرخ تبدیل آن نباید عدد کوچکی باشد.
تست A/B را در روزهای مختلف هفته و ماههای مختلف سال انجام دهید، چرا که روند تغییرات نرخ تبدیل یک وبسایت در روزهای مختلف هفته و ماههای مختلف سال متفاوت است.
میتوانید موارد مختلف مانند کپیرایتینگ، محتوای پیشنهادها، تصاویر، فرمهای پرسشنامه، طراحی و … مرتبط با صفحات فرود اساسی را مورد تست A/B قرار دهید.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
بر روی leadهایی برای بازاریابی سرمایهگذاری کنید که با احتمال بیشتری ممکن است مشتری شما شوند؛ اما کدامیک از leadهای تولیدشده باید وارد فرآیند بازاریابی شوند؟
جواب این سؤال متناسب با هر صنعتی متفاوت است. با توجه به هدفی که دارید آن دسته از leadهایی که برای شما مهمتر هستند را انتخاب کنید؛ مثلاٌ ممکن است leadهایی که برای دریافت راهنمای استفاده از محصول یا دموی رایگان محصول شما ثبتنام کردهاند، مهم باشند.
میتوانید leadهای واجد شرایط بازاریابی و یا همان MQLها را از طریق تست A/B پیدا کنید و سپس عمده توجه بازاریابی خود را بر این دسته از leadها قرار دهید. همچنین، باید leadهای تولیدی خود در آینده را از طریق طراحی خوب و CTAهای هوشمندانه به MQLها تبدیل کنید.
این مطلب را هم بخوانید: 25 راهکار برای افزایش ترافیک وب سایت
در بسیاری از فرآیندهای مرتبط با تیم فروش میتوانید از اتوماسیون کردن امور استفاده کنید. بهعنوان نمونه، هنگامیکه یک lead یک فعالیت خیلی مهم مثلاً تماشای صفحه قیمتگذاری در وبسایت شما انجام داد، به تیم فروش از طریق ایمیل خبررسانی شود. یا اگر فعالیت شما در حوزه تجارت الکترونیک است، بهطور خودکار یک ایمیل به افرادی که سبد خرید خود را رها کردهاند، ارسال شود.
به کمک ابزارهایی مانند ساپلاین میتوانید با بازدیدکنندگان وبسایت خود بهصورت آنلاین چت کنید. جهت افزایش نرخ تبدیل وبسایت خود باید قابلیتهای چت کردن را به صفحههای با عملکرد بالا مانند صفحات قیمتگذاری محصول اضافه کنید تا leadها در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانند با شما چت کنند. با این کار احتمال مشتری شدن leadها بیشتر میشود.
اگر پستهای بلاگ خود را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که بعضی از آنها بهتر از سایرین عمل کردهاند. بهینهسازی پستهای بلاگ بزرگترین شانس شما برای بهینهسازی نرخ تبدیل است.
برای شروع، ابتدا باید پستهایی که تعداد زیادی بازدیدکننده اما نرخ تبدیل کمی دارند را شناسایی کنید. سپس، مشکلاتی که سبب شده تا نرخ تبدیل آن پستها کم باشد را پیدا کنید و آنها را برطرف نمایید. ممکن است مشکل این پستها این باشد که محتوای پیشنهادشده به مخاطبان با متن پست سازگاری نداشته باشد و یا CTA مناسبی برای آن در نظر نگرفته باشید و … .
در گام بعد باید پستهایی که نرخ تبدیل خوبی دارند را شناسایی کنید و ترافیک بالایی را به سمت این پستها هدایت کنید. با تبلیغ این پستها در رسانههای اجتماعی مختلف مانند لینکدین، تلگرام و …، یا بالا بردن رنکینگ این پستها در گوگل میتوانید ترافیک بالایی به سمت این پستها هدایت کنید. همچنین، باید همواره این پستها را بهروز و مرتبط نگه دارید تا بازدیدکنندگان آنها به خواندنشان مشتاق شوند.
بازدیدکنندگان قدیمی خود را که دیگر وبسایت شما را رها کردهاند، شناسایی کنید و آنها را به بازگشتن مجدد به وبسایت خود تشویق کنید. میتوانید از راههای مختلفی مخاطبان قدیمی را به بازگشتن به وبسایت خود تشویق کنید. مثلاً میتوانید تبلیغ وبسایت خود را در سایر وبسایتها که نرخ تبدیل بالایی نیز دارند به مخاطبان قدیمی خود نمایش دهید. برای این کار تنها کافی است یک عکس و یک محتوای جذاب جهت جلب توجه مخاطبان خود داشته باشید.
6 شاخص مهم تحلیل وب سایت را در کالج تپسل بخوانید.
منبع : hubspot
پرسشهای رایج
CRO در بازاریابی مخفف چیست؟
CRO مخفف عبارت Conversion Rate Optimization به معنی بهینهسازی نرخ تبدیل است. بازاریابی CRO روشی برای افزایش درصد بازدیدکنندگان وبسایت شما است که اقدام دلخواه خود را انجام میدهند، است. تبدیلها اهداف مقدس یک بازاریاب هستند، اما این تبدیلها بسته به اهداف شرکت شما میتواند معانی مختلفی داشته باشد.
نقش CRO چیست؟
CRO مسئول عملیات، فروش، توسعه شرکت، بازاریابی، قیمتگذاری و مدیریت درآمد است. هدف اصلی آنها فروش هر محصول برای ایجاد بیشترین درآمد ممکن برای مرتبطترین مخاطبان است. آنها باید اثربخشی سرمایهگذاریهای بازاریابی و تبلیغات را به حداکثر برسانند.
استراتژی CRO چیست؟
برنامه CRO یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که کسبوکارها برای بهبود نرخ تبدیل وبسایت یا برنامه خود توسعه میدهند. برنامههای CRO شامل تجزیهوتحلیل کل یک وبسایت برای یافتن موانع تبدیل و سپس بهینهسازی صفحات وب برای بهبود تبدیل است.
zp-pdl.com www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php female wrestling https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php http://www.otc-certified-store.com/hypertension-medicine-usa.html http://www.otc-certified-store.com/beauty-products-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php займ без проверокзайм с плохой кредитной историей на картузайм безработным без отказа займ онлайн с 18 лет на картузайм финансзайм на киви без отказов
1 ديدگاه نظر دهيد
سلام خسته نباشید مطالبتون خیلی مفید بود