امروزه، ایمیل مارکتینگ یک ابزار بسیار کارآمد برای تشویق کردن مخاطبانتان و تولید lead های باکیفیت است.
بازاریابی ایمیلی، روزبهروز در حال رشد و پیشرفت است. Gmail به تنهایی بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد و براساس پیشبینیهای انجام شده، این عدد در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۳ میلیارد نفر خواهد رسید.
ایمیل مارکتینگ روز بهروز فرآیندی سختتر و رقابتیتر میشود. در این میان، آن دسته از بازاریابان ایمیلی پیروز خواهند شد که با استراتژیهای مختلف ایمیل مارکتینگ آشنا باشند.
در این پست از کالج تپسل آینده بازاریابی ایمیلی را بیان کرده و میگوییم که ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ به چه شکل خواهد بود و درآخر به ۱۱ راهکار برای رشد و بهبود ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ می پردازیم.
بازاریابی ایمیلی را کامل یاد بگیرید: آموزش ایمیل مارکتینگ
مانند هر شکل دیگر از بازاریابی دیجیتال، در ایمیل مارکتینگ نیز لازم است که همیشه از روندهای آتی و استراتژیهای پیشرو مطلع باشید و پیش بینی کنید تا جایگاه خود را در بین رقیبانتان حفظ کنید. در این نوشتار روندهای پیشرو در سال جدید برای ایمیل مارکتینگ را بررسی و برای حفظ جایگاه شما نسبت به رقیبان توصیههایی میکنیم.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
در بررسی روندهای ارتباطی و تکنولوژی، گاهی این سؤال مطرح میشود که آیا با گسترش pm و Im، ایمیل، کارآیی خود را از دست خواهد داد؟ نتایج زیر بر اساس آمار منتشر شده توسط emailmolnday میباشد:
در نظرسنجی emarsys و WBR Digital، نزدیک به ۸۱ درصد از خردهفروشیهای آنلاین میگویند که ایمیل مارکتینگ نیرومندترین ابزار برای جلب مشتری است و ۸۰ درصد بر این باورند که ایمیل مارکتینگ ابزار کلیدی برای حفظ و وفادار کردن مشتری است. البته همه اینها در صورتی امکانپذیر است که خود مشتری، هم متقاضی دریافت ایمیل باشد و خود آدرس ایمیل خود را وارد کرده باشد.
بازاریابی ایمیلی ابزاری قدرتمند برای جلب مخاطبان به محصولات و یا محتوایی است که به آنها عرضه میکنید. قطعاً ایمیل از بین نخواهد رفت و کاربری خود را از دست نمیدهد. ولی احتمالاً تهیه ایمیل مناسب و ایده آل و مدیریت ایمیل مارکتینگ سختتر میشود. در ادامه به چند مورد از تغییراتی که در ایمیل مارکتینگ اتفاق میافتد، اشاره میکنیم.
اتفاق جدیدی که در روند ارسال ایمیل و ایمیل مارکتینگ در حال وقوع است، ترفندهایی است که با برنامهنویسی و کدهای مخصوص برای جذاب کردن محتوا در ایمیل و تعاملی کردن بیشتر محتوای ایمیل استفاده میشود. کاری که در طراحی وبسایت در سالهای اخیر اتفاق میافتاد و روند پیشرو، ظهور آن در ایمیلها را پیشبینی میکند. این اتفاق میتواند بر جذابیت ایمیلهای ارسالی و افزایش نرخ کلیک موثر باشد. اما باید به این نکته توجه کنیم که برخی از سرویسدهندهها دیرتر از بقیه توانایی نمایش صحیح این ایمیلها را خواهند داشت. بنابراین اگر تمایل دارید از این ترفندهای خاص و جذاب استفاده کنید، بهتر است گزینههای اضافه دیگری برای مخاطبانی که از آن سرویسها استفاده میکنند، درنظر بگیرید. مراحل بعدی طراحی این سبک ایمیل به کمک یک دولوپر برایتان قابلاجرا است و بر اساس گفته سایت emailonacid میتوانید محتوای تعاملی را مستقیما وارد ایمیل خود کنید. میتوانید موارد زیر را به ایمیلهایتان اضافه کنید:
در سال آتی، روند استفاده از ایمیل به سمت ارتباط محاورهای میرود. تعبیری که میتوان از این موضوع در ایمیل مارکتینگ داشت، این است که پیشبینی میشود استفاده از ایموجی در ایمیلها کاربرد بیشتری پیدا کند. طبق آمار appboy استفاده از ایموجی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، ۷۷.۵٪ افزایش داشته است. همچنین در ایمیلهای محرک (triggered) مانند، ایمیل خوشآمد گویی، یا یادآوری خرید، استفاده از ایموجی حتی افزایش بیشتری داشته است (۷۰۰٪ افزایش در هر سال). در چنین شرایطی استفاده نکردن از ترفندی که بسیار در بین کاربران متداول است، باعث میشود که ایمیل شما، چیزهایی مثل برخورد سرد و خشک و یا ایمیلهای خودکار برداشت شود. بنابراین بهتر است به ایمیلهای خود مقدار بیشتری صمیمیت با مخاطب اضافه کنید.
در جلسه هفتم از بلوک یادگیری ایمیل مارکتینگ در مورد اتوماسیون در بازاریابی ایمیلی با جزئیات، صحبت کردهایم. استفاده از ابزارهای اتوماسیون ضمن صرفهجویی در زمان، به شما امکانات متعددی برای مدیریت ایمیلها میدهد. استفاده از اتوماسیون جزء روندهایی است که در سال جدید افزایش خواهد داشت. مخاطبین ایمیلهایی را که بدون شخصی سازی بهصورت اتومات ارسال میشوند و اثر روابط انسانی در آنها پررنگ نشده، دوست ندارند. اما میدانیم که منظور از اتوماسیون، ایمیلهای خودکار اینچنینی نیست.
بر اساس آمار موجود، ایمیلهایی که با اتوماسیون ارسال میشودند، ۱۵۲٪ نرخ کلیک بالاتر و ۷۰٪ نرخ بازگشایی بیشتر در مقایسه با ایمیل مشابه که بدون اتوماسیون ارسال میشود، دارند.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را بیشتر بشناسید.
اگر در لیست مخاطبان ایمیل مارکتینگ شما افرادی هستند که درگیری کمتری با ایمیلهای شما دارند، دیگر به آنها ایمیل نزنید. ایمیل زدن به افرادی که نرخ باز کردن ایمیل و یا نرخ کلیک بر CTA آنها کم است، به برند شما ضربه میزند. بنابراین، باید این افراد را شناسایی کنید و به آنها ایمیل نزنید و یا یک برنامه ایمیل مارکتینگ جدا برای آنها در نظر بگیرید و آنها را تشویق به باز کردن ایمیل و یا کلیک بر CTA موجود در آن کنید.
در بلوک یادگیری ایمیل مارکتینگ جزئیات بیشتر تهیه و تقسیم بندی لیست ارائه شده است.
اگر شما برای ایمیلهایی که ارسال میکنید، هدف نداشته باشید؛ مخاطبان شما نیز ایمیلها را هدفمند نمیبینند و در نتیجه نرخ درگیری آنها با ایمیلهای شما کاهش مییابد.
شما باید برای هر کدام از کمپینهای ایمیل مارکتینگ خود هدف داشته باشید و در راستای رسیدن به آن هدف تلاش کنید.
هدف از ارسال یک ایمیل میتواند تکمیل یک فرم توسط مخاطبانتان باشد تا به کمک اطلاعات بهدست آمده از آنها بتوانید مخاطبان خود را بر اساس رفتار، موقعیت مکانی، صنعت و … بررسی کنید و آنها را به دستههای مختلفی تقسیم کنید.
همچنین، زمانی که ایمیل را با یک هدف ارسال میکنید، میتوانید در ادامه میزان نزدیک شدن به آن هدف را نیز ارزیابی کنید و به نتیجهبخش بودن ایمیل مارکتینگ پی ببرید.
شخصی سازی جزء نکات مهم و موثر در ایمیل مارکتینگ است. تحقیقات انجام شده توسط hubspot در سال ۲۰۱۴ نشان داده است که ایمیلهایی که شخصیسازی شده و در عنوان آنها از نامهای هر یک از مخاطبان استفاده شده است، نرخ کلیک بالاتری دارند.
بهتر است ایمیلهای خود را با یک نام شخصی بفرستید تا دریافتکنندگان ایمیل با اسم یک شخص مواجه شوند و نه با یک آدرس ایمیل. این امر حس بهتری در دریافتکنندگان ایمیل ایجاد میکند. چرا که احساس میکنند با یک شخص واقعی در تعامل هستند و با احتمال بیشتری به ایمیل واکنش نشان خواهند داد.
شما باید روزهای مختلف هفته را برای ارسال ایمیلها امتحان کنید و ببینید که کدام روزها برای ارسال ایمیل، بهینهتر است و نرخ باز شدن و نرخ کلیک ایمیلها بیشتر است.
معمولاً روزهایی که ایمیلهای زیادی ارسال میشوند، افراد به ایمیلهای دریافتی توجه کمتری میکنند. بهعبارتی ایمیل در صندوق ورودی بین بقیه ایمیلها گم میشود. بنابراین، شما باید این روزها را شناسایی کنید و تا حد ممکن در این روزها ایمیل ارسال نکنید.
هنگامیکه یک شخص فرمی را پر میکند و ایمیل خود را در آن وارد میکند، درگیری زیادی با ایمیلهای شما دارد. چرا که خود فرد دریافت ایمیلهای شما را انتخاب کرده است و با این کار به شما نشان داده است که تمایل دارد محتواهای شما را بخواند. بنابراین، به این دسته از مخاطبان خود توجه بیشتری کنید.
به هیچ عنوان، برای ایمیل مارکتینگ خود لیست مخاطب نخرید. چرا که با این کار هم به اعتبار خود صدمه زدهاید و هم مخاطبانی که بهدست آوردهاید، مخاطبان مطلوبی نبودهاند و ممکن است درصد بالایی از آنها به ایمیلهای شما اصلاً توجهی نکنند.
ممکن است که شما بدون اینکه متوجه باشید برای مخاطبین خود هرزنامه ارسال کنید. دلیل این امر این است که تعریف هرزنامه در طی زمان تغییر کرده است. ایمیلهای خاکستری به پیامهای ایمیلی گفته میشود که به صورت توده فرستاده میشوند و با توجه به اینکه دریافتکنندگان ایمیلها اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دادهاند، به صورت فنی هرزنامه شناخته نمیشوند اما حقیقت این است که آنها ایمیلهای شما را دریافت میکنند اما حتی آن را باز هم نمیکنند. ایمیل خاکستری (graymail) به حجم زیادی از ایمیلهایی گفته میشود که در واقع نه به خواسته مستقیم بلکه به این دلیل که مخاطبین بعد از دریافت ایمیل شما به آن اعتنایی نمیکنند و آن را باز نمیکنند، اسپم شده است.
اولین باری که یک مخاطب ایمیل شما را باز نمیکند، احتمال توجه او به ایمیلهای بعدی شما به شدت کاهش مییابد. در صورتیکه شما به این امر توجه نکنید و فرستادن ایمیلها را ادامه دهید، این روند به گونهای ادامه مییابد که احتمال اینکه در آینده برای حتی یک بار پیام های شما را باز کنند، بسیار کم خواهد شد.
بنابراین، فرستادن ایمیلهای خاکستری را متوقف کنید و به حرفی که مخاطبان شما با باز نکردن ایمیلهایتان به شما میزنند گوش دهید. با نفرستادن ایمیل به مخاطبینی که نسبت به ایمیلهای شما علاقهای ندارند، نرخ باز کردن ایمیلهای شما افزایش مییابد و بسترهای ایمیلی نیز با مشاهده توجه شما به رفتار کاربر، به احتمال کمتری در آینده ایمیلهای شما را هرزنامه تشخیص خواهند داد. مزایای ایمیل مارکتینگ را بدانید
برای تعداد کم لغو اشتراک، خودتان را ناراحت نکنید. شما نمیتوانید تمام مخاطبان خود را راضی نگه دارید و لغو اشتراک اتفاق میافتد و امری طبیعی است. لغو اشتراک از spam کردن ایمیلهای شما بهتر است.
ولی اگر تعداد لغو اشتراکها زیاد شد، باید فکری برای ایمیل مارکتینگ خود بکنید و مشکل را پیدا کنید و آن را برطرف نمایید.
اگر نرخ باز کردن ایمیلهای شما کم شد، این بدان معناست که انتظارات مخاطبان خود را برآورده نمیسازید و این امر ممکن است نتایج بدی برای شما به دنبال داشته باشد. شما باید راههای مختلفی انجام دهید تا در نهایت بتوانید نرخ باز شدن ایمیلهای خود را افزایش دهید.
اگر شما توسط اشخاص متعدد در حال اسپم شدن هستید، برند و شهرت شما درخطر است و ممکن است جزء بلکلیست سرویسدهندههای ایمیل قرار بگیرید. بنابراین در چنین حالتی فرکانس ارسال ایمیل را کنترل کنید و ارسال را کمتر و یا متوقف کنید.
عنوان ایمیلهای شما عامل مهمی در بالا بردن نرخ درگیری مخاطبان با ایمیلها است.
یک عنوان خوب اولا باید کوتاه و جذاب باشد، شخصیسازی شده باشد و همچنین بهتر است با ایموجی همراه باشد. عنوان ایمیل شما باید کاملا منطبق بر محتوای ایمیل باشد و نباید در آن بزرگنمایی کرد.
بهتر است عنوان ایمیلهای شما با فعل امری شروع شود. چرا که عنوان ایمیل در واقع یک CTA (فراخوان به عمل) است که مخاطب آن باید در نهایت فعالیتی انجام دهد. با استفاده از فعلهای امری مخاطبان خود را بیشتر به انجام دادن فعالیت مطلوب ترغیب میکنید.
از اعداد در عنوان ایمیلهای خود استفاده کنید. اعداد میتواند شماره راهکارهای ارائه شده توسط شما، طول نوشته شما، یک کد تخفیف و … باشد.
قبل از آنکه ایمیلهای خود را ارسال کنید، عنوان ایمیلها را بلند بخوانید و ببیند خودتان اگر با همچین عنوانی روبهرو شوید، ایمیلها را باز میکنید یا نه.
فراموش نکنید ایمیل از بین نخواهد رفت. ولی تهیه ایمیل ایده آل سختتر خواهد شد. هر سال، نرخ توجه افراد به ایمیلهای دریافتی و نرخ کلیک و بازگشایی کاهش مییابد. اما این موضوع به این معنا نیست که ایمیل مارکتینگ بهرهوری خود را از دست خواهد داد. بلکه صرفاً فضا رقابتیتر میشود. تفاوت در همین است که به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ بدانیم دقیقاً چه میخواهیم و با استراتژی درست پیش برویم. سعی کنید استراتژیهای مختلف را امتحان کنید و مخاطبین خود را بیشتر جذب کنید.
پرسشهای متداول
بازاریابی ایمیلی به چه معناست؟
بازاریابی ایمیلی شکلی از بازاریابی است که میتواند مشتریان لیست ایمیل شمارا از محصولات جدید، تخفیفها و سایر خدمات آگاه کند. همچنین میتواند روشی باشد تا به مخاطبان شما در مورد ارزش برند شما آموزش دهد یا آنها را بین خریدها درگیر کند.
بهترین راهکارها برای بهبود ایمیل مارکتینگ چه هستند؟
راهکارهای زیادی برای بهبود کمپین بازاریابی ایمیلی وجود دارد ازجمله:
مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟
بازاریابی محصولات یا خدمات شما از طریق ایمیل میتواند راهی سریع، انعطافپذیر و مقرونبهصرفه برای دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی با تشویق بازدیدهای مکرر از وبسایت باشد. بازاریابی ایمیلی به شما امکان میدهد پیامهای هدفمند و شخصیسازیشده ایجاد کنید.
http://www.otc-certified-store.com/skin-care-medicine-europe.html https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php https://zp-pdl.com www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/anti-inflammatories-medicine-europe.html http://www.otc-certified-store.com/anti-inflammatories-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php займ на карту онлайн всемзайм на карту должникамгде взять быстрый займ займ срочно с плохой кредитной историейзайм на 6 месяцевзайм на карту пенсионерам