در سه جلسه قبل بلوک یادگیری به ارائه توضیحاتی در مورد سه ابزار ایمیل مارکتینگ یعنی میل چیمپ ، میلرلایت و CampaignMonitor پرداختیم. در این جلسه، میخواهیم این سه ابزار را از جوانب مختلف بررسی و با یکدیگر مقایسه کنیم؛ بنابراین، با مطالعه مطالب این جلسه، میتوانید بهراحتی ابزاری که متناسب با اهداف کسبوکار و بودجه شما است را انتخاب کرده و برای کمپینهای ایمیلی خود از آن استفاده کنید. اگر برای انتخاب سرویس ایمیل مارکتینگ خود دچار مشکل هستید، مطالعه جداول و مطالب این جلسه به شما کمک خواهد کرد.
برای انتخاب ابزار ایمیل مارکتینگ خود باید معیارهای مختلفی نظیر قیمت، امکان تلفیق با سایر ابزارها و … را در نظر بگیرید. بر اساس گزارش وبسایت comparisons.financesonline.com، نمره سه نرمافزار میل چیمپ، میلرلایت و Campaign monitor به ترتیب 9، 8.9 و 8.3 است. همچنین، درصد رضایت مشتریان از این سه ابزار به ترتیب 98%، 89% و 92% است. به منظور بدست آودن یک دیدگاه کلی و مقایسه این سه ابزار، جداول زیر مطالعه کنید. اصطلاحات موجود در جدول که ممکن است برای شما آشنا نباشد را به صورت خلاصه در زیر توضیح دادهایم:
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
به منظور مقایسه قیمت و تعرفههای این سه ابزار با یکدیگر، به جدول زیر توجه نمایید.
میلرلایت دارای تعرفه پرداخت سالیانه و ماهیانه با حجم ارسالهای بسیار زیاد نیز ارائه میدهد. اطلاع از این قیمتهای میلرلایت در وبسایت میلرلایت موجود است. پرداخت سالیانه دارای 30 درصد تخفیف در مبلغ کلی است؛ بهعنوانمثال، اگر قصد ارسال ایمیلهای سالیانه برای 5000 مشترک دارید، بهجای پرداخت 20 دلار در هرماه، تنها 168 دلار (12*20*0.3) در هرسال پرداخت کنید؛ بنابراین، درصورتیکه قصد ارسال ایمیل در طول سال را دارید، استفاده از این مدل قیمتگذاری اقتصادیتر خواهد بود.
میل چیمپ نیز دارای تعرفه پرداخت دیگری به نام Pay as you go یا پرداخت هنگام استفاده نیز است. درصورتیکه بهصورت مکرر و ماهانه ایمیل ارسال نمیکنید، میتوانید هنگامیکه قصد ارسال ایمیل دارید، اعتبار بخرید. شروع قیمت از 0.03 دلار به ازای هر ایمیل است و طبیعتاً هرچه حجم ارسال ایمیلها افزایش یابد، از قیمت هر ایمیل نیز کاسته میشود بهگونهای که برای ارسال ایمیل به بیش از 5000 مشترک، قیمت هر ایمیل 0.02 دلار خواهد بود.
مزایای ایمیل مارکتینگ را بدانید
باوجود اطلاع از موارد ذکرشده در بالا، این شما هستید که باید ابزار ایمیل مارکتینگ خود را با توجه به اهداف کسبوکار، بودجهبندی و تقاضای مشتریان انتخاب کنید. از مطالب بالا میتوان نتیجه گرفت که:
درصورتیکه شما هم از هر یک از این ابزارها استفاده کردهاید، نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. آموزش ایمیل مارکتینگ به جلسه آخر خود نزدیک میشود. اگر سؤالی در مورد ایمیل مارکتینگ دارید که در جلسات قبل پاسخ آن را نگرفتهاید آن را با ما در میان بگذارید.
در جلسه آینده این بلوک، درباره آمار ایمیل مارکتینگ در سال 2017 صحبت میکنیم.
خلاصه
در این جلسه، به مقایسه دقیق سه ابزار ایمیل مارکتینگ مطرح شده در جلسات قبل یعنی MailChimp، Mailerlite و Campaign Monitor میپردازیم.