در سه جلسه قبل دوره آموزش ایمیل مارکتینگ، به ارائه توضیحاتی در مورد سه ابزار ایمیل مارکتینگ یعنی میل چیمپ ، میلرلایت و Campaign Monitor پرداختیم. در این جلسه، میخواهیم این سه ابزار ایمیل مارکتینگ را از جوانب مختلف بررسی و با یکدیگر مقایسه کنیم؛ بنابراین، با مطالعه مطالب این جلسه، میتوانید به راحتی ابزاری که متناسب با اهداف کسبوکار و بودجه شما است را انتخاب کرده و برای کمپین ایمیل مارکتینگ خود از آن استفاده کنید. اگر برای انتخاب بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب برای خود دچار مشکل هستید، مطالعه جداول و مطالب این جلسه به شما کمک خواهد کرد.
برای انتخاب ابزار بازاریابی ایمیلی خود باید معیارهای مختلفی نظیر قیمت، امکان تلفیق با سایر ابزارها، محدودیتها و … را در نظر بگیرید. بر اساس گزارش وبسایت comparisons.financesonline.com، نمره سه نرمافزار میل چیمپ، میلرلایت و Campaign monitor به ترتیب 9، 8.9 و 8.3 است. همچنین، درصد رضایت مشتریان از این سه ابزار به ترتیب 98%، 89% و 92% است. به منظور به دست آوردن یک دیدگاه کلی و مقایسه این سه ابزار ایمیل مارکتینگ، جداول زیر را مطالعه کنید. اصطلاحات موجود در جدول که ممکن است برای شما آشنا نباشد را به صورت خلاصه در زیر توضیح دادهایم:
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
به منظور مقایسه قیمت و تعرفههای این سه ابزار با یکدیگر، به جدول زیر توجه نمایید.
میلرلایت دارای تعرفه پرداخت سالیانه و ماهیانه با حجم ارسالهای بسیار زیاد نیز ارائه میدهد. برای اطلاع از قیمتهای میلرلایت میتوانید به وبسایت آن مراجعه کنید. پرداخت سالیانه دارای 30 درصد تخفیف در مبلغ کلی است؛ به عنوان مثال، اگر قصد ارسال ایمیل، سالیانه برای 5000 مشترک دارید، بهجای پرداخت 20 دلار در هر ماه، تنها 168 دلار (12*20*0.3) در هر سال پرداخت کنید؛ بنابراین، در صورتی که قصد ارسال ایمیل در طول سال را دارید، استفاده از این مدل قیمتگذاری اقتصادیتر خواهد بود.
میل چیمپ نیز دارای تعرفه پرداخت دیگری به نام Pay as you go یا پرداخت هنگام استفاده نیز است. در صورتی که به طور مکرر و ماهانه ایمیل ارسال نمیکنید، میتوانید هنگامی که قصد ارسال ایمیل تبلیغاتی دارید، اعتبار بخرید. شروع قیمت از 0.03 دلار به ازای هر ایمیل است و طبیعتاً هرچه حجم ارسال ایمیلها افزایش یابد، از قیمت هر ایمیل نیز کاسته میشود بهگونهای که برای ارسال ایمیل به بیش از 5000 مشترک، قیمت هر ایمیل 0.02 دلار خواهد بود.
مزایای ایمیل مارکتینگ را بدانید
با وجود اطلاع از موارد ذکر شده در بالا، این شما هستید که باید بهترین نرم افزار ایمیل مارکتینگ خود را با توجه به اهداف کسبوکار، بودجهبندی و تقاضای مشتریان انتخاب کنید. از مطالب بالا میتوان نتیجه گرفت که:
در صورتی که شما هم از هر یک از این ابزارها استفاده کردهاید، نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه ای به جلسه آخر خود نزدیک میشود. اگر سوالی در مورد ایمیل مارکتینگ دارید که در جلسات قبل پاسخ آن را نگرفتهاید آن را با ما در میان بگذارید.
خلاصه
در این جلسه، به مقایسه دقیق سه ابزار ایمیل مارکتینگ مطرح شده در جلسات قبل یعنی MailChimp، Mailerlite و Campaign Monitor میپردازیم.