تبلیغات درون اپلیکیشن و نکات کاربردی در بهینه سازی تبلیغات

زمان مطالعه : 7 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

با توجه به رشد سریع در ساخت اپلیکیشن‌ها و کسب‌وکارهای فعال با اپلیکیشن و استفاده بیشتر کاربران موبایلی از اپلیکیشن‌ها نسبت به مرورگر موبایل، تبلیغات درون برنامه‌ای هم رشد زیادی داشته است و همچنان در حال رشد است. در این نوشتار ضمن بررسی انواع تبلیغات درون اپلیکیشنی، نکاتی بر اساس نتایج حاصل از کمپین‌های موفق بازاریابی اپلیکیشن (best practice) که قبل از شروع کمپین باید به آن‌ها توجه کنید را بیان می‌کنیم.

استراتژی تبلیغات درون برنامه‌ای کاملاً وابسته به فاکتورهایی است که برند شما را احاطه کرده است. مانند مخاطبین هدف شما و یا اهدافی که برای کمپین خود با توجه به آگاهی از برند در نظر می‌گیرید. برای بررسی میزان تأثیر فاکتورهای مختلف و میزان اثربخشی تبلیغات بهترین روش، راه‌اندازی کمپین به‌صورت آزمایشی است تا بتوانید بهینه‌ترین تبلیغات را داشته باشید و نتیجه آن را هم در کسب‌وکار خود ببینید. قبل از شروع بهینه‌سازی کمپین بهتر است با توجه به گزینه‌های موفق کمپین‌های تبلیغات درون برنامه‌ای نکاتی برای به دست آوردن بهترین نتیجه از کمپین را باهم بررسی کنیم.

تبلیغات درون برنامه‌ای یا درون اپلیکیشنی (in app advertising) چیست؟

in app ads

همان‌طور که از نام آن مشخص است، تبلیغات درون برنامه‌ای، تبلیغاتی است که درون اپلیکیشن‌های موبایلی به مخاطب نمایش داده می‌شود. تبلیغات درون برنامه‌ای یکی از مؤثرترین راه‌های تبلیغات برای معرفی اپلیکیشن و جذب کاربران جدید است.

مقایسه استفاده کاربران از وب در موبایل و اپلیکیشن‌های موبایل

  • استفاده از اپلیکیشن‌ها هرروز توجه کاربران را بیشتر جلب می‌کند. طبق آمار eMarketer بیش از 25% زمانی که کاربران برای استفاده از مدیا صرف می‌کنند و 89 درصد کل زمان استفاده از موبایل به اپلیکیشن‌ها اختصاص دارد. بااین‌حال هنوز اختلاف زیادی بین زمانی که کاربران در اپلیکیشن‌ها هستند و میزان توجه به تبلیغات درون اپلیکیشنی وجود دارد و پتانسیل‌های بسیاری برای رشد تبلیغات درون اپلیکیشنی وجود دارد.
  • ازجمله مزایای تبلیغات درون برنامه‌ای مشخص کردن ویژگی‌های مخاطبینی است که هدف شما هستند و می‌خواهید در معرض تبلیغ شما قرار بگیرند. هم‌چنین تبلیغات درون برنامه‌ای در مقایسه با تبلیغات وب موبایلی، راه‌حل بهتری برای جلب‌توجه داوطلبانه مخاطبین ارائه می‌دهد.
  • اپلیکیشن‌های موبایل در مقایسه با وب موبایلی دنیای به‌مراتب جذاب‌تری برای کاربران فراهم می‌کنند. درنتیجه فضای درون اپلیکیشنی برای جذب و جلب‌توجه کاربران به تبلیغات نیز مناسب‌تر است.
  • موبایل، برخلاف دسکتاپ و کامپیوترها اغلب فقط توسط یک نفر استفاده می‌شوند. بنابراین رفتار کاربران در اپلیکیشن‌های موبایلی بسیار به عادات و زندگی شخصی آن فرد نزدیک است و بهترین راه شناخت صحیح مخاطب و درنتیجه تبلیغات اثرگذار است.
  • در جدول زیر تفاوت‌های ساختاری بین اپلیکیشن و وب‌سایت بررسی‌شده است.

استفاده از اپلیکیشن موبایل و وب در موبایل

هدف‌گذاری دقیق (targeting) در تبلیغات هدف گذاری دقیق در تبلیغات

اطلاعاتی که با بررسی رفتار کاربران در اپلیکیشن‌ها جمع‌آوری می‌شود، داده‌های ارزشمندی است که بر اساس آن می‌توان برای هر تبلیغ بهترین مخاطب را انتخاب کرد و تبلیغی کاملاً مرتبط به او نمایش داد. این مرتبط بودن تبلیغ باعث می‌شود، که کاربر تجربه خوبی از دیدن تبلیغات داشته باشد و نه‌تنها احساس بدی نداشته باشد بلکه به تبلیغات توجه کند و conversion اتفاق بیفتد. همچنین در تبلیغات درون اپلیکیشنی تبلیغ دهندگان می‌توانند بر اساس لوکیشن و مکان کاربران تبلیغات را نمایش دهند.

معرفی ۴ نوع از انواع تبلیغات موبایلی 

در اپلیکیشن‌ها امکان ایجاد فضای تعاملی مناسبی برای انواع تبلیغات وجود دارد. بر این اساس تبلیغات می‌تواند به صورتی در اپلیکیشن جای گیرد که به‌صورت پیشنهاد برای کاربر مطرح شود و یا اینکه کاربر خود دیدن تبلیغ را انتخاب کند و این باعث ارتقای تجربه کاربری و رضایت کاربران می‌شود. با توجه به تنوع در فرمت‌های تبلیغات موبایلی تپسل متناسب با اپلیکیشن ناشر تبلیغات، از فرمت‌های متفاوتی برای تبلیغات درون اپلیکیشنی استفاده می‌کند.

1- تبلیغات ویدئویی موبایلی (Video Ad Format)

انواع تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشنی

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

تبلیغات ویدئویی موبایلی یکی از استراتژی‌های موفق در تبلیغات موبایلی است که مخاطب را کاملاً جذب می‌کند. با تبلیغات ویدئویی با یک ویدئوی خلاقانه و مناسب، محصول و برند شما به‌خوبی به کاربر معرفی می‌شود و مخاطب پیام شما را از تبلیغات دریافت می‌کند.

2- تبلیغات ویدئویی بینابینی (Interstitial Video Ads)

تبلیغات ویدئویی بینابینی

تبلیغات ویدئویی بینابینی تبلیغاتی است به‌صورت تمام صفحه در اپلیکیشن مابین break های طبیعی در سناریو استفاده از اپلیکیشن به وجود می‌آید. مثلاً پس از اتمام بازی یا طی شدن یک مرحله از بازی به‌صورت خودکار نمایش داده می‌شود. این نوع تبلیغات برای تبلیغ دهندگان ازاین‌جهت که توجه مخاطب را در حین استفاده از اپلیکیشن با تبلیغات تمام صفحه جلب می‌کند، محبوب است.

3- تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای (Rewarded Video Ad)

تبلیغات ویدئویی جایزه ای

اپلیکیشن‌های بازی می‌توانند در سناریو چیده شده برای بازی، تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای را به‌صورت یکپارچه لحاظ کنند که به کاربر اجازه می‌دهد درازای دیدن یک تبلیغ ویدئویی جایزه‌ای معادل رد کردن یک مرحله از بازی یا کسب امتیاز خاصی در بازی کسب کنند. تبلیغات جایزه‌ای یک روش مؤثر برای ناشران تبلیغات است تا بتوانند کلیک‌های بیشتر و ارتباط مؤثرتری با کاربر برقرار کنند. چون این تبلیغات به مخاطبینی نمایش داده می‌شود که خودشان تمایل دارند و دیدن ویدئو را انتخاب کرده‌اند. (اصطلاحاً به آن opt-in گفته می‌شود) معمولاً نرخ مشاهده بالایی دارد و با توجه مخاطب همراه است.

در کالج تپسل بخوانید!  بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی مختلف

4- تبلیغات پیش‌نمایشی (Instream Pre-Roll Video Ads)

تبلیغات پیش‌نمایشی

اپلیکیشن‌هایی که محتوای ویدئویی دارند می‌توانند قبل از شروع ویدئوی خود چند ثانیه تبلیغ ویدئویی قرار دهند، از این دسته تبلیغات استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که تماشای ویدئو در بین کاربران هرروز در حال افزایش است، این نوع تبلیغات هرروز محبوب‌تر و پراستفاده‌تر می‌شود و راه‌حل مؤثری برای جلب‌توجه مخاطبین به تبلیغات است.

انواع تبلیغات بنری

انواع تبلیغات بنری

برای تبلیغات در حجم بیشتر و هزینه کمتر در کمپین‌های تبلیغات درون برنامه‌ای، تبلیغات بنری بسیار مناسب است.

1- تبلیغات بنری استاندارد (Standard Banner Ad)

این نوع تبلیغات ساده‌ترین نوع تبلیغات آنلاین است. این تبلیغات همواره به‌صورت بنر در گوشه‌ای از سایت و یا در تبلیغات درون برنامه‌ای در قسمتی از فضای اپلیکیشن قرار می‌گیرد.

2- تبلیغات بنری بینابینی (Interstitial Web View Ad)

در این تبلیغات در زمان‌های مشخص (مانند تبلیغات ویدئویی بینابینی) بنری به‌صورت تمام‌صفحه نمایش داده می‌شود و توجه مخاطب را به تبلیغ جلب می‌کند. کاربر می‌تواند بعد از مشاهده بنر در صورت تمایل بر روی لینک CTA کلیک کند و یا پنجره را ببندد.

3- تبلیغات بنری همسان (Native Banner Ad)

در تبلیغات بنری همسان، بنر به‌صورت هماهنگ و یکپارچه با اپلیکیشن قرار می‌گیرد و بیشتر جنبه پیشنهادی دارد تا کیفیت تجربه کاربری مخاطب حفظ شود.

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

تیم تپسل با پیاده‌سازی SDK های کم‌حجم انواع فرمت‌های تبلیغاتی که بیان شد را در تبلیغات برای تبلیغ‌دهندگان و ناشران انجام می‌دهد.به دلیل تنوع بالای کمپین‌های تپسل، کاربران شما تعامل بیشتری با تبلیغات خواهند داشت که به معنی درآمد بیشتر برای ناشرین تبلیغات است.در حال حاضر بیش از 25 هزار ناشر تبلیغات با تپسل همکاری می‌کنند.

محبوب‌ترین جایگاه‌های تبلیغاتی برای ناشرین تپسل بر اساس آمار سال 97 ،به ترتیب مربوط به تبلیغات ویدئویی جایزه دار، تبلیغات بنری استاندارد و تبلیغات بنری همسان است. همچنین اگر به تفکیک اپلیکیشن‌های بازی و  غیر بازی را بررسی کنیم.توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های بازی،فرمت های تبلیغاتی ویدئوی جایزه‌ای، بنر استاندارد و ویدئویی بینابینی برای کسب در آمد خود انتخاب کرده‌اند. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های غیر بازی نیز تبلیغات ویدئویی جایزه ای، بنری استاندارد و بنری همسان را بیشتر مورد توجه قرار داده‌اند.

5 نکته مهم برای بهینه سازی تبلیغات درون برنامه‌ای

بهینه سازی کمپین های درون اپلیکیشنی

1) آژانس تبلیغاتی مناسبی برای تبلیغات انتخاب کنید.

اگر به‌تازگی راه‌اندازی تبلیغات برای اپلیکیشن خود را شروع کرده‌اید، بسیار مهم است که آژانس تبلیغاتی مناسبی در این زمینه انتخاب کنید.
برای راهنمایی کامل در این زمینه مطالعه این مطلب از کالج را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 چگونه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب انتخاب کنیم؟

2) مخاطبین خود را بهتر بشناسید.

یک تبلیغ درون برنامه‌ای خوب، تبلیغی است که مرتبط، شخصی‌سازی‌شده و با زمان‌بندی مشخص و درست باشد.

قبل از پیاده‌سازی اپلیکیشن، به مخاطب هدف خود و نیازها و انتظارات او از اپلیکیشن توجه کنید و ویژگی‌هایی در اپلیکیشن خود قرار دهید که مخاطب را بیشتر جذب کند. ممکن است بعد از انتشار اپلیکیشن متوجه شوید که گروهی که جذب اپلیکیشن شما می‌شوند و درواقع مخاطب شما هستند، با تصور شما متفاوت بوده‌اند. بنابراین باید جامعه هدف کسب وکار خود را تغییر دهید و یا تغییراتی در اپلیکیشن ایجاد کنید که نیازهای جامعه هدف شما را تأمین کند.

بعد از انتشار اپلیکیشن با استفاده از attribution و analytics ویژگی‌های کاربران و رفتار آن‌ها را بررسی کنید. توجه کنید که نسبت به چه گزینه‌هایی در اپلیکیشن شما بیشتر علاقه نشان می‌دهند و بیشتر از آن استفاده می‌کنند؟ نسبت به چه قابلیت‌هایی بی‌اعتنا هستند؟ شاید اگر ساختار را برای استفاده ساده‌تر و یا مکان دکمه‌ای را تغییر دهید، نتیجه بهتری در استفاده کاربر از اپلیکیشن بگیرید.

توجه کنید که در تمام این تست‌ها به این مسئله توجه کنید که مخاطب اصلی شما کیست و درنهایت می‌خواهید بیشترین نصب را کدام دسته از مخاطبین جامعه داشته باشند؟ با توجه به همه این نکات می‌توانید تبلیغات درون برنامه‌ای را بهینه‌تر انجام دهید و بتوانید تصمیم بگیرید که چه نوع تبلیغاتی و در کدام صفحات و در چه زمانی نمایش داده شود.

در کالج تپسل بخوانید!  ۷ راهکار برای کپی‌رایتینگ مؤثر

3) برای کمپین خود CPI را به‌درستی مشخص کنید.

کمپین‌های تبلیغاتیLTV و CPI

برای تعیین صحیح هزینه به ازای هر نصب در کمپین تبلیغاتی (CPI یا cost per install) که در پیاده‌سازی کمپین مشخص می‌کنید، باید به LTV یا lifetime value کاربر توجه کنید. بررسی LTV به شما کمک می‌کند تا بودجه کمپین خود را به‌درستی تعیین کنید و می‌توانید پیش‌بینی کنید که برای جذب یک کاربر چقدر باید هزینه کنید. نکته مهم دیگر این است که حتماً باید مقدار LTV بیشتر از CPI تعیین‌شده باشد.

برای اطلاعات بیشتر درزمینهٔ LTV و پیاده‌سازی کمپین توصیه می‌کنیم این مطلب را بخوانید: اهمیت و طریقه محاسبه LTV (ارزش طول عمر مشتری)

اگر اپلیکیشن شما در ابتدای راه است و اولین بار است که برای آن تبلیغات انجا می‌دهید، ممکن است در ابتدا تبلیغات شما سوددهی نداشته باشد، دلیل آن این است که اپلکیشن شما هنوز شناخته‌نشده و همچنین برای اکثر کاربران تعداد نصبی که اپ‌استورها نشان می‌دهد مهم است و در تصمیم‌گیری آن‌ها مؤثر است. در ابتدا بهتر است که به‌جای توجه به بازدهی تبلیغات و سودده بودن آن به افزایش حجم نصب و آگاهی از برند خود تمرکز کنید.

بعدازاین مرحله راه ساده‌تر می‌شود. ضمن توجه و بررسی دقیق دیتایی که تابه‌حال از کمپین به‌دست‌آمده، می‌توانید یک محدوده برای CPI در نظر بگیرید که از LTV اپلیکیشن شما کمتر باشد و بازدهی تبلیغات را بالا ببرید.

زمان‌هایی را برای بررسی کمپین خود در نظر بگیرید و در آن زمان‌ها چک کنید که کمپین به اهداف خود رسیده است یا خیر؟ اگر آنچه پیش‌بینی کردید محقق نشده، بهتر است با تغییراتی تبلیغات خود را بهینه‌تر کنید و یا هدف‌گذاری‌تان را معقول‌تر کنید.

 

4) برای هر نتیجه‌ای که از تبلیغات انتظار دارید، فرمتی در نظر بگیرید!

با شناخت مخاطبین می‌توانید فرمت تبلیغات را بر اساس نیازهای مخاطبین تنظیم و بهینه کنید. اولین قدم شناخت مخاطبین بود و قدم بعد بررسی دقیق هر استراتژی با تست است. با تست می‌توانید متوجه شوید که کدام استراتژی‌ها جوابگو بوده و کدام‌یک به نتیجه نرسیده است؟ با استفاده از تست A/B و جمع‌آوری دیتای بیشتر می‌توانید در برهه‌های مختلف زمان این فاکتورها را بررسی کنید. ممکن است نیاز باشد دوباره تغییراتی بدهید.

در هر تست A/B بیش از یک متغیر را تغییر ندهید، در غیر این صورت تأثیر آن متغیر را نمی‌توانید به‌صورت خالص بررسی کنید و تغییرات مختلف نتیجه را تحت تأثیر قرار می‌دهند. همچنین در اجرای تست A/B زمان را از دست ندهید، چون بودجه شما در حال استفاده شدن است. باید سریع‌تر تغییرات را انجام دهید و به نقطه بهینه برسید.

5) تبلیغات شخصی‌سازی‌شده (personalized) از آسیب تجربه کاربری جلوگیری می‌کند.

در تبلیغات درون برنامه‌ای شخصی‌سازی از مهم‌ترین فاکتورهای تبلیغات است.شخصی‌سازی به مفهوم توجه به ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی هر کاربر به صورت خاص و منحصر به فرد و لحاظ کردن تفاوت‌هایی با توجه به سلیقه هر کاربر خاص است.

وقتی تبلیغات شخصی‌سازی می‌شوند (مثل تبلیغات بر اساس موقعیت جغرافیایی، تبلیغات پیشنهادی و پیشنهادهای ویژه بر اساس رفتار کاربر)، طبق آمار Taptica تعداد نصب را 16 برابر، تعداد کلیک را در تبلیغات کلیکی را 3 برابر و نرخ درگیری و جذابیت برای کاربر را تا 5 برابر افزایش می‌دهد.)

پلتفرم بهینه‌سازی و افزایش درآمد ناشرین(SSP) تپسل

تپسل با استفاده از سیستم Real Time Bidding یا به اختصار RTB با بهینه‌سازی مداوم نمایش تبلیغات این امکان را برای ناشرین فراهم می‌کند که فضای تبلیغاتی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های خود را با بالاترین قیمت به فروش برسانند و به eCPM بالایی دست یابند.تپسل با بیش از 90% ، Fillrate و بیشترین ظرفیت برای نمایش تبلیغات، بالاترین درآمد ماهیانه را برای ناشران فراهم می‌کند.

شما هم اگر در زمینه تبلیغات درون برنامه‌ای تجربه‌ای دارید، می‌توانید در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

 

 

سوال‌های متداول

چرا تبلیغات درون برنامه‌ای؟

در مقایسه با وب‌سایت‌ها، برنامه‌های تلفن همراه به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرند. یک کاربر به‌طور متوسط بیش از 3 ساعت را بر روی برنامه‌های تلفن همراه می‌گذراند که این ویژگی آن را به یک پلت فرم عالی برای شبکه‌های تبلیغاتی درون برنامه‌ای تبدیل می‌کند تا تبلیغات خود را در آنجا ارائه دهند.

مزایای تبلیغات درون برنامه‌ای چیست؟

  1. آن‌ها کاربران را با دقت دقیق بر اساس جمعیت‌شناسی، شناسه دستگاه‌های تلفن همراه، سیستم‌عامل‌ها و اپراتورهای بی‌سیم هدف قرار می‌دهند.
  2. هیچ مسدودکننده تبلیغاتی در برنامه باعث نمی‌شود یک تبلیغ به مخاطبان هدف خود برسد.
  3. نرخ کلیک، کارایی و عملکرد یک تبلیغ را نشان می‌دهد.
  4. جذب مخاطب هدف به وب‌سایت یا برنامه شما و انجام معامله موردنظر آسان می‌شود؛ و…

https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php https://www.zp-pdl.com https://www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/anticonvulsants-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/arthritis-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php займ без проверокзайм с плохой кредитной историей на картузайм безработным без отказа займ от частного лица под расписку челябинсксрочный займ денег хабаровскманимо займ отзывы

    1 ديدگاه نظر دهيد

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.