نمونه رپورتاژ آگهی؛ بررسی چند کمپین موفق و اثربخش

زمان مطالعه : 6 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره آموزش رپورتاژ آگهی

    در درس‌های گذشته از بلوک آموزش رپورتاژ آگهی، در مورد اینکه رپورتاژ آگهی چیست، چگونه قیمت آن تعیین می‌شود، چطور می‌توانیم سایت مناسب را انتخاب کنیم و همچنین نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی خوب و موثر صحبت کردیم. رپورتاژ آگهی خوب می‌تواند مزایای زیادی برای سایت شما داشته باشد، مثلا سئوی سایت را بهبود می‌بخشد و بر رتبه کلمات کلیدی مورد نظر شما تاثیر مستقیم می‌گذارد. در واقع نوشتن درست و اصولی باعث موفقیت رپورتاژ آگهی شده، و این موفقیت باعث افزایش کلیک و بازدید از سایت شما می‌شود. بررسی چند نمونه رپورتاژ آگهی موفق به شما کمک می‌کند تا با بهترین تکنیک‌های نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب آشنا شوید. در این بخش به معرفی چند نمونه رپورتاژ از انواع مختلف رپورتاژ مانند لینک سازی، خبری و ویدیویی می‌پردازیم:

    نمونه رپورتاژ آگهی

    چند نمونه رپورتاژ آگهی از نوع لینک سازی

    این نوع رپورتاژ که برای لینک سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، روشی موثر برای جذب کاربر به سایت شماست. از آنجایی که این رپورتاژها به منظور لینک سازی انجام می‌شوند و ما می‌دانیم که اهمیت بک لینک چیست، باید توجه داشته باشید که در هنگام نگارش آنها از انکرتکست‌های مناسب استفاده کنید و به صفحات مناسب و متنوع از سایت خود لینک دهید. برای اینکه کاربر به کلیک روی لینک‌ها و ورود به سایت شما ترغیب شود، باید رپورتاژ خود را جذاب و پر محتوا بنویسید، به طوری که نیاز کاربر را برطرف کند.

    در زیر دو نمونه رپورتاژ آگهی آورده شده که رتبه خوبی به دست آورده و از رپورتاژهای موفق محسوب می‌شوند. این رپورتاژها با موضوعی مرتبط با سایت صاحب کسب‌وکار به طوری جذاب نوشته شده و دارای لینک‌هایی مناسب به سایت آنهاست.

    نمونه رپورتاژ لینک سازی

    رپورتاژ بالا که در سایت اقتصاد نیوز منتشر شده، مربوط به سایت گاموت است که توانسته جایگاه خوبی در صفحه نتایج گوگل به دست آورد.

    این رپورتاژ شامل حدود 890 کلمه است و از 2 لینک به سایت صاحب کسب‌وکار استفاده کرده است. همچنین در این رپورتاژ ار المان‌های تصویری مرتبط با محصولات کسب‌وکار برای افزایش جذابیت ظاهری و معرفی برند استفاده شده که می‌تواند بسیار موثر باشد.

    نمونه رپورتاژ بک لینک سازی

    نمونه رپورتاژ آگهی بعدی که متعلق به سایت بادبادک است و در خبرگزاری ایمنا منتشر شده، جایگاه بسیار خوبی در صفحه اول گوگل کسب کرده است. این رپورتاژ شامل 1120 کلمه است و تیتربندی مناسبی دارد. همچنین 2 لینک به صفحات سایت صاحب کسب‌وکار دارد که به طرزی هوشمندانه در بخش‌های ابتدایی مطلب آورده شده‌‌اند.

    در هر دو رپورتاژ معرفی شده، از کلمات مناسبی برای انکرتست‌ها استفاده شده است که در راستای توضیحات و رفع نیاز کاربر در متن آورده شده‌اند.

    راز موفقیت این رپوتاژهای لینک‌سازی

    نمونه رپورتاژهایی که بررسی کردیم به‌صورت اتفاقی این نتیجه را نگرفته‌اند، بلکه با رعایت برخی نکات توانسته‌اند در نتایج جستجو دیده شده و باعث بهبود رتبه صفحه هدف شوند. این نکات را در ادامه بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم مانند این نمونه‌ها می‌خواهید بهترین نتیجه را از آپلود رپورتاژ به دست آورید، این نکات را در تبلیغات خود رعایت کنید:

    1. محتوای جذاب و ارزشمند

    رپورتاژ آگهی‌هایی که بررسی کرده‌ایم، محتوای جذاب و ارزشمند داشته‌اند. در واقع کاربران به دنبال محتوایی هستند که نیازهای آن‌ها را برطرف کند و به سؤالاتشان پاسخ دهد. در نتیجه، محتوای رپورتاژ باید به‌گونه‌ای نوشته شود که هم آموزشی باشد و هم اطلاعات مفیدی را ارائه دهد. این محتوا باید به‌صورت جذاب و روان نوشته شود تا کاربران را ترغیب به مطالعه کامل متن کند؛ دقیقاً کاری که در رپورتاژهای بالا دیده‌ایم.

    2. استفاده از انکرتکست‌های مناسب

    در رپورتاژهای بالا به انکرتکست‌ها توجه کنید. انکرتکست‌ها باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که هم جذاب باشند و هم به صفحات مناسبی از سایت لینک دهند. استفاده از انکرتکست‌های مرتبط با محتوای رپورتاژ و صفحات هدف، می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود رتبه سایت داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که انکرتکست‌ها باید طبیعی و غیرتبلیغاتی به نظر برسند تا کاربران بیشتر به آن‌ها اعتماد کرده و بر روی آن‌ها کلیک کنند.

    3. ساختار و تیتربندی مناسب

    ساختار و تیتربندی مناسب، یکی دیگر از عوامل موفقیت این رپورتاژها است. تقسیم‌بندی متن به بخش‌های مختلف با عناوین جذاب، باعث می‌شود که کاربران بتوانند به‌راحتی اطلاعات موردنیاز خود را پیدا کنند و به خواندن ادامه متن ترغیب شوند. استفاده از تیتربندی‌های مناسب و ایجاد پاراگراف‌های کوتاه و خوانا، از دیگر نکاتی است که در این رپورتاژها به‌خوبی دیده می‌شود.

    4. استفاده از تصاویر و المان‌های گرافیکی

    تصاویر و المان‌های گرافیکی مرتبط با محتوای رپورتاژ، می‌تواند جذابیت متن را افزایش دهد. استفاده از تصاویر باکیفیت و مرتبط با موضوع باعث درک بهتر مطالب توسط کاربران می‌شود و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. همچنین این تصاویر مخاطبان را ترغیب به خواندن ادامه متن می‌کنند. اگر رپورتاژهای بالا را بررسی کنید به این نکته پی می‌برید.

    5. انتشار در سایت‌های معتبر

    انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت این رپورتاژها است. سایت‌هایی که اعتبار بالایی دارند؛ مانند سایت‌های بالا (اقتصاد نیوز و ایمنا) که توسط موتورهای جستجو شناخته شده‌اند، می‌توانند تأثیر زیادی در بهبود رتبه سایت داشته باشند. انتخاب سایت‌های معتبر برای انتشار رپورتاژ، می‌تواند میزان بازدید و کلیک بر روی لینک‌های رپورتاژ را به طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

    6. کلمات کلیدی هدفمند

    اگر به رپورتاژهای بالا دقت کنید مشاهده می‌کنید که چقدر هوشمندانه از کلمات کلیدی استفاده شده است. کلمات کلیدی باید به طور طبیعی و بهینه در متن رپورتاژ گنجانده شوند. این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای رپورتاژ را بهتر شناسایی کرده و رتبه آن را در نتایج جستجو بهبود بخشند.

    نمونه رپورتاژ آگهی از نوع رپورتاژ خبری

    در درس رپورتاژ چیست گفتیم که یکی از موثرترین و البته گسترده‎ترین انواع رپورتاژ آگهی، انتشار رپورتاژ در سایت‌های خبری است. عنوان این نوع رپورتاژ نیز معمولا اعلام یک خبر است و عموما در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی مرتبط منتشر می‌شود. برای نوشتن این نوع رپورتاژ می‌توان مستقیم به صورت خبری، گزارشی را تهیه کرده و منتشر نمود.

    نکته مهم در مورد این نوع رپورتاژ این است که محتوای آن به گونه‌ای نوشته می‌شود که مخاطب به سختی می‌تواند متوجه تبلیغاتی بودن آن شود، در نتیجه اعتماد و توجه او به محتوا بیشتر جلب می‌شود.

    نمونه رپورتاژ خبری

    این نمونه رپورتاژ آگهی که توسط سایت سپیدار سیستم با موضوع عیدی سال 1402 در سایت دنیای اقتصاد منتشر شده، نمونه بسیار موفقی از رپورتاژ خبری محسوب می‌شود که توانست در زمانی کوتاه رتبه سایت را افزایش دهد. این رپورتاژ که از عنوان آن پیداست کاملا ماهیت خبری بودن این نوع رپورتاژ را بیان می‌کند، با رعایت اصول رپورتاژ نگاری و تیتربندی مناسب، جایگاهی بسیار خوب در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل دارد. در این رپورتاژ که از حدود 830 کلمه تشکیل شده، 3 لینک با انکرتکست مناسب به سایت آگهی دهنده داده شده است.

    راز موفقیت رپورتاژهای خبری

    دلایل موفقیت این رپورتاژ آگهی به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه این دلایل را بررسی می‌کنیم. پس اگر می‌خواهید در وب‌سایت‌های خبری رپورتاژ منتشر کنید، حتماً این نکات را رعایت کنید:

    1. محتوای جذاب و مرتبط

    یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این رپورتاژ آگهی، محتوای جذاب و مرتبط است. موضوع عیدی سال 1402 یک موضوع جذاب و مرتبط با زمان بوده که توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند. انتخاب موضوعی که برای کاربران جذاب و مرتبط باشد، می‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت رپورتاژ آگهی داشته باشد.

    2. رعایت اصول رپورتاژ نگاری

    این رپورتاژ با رعایت اصول رپورتاژ نگاری و تیتربندی مناسب نوشته شده است. ساختار منظم و استفاده از عناوین جذاب باعث می‌شود که کاربران به‌راحتی بتوانند محتوای رپورتاژ را مطالعه کنند و اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورند. این کار باعث افزایش مدت‌زمان بازدید کاربران از سایت و در نتیجه بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل می‌شود.

    3. استفاده از انکرتکست‌های مناسب

    در این رپورتاژ آگهی از 3 لینک با انکرتکست‌های مناسب به سایت آگهی‌دهنده استفاده شده است. انتخاب انکرتکست‌های مرتبط و طبیعی، می‌تواند تاثیر زیادی در جذب کاربران و افزایش کلیک‌ها داشته باشد.

    4. انتشار در سایت معتبر

    یکی از دلایل اصلی موفقیت این نمونه رپورتاژ آگهی، انتشار آن در سایت معتبر و پر بازدید دنیای اقتصاد است. سایت‌های معتبر خبری ترافیک و بازدیدکنندگان زیادی دارد. انتشار رپورتاژ در چنین سایت‌هایی می‌تواند باعث افزایش دیده‌شدن وب‌سایت و در نتیجه جذب بازدیدکنندگان بیشتر شود.

    5. تعداد کلمات مناسب

    این نمونه رپورتاژ آگهی حدود 830 کلمه است که یک تعداد کلمه مناسب برای رپورتاژ آگهی محسوب می‌شود. تعداد کلمات نه تنها باید به اندازه‌ای باشد که اطلاعات کافی را به کاربران ارائه دهد، بلکه نباید آنقدر طولانی باشد که کاربران از خواندن آن خسته شوند. حفظ تعادل در تعداد کلمات، می‌تواند به افزایش تعامل کاربران با محتوا کمک کند.

    6. توجه به نیازهای کاربران

    محتوای رپورتاژ به نیازهای کاربران توجه ویژه‌ای دارد. در این نمونه رپورتاژ آگهی، به موضوع عیدی سال 1402 پرداخته شده که یک موضوع مورد علاقه و نیاز کاربران در زمان انتشار بوده است. ارائه اطلاعات مرتبط و مفید که نیازهای کاربران را برطرف کند، می‌تواند تاثیر زیادی در جذب کاربران داشته باشد.

    چند نمونه رپورتاژ آگهی ویدیویی

    رپورتاژ ویدیویی یکی از پر بازده‎ترین انواع رپورتاژ آگهی است. از آنجا که ویدئو مارکتینگ و در کل محتوای ویدیویی طرفداران زیادی دارد و این نوع محتوا برای مخاطبان از جذابیت زیادی برخوردار است، رپورتاژ ویدیویی اگر اصولی تولید شود می‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما داشته باشد. شما می‌توانید رپورتاژ ویدیویی خود را در سایت‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی مربوط به آنها که مخاطبان زیادی دارد منتشر کنید. البته باید بدانید که تلویزیون نیز همچنان نقش زیادی در تبلیغات ویدیویی دارد.

    یکی از نمونه‌های خوب این نوع رپورتاژ آگهی ویدیوی تبلیغاتی گوشی جدید سامسونگ است.

    نمونه رپورتاژ ویدیویی

    سامسونگ در این ویدیو به جذابیت هرچه تمام‌تر به معرفی محصول جدید خود پرداخته و امکانات و ویژگی‌های آن را نمایش داده است و به این ترتیب رسالت این نوع رپورتاژ که معرفی محصول و خدمات است را به خوبی به انجام رسانده است.

    این نوع رپورتاژ از بهترین روش‌ها برای ایجاد آگاهی از برند و معرفی کسب‌وکار شماست و می‌توانید با استفاده از آن توجه مخاطب را به برند خود جلب کنید.

    نکاتی که باید در حین رپورتاژ آگهی ویدئویی رعایت کنید!

    اگر قصد دارید رپورتاژ آگهی ویدئویی درست کنید، حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید. این نکات کلیدی برای موفقیت رپورتاژ آگهی شما است.

    1. 3 ثانیه اول مهم ترین بخش ویدئو شماست.

    سه ثانیه اول ویدیو می‌تواند تعیین‌کننده موفقیت یا شکست شما باشد؛ زیرا دامنه توجه مخاطبان بسیار کوتاه است. اگر نتوانید در این مدت‌زمان توجه مخاطب را جلب کنید، به‌احتمال زیاد مخاطب شما ویدئو را رد می‌کند. برای تأثیرگذاری در این مدت کوتاه، می‌توانید با یک تصویر جذاب یا یک سؤال شروع کنید، پیام اصلی را به طور خلاصه بیان کنید و از متن یا حرکت برای ترغیب بینندگان به ماندن استفاده کنید.

    2. ویدئو کوتاه بسازید!

    در تبلیغات و رپورتاژهای ویدئویی، بهتر است محتوا کوتاه و مختصر باشد. طبق گزارش‌ها 66 درصد از کاربران ویدیوی مرتبط با کسب و کار را اگر کمتر از 60 ثانیه باشد تا پایان تماشا خواهند کرد. این به این معنی نیست که هر ویدیو باید دقیقا یک دقیقه یا کمتر باشد، اما نشان‌دهنده اهمیت کوتاه بودن ویدئو است. برای کوتاه کردن ویدئو هر گونه محتوای غیر ضروری و حواس‌پرتی را حذف کنید تا هر لحظه از ویدیوی شما ارزشمند باشد.

    3. احساسات را هدف قرار دهید.

    رپورتاژ ویدئویی موفق، آن‌هایی است که احساسات مخاطب را هدف قرار دهد. استفاده از احساساتی مانند شادی، غم یا خشم می‌تواند به شما کمک کند تا تأثیر بیشتر روی مخاطب بگذارید. اگر می‌خواهید ویدئوی شما تأثیرگذار باشد، سعی کنید از داستان‌ها یا تصاویری استفاده کنید که باعث ایجاد واکنش عاطفی در بینندگان شود. با این روش مخاطب بهتر با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند.

    4. برند خود را جلوی چشم بگذارید.

    نمایش نام برند، لوگو و پیام شما در ابتدای ویدئو بسیار مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر در ده ثانیه اول برند خود را معرفی کنید، تعامل با تبلیغ سه برابر افزایش می‌یابد. معرفی برند در اوایل ویدیو باعث می‌شود تا نام برند شما بیشتر در ذهن مخاطبان بشیند. برای جلب‌توجه، نام برند و لوگو برند را در طول تبلیغ به‌صورت غیرمستقیم قرار دهید.

    نمونه رپورتاژ ترکیبی از انواع رپورتاژ لینک سازی و ویدیویی

    نمونه رپورتاژ ترکیبی

    سایت مدیر وب با انتشار یک رپورتاژ آگهی حرفه‌ای در سایت همیار وردپرس توانست به نتایج فوق‌العاده‌ای برسد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این رپورتاژ که به صورت ترکیبی از انواع مختلف رپورتاژ تولید شده است، استفاده از کلمه کلیدی طولانی و وجود تنها یک لینک خارجی است. در این رپورتاژ از یک ویدیوی مرتبط استفاده شده که تاثیر به سزایی در موفقیت آن داشته است. این نکات مهم سبب شده تا این نمونه رپورتاژ بتواند در مدتی کوتاه، تاثیر خوبی بر سایت مدیر وب بگذارد و افراد زیادی را به سایت جذب کند.

    در این درس از بلوک رپورتاژ آگهی، به بررسی چند نمونه رپورتاژ آگهی پرداختیم و ویژگی‌ها و فاکتورهایی که عامل موفقیت آنها بودند را بیان کردیم. با شناخت انواع رپورتاژ آگهی و نحوه درست نگارش و انتشار آنها، می‌توانید به موفقیت قابل قبولی در بحث لینک سازی خارجی دست پیدا کنید.

    برای اطلاع از انتشار درس‌های این بلوک می‌توانید در خبرنامه ایمیلی ما ثبت نام نمایید. همچنین می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

    Sending
    User Review
    0 (0 votes)

    اعلام ديدگاه