استفاده همزمان از تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات موبایلی چه تاثیری بر مخاطب دارد؟

زمان مطالعه : 3 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

همانطور که می‌دانیم، امروزه مردم بخش زیادی از زمان خود را در گوشی‌های موبایل صرف می‌کنند. بنابراین، تبلیغات موبایلی، یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی برای برندهای مختلف محسوب می‌شود و می‌تواند آگاهی از برند (brand awareness) را تا حد زیادی افزایش دهد. اما تلویزیون همچنان مخاطبان زیادی دارد و همین موضوع باعث می‌شود که تبلیغات تلویزیونی نیز در دسته روش‌های موثر بازاریابی قرار گیرد.

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

 

نحوه تماشای تبلیغات تلویزیونی چه تغییری نسبت به گذشته کرده است؟

امروزه، نحوه تماشای تلویزیون نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی کرده است. تصور رایجی که درباره همزمانی استفاده از موبایل و تماشای تبلیغات تلویزیونی وجود دارد، این است که استفاده از موبایل یا تبلت، باعث ایجاد حواس‌پرتی افراد از تبلیغات تلویزیون می‌شود. تحقیقات جدیدی که در ماه‌های اخیر در این زمینه انجام شده، خلاف این تصور را اثبات می‌کند. در واقع، افرادی که هنگام تماشای تلویزیون از موبایل یا تبلت استفاده می‌کنند، با احتمال بیشتری تبلیغات تلویزیونی را دنبال می‌کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دو موسسه MediaCom  و ViewersLogic، افراد در 30%  از مواقعی که تلویزیون تماشا می‌کنند، مشغول کار با موبایل خود نیز هستند. احتمال اینکه این دسته از تماشاگران، تبلیغات تلویزیونی را دنبال کنند، 75 درصد بیشتر از سایر بینندگانی است که با موبایل کار نمی‌کنند. به علاوه، احتمال عوض کردن کانال تلویزیون توسط بینندگانی که مشغول کار با موبایل یا تبلت خود هستند، 10 درصد کمتر است.

به طور کلی، این تحقیق، اثر مثبت second screening در تبلیغات را نشان می‌دهد. به همین دلیل، همزمانی تبلیغات برند شما در موبایل و تلویزیون می‌تواند تاثیر چشمگیری بر مخاطبانتان داشته باشد. براساس تحقیقات انجام شده، همزمانی تبلیغات آنلاین در موبایل و تبلیغات تلویزیونی می‌تواند آگاهی از برند را تا 12% افزایش دهد.

در کالج تپسل بخوانید!  نتایج نظرسنجی توسعه‌دهندگان ایرانی سال ۹۶

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

کمپین های موفق شیپور و روبیکا در تپسل

از جمله اپلیکیشن‌های ایرانی که از این شیوه برای تبلیغات خود استفاده کرده‌ و موفق بوده‌اند، می‌توان به شیپور و روبیکا اشاره کرد. اپلیکیشن شیپور و روبیکا برای معرفی برند خود، همزمان با تبلیغات تلویزیونی، چندین کمپین تبلیغات موبایلی به کمک شرکتتپسل ایجاد کردند. تپسل، هوشمندترین شبکه تبلیغات موبایلی است که برای اولین بار در ایران، کمپین‌های جامع (universal) دیجیتالی هوشمند را با استفاده از سیستم مزایده‌ای (bidding) ارئه کرده است. تپسل با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند تبلیغات شما را به مخاطبان هدفتان نمایش دهد. مزیت دیگر تپسل که ممکن است یکی از دغدغه‌های اصلی تبلیغ‌دهندگان حوزه دیجیتال باشد، دارا بودن سیستم پیشرفته تشخیص و مقابله با تقلب‌‌های موبایلی است.

یکی از موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی که توسط شرکت تپسل پیاده‌‌سازی شد، کمپین‌های مربوط به اپلیکیشن شیپور بود. ایده استفاده از تبلیغات همزمان که با هدف جذب کاربران جدید و برندینگ بود، برای اولین بار در ایران توسط اپلیکیشن شیپور مطرح شد. شیپور توانست با اجرای تبلیغات محیطی، اعم از بیلبورد و تبلیغات تلویزیونی به صورت همزمان با تبلیغات موبایلی، مخاطبان بسیاری را در مدت کوتاهی جذب کند و تعداد نصب‌هایش را 4 الی 5 برابر نسبت به قبل افزایش دهد. همچنین، در آن دوره کوتاه، نرخ همگرایی (conversion rate) شیپور در کمپین‌های موبایلی، نسبت به قبل 3 برابر شد. چنین آمار و ارقام چشمگیری، تنها با بکارگیری یک تکنیک ساده بدست آمد.

استفاده همزمان از تبلیغات موبایلی و تبلیغات تلویزیونی

تپسل در حال حاضر، اجرا و مدیریت کمپین‌های زیادی را بر عهده دارد. یکی از این کمپین‌ها، متعلق به اپلیکیشن روبیکا است. روبیکا نیز از ترفند تبلیغات همزمان استفاده می‌کند. نتایج حاصل از این کمپین‌ها، درستی تحقیقات جدید درباره همزمانی تبلیغات تلویزیونی و موبایلی را ثابت کرده است. بر اساس نتایج به دست آمده از کمپین‌ بازاریابی این اپلیکیشن در تلویزیون و موبایل، تعداد نصب‌های این اپلیکیشن در زمان تبلیغ آن در تلویزیون افزایش چشم‌گیری داشته است؛ به طوری که نصب‌ روبیکا در ساعت 18 و 23 که مصادف با پخش ماه عسل و خندوانه از تلویزیون است، تقریباً 2 برابر زمان‌های دیگر شده است.

تبلیغات برای شما زهر است اگر...

این دو مثال موفق، نقش آگاهی از برند (brand awareness) در موفقیت کسب‌وکارها را بیان می‌کنند. هرچه بتوانید از منابع تبلیغاتی که در اختیار دارید، بهتر استفاده کنید، موفقیت بیشتری در حوزه خود کسب خواهید کرد. همانطور که مشاهده کردید، یکی از راه‌های تقویت آگاهی از برند، استفاده همزمان از تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات موبایلی است که می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی ایجاد کند.

در کالج تپسل بخوانید!  چگونه می‌توان از تبلیغات ویدئویی کافه بازار برای افزایش آگاهی از برند استفاده کرد؟

در صورتی که قصد تبلیغ محصول خود در تپسل را دارید، تنها کافی است هدف تبلیغات (برندینگ، جذب کاربران جدید، افزایش نصب و …)، مخاطبین هدف، میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید و حداکثر قیمت پیشنهادی (bid) خود را مشخص کنید و برای آپلود محتوای تبلیغاتی (بنر یا ویدئو) وارد داشبورد تپسل شوید. پس از آن، تپسل بر اساس الگوریتم خاص خود، مخاطبین هدف شما را پیدا کرده و تبلیغات را در فضای اپلیکیشن‌های مختلف به آن‌ها نمایش می‌دهد. بنابراین، شما به کمک تپسل می‌توانید با کمترین هزینه به بیشترین ظرفیت تبلیغاتی دست یابید.

برای آشنایی بیشتر، از وب‌سایت www.tapsell.ir دیدن فرمایید. همچنین، برای ثبت نام و شروع کمپین تبلیغاتی خود، به داشبورد تپسل  مراجعه کنید.

http://www.otc-certified-store.com/osteoporosis-medicine-europe.html https://www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php http://www.otc-certified-store.com/neurological-disorders-medicine-usa.html http://www.otc-certified-store.com/urinary-tract-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php http://www.otc-certified-store.com/brands-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php частный займ волгоградзайм на карту без проверок и звонковзайм под маткапитал займ на картезайм во все банкиджо мани займ

  • علیرضا ابراهیمیان
5
Sending
User Review
5 (1 vote)

    2 ديدگاه نظر دهيد

  1. سلام
    مطلب خوبی بود ولی مثال هایی که زدید اصلا جالب نیست
    مخصوصا روبیکا
    این اپ با پشتوانه صدا و سیما کار میکنه ونیازی به تبلیغ نداره ، چون همه لینک های ارتباطی برنامه های صدا و سیما روی روبیکا لانچ شدن.
    آیا نیاز تبلبغ داره !؟؟

    • سلام و خسته نباشید
      ممنون از شما
      ما این اپ رو چون یه مثال واقعی بود و با موضوعی که بیان شد تطابق داشت، بیان کردیم.
      در تایمی که تپسل برای روبیکا نصب میاورد و همزمان تبلیغات نلویزیونی پخش میشد، این اتفاق افتاد و به همین دلیل، به عنوان یه مثال عینی آورده شده در این مطلب
      باز هم ممنون از اینکه نظرتون رو با ما در میان گذاشتین

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.