در این نوشتار ضمن تعریف بازاریابی 360، نکات مهم مربوط به پیادهسازی کمپین 360 درجه را در بازاریابی بیان میکنیم و دو کمپین ایرانی و خارجی را معرفی میکنیم. احتمالاً برای شما هم پیش آمده که تبلیغ یک نوشیدنی یا هر محصول دیگر را در تلویزیون میبینید. چند ساعت بعد با تبلیغات بنری همان برند با همان پیام تبلیغاتی در برنامههای تلفن همراه خود و یا در صفحات اینترنت مواجه میشوید. تبلیغ مشابه با همان پیام را در تایملاین شبکههای اجتماعی میبینید و یا حتی با خروج از منزل با بنرهای فیزیکی در فروشگاهها یا تبلیغات بر روی اتوبوس با همان پیام تبلیغ روبرو میشوید. هر جا میروید آن برند را میبینید. بازاریابی 360 به این معناست که مهم نیست مخاطب کجا باشد. ما او را پیدا میکنیم و پیام تبلیغاتمان را به او میرسانیم.
کمپین بازاریابی 360 درجه، یک کمپین تبلیغاتی کامل و خلاقانه است. به بیان ساده کمپین 360 درجه یک کمپین بازاریابی یکپارچه است که تمام ابزارهای تبلیغاتی را با یک هدف و یک پیام تبلیغ به کار میگیرد تا پیام را به بهترین صورت به مخاطب منتقل کند. مهمترین هدف در کمپین 360 درجه برقراری ارتباط با مشتری است.
تجربه کمپین 360 درجه برای مخاطب، باعث ایجاد همافزایی در انتقال پیام میشود. مهم نیست مشتری شما کجاست، در فروشگاه، در فضای شبکههای اجتماعی، در حال جستوجو در اینترنت و یا در خیابان. مشتری ارتباط با برند را تجربه میکند. بنابراین باید تمرکز و توجه بیشتری به پیامهایتان در تبلیغات داشته باشید و مخاطب را بهدرستی در سفر مشتری راهنمایی کنید.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
در حال حاضر کسبوکارهای زیادی به شیوههای مختلف تبلیغات انجام میدهند و تبلیغات در دورههای زمانی کوتاه و آن هم فقط در یک رسانه و یا تبلیغات در رسانههای مختلف که یکپارچه نیستند، تأثیر مناسبی در یادآوری برند شما نخواهد داشت. برای بالا بردن ROI در تبلیغات، برنامه بازاریابی منسجم میتواند بسیار مؤثر باشد.
دلایل مهم دیگری برای استفاده از کمپین 360 درجه وجود دارد.
مشخص کردن جایگاه و یا جایگاهیابی (positioning) درواقع یافتن فضایی در ذهن مخاطب است که یک برند با تمام ویژگیهایش در ذهن مشتری به خود اختصاص میدهد. این جایگاه بهتدریج و بر اساس ارتباطات و تعامل با مشتریان شکل میگیرد. برای مشخص کردن این جایگاه و یا تغییر آن، استفاده از یک ابزار بازاریابی مثلاً تبلیغات تلویزیون و یا بنرهای فیزیکی در بزرگراهها کافی نخواهد بود. نمونه بازاریابی 360 درجه با این هدف، کمپین Old Spice است. این برند در ذهن مردم طوری جاافتاده بود که محصولاتش را برای افراد میانسال و با سن و سال بالا مناسب میدانستند و افراد جوانتر کمتر از محصولاتش استفاده میکردند. Old Spice با اجرای کمپین 360 درجه، دید تازهای درباره محصولاتش در جامعه ایجاد کرد و جایگاه برند خود را تغییر داد.
برندسازی مجدد یکی از بزرگترین وظایف هر برندی است . برندسازی مجدد ممکن است به خاطر ورود به بازار یک منطقه جغرافیایی دیگر باشد و یا دلایل دیگری داشته باشد. همچنین ممکن است برندسازی مجدد با تغییر لوگو همراه باشد و نمونه آن تغییر لوگوی اپل در طول زمان است.
برندهایی که محصولاتی با عملکرد ضعیف داشتهاند گاهی بعد از اصلاح محصول از کمپینهای 360 درجه برای معرفی ورژن جدید محصول استفاده میکنند. معمولا این برندها قبل از این تبلیغات چندانی برای محصول خود نداشتهاند و سعی میکنند با این کمپین، محصول را بیشتر به جامعه معرفی کنند.
کمپین 360 درجه تنها استفاده همزمان از مدیا و کانالهای تبلیغاتی مختلف نیست. بلکه شامل برنامهریزی یکپارچه و با یک هدف برای تکتک اجزای آمیخته بازاریابی برای انتقال پیام مشخص به جامعه است. در بازاریابی 360 به هر کدام از برخوردهای مشتری با برند توجه می شود و برای آن برنامه ریزی میشود.
کمپین 360 درجه موفق پیامی را برای کمپین در نظر میگیرد که افراد جامعه به آن علاقهمند باشند. در این صورت پیام بهخوبی توسط مخاطبین دریافت میشود. اگر تابهحال کمپینهایی راهاندازی کردهاید و یا دادههایی از مشتریان در وبسایت و اپلیکیشن خود دارید، تحلیل این دادهها به شما در طراحی هوشمندانهتر کمپین 360 در هر کدام از قسمتها کمک میکند. با این تحلیل میتوانید پیام درستی را برای کمپین در نظر بگیرید.
برای آشنایی بیشتر با تحلیل بیگ دیتا این مطلب از کالج تپسل را بخوانید.
در طراحی کمپین 360 درجه میتوانید از ابزارها و روشهای مختلف با توجه به بودجه خود استفاده کنید. نکته مهم این است که روشها را به نحوی بهکارگیرید که بیشترین ROI از کمپین بازاریابی به دست آید.
اهمیت داشتن سایت برای کسبوکارهای امروز تقریبا برای همه ما واضح است. تصور کنید که بعد از راهاندازی کمپین، مخاطبین نام برند شما را در وب سرچ کنند و سایتی از شما پیدا نکنند. این موضوع عملا تبلیغات شما را بینتیجه میکند.
معمولاً وبسایت اولین تصویری است که مخاطب از شما دریافت میکند و اولین تصویر بیشترین اثرگذاری را دارد. در واقع وبسایت محلی است که با آن میتوانید بهخوبی با مخاطب ارتباط برقرار کنید.
تولید محتوا علاوه بر اینکه بر روی افزایش ترافیک و سئو مؤثر است، درواقع به برند شما هویت میدهد و با این هویت میتوانید با جامعه مخاطبین ارتباط برقرار کنید.
برای یادگیری کامل مباحث مربوط به بازاریابی محتوا، دوره بازاریابی محتوای کالج تپسل را مطالعه کنید.
سوشال مدیا مارکتینگ ازجمله مهمترین روشهای بازاریابی در فضای کسبوکارهای امروزی است. برای آشنایی بیشتر با سوشال مدیا مارکتینگ میتوانید مطالب زیر را در کالج تپسل مطالعه کنید:
همه ما از اهمیت سئو و راهکارهای آن مطلع هستیم. بیش از 93% فعالیتهای آنلاین کاربران با جستوجو شروع میشود. درنتیجه برای اثربخشی کمپینهای 360 درجه بهبود سئو موضوعی ضروری است.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
کمپین 360 درجه شامل بهینهسازی وبسایت و همچنین سئو میشود تا در صورت مواجهه مشتریان و سرچ کلمات کلیدی مرتبط با محصول، مشتری بتواند بهراحتی وبسایت شما را پیدا کند. طراحی مناسب لندینگ پیج نیز در کمپینهای آنلاین در نوع نگاه مشتری به برند و همچنین نرخ تبدیل اهمیت ویژهای دارد.
بر اساس آمار نرخ کلیک سه کمپین کلیکی برتر دنیا (در موتورهای جستوجو مانند تبلیغ در گوگل) حدود 41% است. با یک کمپین تبلیغات کلیکی خوب و حساب شده می توانید تعداد زیادی از مخاطبین را به لندینگ پیج خود هدایت کنید. این امکان را تبلیغات دیگر در کمپین 360 درجه مانند تبلیغات تلویزیونی یا بنر فیزیکی به شما نمیدهد.
می دانیم ارتباط با مشتریان نباید با فروش محصول تمام شود. ارتباط با مشتریان پس از فروش محصول بر چهره برند شما اثر مثبتی خواهد داشت. در صورت دریافت پیام انتقادی از مشتریان درباره محصول، با برخورد مناسب و رسیدگی به مسئله میتوانید تأثیر منفی که به خاطر نقص محصول، ایجادشده را برطرف کنید. بعضی برندهای مشهور اطلاعات مشتریان را هنگام خرید دریافت میکنند و تا سالها روز تولد و یا مناسبتهای دیگر را به مشتریان تبریک میگویند.
براساس تحقیقات 91% از مشتریان ایمیل خود را به صورت روزانه چک میکنند. ایمیل مارکتینگ از ابزارهای متداول دیجیتال مارکتینگ است که معمولا هزینهای هم ندارد و استفاده از آن را برای یک کمپین 360 درجه توصیه میشود. از جمله ویژگی های خوب ایمیل مارکتینگ، امکان ارسال ایمیل به صورت شخصیسازیشده برای هر مخاطب است. برای مطالعه همه نکات و یادگیری ابزارهای ایمیل مارکتینگ، مطالعه دوره آموزشی ایمیل مارکتینگ در کالج تپسل را به شما پیشنهاد میکنیم.
اگر اپلیکیشن موبایل دارید، میتوانید بنرهایی و یا از طریق پوش نوتیفیکیشن در اپلیکیشن در راستای کمپین خود قرار دهید. این، روش کمهزینه ای برای معرفی بیشتر کمپین شما خواهد بود.
همچنین از راههای مؤثر دیگر در دنیای آنلاین امروز، استفاده از تبلیغات درون اپلیکیشنی است. با توجه به رشد سریع ساخت اپلیکیشن و کسب وکارهای مبتنی بر اپلیکشن در دنیای امروز، تبلیغات درون اپلیکیشنی بسیار مورد توجه است و تاثیر بالایی نسبت به هر یک از روشهای دیجیتال مارکتینگ خواهد داشت.
از جمله برندهایی که کمپین 360 درجه طراحی و اجرا کرده است برند آدیداس است که ویدئوی مربوط به این کمپین را در زیر می توانید ببینید.
از جمله کمپینهای 360 درجه که اخیرا اجرا شد، کمپین “دیگه زنگ نزن” اسنپفود است. احتمالا شما هم با حداقل یک مورد از المانهای این کمپین مواجه شدهاید. شروع این کمپین با تیزینگ همراه بود و بعد از آن بنرهای محیطی و بنرهایی در تبلیغات دیجیتال با همین شعار و توضیح واضح تر اجرا شد. همچنین تبلیغاتی بر روی وسایل نقلیه در راستای این کمپین در سطح شهر قابل مشاهده بود. همچنین بروشورهایی برای این کمپین تهیه شده و پخش شد. هرچند در ادامه کپیهایی توسط کسبوکارهای دیگر از ایده پیام این تبلیغ اتفاق افتاد، ولی در نوع خود کمپینی خلاقانه بود که همه جنبههای تبلیغات را متناسب با بودجه و استراتژی خود پیادهسازی کرده بود.
در فضای شبکههای اجتماعی ویدئویی هم برای این کمپین وایرال شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. این ویدئو را در ادامه میتوانید ببینید. در تهیه این ویدئو از اینفلوئنسرها استفاده شده است که استفاده از اینفلوئنسر انتخاب خوبی برای تبلیغات ویدئویی است.
کمپینهای 360 درجه بسیاری توسط برندها انجام میشود که روزانه با تعدادی از آنها مواجه میشویم. شما هم اگر با کمپین 360 درجه جالبی روبرو شدید، در قسمت نظرات میتوانید با ما درمیان بگذارید.
female wrestling http://www.otc-certified-store.com/respiratory-tract-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php http://www.otc-certified-store.com/respiratory-tract-medicine-europe.html https://www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/stop-smoking-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php займ манго манибыстрый займ экспрессзайм онлайн 24 отзывы деньги в займ спбзайм под залог машинысбербанк онлайн займ
4 ديدگاه نظر دهيد
مطلب بسیار روان و مفید بود.
سلام
ممنون از نظر لطف شما
واقعا مطالب سایت عالیه
خیلی ممنون از نظر لطف شما
[…] منبع: کمپین ۳۶۰ درجه در کالج تپسل […]
[…] پرداخت به ازای هر فروش محبوبترین و اصلیترین نوع پرداخت در افیلیت مارکتینگ است. درواقع پایه و اساس افیلیت مارکتینگ در ابتدا با این روش پرداختی بناشده است. در پرداخت به ازای هر فروش، پرداخت به ناشر تبلیغات پس از کامل شدن فرآیند خرید مشتری انجام میشود. در سادهترین حالت آخرین کلیک برای خرید که معمولاً کلیک بر روی دکمه “ثبت نهایی” و یا “پرداخت” است را بهعنوان معیار در نظر میگیرند. میزان پرداختی به ازای هر فروش در هر صنعت و کسبوکاری متفاوت است. معمولاً تبلیغ دهنده (merchant) بزرگتر میزان پرداختی کمتری دارد و تا ۴% از فروش را به ناشر افیلیت پرداخت میکنند. اما این پرداخت در تبلیغ دهندگان کوچک به ۱۰% هم میرسد. این نوع پرداخت به خاطر ریسک کم آن از متداولترین انواع پرداخت در افیلیت مارکتینگ است.در کالج تپسل بخوانید! کمپین 360 درجه چیست؟ نمونه ها… […]