در این نوشتار میگوییم که چطور میتوان برای مخاطبان تولید محتوا داشت و به 9 نکته کلیدی برای تولید محتوای جذاب اشاره می کنیم هدف از به کار بردن این نکات این است که خواننده تا متن شما را تا انتها نخواند، نتواند ذهن خود را بر روی کار دیگر متمرکز کند!
اگر در زمینه مارکتینگ و کپی رایتینگ فعالیت میکنید یا قصد فعالیت دارید، نباید از قدرت کلمات غافل شوید. شما میتوانید با خلاقیت و انتخاب درست کلمات و عبارات کلیدی، با مخاطب ارتباط مؤثری برقرار کنید، ارتباطی که در ذهن خواننده بماند و او را هر چه بیشتر به خواندن ادامه محتوای شما و یا شناخت بیشتر برند شما جذب کند.
تولید محتوا در حقیقت فرآیند تولید و خلق ایدههای موضوعی است که برای خریدار شما جذاب است. وقتی موضوعات مشخص شد، پیرامون آن محتوای نوشتاری یا بصری ایجاد میکنید و آن اطلاعات را به عنوان مقاله در وبلاگ، بهصورت ویدئو، اینفوگرافیک یا قالبهای دیگر برای مخاطبان منتشر مینمایید.
خوانده شدن کامل محتوا توسط مخاطب علاوه بر اینکه نشان دهنده رضایت مخاطب از محتوای تولید شده است، باعث افزایش زمان حضور کاربران در سایت شما می شود که تاثیر مثبتی بر روی سئوی سایت خواهد داشت.با استفاده از فوت و فن ها و راهکارهایی می توانید در تولید محتوا موفق تر باشید:
اما خیلی اوقات رها کردن مطلب توسط مخاطب به دلیل مفید نبودن محتوای شما نیست. بلکه نشان دهنده این است که شما در تولید محتوا نکاتی که باعث جذب بیشتر مخاطب به ادامه مطلب می شود ، توجه نکرده اید.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
قانون اینرسی در مطالعه نیز صادق است. هر چه مخاطب بیشتر میخواند، از تمایل و نیرویش برای خواندن ادامه مطلب کاسته میشود. دوست دارد که به انتهای مطلب برسد و مطالعه را تمام کند.
اما مخاطبی که جذب مطلب شده باشد، به راحتی آن را رها نمیکند و تا انتها پیش میرود. جمله اول همان نیرویی است که خواننده را تا آخر محتوا میرساند؛ هرچه قویتر باشد، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
لزومی ندارد که جمله اولیه شما دقیقاً با عنوان و یا موضوع مطلبی که میخواهید در ادامه به آن بپردازید در ارتباط باشد. بیشتر از هر چیز باید هدفتان جلب توجه و انگیزه مخاطب به خواندن محتوا باشد. سه ویژگی زیر، ویژگیهایی است که استفاده از آنها در جملات ابتدایی مؤثر است.
اگر به متنهای نگارندههای حرفهای نگاهی بیندازید، خواهید دید که جملات ابتدایی را معمولاً کوتاه انتخاب میکنند. حتی گاهی از عبارت کوتاهی بهجای جمله استفاده میکنند و یا با استفاده از یک جمله تکمیلنشده، خواننده را به خواندن جملات بعدی دعوت میکنند.
شروع متن با بیان مکالمه بین دو نفر و یا بهصورت گفتوگوی مستقیم با خواننده میتواند به گیرایی محتوای شما اضافه کند. حس ارتباط و صمیمیت را منتقل کند و یا خواننده را در فضای احساسی جدیدی وارد کند.
اگر جملات ابتدایی شما دربرگیرنده سؤال باشد و یا ابهامی در جمله وجود داشته باشد، احتمال اینکه خواننده به خواندن ادامه مطلب ترغیب شود، بیشتر خواهد بود.
در پاراگراف ابتدایی نوشتههایی که بیشتر اهداف آموزشی دارند، سعی کنید مخاطب را در جریان کلیت موضوع مورد بحث در آن متن قرار دهید. در نگارش این سبک مطالب، ضمن حفظ جذابیت و بیان اهمیت محتوا، باید چارچوب خوبی برای نوشتار خود ارائه دهید، تا خواننده بداند در ادامه با چه موضوعاتی روبهرو خواهد شد.
البته در نوشتههایی که جنبه بازاریابی محتوا در آنها پررنگتر است، نکته بالا همیشه صادق نیست. ولی آنچه لازم است انجام دهید، این است که فضای محتوای خود را به سمت موضوع اصلی هدایت کنید تا خواننده سردرگم نشود و بداند کلیت موضوع چیست.
هدف از انتشار محتوا برقراری ارتباط و آشنایی مخاطب با شما و محصولات شما است. بنابراین در صورتی خواننده جذب نوشته شما میشود که تمایل شما به برقراری ارتباط را از محتوا درک کند. برقراری ارتباط یک نیاز طبیعی است. خواننده در صورتی به خواندن ادامه محتوا مشتاق خواهد بود که او را مخاطب قرار داده باشید، محترم شمرده و به این نیاز پاسخ داده باشید.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
برای برقراری ارتباط مؤثر با خواننده، فردی را بهعنوان خواننده نوعی در ذهن خود در نظر بگیرید. به این فکر کنید که این فرد احتمالاً چه شغلی دارد و چندساله است؟ در نظر گرفتن همه این نکات به شما در نگارش مناسب کمک میکند.
نکته دیگر هماهنگی نوشتههای شما با ذهن خواننده است که مطلب را برای او جذابتر میکند. مهمترین نکته برای ایجاد این هماهنگی (harmonizing)، تصور درست شما از خواننده است. در صورت امکان میتوانید با تحقیقاتی، مخاطبین خود را بیشتر بشناسید و پس از شناخت، از جملاتی استفاده کنید که ذهن مخاطب، آن را تأیید میکند و میپذیرد. در آن صورت، مخاطبتان بیشتر با محتوای شما همراه میشود. یکی از راهکارهای برقراری ارتباط، سبک مکالمه است. تاثیر تولید محتوا در کسب و کار را در کالج تپسل بخوانید
چند نکته تجربی که بهتر است در نوشتار مکالمهای به آن توجه کنید:
این کار ضمن خسته نکردن ذهن خواننده، به توجه او به مطلب اضافه میکند. ضمن رعایت اختصار در نوشتن محتوا که قبلاً به آن اشاره کردیم، گاهی سعی کنید جمله جدید را از سر سطر شروع کنید.
فراموش نکنید که هدف، جلب مخاطب برای مطالعه کامل محتوا است. قرار نیست دایره لغات خود را به رخ دیگران بکشید.
این روش، توجه بیشتر شما را به خواننده نشان میدهد و باعث میشود مخاطبانتان به خواندن نوشتار شما ترغیب شوند.
برای ایجاد هماهنگی ذهنی مخاطب (harmonizing) با محتوا نکات زیر را در نظر بگیرید:
دقت: در مطلب خود از آمار و ارقام و یا قوانین اثباتشده استفاده کنید.
جذابیت: مثل یک داستان جذاب و چالشی که مخاطب را با خود همراه میکند و مخاطب را تا انتهای داستان همراه خود میبرد، محتوا تولید کنید.
آموزنده: با آموزش نکات علمی یا تجربی در هر زمینهای، محتوای خود را ارزشمند کنید.
اگر قصد تبلیغ کسبوکار خود در سراسر وبسایت های ایرانی را دارید، شبکه تبلیغات دیجیتال مدیا اد به شما کمک میکند تا ترافیک باکیفیتی از متنوع ترین وبسایت ها را تجربه کنید.
با ایجاد سؤال برای خواننده و برانگیختن حس کنجکاوی او میتوانید او را تا انتهای متن مشتاق نگه دارید. اگر چاشنی کنجکاوی را به محتوای خود اضافه نکنید، خواننده کمی بعد از شروع متن، هیجان خود را از دست میدهد و خواندن محتوا را رها میکند. شما میتوانید از تئوری “دانه کنجکاوی” در این زمینه استفاده کنید.کاربرد این تئوری به این صورت است که در انتهای هر تعداد از پاراگرافهای متن، یک جمله کوتاه قرار دهید. آن جمله باید حاوی دلیلی برای خواندن پاراگراف بعد باشد. این جملات کوتاه میتوانند مشابه جملات زیر باشد:
این یک تکنیک خوب برای همراه نگه داشتن خواننده است که میتوانید از آن استفاده کنید.
خود را جای خواننده بگذارید و ببینید با مطالعه این محتوا چه سؤالهایی ممکن است برایتان پیش آید. سعی کنید پاسخ به آن سؤالها را نیز به متن خود اضافه کنید. مخصوصاً برای معرفی محصولات و خدمات، این نکته بسیار تعیینکننده است. مهم است که بتوانید سؤالات احتمالی را پیشبینی کنید و یا اطلاعاتی از مشتری در این رابطه تهیه کنید و جوابهای حسابشده و دقیق و کامل را، در محتوای خود بگنجانید. به یاد داشته باشید که محتوایی جذاب است که همیشه یک قدم از ذهن خواننده جلوتر باشد.
بنا به پژوهشی که در مدرسه کسبوکار استنفورد انجام شد، استفاده از اعداد مخصوصاً در عنوان بسیار مؤثر است. بهتر است بهجای نوشتن اعداد به فارسی از نمایش عدد بهصورت ریاضی استفاده کنید. همچنین آمارها نشان میدهند که هر چه عدد بهکاررفته در عنوان بیشتر باشد، نرخ کلیک بیشتر میشود.
در تیم تاکیپی متشکل از جمعی از نویسندگان محتوا و کپی رایترهای خوب، تحقیقاتی درباره اینکه چه پستهایی در شبکههای اجتماعی بیشترین طرفدار و نشر مجدد را دارد، انجام شد. نتیجه این تحقیق نشان داد که استفاده از کلمات منفی مخصوصاً در عنوان محتوا، توجه مخاطبان بیشتری را جلب میکند. جمله “10 کار که در تابستان نباید انجام دهید!” نمونهای ساده است که این ترفند را نشان میدهد.
تفکر خارج از چارچوب میتواند محتوای شما را به اثری خارقالعاده تبدیل کند. این روش ضمن جلبتوجه مخاطب، او را به دنبال کردن مطلب ترغیب میکند. بر اساس تحقیقات پژوهشگران در زمینههای روانشناسی، تأثیر محتوا یا هر چیز پیشبینینشده بهمراتب بیشتر از چیزهایی است که برایمان قابل پیشبینی است. بنابراین از قدرت شگفتزده کردن مخاطب استفاده کنید. فراموش نکنید حتی اگر نظر مخاطب، این باشد که به موضوع شما علاقهمند نیست و یا موضوع دیگری را بیشتر دوست دارد، تحقیقات نشان میدهد که خارقالعاده نویسی توجه او را به نوشته شما بیشتر از نوشته عادی با موضوع موردعلاقهاش جلب خواهد کرد.
این مطلب را هم بخوانید : 14 راهکار برای فروش بیشتر در تابستان 97
ویرایش جزء مراحل مهم کپیرایتینگ است. کپیرایترهای ماهر زمان زیادی را صرف ویرایش متنهای خود میکنند. بارها آن را میخوانند و تغییر میدهند. سعی میکنند که دقیقاً همان منظورها را در جملات کوتاهتر بیان کنند. خیلی مواقع اکثر نکاتی که گفتیم در تولید یک محتوا محقق نمیشود و درواقع با ویرایش مکرر آن است که میتوانید این ویژگیها را به متنتان اضافه کنید.
نمونه های موفق بازاریابی محتوا را در کالج تپسل بخوانید.
خیلی اوقات میتوان کلمات چند جمله را با حفظ چند کلمه کلیدی که منظور را منتقل میکند ترکیب کرد. حذف افعال به قرینه نیز مؤثر است.
تکرار معانی ذهن خواننده را خسته میکند.
ادی شیلر، ازجمله نگارندههای ماهر در زمینهٔ کپیرایتینگ ، در نوشتهای جذاب به معرفی خود پرداخته است. این نوشته نمونه خوبی است که در آن نکات بارز یک کپیرایتینگ خوب، مانند جملات کوتاه و استفاده بجا و خلاقانه از تصاویر و گیف ها و … را میتوان دید.
سوالهای رایج
منظور از تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا فرآیند شناسایی موضوع جدیدی است که میخواهید درباره آن جهت رفع نیاز کاربران موضوعی بنویسید، ویدیویی تولید کنید، تصاویر خلق کنید و… .
هدف از تولید محتوا چیست؟
هدف از تولید محتوا اطلاعرسانی و آموزش مخاطبان است. شما این کار را با به اشتراکگذاری اطلاعات در مورد کسبوکار و جایگاه خود انجام میدهید. هرچه بیشتر آموزش دهید و ارزش ارائه دهید، مخاطبان شما بیشتر درگیر میشوند و شمارا بهعنوان یک متخصص میبینند.
یک تولیدکننده محتوا به چه چیزی نیاز دارد؟
برای تولید محتوا نیازی به مدرک ندارید، اما نمونه کار و کسب تجربه ابزارهای مهمی برای ورود به بازار کار تولید محتوا هستند. شما میتوانید از طریق کارآموزی، توسعه پروژههای شخصی یا کار آزاد، تجربه تولید محتوا را به دست آورید.
zp-pdl.com zp-pdl.com https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/osteoporosis-medicine-usa.html zp-pdl.com www.zp-pdl.com займ онлайн без работызайм онлайн без кизайм экспресс екатеринбург кредит плюс займлайм займ отзывызайм на киви без привязки карты
27 ديدگاه نظر دهيد
سال نو مبارک و عرص ادب به بزرگان اهل قلم معنا و مفهوم را باید دانست
درود بر شما
سال نو مبارک:)
پاینده باشید
مطلب به روز و مفیدی بود.
ممنون
سلام
خوشحالیم که مطلب رو دوست داشتین.
موفق باشید
سلام
ممنون میشم اگر یک مطلب راجع به نحوه تولید محتوا در بلاگ بنویسید
باتشکر
سلام بر شما:)
در مورد تولید محتوا بلوک یادگیری بازاریابی محتوا که در چندین جلسه به صورت کامل این موضوع بیان شده رو بهتون پیشنهاد می کنیم.
موفق باشید:)
سلام.
ضمن تشکر از مقاله مفیدتون خواستم ببینم این مقالات رو توی توییتر هم میزارید و اینکه کلا اونجا فعال هستین یا چک میکنید ؟!
سلام بر شما آقای فضلی
مقالات به صورت مرتب از طریق صفحه لینکدین و توییتر و اینستاگرام تپسل منتشر میشه. من هم سعی می کنم مقالات را در توییتر و لینکدین بذارم تا دوستان علاقمند مطلع بشن. پیام شما را در توییتر دریافت کردم و در پاسختون ایمیلی ارسال شد.
همچنین می تونید برای دریافت ایمیل های کالج تپسل در خبرنامه عضو بشید و ایمیل های ما رو دریافت کنید.
موفق باشید.
ارزنده ومفید سپاس
برای تولید محتوای اختصاصی که در آن زمینه هیچ اطلاعاتی نداریم چه راهی رو پیشنهاد میکنید؟با تصور اینکه مقالات انگلیسی قبلا توسط سایتهای رقبا ترجمه و منتشر شدن.ممنون
سلام پیشنهاد من
تمرین، تمرین و تمرین هست
میتونید در وبلاگ کمی کار کنید تولید و گردآوری محتوا داشته باشید تا به نتیجه برسید
برای تولید محتوای اختصاصی که در آن زمینه هیچ اطلاعاتی نداریم چه راهی رو پیشنهاد میکنید؟با تصور اینکه مقالات انگلیسی قبلا توسط سایتهای رقبا ترجمه و منتشر شدن.ممنون
سلام
باید وبسایتها و منابع مرتبط با اون موضوع اختصاصی رو سرچ کنید. بسیاری از مقالات انگلیسی که ترجمه شدهاند، مقالاتی هستند که در سرچ گوگل نمایش داده میشن. ممکنه وبسایتهای مرتبط با اون موضوع در سرچهای اول گوگل نمایش داده نشن و حتی ممکنه از لحاظ کیفیت بهتر از مطالب سرچ اول باشن. بنابراین، بهتره وبسایتهای مرتبط با اون موضوع رو پیدا کنید و داخل اون وبسایت موضوع مورد نظرتون رو سرچ کنید.
[…] منبع”college” […]
مطالب برای من مفید واقع شد ، امیدوارم که در کسب و کارم هم نایجه بده
سلام
خوشحالیم که مفید بوده براتون
موفق باشید
سلام
در تولید محتوا بیان جزئیات لازم است یاکلی گویی شود؟
سلام و درود
این موضوع بستگی به فاکتورهای مختلفی داره؛ پلتفرم انتشار محتوا، موضوع، تعداد کاراکتر مجاز و …
برخی موضوعات نیاز به بیان جزئیات دارن و برخی خیر.
عالي بود
ممنون از شما
سلام
بایدهای تولید محتوا رافرمودید
آیا برای تولید محتوا تاثیر گذار نبایدهایی هم هست که باید رعایت کنیم
سلام و درود
بله قطعا مواردی هست که نباید استفاده بشه.
اگر فرصتی باشه در مقالاتی دیگر به این موضوع میپردازیم.
با تشکر
اون جمله های محرک و شعاری رو چجوری بنویسیم؟
سلام
وقت بخیر
بهترین راهکار اینه که دقیقاً خودتون رو به جای مخاطب هدفتون قرار بدین و ببینید چه عبارت و کلمههایی رو در عنوان و زیرعنوان ها و حتی CTA ها بنویسید، مخاطب ترغیب میشه که مطلب رو بخونه یا روی CTA کلیک کنه
کمی درباره موضوع کپی رایتینگ مطالعه بفرمایید بهتون کمک میکنه که بتونین جملات ترغیب کننده تولید کنید. این پست کالج تپسل رو هم میتونید بخونید:
https://college.tapsell.ir/effective_copywriting/
مطالب محشری بود.
سلام وقتتون بخیر
خیلی ممنون از توجه و نظر لطفتون
امیدوارم موفق باشید
سلام من میخوام تولید محتوا رو به صورتی شروع کنم که یک هدف انتخاب میکنم و برای رسیدن بهش مهلتی رو مشخص میکنم ، حالا تمام تلاشم رو میکنم و از تلاشم برای رسیدن به هدف ، توی اون مهلت مشخص شده ویدیو درست میکنم . مثلاً هدف رسیدن به ۵ میلیون تومان پول هست و من باید توی ۱ ماه بهش برسم . از تمام وقایع شروع به فیلم گرفتن میکنم شروع به تولید محتوا میکنم مثلاً برای این هدف ۱ ماهه از کار های هر روز فیلم و عکس میگیرم و آپلود میکنم
سلام روزتون بخیر و خوشی
ممنونم از اینکه این مورد رو باهامون مطرح کردید.
موفق باشید.