افیلیت مارکتینگ(affiliate marketing)یا همکاری در فروش چیست؟|کالج تپسل

زمان مطالعه : 5 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یا سرویس همکاری در فروش یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد اینترنتی است. صنعت افیلیت مارکتینگ از سال 2015 به‌طور متوسط هرسال 10.1% رشد داشته است و از همان زمان پیش‌بینی شده بود که ارزش این صنعت تا سال 2020 به 6.8 میلیارد دلار می‌رسد. 90% تبلیغ دهندگان، افیلیت مارکتینگ را قسمت مهمی در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ می‌دانند. در این نوشتار در مورد صنعت افیلیت مارکتینگ، انواع روش‌های پرداختی و هم‌چنین راهکارهایی برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ صحبت می‌کنیم.

 

همکاری در فروش یا affiliate marketing چیست؟

افیلیت مارکتینگ جز روش‌های بازاریابی است که می‌تواند تأثیر مستقیم بر روی فروش محصولات داشته باشد. درواقع این نوع بازاریابی توسط افرادی خارج از کسب‌وکار انجام می‌شود. به بیان ساده در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی پیشنهاد خرید یا معرفی محصول بر روی وب‌سایت و یا وبلاگ ناشر افیلیت قرار داده می‌شود و اگر این تبلیغات منجر به فروش محصول شود، مبلغی از طرف صاحب محصول به ناشر افیلیت که بازاریابی محصول را انجام داده، پرداخت می‌شود.

در برنامه‌های افیلیت مارکتینگ  (affiliate program)،  اهداف و شاخص‌هایی برای سنجش میزان نتیجه‌بخش بودن تبلیغات در نظر گرفته می‌شود. این شاخص‌ها می‌تواند کلیک کاربر بر روی لینک تبلیغات، خریداری محصول یا وارد کردن ایمیل توسط کاربر باشد. آنگاه اگر تبلیغ در آن سایت نتیجه‌بخش باشد، بر اساس میزان فروش و یا  با روش‌های دیگر به صاحب سایت مبلغی پرداخت می‌شود. در ادامه در مورد نحوه محاسبه پرداختی به ناشر تبلیغات توضیح می‌دهیم. به افیلیت مارکتینگ بازاریابی پورسانتی نیز می‌گویند.

افیلیت مارکتینگ چیست؟
افیلیت مارکتینگ چیست؟

 

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می کند؟
افیلیت مارکتینگ چگونه کار می کند؟

یک فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرید. این فروشگاه (که اصطلاحاً به آن merchant گفته می‌شود)، می‌تواند با استفاده از افیلیت مارکتینگ، فروش محصولات خود را بالا ببرد. merchant  با سایت‌هایی که قصد کسب درآمد از طریق معرفی محصول را دارند ارتباط برقرار می‌کند. این سایت‌ها که به آن‌ها ناشران افیلیت مارکتینگ گفته می‌شود، با قرار دادن تبلیغات بنری یا متنی در سایتشان و لینک به سایت merchant پیشنهاد خرید محصول را به بازدیدکنندگان می‌دهند. درصورتی‌که بازدیدکننده بر روی لینک کلیک کند و از آن سایت خرید کند، merchant  مبلغی را  به ناشر تبلیغات پرداخت می‌کند. این مبلغ می‌تواند مبلغی مشخص (برای عضویت در خبرنامه و یا دانلود محصولات) و یا درصدی از فروش محصول باشد.

نکته قابل‌توجه دیگر این است که اگر بازدیدکننده‌ای بر روی لینک افیلیت کلیک کند، ولی در آن لحظه تصمیم به خرید نگیرد و بعداً با مراجعه به سایت آن محصول یا محصولی مشابه آن را بخرد، با توجه به ثبت اطلاعات توسط کوکی‌های سایت merchant و ناشر افیلیت، خرید از طریق معرفی ناشر افیلیت ثبت‌شده و مبلغی از فروش به ناشر افیلیت پرداخت می‌شود.

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

درواقع صنعت افیلیت مارکتینگ شامل سه گروه می‌شود:

  • Merchant یا فروشندگان محصولات: merchant ها صاحبان کسب‌وکارها هستند که محصولی برای فروش دارند و قصد دارند که با ارتباط با شبکه افیلیت محصول خود را بفروشند.
  • ناشران افیلیت مارکتینگکسانی که صاحب وب‌سایت‌ها یا بلاگ‌ها هستند و می‌خواهند با قرار دادن لینک‌های افیلیت و یا بنر، محصولاتی را به مخاطبین وب‌سایت خود معرفی کنند و کسب درآمد داشته باشند.
  • کاربران:  کسانی که بر روی لینک‌های افیلیت در سایت ناشران کلیک می‌کنند و محصولی را خریداری می‌کنند.

 

انواع برنامه‌های افیلیت مارکتینگ

برنامه‌های مختلفی در افیلیت مارکتینگ با توجه به روش‌های متفاوت پرداخت قابل پیاده‌سازی است. با در نظر گرفتن هدف خود از افیلیت مارکتینگ می‌توانید از انواع مختلف برنامه‌های افیلیت استفاده کنید.

affiliate marketing چیست
affiliate marketing چیست

 

پرداخت به ازای هر فروش (CPS)

پرداخت به ازای هر فروش - افیلیت مارکتینگ
پرداخت به ازای هر فروش – افیلیت مارکتینگ

 

پرداخت به ازای هر فروش محبوب‌ترین و اصلی‌ترین نوع پرداخت در افیلیت مارکتینگ است. درواقع پایه و اساس افیلیت مارکتینگ در ابتدا با این روش پرداختی بناشده است. در پرداخت به ازای هر فروش، پرداخت به ناشر تبلیغات پس از کامل شدن فرآیند خرید مشتری انجام می‌شود. در ساده‌ترین حالت آخرین کلیک برای خرید که معمولاً کلیک بر روی دکمه “ثبت نهایی” و یا “پرداخت” است را به‌عنوان معیار در نظر می‌گیرند. میزان پرداختی به ازای هر فروش در هر صنعت و کسب‌وکاری متفاوت است. معمولاً تبلیغ دهنده (merchant) بزرگ‌تر میزان پرداختی کمتری دارد و تا 4% از فروش را به ناشر افیلیت پرداخت می‌کنند. اما این پرداخت در تبلیغ دهندگان کوچک به 10% هم می‌رسد. این نوع پرداخت به خاطر ریسک کم آن از متداول‌ترین انواع پرداخت در افیلیت مارکتینگ است.

پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه (CPL)

پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه-افیلیت مارکتینگ
پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه-افیلیت مارکتینگ

اگر هدفتان از افیلیت مارکتینگ جذب لید است می‌توانید از روش پرداخت به ازای جذب مشتریان بالقوه استفاده کنید. در این روش اگر کاربری بر روی لینک افیلیت کلیک کند و در سایت یا لندینگ سایت تبلیغ دهنده، اطلاعات تماس و ایمیل خود را وارد کند، مبلغی به ناشر افیلیت پرداخت می‌شود. در بعضی صنایع مانند صنعت خودرو، برنامه بازارایابی پرداخت به ازای هر فروش ممکن نیست. چون مدتی طول می‌کشد تا کاربر با محصولات آشنا شود و یک محصول را برای خرید انتخاب کند. برای این نوع کالاها استفاده از روش پرداخت به ازای جذب لید روش مناسبی است.

 

پرداخت بر اساس نمایش آگهی (CPM)

CPM که نشانه عبارت Cost Per Mile یا (CPT:Cost Per Thousand) است، یکی از مدل‌های قیمت‌گذاری در تبلیغات محسوب می‌شود. این اصطلاح معمولا در شبکه های تبلیغاتی به چشم می‌خورد و به معنای پرداخت هزینه در ازای نمایش آگهی است. به معنای دقیق‌تر، پرداخت در این مدل به ازای هر هزار ایمپرشنی که برای تبلیغ شما اتفاق می‌افتد، صورت می‌گیرد. اما با وجود هزار بار دیده شدن آگهی، ممکن است تعداد کلیک‌ها بسیار کمتر از این تعداد باشد و این اتفاق عجیبی نیست.

 

پرداخت به ازای کلیک (CPC)

CPC که نشانه عبارت Cost Per Click یا (PPC:Pay Per Click) است نیز مدل رایج دیگری از قیمت‌گذاری در تبلیغات است. در این مدل بازاریاب افیلیت وقتی پول دریافت می‌کند که بازدیدکننده وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین روی لینک تبلیغی که او گذاشته است، کلیک کند. به معنای روشن‌تر، در این مدل پرداخت بر اساس تعداد کلیک‌ها صورت می‌گیرد.

 

مقایسه پرداخت بر اساس نمایش آگهی (CPM) و پرداخت به ازای کلیک (CPC)

در مرحله‌ای از بازاریابی که آگاهی از برند برای کسب‌وکار اولویت دارد، استفاده از برنامه افیلیت با روش پرداخت بر اساس مشاهده تبلیغ (CPM) روش مناسبی است. البته پرداخت بر ازای کلیک نسبت به پرداخت به ازای مشاهده ریسک کمتری دارد. یعنی حتی اگر هدفتان افزایش آگاهی از برند است بهتر است روش CPC را انتخاب کنید. اما می‌دانیم کلیک به‌منزله خرید محصول نیست. اما برای سنجش آگاهی از برند معیار مناسبی است.

پرداخت با تعرفهٔ ثابت

به این مفهوم است که به ازای قرار گرفتن تبلیغ و لینک بر روی سایت ناشر، مبلغ  ثابتی برای او در نظر گرفته می‌شود. اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید، بهتر است این روش را در ترکیب با روش‌های پرداخت دیگر به‌کارگیرید و البته تعرفه ثابت مقدار کمتری نسبت به روش دیگر داشته باشد.

 

مزیت بازاریابی معرف (افیلیت مارکتینگ) برای تبلیغ دهندگان

بعضی کسب‌وکارهای کوچک افیلیت مارکتینگ را برای تبلیغات خود مناسب نمی‌دانند. درحالی‌که افیلیت مارکتینگ از بهینه‌ترین روش‌ها در رسیدن به هدف‌های بازاریابی است و جزو روش‌های با ROI بالا در مارکتینگ محسوب می‌شود. چون شما به‌عنوان یک تبلیغ دهنده فقط زمانی برای بازاریابی افیلیت هزینه پرداخت می‌کنید که نتیجه‌ای که از آن انتظار داشته‌اید را به دست آورید. ازاین‌جهت به این نوع بازاریابی، بازاریابی بدون ریسک می‌گویند. همچنین شما برای شروع بازاریابی افیلیت نیازی به سرمایه یا پرداخت اولیه ندارید. به همین خاطر این بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک نیز مناسب است.

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

مزیت بازاریابی معرف برای ناشران تبلیغات

ناشران، افیلیت مارکتینگ را فرصت بسیار خوبی برای فروش محصولات بدون نیاز به تولید و یا انبارداری محصولات می‌دانند. میزان درآمد حاصل از افیلیت مارکتینگ به موارد زیر وابسته است:

  • میزان بازدهی و قابل‌اعتمادی شبکه تبلیغاتی که با آن همکاری می‌کنید.
  • مقدار مبلغی که به ازای به هدف رسیدن تبلیغات دریافت می‌کنید و همچنین conversion rate لینک‌هایی که در سایت خود قرار می‌دهید.
  • میزان شناخت شما درباره مخاطبین سایتتان که چه محصولاتی را بیشتر می‌پسندند و احتمال خرید چه محصولاتی در وب‌سایت شما بیشتر است.

 

چرا کسب و کار ها در افیلیت مارکتینگ موفق نمی‌شوند؟ نکاتی برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ

نکات مهم در موفقیت افیلیت مارکتینگ
نکات مهم در موفقیت افیلیت مارکتینگ

 

خیلی از افراد و سایت‌های فعال در افیلیت مارکتینگ اهداف بزرگی در کسب درآمد دارند و بسیار تلاش می‌کنند تا موفق شوند. اما برای کسب درآمد مناسب از افیلیت مارکتینگ نیاز به دانستن مهارت‌های مختلف مانند سئو، طراحی وب‌سایت و کپی رایتینگ است و یا به تیمی نیاز دارید که سایت شما را برای به نتیجه رسیدن در بازاریابی افیلیت بهینه‌سازی کند. در ادامه نکات کلی و مهم برای رسیدن به اهداف برنامه افیلیت را بیان می‌کنیم.

مخاطب خود را بشناسید.

مهم‌ترین نکته برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ شناخت مخاطبین برای معرفی مناسب‌ترین محصول به آن‌هاست. اغلب افرادی که به‌تازگی وارد صنعت افیلیت مارکتینگ می‌شوند. هر نوع محصول محبوب و پرفروش را در سایت و بلاگ خود قرار می‌دهند. گذاشتن محصولات مختلف بدون توجه به موضوع وب‌سایت و علائق مخاطبین علاوه بر کاهش بازده افیلیت مارکتینگ، باعث کاهش ترافیک وب‌سایت هم می‌شود.

بهتر است محصولاتی را در وب‌سایتتان معرفی کنید که با موضوع وب‌سایت شما در ارتباط باشد. مثلاً در وب‌سایتی با موضوع دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات فروش پرینتر (با این استدلال که هرکسی به پرینتر نیاز دارد و ممکن است خریداری کند) ایده مناسبی برای افیلیت مارکتینگ نیست. چون مخاطب شما زمانی که در حال مطالعه محتوای وب‌سایت است، به پرینتر یا هر نیاز غیر مرتبط فکر نمی‌کند و همین باعث بی‌توجهی به تبلیغ (ad blindness) می‌شود.

بنابراین خوب است که مخاطبین وب‌سایت خود را بشناسید و متناسب با علایق و نیازهای آنان محصولات را به آن‌ها پیشنهاد دهید.

محتوای باکیفیت در سایتتان منتشر کنید.

موفقیت در افیلیت مارکتینگ به افزایش ترافیک وب‌سایت وابسته است. تولید محتوای مستمر هم باعث بهبود سئوی سایت و افزایش ترافیک وب‌سایت می‌شود.

برای افزایش ترافیک وب‌سایت پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهکارهای افزایش ترافیک وبسایت  را بخوانید.

تولید محتوا باید مرتبط با موضوع وب‌سایت و علایق مخاطبان شما باشد تا مخاطبینی همیشگی پیدا کنید. آنچه ترافیک وب‌سایت را بالا می‌برد، نباید بازدیدکنندگانی باشند که برای اولین بار به سایت بیایند. درواقع ما با بهبود سئو بازدیدکنندگان جدید را با سایت خود آشنا می‌کنیم و با محتوای مفید و ارزشمند او را به مخاطب همیشگی وب‌سایت خود تبدیل می‌کنیم.

 

در افیلیت مارکتینگ صادقانه عمل کنید.

همیشه محصولاتی را در سایتتان پیشنهاد دهید که به مفید و مرغوب بودن آن ایمان دارید. در معرفی محصول صادق باشید و توضیحات مبالغه‌آمیز درباره محصول ندهید. درواقع این بازدیدکننده‌های وفادار هستند که ترافیک را برای  وب‌سایت حفظ می‌کنند. مبالغه و یا معرفی محصول بی‌کیفیت باعث می‌شود که مخاطبین اعتماد خود به وب‌سایت را از دست بدهند. آنگاه آن مخاطبین را از دست می‌دهید و این مسئله در ترافیک وب‌سایت شما هم اثر خواهد گذاشت.

 

ویدئویی درباره محصول موردنظرتان منتشر کنید.

مخاطبان دوست دارند قبل از خرید محصول آن را ببینند. انتشار ویدئو دید مناسب‌تری برای خرید محصول می‌دهد. همچنین این کار باعث می‌شود، مخاطب سریع‌تر محصول را برسی کنید و تصمیم‌گیری کند. زیرا خواندن متن‌های طولانی حتی در زمان خرید محصول، برای هرکسی خسته‌کننده خواهد بود. فراموش نکنید که در انتهای ویدئو یک جمله مناسب برای فراخوانی برای عمل یا CTA داشته باشید تا مخاطب را تشویق به کلیک بر روی لینک افیلیت کنید.

 

در سال2021 باید از چه استراتژی‌های بازاریابی افیلیتی استفاده کنید؟

۱. تنها محصولاتی را توصیه کنید که کاملا با آن‌ها آشنا هستید

در افیلیت مارکتینگ ایجاد اعتماد در مخاطب بسیار اهمیت دارد و سریع‌ترین راهی که اعتماد را از بین می‌برد آن است که محصولی را توصیه کنید که خودتان تا به‌حال از آن استفاده نکردید و یا مناسب مخاطب شما نیست. همچنین شما هرگز نباید به طور مستقیم به کسی بگویید که محصولی را بخرد، تنها باید محصول را توصیه کنید. هرچه مفیدتر باشید و توصیه‌هایتان باکیفیت‌تر باشد، احتمال اینکه بازدیدکنندگان شما در وب، برای استفاده از تخصصتان دوباره به وب‌سایتتان بازگردند بیشتر خواهد شد.

 

۲. محصولات فروشگاه‌های مختلف را تبلیغ کنید

اگر فقط محصول یک فروشگاه (merchant) را تبلیغ کنید به صفحات فرود و نرخ تبدیل (کانورژن ریت) آن‌ها محدود می‌شوید. مهم است که با فروشنده‌های مختلفی که حوزه کسب‌وکارشان با شما مرتبط است کار کنید و طیف گسترده‌ای از محصولات را تبلیغ نمایید. این استراتژی بازاریابی افیلیت باعث ایجاد تنوع و یک درآمد ثابت برای وب‌سایت افیلیت خواهد شد.

 

۳. به‌طور مداوم نرخ تبدیل خود را تست و بهینه کنید

فرض کنید شما صفحه‌ای تبلیغاتی دارید که یک محصول را در آن به وسیله لینک‌های افیلیت تبلیغ می‌کنید. اگر در حال حاضر ۵۰۰۰ بازدیدکننده با نرخ تبدیل ۲٪ در ماه دریافت می‌کنید، ۱۰۰ مراجعه دارید. برای دستیابی به ۲۰۰ مراجعه به سایت می‌توانید روی به‌دست آوردن ۵۰۰۰ بازدیدکننده بیشتر تمرکز کنید و یا نرخ تبدیل خود را به سادگی به ۴٪ افزایش دهید.

کدام‌یک ساده‌تر به نظر می‌رسد؟ به جای آن‌که ماه‌ها برای ساختن Domain Authority وقت صرف کنید و یا با بلاگ‌نویسی و انتشار پست‌های مهمان بای جذب ترافیک ارگانیک بکوشید، فقط باید نرخ تبدیل خود را ۲٪ افزایش دهید. این کار می‌تواند با کارهایی نظیر بهینه‌سازی صفحه فرود، آزمایش کال تو اکشن‌ها و استفاده از استراتژی بهینه‌سازی نرخ تبدیل انجام شود. با آزمایش و بهینه‌سازی سایت خود با تلاش کمتر می‌توانید نتایج بهتری به دست آورید.

 

۴. روی منابع ترافیک حاصل از افیلیت خود تمرکز کنید

مهم است بدانید ترافیک سایت شما از کجاست و آمار جمعیتی مخاطبان شما چگونه است. این به شما در شخصی‌سازی پیام‌هایتان کمک می‌کند و به باعث می‌شود بهترین محصولات را توصیه کنید. شما باید بر روی منابع ترافیکی سایت و مخاطبانی که آن را می‌بینند تمرکز کنید. منابع ترافیکی می‌تواند شامل ارگانیک، پرداخت شده، از شبکه‌های اجتماعی، رجوع دوباره، نمایش، ایمیل و یا ترافیک مستقیم باشد.

می‌توانید در گوگل آنالیتیکس، منابع ترافیکی را ببینید. این منابع شامل میزان زمان ماندگاری در صفحه، نرخ بازگشت، موقعیت مکانی، سن، جنسیت، زمان در شبانه‌روز، دستگاه‌های ورود به سایت (موبایل، دسکتاپ) و موارد دیگر باشد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند بر روی به‌دست آوردن بیشترین میزان ترافیک تلاش و تمرکز کنید. این داده‌های تحلیلی برای تصمیم‌گیری آگاهانه، افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر از راه افیلیت بسیار مهم و کاربردی هستند.

 

شما هم اگر تجربه و یا نکته‌ای در افیلیت مارکتینگ در ذهن دارید، می‌توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

پرسش‌های رایج

بازاریابی وابسته و نمونه آن چیست؟

بازاریابی وابسته زمانی است که محصول شخص دیگری را به‌صورت آنلاین در ازای پورسانت می‌فروشید. به‌عنوان‌مثال، یک کارآفرین یا یک شرکت تا سیس شده ممکن است یک محصول یا کاتالوگ محصولات، دیجیتال یا فیزیکی داشته باشد. آن‌ها به دیگران اجازه می‌دهند آن محصولات را تبلیغ کنند و بفروشند و هر بار که چیزی را می‌فروشند به آن‌ها کمیسیون می‌پردازند.

آیا بازاریابی وابسته آسان است؟

بازاریابی وابسته بودن نیاز به مهارت، تجربه و کار دارد. این‌یک راه سریع یا آسان برای موفقیت نیست، اما زمانی که به‌درستی انجام شود، می‌تواند درآمد چشمگیری ایجاد کند.

 

http://www.otc-certified-store.com/antiparasitic-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php zp-pdl.com https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php http://www.otc-certified-store.com/respiratory-tract-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php http://www.otc-certified-store.com/cardiovascular-diseases-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php займ на карту сбербанк онлайнвэббанкир займвзять займ на карту без отказов займ без прозвоназайм в барнаулезайм денег с 16 лет

  • وجیهه جمشیدی
4.3
Sending
User Review
4.62 (13 votes)

    15 ديدگاه نظر دهيد

    • سلام بر شما
      خواهش می کنم 🙂
      ادسنس سرویس گوگل است برای کسانی که قصد دارند تبلیغات گوگل را به عنوان ناشر در سایت خود داشته باشند. این مطلب درباره ادسنس و و ادوردز اطلاعات خوبی در اختیارتان می گذارد.
      همه چیز درباره گوگل ادوردز و ادسنس
      ابزارهای گوگل
      افیلیت پیشنهاد یک محصول توسط شماست که به روشی(در بازاریابی دیجیتال از طریق لینک های قابل ترک(trackable)) آن را ردیابی می شود و به ازای فروش محصولی که پیشنهاد کرده اید، مبلغی(پورسانت) دریافت می کنید. در واقع می توان گفت که گوگل ادسنس نوعی بازاریابی افیلیت است.

  1. سلام وقت به خیر بابت مقاله خوبتون
    در مورد پرداخت به ازای دریافت لید (ایمیل و …) توضیح کمی دادید.
    در ضمن cpc به ارزش هر کلیک گفته میشه و ppc چیزی هست که مد نظر شما بوده
    موفق باشید

    • سلام
      ممنون از شما
      همونطور که در مقاله هم توضیح داده شده، در برخی مواقع، پرداخت به ازای فروش یک محصول امکان پذیر نیست چرا که کاربر نیاز داره تا تحقیقات بیشتری انجام بده و با برند و محصولات تبلیغ شده آشنا بشه و بعد خرید کنه. در اینجور مواقع، از روش‌های پرداخت CPL استفاده میشه. برای این منظور، تبلیغ‌دهنده لید (lead) رو برای شبکه تبلیغاتی تعریف کنه، به عنوان مثال، لید میتونه کاربری باشه که روی تبلیغ کلیک میکنه و شماره موبایلش رو وارد میکنه یا آدرس ایمیلش رو وارد میکنه. لید یعنی سرنخ از کاربر.
      CPC و PPC معنای مشابهی دارند و به معنای پرداخت به ازای هر کلیک هست.

  2. سلام. موضوعات مطرح شده بسیار گویا بود و خلاصه خوبی رو ارائه نموده اید.
    ممنونم

  3. درود
    مطالب بسیار جامع و مفید بود.
    ۲۲ سال است کتابفروشی دارم، وب سایتی دارم که هنوز خیلی فعال نیست، نماد اعتماد گرفتم. مشغول ورود کالا در آن هستیم. مدتهاست رو افیلیت مطالعه میکنم. برای محاسبه و چگونگی پرداخت به افیلیت کار نرم افزاری وجود دارد؟ کاش میشد یک مثال از یک کار را بصورت موشن یا اینفوگرافیک نمایش دهید تا مراحل صفر تا صد آن را بهتر درک کنیم.
    سپاس

اعلام ديدگاه