طبق تحقیقات وب سایت demandmetric هزینهها در بازاریابی محتوا، 62 درصد کمتر از بازاریابی سنتی است، در حالی که بازدهی آن سه برابر بازاریابی سنتی است. همچنین طبق مطالعهای در سال 2016، 70 درصد کسبوکارهای B2B در سال بعد به سمت تولید محتوای بیشتر میروند.این رقابت احتمال و ریسک تولید محتوای ناموفق را افزایش می دهد.
اگر نگارنده محتوا هستید، طبیعتاً ارتقای سطح کیفی نوشتهها یکی از دغدغههای شماست. اما حتی اگر کیفیت کار شما سیر صعودی داشته باشد، باز هم این بدان معنا نیست که تک تک نوشتارهای شما بازخورد مثبت خواهد داشت و به عبارتی موفقیت آمیز خواهد بود.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
این نکات به ما نشان میدهد که توجه و ارتقای مهارتهایمان در بازاریابی محتوا، میتواند بسیار سودآور باشد. بنابراین سعی کنید همیشه از تاپیکهای مورد علاقه مخاطبان خود مطلع باشید. از عنوانهای برانگیزاننده استفاده کنید و بلاگ خود را برای به اشتراک گذاشتن، بهینه کنید.
این مطلب را هم بخوانید: 7 راهکار برای کپی رایتینگ موثر
با تمام این تلاشها، هنوز در اینکه مطلب شما چقدر خواننده را درگیر خود کند و چقدر مخاطبان نسبت به نوشته شما عکس العمل نشان دهند، تردیدهایی وجود دارد. در واقع فاکتورهای متعددی وجود دارد که روی موفقیت نوشتار شما تأثیر گذار است.
خیلی مواقع نگارندههای محتوا، نسبت به ناموفق بودن نوشتار خود عکس العملی نشان نمیدهند و سراغ موضوع نوشتار بعدی خود میروند. اما با توجه به انرژی صرف شده برای نگارش هر محتوا، همیشه تلاش برای زنده کردن یک محتوای ناموفق ارزشمند است و حداقل نتیجه این تلاش میتواند آگاهی از دلایل عدم موفقیت و در نتیجه فیدبکی برای نوشتههای بعدی باشد.
قبلاً در کالج در مورد نکات مهم در نگارش محتوای جذاب صحبت کردیم. در این نوشتار به 7 نکته مهم که میتواند محتوای ناموفق شما به تجربه بازاریابی محتوای موفق تبدیل کند، را یادآور میشویم و اشارهای نیز به استفاده از ابزارهایی مانند facebook insight(page and audience)، tweriod و Google Data Studio خواهیم کرد.
حتی اگر بهترین نویسنده محتوا هستید، نمیتوانید در فضای بسته محتوای موفقی تولید کنید. بازاریابی محتوا یک فرآیند اجتماعی است. طبق مطالعاتی در سال 2015 67 درصد از افراد حرفهای در مارکتینگ از بازاریابی تاثیرگذار استفاده میکنند.
اگر چند مورد از پستهای نگارندههای مطرح را با نام آنها در بلاگ خود نشر کنید، با برقراری ارتباط دوستانه حرفهای میتوانید از او خواهش کنید، یکی از نوشتههای شما را به اشتراک بگذارد.
حتی اگر نمیخواهید پستهای فرد دیگری را منتشر کنید، با نوشتن محتوایی، به صورت خاص به آن فرد به عنوان متخصص اشاره کرده و او را معرفی کنید. یا جملات آن فرد را با ذکر نام نقل کنید. سپس از او بخواهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارد. اکثر متخصصین در هر حوزهای علاقمند به ذکر نام آنها در محتوای مرتبط با صنعت خود هستند و این کار شما بر شهرت و محبوبیت آنها میافزاید. همچنین با این کار مخاطبان جدیدی را نیز به محتوای خود جذب میکنید.
نمونه های موفق بازاریابی محتوا را در کالج تپسل بخوانید
اگر از ده نفر بازاریاب محتوا بپرسید: زمان مناسب برای انتشار پست چه ساعتی است؟ ده جواب متفاوت دریافت خواهید کرد!
در تحلیل 20 پژوهش در زمینه زمان انتشار پست، به این نتیجه رسیدهاند که بهترین زمان برای انتشار پست در فیسبوک، بین ساعت 12 تا 2 بعداز ظهر روز شنبه و یکشنبه است. البته باید در نظر داشت که این زمان معادل با ظهر روز تعطیل و آخر هفته است که اگر بخواهیم این نکته روانشناسی را در ایران پیاده کنیم، با ظهر روز پنجشنبه و جمعه معادل میشود. همچنین بهترین زمان برای انتشار پست در توئیتر، حدود ساعت 5 تا 7 بعداز ظهر روز چهارشنبه است.
در مورد ایمیل مارکتینگ، تحقیقات Kissmetrics نشان میدهد، بالاترین نرخ بازگشایی ایمیل در آخر هفتهها اتفاق میافتد. قبلاً در بلوکهای یادگیری کالج به طور کامل در مورد ایمیل مارکتینگ صحبت کردهایم. شما میتوانید با مراجعه به جلسه سوم ایمیل مارکتینگ در مورد زمان مناسب برای ارسال ایمیل و دیگر نکات مربوط به ایمیل مارکتینگ موفق بیشتر مطالعه کنید.
تمام این اطلاعات در مورد زمان مناسب، صحیح و مفید است. اما نکته اساسی این است که شما زمانی بهترین نتیجه را در انتشار پست دریافت خواهید کرد که آن را در زمان مناسب خاص مخاطبان خود (متناسب با ویژگیهای شغلی، سنی و یا عادتهای متداول آنها) منتشر کرده باشید. بنابراین باید خود سعی کنید با استفاده از ابزارهایی، زمان مناسب خاص مخاطبان خود را بیابید.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
برای فعالیت در فیسبوک، ابزار مناسب برای این کار facebook insight است. همچنین ابزار مورد استفاده در توئیتر، Tweriod است.
facebook insight اطلاعاتی مانند تعداد بازدید صفحه شما، بازدیدهای خاص، آمارهای مربوط به طرفداران، ویدئو و صداهای قرارداده شده و آمارهای مربوط به آنها را به شما میدهد. با استفاده از آمارهای روزانه و ماهانه این ابزار میتوانید روندها را برای مدیریت بهتر محتوا و پستهای بعدی بررسی کنید و در نتیجه پستهایی منتشر کنید که مخاطبان بیشتری به آنها علاقه مند باشند.
اگر صفحهای برای کسب و کار خود در فیسبوک با دنبال کنندگان بالای 30 نفر دارید، میتوانید به راحتی از ابزار facebook insight استفاده کنید. در بالای صفحه با کلیک بر روی گزینه insight و انتخاب شاخص مورد نظرتان مانند like، net like، reach و … اطلاعات مربوط به صفحه را ببینید. Reach به معنای تعداد کاربرانی است که پست شما را چه با مراجعه به صفحه و چه در news feed میبینند. با بررسی شاخص net like، ریز اطلاعات مربوط به likeها (organic like، paid like و unlike) را میتوانید ببینید. Net like در واقع برابر با organic likes+ pside likes – unlikes است. شاخصهای مختلف در 11 تب قابل مشاهده و برررسی هستند.
اگر قصد تبلیغ کسبوکار خود در سراسر وبسایت های ایرانی را دارید، شبکه تبلیغات دیجیتال مدیا اد به شما کمک میکند تا ترافیک باکیفیتی از متنوع ترین وبسایت ها را تجربه کنید.
در تب post، میتوانید آمار تعداد فالوئرهای آنلاین در ساعات مختلف و روزهای مختلف را ببینید. امکان مقایسه میزان آنلاین شدن کاربرها در روزهای مختلف هفته نیز فراهم است که از طریق آن میتوانید به روندها در طول هفته و … پی ببرید. دیدی که این قسمت از facebook insight میدهد، در انتخاب زمان مناسب انتشار پست برای موفقیت بیشتر به شما کمک خواهد کرد و از احتمال وقوع محتوای ناموفق جلوگیری می کند.
این ابزار امکانات دیگری نیز دارد که به اختصار به آنها نیز اشاره میکنیم:
این قسمت برای بررسی میزان کارکرد پستهای اخیر به شما دید میدهد. همچنین انواع پست اعم از متن و ویدئو و عکس را در یک جدول میبینید و امکان مقایسه کارکرد انواع مختلف را دارید.
Tweriod ابزاری برای استفاده در محیط توئیتر است. این ابزار با بررسی پستهای شما و دیگران در توئیتر بهترین زمان برای انتشار محتوا به شما پیشنهاد میکند. همچنین میتوانید محتوایی را بنویسید و در بافر قرار دهید و با بررسی این که چه زمانی محتوای شما بیشترین reach را خواهد داشت، زمان انتشار را برای Tweriod تنظیم کنید.
کارشناسان تپسل به شما کمک میکنند تا مسیر منحصر به فرد رشد کسبوکار خود را بشناسید!
آماده تحول کسب و کار خود هستید؟
برای بیشترین جذب مخاطب، باید امکان به اشتراکگذاری آسان محتوا را فراهم کنید. همچنین فراموش نکنید؛ محتوایی تولید کنید که ارزش به اشتراکگذاری بین افراد را داشته باشد. توصیه میکنیم با قرار دادن دکمههایی امکان اشتراکگذاری مستقیم محتوای خود در شبکههای اجتماعی توسط افراد به وبلاگ خود اضافه کنید. برای جملات برجسته که نقلقول هستند، میتوانید از Click to tweet استفاده کنید. این سایت به شما امکان قرار دادن لینک پست در توئیتر را میدهد. همچنین تحلیل آماری نیز بر روی عملکرد لینک شما انجام میدهد.
انتشار محتوا برای دسترسی ارگانیک و تلاش برای بهبود کیفیت محتوای ناموفق برای افزایش تعداد این نوع دسترسی استراتژی متفاوتی با تبلیغات pcc برای محتواست. اما بههرحال تبلیغات روش مناسبی برای افزایش reach محتوای ناموفق است.
اگرچند ساعتی را برای یک محتوا زمان بگذارید و پس از انتشار، موفقیتآمیز نباشد، این شکست بزرگی محسوب نمیشود و اتفاقی طبیعی است. اما وقتی هم بر روی کیفیت محتوا و هم بر روی تهیه محتوایی مانند اینفوگرافیک و یا ویدئو سرمایهگذاری میکنید، نباید راحت از کنار محتوای ناموفق بگذرید. در این حالت توصیه میکنیم سرمایهگذاری کوچکی نیز بر روی تبلیغات در فیسبوک انجام دهید تا مخاطبان بیشتری را در جریان انتشار محتوا قرار دهید.
بعد از انتشار پست بر روی گزینه boost post کلیک کنید. با هزینه کم مثلاً 5 دلار برای تبلیغات هر روز شروع کنید، سپس با چک کردن شاخصهای مختلف مانند reah، impression، لایک و … اگر به این نتیجه رسیدید که تبلیغات، تأثیر مطلوب مدنظر شما را داشته، میتوانید بیشتر بر روی تبلیغات سرمایهگذاری کنید.
اگر تعداد فالوئر شما زیاد باشد (10000 و یا بیشتر)، میتوانید با هدف قرار دادن فالوئرهای خود در تبلیغات نتیجه خوبی بگیرید. اما اگر فالوئرهای شما کم هستند، میتوانید افرادی را هدف تبلیغات خود قرار دهید که صفحههای دیگر مرتبط با صنعت شما را لایک کردهاند. با استفاده از audiance insight میتوانید مخاطبان خود را پیدا کنید.
با استفاده از audience insight میتوانید اطلاعات لازم برای بازاریابی و تبلیغات در مورد جامعه هدف خود بیابید. این اطلاعات عبارتند از:
و این اطلاعات را در مورد افراد متفاوت میتوانید بیابید:
Audience insight با page insight تفاوتهایی دارد. این ابزار به روندها در بین همه اکانت های فیسبوک توجه میکند و مشتریان بالقوه شما را شناسایی میکند. درحالیکه page insight صرفاً بازخورد از مطالب منتشرشده روی صفحه شما را نشان میدهد (مانند لایک، نظر و یا اشتراکگذاری).
برای آشنایی با بازاریابی در سایر رسانههای اجتماعی کلیک کنید.
اگر تمام کارهایی که تا اینجا گفتیم را انجام دادید و هنوز انتظار نتیجه بهتری دارید، خوب است که به نوع محتوایتان توجه مجدد کنید. ممکن است شما نتیجه یک نظرخواهی را در قالب یک پست در وبلاگتان منتشر کنید و بازخورد مثبتی از آن پست نگیرید. ولی همان محتوا در قالب اینفوگرافیک و با استفاده از رنگهای متنوع با جذابیت ظاهری بیشتر منتشر کنید و افراد زیادی را به خود جلب کنید.
این کار سه فایده عمده برای شما به همراه دارد:
نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است: محتوایی ارزش بازنویسی و بازنشر دارد که در طول زمان ارزش خود را از دست ندهد و همچنان برای خواننده مفید باشد.
مثلاً طراحی اینفوگرافیک از روی محتوای متنی با موضوع آپدیت جدید گوگل پاندا، معقول نیست. زیرا این آپدیت قطعاً با آپدیت جدیدتر جایگزین میشود. این محتوای شما در حال حاضر محتوای جذابی است. ولی انتشار مجدد آن با گذر زمان موفقیتآمیز نخواهد بود. بنابراین محتوایی را بازنشر کنید که اصطلاحاً evergreen باشد و طی سالها و ماهها از دید مخاطب مفید بماند.
اگر دادههای مربوط به میزان رضایت مخاطبان از انواع محتوای وبلاگ شما، حالت نوسانی دارد و شما نمیتوانید با استفاده از آن جذابیت پستهای بعدی خود برای مخاطبان را پیشبینی کنید، احتمالاً شما مخاطبان خود را بهخوبی نمیشناسید.
باید به این نکته توجه کنید که اکثر مخاطبان میزان ارزشمندی محتوا را در دانشی که به آنها منتقل میکند، میسنجند و احتمالاً انتشار پستی که صرفاً محصولات شما را معرفی میکند، خواننده را جذب نمیکند. بنابراین باید آن چیزی که خواننده آن را ارزشمند میداند را نیز در نوشتار خود لحاظ کنید.
تصور نکنید که ارزشهای مخاطبان را میشناسید. تهیه استراتژی بر اساس فرضیات باعث تولید محتوای ناموفق می شود. با نظرسنجی میتوانید اطلاعات خوبی از مخاطبان خود تهیه کنید. از مشتریان خود درباره ارزشها، مطلوبیتها، محتوای مورد علاقهشان بپرسید.
میتوانید برای ترغیب مشتریان به پر کردن پرسشنامه پس از تکمیل پرسشنامه، کد تخفیف استفاده از محتوا و یا محصول خاصی را به آنها بدهید و در ابتدای پرسشنامه نیز ذکر کنید که “با تکمیل این پرسشنامه شما میتوانید از تخفیف خرید این محتوا بهرهمند شوید.” با استفاده از سرویس SurveyMonkey میتوانید در زمان کم پرسشنامهای تهیه و به لیست ایمیلهای خود ارسال کنید.
در انتها به عنوان نکته آخر Google Data Studio ابزار کلیتر در زمینه بررسی میزان جذابیت محتوا را به شما معرفی و پیشنهاد میکنیم. این ابزار نیز شما را در برابر ریسک وقوع محتوای ناموفق مقاوم می سازد.
گوگل ابزار جالبی به نام google data studio برای تحلیل و ارزیابی پستها ارائه کرده است. شما میتوانید با این ابزار دیتای مربوط به هر صفحهای در سایتهای مختلف مانند facebook، bing، Instagram، Twitter، MailChimp، Pinterest، Yahoo، eBay Amazon و … بهصورت طبقهبندیشده دسترسی پیدا کنید. همچنین امکان ذخیره هر نوع از نمودارها با شاخص خاصی که میخواهید را در صفحهای (داشبورد) را دارید که همیشه همانها را در کنار هم ببینید. برای نمونه قسمتهای مختلف یک داشبورد برای فیسبوک را باهم بررسی میکنیم:
در ویجت اول کاربر کارت امتیازی برای بررسی impression قرار داده است که بتواند ریز آمار آن را با روز قبل مقایسه کند. در مورد اصطلاح impression در نوشتار مربوط به گوگل ادرودز صحبت کردیم.
در این ویجت کاربر تعداد like های محتوای خود را بر اساس زمان (ماه و سال) نمایش داده است.
در تب style میتوانید برای هر شاخصی نمودار پای مربوط را رسم کنید. مثلاً در این ویجت نمودار جنسیت دنبال کنندگان را بررسی کرده است.
نمودار bar که در اینجا بهصورت افقی درآمده است، توسط کاربر برای نمایش سن مخاطبان بهکاررفته است.
همانطور که در تصویر میبینید. جدولی برای بررسی آمار مربوط به پست تهیهشده است. که تعداد لایکها را در ستون اول نشان میدهد. همچنین نکته جالب دیگر رنگ خانههای جدول است که کاملاً معنادار است. این رنگها بر اساس میزان فراوانی عدد داخل هر خانه تعیینشدهاند. برای استفاده از این ویژگی به تب style زیر گزینه column گزینه number را به heatmap تغییر دهید.
این ویجت نیز آمارهایی که بخواهید را نمایش میدهد و برای زیبایی تصویر مربوط به آن را برای کاربران خوشذوق قرار میدهد.
میتوانید محدوده زمانی آمارها را در این قسمت مشخص کنید.
شما نیز اگر تجربه استفاده از راهکار دیگری برای موفقیت در انتشار محتوا مخصوصا اگر تجربه محتوای ناموفق دارید و ابزار مناسب دیگری، با ما به اشتراک بگذارید.
سوالات رایج
بازاریابی محتوایی به زبان ساده چیست؟
بازاریابی محتوایی یک استراتژی بازاریابی است که برای جذب، جذب و حفظ مخاطب از طریق ایجاد و به اشتراکگذاری مقالات، ویدیوها، پادکستها و سایر رسانههای مرتبط استفاده میشود.
مزایای بازاریابی محتوایی چیست؟
بازاریابی محتوایی مزایای بسیاری دارد ازجمله:
معایب بازاریابی محتوایی چیست؟
http://www.otc-certified-store.com/hypertension-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php https://zp-pdl.com/get-quick-online-payday-loan-now.php www.zp-pdl.com www.otc-certified-store.com https://zp-pdl.com/emergency-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/animal-health-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php займ с плохой кредитной историей иркутскзайм 1500000взять займ на киви онлайн
6 ديدگاه نظر دهيد
سلام استادبنا هستم دارای سایت فروش آنلاین بیمه عمر پاسارگاد برای بازاریابی و فروش مزاحم شدم واقا نمیدانم از کجا باید هدفدار برای معرفی سایتم و فروش بیمه اقدام کنم اگر قابل بدونید برسی بفرمایید وبهترین راهکار که منجر به فروش برسه را بفرمایید ممنون از لطف شما.
سلام
شما با مطالعه بلوک های یادگیری می توانید اطلاعات مناسبی در زمینه بازاریابی دیجیتال به دست بیاورید. با توجه به کسب و کارتان مطالعه بلوک یادگیری دیجیتال مارکتینگ از الف تا ی را به شما توصیه می کنیم.
هم چنین توصیه می کنیم با شرکت های مشاوره در حوزه بازاریابی در ارتباط باشید.
موفق باشید.
سلام صبح بخیر فرصت خوبی بود برای آشنائی با دیدگاه شنا موفق باشید.من در ابتدای راهم وعلاقه مندم بیشتر بدانم.اطلاعاتم مبتدیست. اگر با معنی وکاربد اصطلاحات آشننا بشوم سریعتر تصنیم خواهم گرفت .متشکرم.
سلام و صبح بخیر
ممنون از شما
خیلی خوشحالیم که با ما همراه هستید.
شما می توانید با مطالعه واژه نامه دیجیتال مارکتینگ با اصطلاحات بازاریابی دیجیتال آشنا شوید و هم چنین با مطالعه بلوک های یادگیری مطالب آموزشی کامل تر درباره هر کدام از اصطلاحات نیز مطالعه کنید:)
در بین بلوک های یادگیری برای شروع به شما بلوک یادگیری دیجیتال مارکتینگ از الف تا ی را پیشنهاد می کنیم.
موفق باشید
سلام.بخشهای جالبی بود برای من مفید .متشکرم
درود بر شما
خوشحالیم که مطالب براتون مفید بوده و نظرتون رو جلب کرده.ممنون