در جلسه گذشته از بلوک بازاریابی محتوا، درباره مشخصات یک محتوای خوب و یک نویسنده خوب صحبت کردیم و تکنیکهای بهبود مهارت نویسندگی را بیان کردیم. در این جلسه، قصد داریم درباره بازآفرینی محتوا (Repurposing Content) و ضرورت استفاده از این تکنیک در استراتژی بازاریابی محتوا صحبت کنیم. آیا میدانستید که یک قطعه محتوا میتواند اهداف چندگانه داشته باشد؟ همانطور که در جلسات قبل نیز توضیح داده شد، راههای مختلفی برای انتقال مفهوم محتوا به مخاطب وجود دارد. بنابراین، میتوان یک محتوا را در قالبهای مختلف و برای گروه مخاطبین مختلف با اهداف مختلف بازآفرینی کرد.
بازآفرینی محتوا، به معنای استفاده دوباره از یک محتوا با هدفی غیر از هدف اولیه آن محتوا است. در واقع، زمانی که شما یک محتوا را به گونهای تغییر دهید که اهداف دیگری را به مخاطبین منتقل کند، یک محتوا را بازآفرینی کردهاید. درست همانطور که میتوانید یک بطری نوشابه را به گلدان کوچکی تبدیل کنید، میتوانید یک پست بلاگ را بازآفرینی و به اینفوگرافیک تبدیل کنید. با اینحال، همچنان بسیاری از بازاریابان محتوایی ضرورت انجام این کار، میزان تاثیرگذاری این تکنیک و زمان مناسب برای بازآفرینی محتوا را نمیدانند. به همین دلیل، ابتدا مزایای ضرورت استفاده از این تکنیک در استراتژی بازاریابی محتوا را توضیح خواهیم داد و سپس به بیان راهکارهایی برای بازآفرینی محتوا میپردازیم.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
تکنیک بازآفرینی محتواها، از ایدهپردازی و تولید مداوم محتوای جدید جلوگیری میکند. همیشه لازم نیست محتوای خود را از صفر شروع کنید، بلکه میتوانید از محتواهای موجود استفاده کرده و با استفاده از بازآفرینی محتوا، در زمان صرفهجویی کنید. بازآفرینی محتوا دارای مزایای زیادی است که ما در ادامه به 10 مورد آن اشاره میکنیم.
مزایای بازاریابی محتوا را در کالج تپسل بخوانید.
تکرار، یکی از بخشهای ضروری در انتقال یک مفهوم است. هرچه از راههای متنوع بیشتری برای گسترش برند خود استفاده کنید، پیام شما بهتر و قویتر منتقل خواهد شد. زمانی که مخاطبین شاهد محتواهای بسیاری در یک زمینه خاص از شما باشند، به تسلط و مهارت شما در آن زمینه پی خواهند برد.
درصورتیکه یک پست بلاگ یا پست شبکههای اجتماعی را یک سال پیش منتشر کرده باشید و مجدداً آن را در قالب اینفوگرافیک منتشر کنید، آیا اینفوگرافیک به همان مخاطبین قبلی میرسد؟ افراد زیادی هر روزه عضو شبکههای اجتماعی میشوند و شما نیز به مرور زمان کاربران جدیدی بدست میآورید که میتوانید محتواهای قدیمی را از طریق بازآفرینی در مقابل چشم دنبالکنندگان جدید خود قرار دهید.
مخاطبین هدف، اشتراکات زیادی دارند و معمولاً از نظر هدف خیلی شبیه هستند، اما ممکن است در اولویتهای یادگیری و سبک یادگیری متفاوت باشند. به عنوان مثال، برخی بهصورت بصری یا از طریق فایل صوتی یاد میگیرند و برخی با خواندن مثال، مفهوم را درک میکنند. بازآفرینی محتوا در فرمتهای مختلف، یک راه عالی برای افزایش نفوذ در مخاطبین هدف و دسترسی بیشتر به آنها میشود.
راهکارهایی برای زنده کردن محتوای ناموفق را در کالج تپسل بخوانید
داشتن ثبات در استراتژی بازاریابی محتوا، بسیار مهم است، اما این ثبات به معنای استفاده از یک نوع فرمت نیست. در مقابل، شما باید بتوانید یک پیام مشابه را در فرمتها و رسانههای مختلف بازاریابی انتقال دهید. بازآفرینی محتوا و انتشار آن در قالبهای مختلف، باعث تنوع بیشتر در بازاریابی محتوا میشود.
همه مخاطبین هدف یک محتوا در یک مرحله مشابه از قیف بازاریابی و سفر مشتری قرار ندارند. برخی ممکن است در مرحله اول و آگاهی باشند، اما برخی در مرحله پایانی و خرید هستند. به عنوان مثال، کاربرانی که بهتازگی با کسبوکار شما آشنا شدهاند، به محتواهای کوتاه و کمحجم نیاز دارند تا بتوانند با صرف زمانی کوتاه درباره آن برند اطلاعات کسب کنند. در مقابل، کاربرانی که در مراحل پایانی سفر مشتری هستند، به محتواهای طولانیتری نیاز دارند تا بتوانند تصمیم نهایی خود را برای خرید بگیرند. بنابراین، شما میتوانید به جای صرف زمان زیاد برای تولید محتواهای جدید برای هر یک از گروههای مخاطبین در قیف بازاریابی، یک قطعه محتوا را بازآفرینی کنید.
زمانی که از تکنیک بازآفرینی محتوا استفاده میکنید، بیشترین بازدهی را با صرف کمترین زمان و انرژی خواهید داشت. با استفاده از بازآفرینی محتوا میتوانید در زمان صرفهجویی کنید و از آن زمان برای کار کردن روی ایدهپردازیهای جدید و سایر جنبههای کسبوکار استفاده کنید.
اینفوگرافیک 122 حقیقت درباره ویدئو مارکتینگ را در کالج تپسل ببینید!
بازآفرینی محتوا منجر به افزایش محتوای باکیفیت میشود و هرچه محتوای آنلاین شما بیشتر باشد، حضور در دنیای آنلاین پررنگتری خواهید داشت. حضور آنلاین یکی از مهمترین عوامل در افزایش آگاهی از برند (brand awareness) به شمار میرود. بنابراین، هرچه آگاهی از برند شما افزایش یابد، مشتریان بیشتری نیز جذب خواهند شد.
استفاده از تکنیک بازآفرینی محتوا، منجر به افزایش حضور آنلاین و در نتیجه، بهبود سئو میشود. موتورهای جستجو نظیر گوگل، وبسایتهایی را ترجیح میدهند که بتوانند به آن اعتماد کنند. چندین محتوا پیرامون یک موضوع، فرصتهای بیشتری را برای هدف قرار دادن کلیدواژهها فراهم میکند. بنابراین، هرچه صفحات دارای اطلاعات باکیفیت بیشتری داشته باشید، گوگل شما را به عنوان یک منبع معتبر شناسایی خواهد کرد. همچنین، درصورتیکه محتوای بازآفرینی شده خود را در خارج از وبسایت منتشر کنید، میتوانید لینکهای باکیفیتی ایجاد کنید. بنابراین، استفاده از تکنیک بازآفرینی محتوا، باعث میشود وبسایت شما در جایگاه بالاتری از موتورهای جستجو قرار گیرید.
کاربران آنلاین دوست دارند محتواهای جالب و مفید، نظیر پستهای بلاگ و محتواهای بصری مانند تصاویر، ویدئو، اینفوگرافیک و … را به اشتراک بگذارند. بنابراین، هرچه محتواهای بیشتری در اختیار مخاطبان قرار دهید، فرصت بیشتری برای به اشتراکگذاری، ایجاد لینکهای باکیفیت و در نهایت، بهبود سئو برای وبسایت خود به وجود میآورید.
هرچه در یک زمینه تمرین بیشتری داشته باشید، مهارت بیشتری پیدا خواهید کرد. همچنین، هرچه محتوایی باکیفیت بیشتری درباره یک موضوع در فرمتهای مختلف تولید کنید، بیشتر به عنوان متخصص آن حوزه مورد توجه قرار خواهید گرفت. به همین ترتیب، بازآفرینی محتوا به شما کمک میکند تا دانش خود را تقویت کنید و در آن زمینه به عنوان متخصص شناخته شوید. بهعلاوه، بازآفرینی محتوا باعث آشنایی شما با انواع فرمتهای محتوا و کسب مهارت در تولید انواع محتواها خواهد شد.
درصورتیکه برای تولید پستهای بلاگ زحمت زیادی بکشید، احتمالاً نمیخواهید که پس از مدت کوتاهی فراموش شوند و یا به اندازه کافی دیده نشوند؛ با استفاده از تکنیک بازآفرینی محتوا به پستهای قدیمی خود جان تازهای ببخشید. پستهای بلاگ خود که درباره یک موضوع خاص نوشته شده است را به یک راهنمای جامع و جدید تبدیل کنید.
به عنوان مثال، شما ممکن است درباره ضرورت استفاده از اینستاگرام، چگونگی انتشار پست در اینستاگرام، استفاده از هشتگهای مناسب در اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام و … محتواهای مختلفی نوشته باشید. از این پستها استفاده کنید و آنها را با جمعبندی به یک «دفترچه راهنمای جامع کاربرد اینستاگرام» تبدیل کنید. همچنین، مدتی پس از انتشار آن، میتوانید از این دفترچه راهنما در ایمیل مارکتینگ و تولید لید استفاده کنید. البته، بسته به اینکه پستهای بلاگ تا چه حد قدیمی هستند، ممکن است بخواهید اطلاعات آن را آپدیت کنید و حتی جلوه بیشتری به آنها ببخشید.
درصورتیکه پس از انتشار محتواهای متعدد، به علایق مخاطبین خود پی برده باشید، چرا آنها را به محتوایی که باعث افزایش نرخ conversion میشود، تبدیل نمیکنید؟ وبینار، علاوهبر افزایش نرخ conversion، باعث ایجاد لید نیز میشود. علاوهبر این، برگزاری وبینار باعث مطلع شدن از نظرات و فیدبکهای سایرین میشود. در پایان وبینار، از شرکتکنندگان بخواهید که سوالات، نظرات و موضوعات مورد علاقهشان را مطرح کنند. شما از این طریق میتوانید موضوعات پستهای بعدی بلاگ را پیدا کنید.
ایجاد یک اینفوگرافیک خوب، کار سادهای نیست. چالشهای پیش روی شما، این است که بتوانید تمامی اطلاعات مربوطه را به خوبی نمایش دهید، دادههای اضافی و غیرضروری را حذف کنید، محتوای معقول در اینفوگرافیک قرار دهید، از منابع معتبر استفاده کنید و منحصربهفرد و چشمگیر طراحی کنید. درصورتیکه محتوای اینفوگرافیک آماده باشد، نیازی به صرف زمان برای جمعآوری اطلاعات معتبر نیست و این چالشها کمتر خواهد بود. با توجه به محبوبیت اینفوگرافیکها، بازآفرینی محتواهای موجود و تبدیل آنها به اینفوگرافیک، کاری بسیار ارزشمند است که باعث افزایش نرخ اشتراکگذاری، افزایش ترافیک وبسایت و افزایش میزان محبوبیت برند شما خواهد شد. بهعلاوه، برای شروع، میتوان از الگوهای آماده استفاده کرد که نیازی به صرف زمان آنچنانی ندارد.
اینفوگرافیکهای منتشر شده توسط کالج تپسل را مشاهده کنید.
زمانی که تعداد محتواهای مرتبط با یک موضوع خاص به حد مطلوبی رسید، میتوان با جمعبندی آن محتواها، یک کتاب الکترونیکی منتشر کرد. کتابهای الکترونیکی مزایای زیادی دارند؛ از جمله اینکه حمل و نقل آن برای خوانندگان آسان است و به فضای خاصی نیاز ندارد، دسترسی به آن (از طریق تبلت، موبایل یا لپتاپ) ساده است و خواندن و هایلایت کردن نکات مهم آن به آسانی انجام میشود. همچنین، ایبوکها محتوای خاصی به شمار میروند و داشتن چنین محتواهایی در بلاگ، باعث منحصربهفرد بودن بلاگ شما خواهد شد. علاوهبر مزایای گفته شده، ایبوکها نقش مهمی در ایجاد لید دارد. همچنین، شما میتوانید لیست مشترکین خود را به ازای دانلود ایبوک افزایش دهید و حتی میتوانید از ایبوکهای خود درآمد کسب کنید.
درصورتیکه قصد بازآفرینی محتواهای بلاگ در قالب یک ایبوک را دارید، زمان بیشتری را صرف تحقیق و تکمیل اطلاعات صرف کنید. تصاویر جذاب به کتاب اضافه کنید و اثری ارزشمند ایجاد کنید. طولانی یا کوتاه بودن کتاب به هدف شما از انتشار کتاب و میزان محتواهای شما بستگی دارد.
کتابهای الکترونیکی تهیه شده توسط کالج تپسل را میتوانید به صورت رایگان دانلود کنید.
گوش دادن به پادکستها، یکی از بهترین راههای کسب اطلاعات در زمانهای تلفشده (زمان رانندگی، در حال حملونقل و …) است. بنابراین، میتوانید پستهای بلاگ خود را به پادکست تبدیل کنید و در اختیار کاربرانی قرار دهید که وقت کافی یا علاقه چندانی برای مطالعه پستهای بلاگ ندارند. تنها کافی است پستهای بلاگ را کمی ویرایش کنید تا بیشتر شبیه به مکالمه شود و سپس یک گوینده استخدام کنید تا آنها را بخواند.
درصورتی که در کسبوکار خود از آزمون، آماربرداری یا نظرسنجیهایی استفاده میکنید، بهتر است نتایج این آزمونها را بهصورت مطالعه موردی در اختیار کاربران و مخاطبین خود قرار دهید. به عنوان مثال، درصورتیکه برای پی بردن میزان تاثیرگذاری رنگ CTA، از آزمون A/B استفاده کردهاید، بهتر است نتایج آن را در قالب یک مطالعه موردی منتشر کنید تا سایرین نیز بتوانند از آن استفاده کنند.
مصاحبهها، یکی از محبوبترین فرمتهای محتوا برای بلاگها هستند و تولید آنها کار چندان سختی نیست. مصاحبههایی که انجام دادهاید را در یک فرمت جدید و بهصورت یک کتاب جامع که شامل نظرات و صحبتهای متخصصان است، بازآفرینی کنید. برای این کار، تنها کافی است از همان محتوا استفاده کنید و فرمت آن را تغییر دهید. برخی مردم ترجیح میدهند به جای خواندن پستهای بلاگ، کتاب الکترونیکی بخوانند؛ زیرا میتوانند آن را دانلود کنند و در زمان دلخواهشان بخوانند. بهعلاوه، انتشار ایبوک باعث ایجاد لیدهای جدیدی میشود که ممکن است پستهای بلاگ مصاحبهها را نخوانده باشند.
مصاحبههای تهیهشده در کالج تپسل را بخوانید.
اجازه ندهید وبیناری که برگزار میکنید، هدر رود! حتیدرصورتی که وبینار موفقی داشته باشید، برخی از کاربران ممکن است به دلایل مختلفی نتوانند در وبینار شرکت کنند یا اینکه چندین ماi پس از وبینار، بازدیدکنندگان جدیدی در وبسایت خود داشته باشید. شما میتوانید وبینار را در قالب یک یا چند ویدئوی آموزشی بازآفرینی و در وبسایت منتشر کنید. این کار باعث میشود محتوای وبینار شما برای همیشه ماندگار و برای تمامی کاربران قابل دسترس باشد. بهتر است وبینار را در قالب ویدئوی یوتیوب بازآفرینی کنید تا ترافیک جدید حاصل از آن را نیز به وبسایت خود هدایت کنید.
تهیه یک پاورپوینت خوب که شامل تصاویر، نمودارها و جداول باشد، کاری بسیار زمانبر است. آیا تا به حال احساس کردهاید پاورپوینتی که برای جلسات داخلی یا ارائههای خارج از شرکت آماده میکنید، هدر رفته است؟ راهکار این مشکل، بازآفرینی محتوا است. تنها کافی است فایل ارائه خود را برای مخاطبین عام اصلاح کنید و در قالب اسلاید در وبسایت خود منتشر کنید. حالا یک محتوای جدید دارید، بدون اینکه زمان و انرژی اضافهای برای آن صرف کرده باشید.
اسلایدهای منتشر شده توسط کالج تپسل را مشاهده کنید.
همانطور که در مورد قبل اشاره شد، نمودارها و گرافهای جذابی که در اسلایدها وجود دارند، ارزش انتشار مجدد و بهیادماندنی شدن را دارند. یکی دیگر از راههای بازآفرینی پاورپوینتها، تبدیل آنها به اینفوگرافیک است. اینفوگرافیکها امروزه به دلیل ویژگیهای بصری، سادگی و قابل فهم بودن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بهطورکلی، تولید اینفوگرافیکها به دلیل نیاز به تحقیق زیاد و طراحی خلاقانه و گسترده، کاری زمانبر است، اما درصورتیکه محتوا و نمودارهای آن تقریباً آماده باشد، تولید آن سادهتر خواهد شد. کافی است از یک نمودار شروع کنید و از المانهای بصری برای افزایش جذابیت آن استفاده کنید، اما از صحت آمارها و نمودارهای اولیه اطمینان حاصل کنید.
یکی از جذابترین پستهای توئیتری، ارائه آمار و ارقام جالب است؛ زیرا مردم چنین پستهایی را دوست دارند و با دوستان خود به اشتراک میگذارند یا آن را ریتوئیت میکنند. درصورتیکه پستهای جامعی از آمار و ارقام دارید، میتوانید حقایق جالب آن را در قالب پستهای توئیتر به اشتراک بگذارید. این کار، باعث افزایش reach میشود. میتوانید آمارها و حقایق جالب را به صورت کاربرپسند به تصویر بکشید و در توئیتر منتشر کنید و بیشترین نرخ اشتراکگذاری را بدست آورید.
امروزه، مردم علاقه چندانی به خواندن ندارند و محتواهای بصری را ترجیح میدهند. ویدئوها یکی از محبوبترین محتواهای بصری است که بسیار مورد توجه کاربران اینترنی قرار گرفته است. ویدئو، یک ضرورت در دنیای بازاریابی امروزه محسوب میشود. بزرگترین مزیت بازآفرینی محتواها در قالب ویدئو، محبوبیت بالای این فرمت است. کاربران میتوانند بدون نیاز به صرف زمان برای مطالعه پستهای بلاگ، آنچه را میخواهند در مدت زمان کوتاهی تماشا کنند و به خاطر بسپارند. اگر ارزش یک عکس، بهاندازه هزار کلمه باشد، کارشناسان ارزش یک دقیقه ویدئو برای معرفی محصولات و خدمات را برابر ۱٫۸ میلیون کلمه ارزیابی کردهاند. با توجه به این آمار، واضح است که بازآفرینی محتواهای موجود در قالب ویدئو یک نیاز اساسی در استراتژی بازاریاب محتوا محسوب میشود.
برای دریافت ترافیک بیشتر برای پستهای بلاگ، ارسال خبرنامههای هفتگی از طریق ایمیل مارکتینگ را در نظر داشته باشید. علاقهمندترین کاربر هم ممکن است برخی پستهای بلاگ را از دست بدهد و این شما هستید که باید خواندن مطلب جدید را از طریق ارسال خبرنامه به آنها یادآور شوید. یک خبرنامه دوستانه که شامل نکات جالب هر پست باشد، به شما کمک میکند تا علاوهبر تولید محتوای جدید بدون نیاز به صرف زمان زیاد، ترافیک وبسایت را نیز افزایش دهید.
ما نیز در کالج تپسل، برای اطمینان از اینکه کاربران علاقهمند، محتواهای ارزشمند و مورد علاقهشان را از دست ندهند، از این ترفند استفاده میکنیم. جمعآوری آدرس ایمیل نیز بهصورت ارگانیک است. در هر پست کالج، یک فرم ثبتنام در کنار صفحه قرار دارد تا کاربر در صورت دلخواه در آن عضو شود و از انتشار جدیدترین مطالب کالج مطلع شود.
برخی مخاطبین علاقه چندانی به مطالعه محتواهای طولانی ندارند. شما نباید مخاطبین خود را به این دلیل از دست بدهید، بلکه بهراحتی و بدون صرف زمان و انرژی زیاد، میتوانید نظرشان را به مطالعه مقالههای کوتاه که خوانایی بهتری دارند، جذب کنید. بازآفرینی و تبدیل مقالههای بلند به چندین مقاله کوتاه، علاوهبر جذب مخاطبین جدید، منجر به افزایش تعداد جستجوها، افزایش ترافیک و در نتیجه، بهبود سئو خواهد شد. البته، متن این مقالهها نباید مشابه با یکدیگر باشد؛ در غیر این صورت، به دلیل تکراری بودن باعث ایجاد خطا در موتورهای جستجو میشود.
هرگاه مطالب، محتواها و نکاتی که در نوشتههای خود با کاربران به اشتراک گذاشتهاید را مرور کنید، متوجه خواهید شد که محتواهای خوب حتماً باید بازآفرینی شوند و مخاطبین خوب نیز شایسته این هستند که موضوعات مورد علاقهشان را بهطور پیوسته دنبال کنند. تمام کاری که لازم است انجام دهید، این است که محتواهای ارزشمندی که قبلاً تولید شده است را در قالب ایمیلهای «چگونه باید …؟ » و «آیا میدانستید که …؟» بازآفرینی کنید و برای کاربران ارسال کنید.
به عنوان مثال، در صورتی که شما پستهای هفتگی درباره دیجیتال مارکتینگ در بلاگ خود منتشر میکنید، ایجاد ایمیلهای کوتاه که شامل محتوای اصلی پست شما باشد، به آنها کمک میکند تا بدون صرف زمان زیادی، از نکات و ترفندهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند. این کار برای هر دو طرف، برد محسوب میشود. زیرا شما محتوای ارزشمند خود را بازآفرینی میکنید و تلاشهایتان هدر نمیرود؛ در مقابل، کاربران آنچه نیاز دارند را در سادهترین شکل ممکن از شما دریافت میکنند و به مخاطبین وفادار شما تبدیل میشوند.
محتوا ارزش زیادی در استراتژی بازاریابی دارد. بنابراین، سعی کنید از محتواهای خود حداکثر استفاده را داشته باشید. نگاهی به محتواهای قبلی خود کنید و به این فکر کنید که چطور میتوانید آنها را بازآفرینی کنید. همچنین، میتوانید در اجرای این تکنیک یک قدم جلوتر باشید و محتواهای جدید خود را با در نظر داشتن تکنیک بازآفرینی تولید کنید تا بازآفرینی محتواها در آینده سادهتر باشد.
در جلسه آینده، درباره ضرورت تبلیغ کردن محتوا و روشهای این کار صحبت میکنیم. برای اطلاع از انتشار جلسات جدید، در فرم خبرنامه که در کنار صفحه قرار دارد، عضو شوید. خوشحال میشیم که نظرات و پیشنهادهای خودتان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
4 ديدگاه نظر دهيد
چقدر سایت خوبی دارید و چقدر قوی دارید تو حوزه تولید محتوا کار میکنید مطمئنم با این سرمایه گذاری که دارید تو این زمینه انجام میدید حتما در آینده ای نه چندان دو از موفق ترین و مشهور ترین کسب و کار های آنلاین خواهید بود
خیلی ممنونم از زحماتتون
سلام خدمت شما
ممنون از نظر لطف شما، امیدواریم که بتونیم همیشه رضایت شما رو جلب کنیم. منتظر نظرات و پیشنهادهای خوبتون هستیم.
سلام
استفادهی زیادی از این بلوک بردم. خیلی ممنونم.
یه سؤالی دارم دربارهی معادل repurposing که شما به «بازنویسی» ترجمهش کردین. این اصطلاح رایج در این حوزهست؟ منِ خواننده در اولین برخورد با عنوان «10 مزیت بازنویسی محتوا» این برداشت در ذهنم تصویر میشه که محتوای مکتوب قدیمی رو از نو بنویسیم و به اصطلاح روزآمدش کنیم. در صورتی که اینجا صرفاً مقصود محتوای مکتوب نیست، بلکه هر نوع محتوایی اعم از نوشتاری، صوتی، تصویری و… است. به نظر شما بهتر نیست برای repurposing از واژهی «بازآفرینی» استفاده بشه؟ برداشت من از repurposing اینه که محتوایی را به «قصد و هدف» دیگری در قالبی متفاوت عرضه کنیم. شاید «بازآفرینی» به این تعریف نزدیکتر باشه تا «بازنویسی».
سلام و وقت بخیر
خیلی ممنون بابت توضیحاتتون، بله حق با شماست. درباره تفاوت دو کلمه بازنویسی و بازآفرینی مطالعه کردم. تمام متن رو اصلاح کردم
ممنون که به این نکته اشاره کردین.
موفق باشید.