هماهنگی بازاریابی محتوا: تبلیغات همسان و سئو

زمان مطالعه : 3 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

سئو و تبلیغات همسان یا Native برای محتواهای یک وبلاگ یا وب‌سایت، تا مدت‌ها به عنوان دو روش جدا از یک‌دیگر استفاده می‌شدند؛ تا آنکه بازاریابان متوجه شدند که این دو موضوع با یک‌دیگر اشتراک‌هایی دارند. امروزه از هر دو روش به همراه استراتژی‌های بازاریابی محتوایی برای اطلاع رسانی به مخاطبان استفاده می‌شود.

اما سئو چیست؟ سئو برای بهینه‌سازی موقعیت در موتورهای جست‌وجو است. این اصطلاح برای هر روشی که با هدف بهبود رتبه سایت شما در گوگل است، استفاده می‌شود. در هر ثانیه ۴۰ هزار جست‌وجو در گوگل انجام می‌شود، حضور در ۱۰ سایت نمایش داده شده در صفحه اول، یکی از نشانه‌های خوب و ارزشمند در سئوی یک وب‌سایت به شمار می‌رود.

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

محتوا

بخش مهمی از هر استراتژی سئو، ایجاد محتوای با ارزش و مفید است. به بیان دیگر، اگر شما بتوانید مطالب خوبی درباره موضوعات خاص، ایجاد کنید و بهتر از دیگران عمل کنید؛ گوگل به شما رتبه بالاتری را در جست‌وجوها اختصاص می‌دهد. یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود سئوی یک وب‌سایت، تولید محتوای مناسب برای مخاطبی است که در حال جست‌وجوی عبارتی در گوگل می‌باشد. هر چه محتوای شما غنی‌تر باشد و مخاطب بتواند از آن بهره بیشتری ببرد، جایگاه شما در گوگل بالاتر خواهد شد.

پلتفرم‌های کشف محتوا  بازاریابان را قادر می‌سازد تا بدون اتلاف زمان بتوانند محتواهای خود را به گستره وسیعی از مخاطبان برسانند و آن‌ها را تبلیغ کنند. در واقع به کمک پلتفرم‌های کشف محتوا به‌جای آنکه محتوای شما در نتایج جست‌وجوی گوگل نمایش داده شود، در بین محتواهای دیگری که افراد در حال خواندن هستند، به آن‌ها پیشنهاد داده می‌شود. محتوای شما در قالبی هماهنگ با سایر محتواها در میان آن‌ها گنجانده می‌شوند.

محتوا

بسیاری از وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارها با استفاده از سئو و تولید محتوای خوب، پیشرفت چشمگیری می‌کنند. با اینکه این دو استراتژی به ظاهر جداگانه هستند و توسط افراد مختلف اجرا می‌شوند اما دقت در استفاده بهینه و هماهنگ کردن این دو با هم، نتیجه‌بسیار خوبی را در ارتقای کسب‌وکارها خواهد داشت. در حقیقت بازاریابان باید بدانند  سئو و تبلیغات همسان تکمیل‌کننده یک‌دیگر هستند.

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

آزمون A/B برای انتخاب محتوای مختلف

هنگامی که قصد دارید از پلتفرم‌های کشف محتوا استفاده کنید، باید از طریق انجام آزمون آ/ب محتواهای مختلف خود را تست کنید و ببینید کدام ‌یک تاثیر بیشتری بر خوانندگان محتواها دارد.

محتوا

برای مثال، تصور کنید که شما بخواهید کتاب الکترونیک خود را از طریق پلتفرم‌های کشف محتوا تبلیغ کنید. شما باید چندین نوع محتوای تبلیغاتی مختلف تولید کنید و با آزمون آ/ب تشخیص دهید که کدام یک از این محتواهای تبلیغاتی تعداد بیشتری مخاطب برای شما جذب می‌کند.

اگر شما، پیش از این سئو را با روش‌های سنتی انجام می‌دادید، حتما محتواهای نوشته شده زیادی در وبلاگ یا سایت خود دارید. بنابراین، پست‌های زیادی برای تبلیغات همسان وجود دارد و تصمیم‌گیری برای اینکه کدام را انتخاب کنید، کمی سخت‌تر می‌شود ولی شما باید همه مطالب را به دقت بررسی کنید و ببینید که کدام یک از مطلب یا مطالبتان ارزش سرمایه‌گذاری تبلیغاتی دارند.

از تبلیغات گذشته‌تان بهترین مطالب را استخراج کنید و روی آنها دوباره کار کنید. با این روش می‌توانید انتظار داشته باشید تا گوگل دوباره مطلب شما را بازخوانی کند و رتبه بهتری به آن بدهد. یا اینکه ایده بهتری را درباره موضوعی که در گذشته نوشته‌اید، اجرا کنید. درباره موضوع مورد اهمیت‌تان، ویدئو بسازید، بنرهای جدید تولید کنید و خلاصه از سبک گذشته خارج شوید.

اگر شما از تبلیغات همسان برای ارتقای ویدئوی موجود یا محتوای پادکست استفاده می‌کنید، می‌توانید از همان‌ محتواها استفاده کنید و دوباره مطلب جدید تولید کنید. انجام این کار سبب می‌شود تا بتوانید محتوای قوی‌تر و بهتری را برای سئو تولید کنید.

استفاده از تبلیغات همسان برای کمک به رنکینگ محتوا

یکی از راه‌هایی که سبب می‌شود تا گوگل، تعداد پست‌ها یا وبلاگ شما را بالاتر و باارزش‌تر از دیگران بداند، معیارهایی مانند خوانایی محتوا، کیفیت محتوا، بک‌لینک و حضور در رسانه‌های اجتماعی است که هرکدام بخشی از الگوریتم گوگل به حساب می‌آیند.

برای آشنایی با ۱۵ مورد که در رنکینگ گوگل وب‌سایت شما تاثیر ندارد، کلیک کنید.

محتوا

در سال ۲۰۱۱ با بروز رسانی الگوریتم پاندای گوگل، سئو شروع به تمرکز ویژه بر میزان انتشار مطالب در ‌رسانه‌های مختلف اجتماعی مانند فیس‌بوک‌ و توئیتر نمود که این موضوع سبب شد تا مطالب منتشر شده در این فضاها، در نتایج جست‌وجوی گوگل بیشتر نمایش داده شوند. به تدریج ‌رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در گوگل پیدا کردند و نماد واضحی از اعتبار به شمار آمدند.

برای آشنایی با بازارایابی در رسانه‌های اجتماعی کلیک کنید.

تعداد لایک‌ها، به اشتراک گذاشتن‌ها و توئیت‌های صفحه یک وب‌سایت می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم بر رتبه‌بندی گوگل تأثیر داشته باشد. گوگل به‌طور مستقیم به تعداد لایک‌ها، به اشتراک گذاشتن‌ها‌ و توئیت‌هایی که از صفحه وب‌سایت شما می‌شود، توجه نمی‌کند و تعداد آن‌ها برای گوگل ملاک نیست؛ برای سرعت بخشیدن به میزان اشتراک‌گذاری مطلب در شبکه‌های اجتماعی با کیفیت بالا باید علاوه بر آنکه آن را در دید مخاطبان بیشتری قرار دهید، تاثیر زیادی بر آن‌ها نیز داشته باشید. یکی از راهکارهای برای رسیدن به این هدف، پلتفرم‌های کشف محتوا مانند کانگورو است. اگر رتبه بالا در گوگل برای شرکت‌های خاص یا برخی وبلاگ‌ها و سایت‌ها مهم و ارزشمند باشد، به کمک این پلتفرم‌ها می‌توانند به جایگاه نسبتا خوبی برسند و ROI آنها نیز مثبت می‌شود.

همچنین، یکی از موثرترین راه‌های افزایش رتبه سایت یا وبلاگ شما، گرفتن لینک از سایت‌های معتبر است. با استفاده از ویژگی‌های پلتفرم‌های کشف محتوا می‌توانید سایت‌های خاصی را برای نمایش محتوای خود انتخاب کنید. برخی از وب‌سایت‌ها ترافیک سنگینی را به خاطر داشتن نویسندگان متخصص یا کارشناسان صنعتی دارند که ممکن است بازخورد بسیار بهتری را برای  بک‌لینک شما داشته باشند.

محتوا

البته دقت داشته باشید که اگر شما محتوای خود را در سایت‌های مختلف تبلیغ می‌کنید، باید احتمال حضور ویراستاران، کپی‌رایترها و رقبا را نیز بدهید. پس باید بسیار سنجیده رفتار کنید و اینطور نباشد که ایده‌ای ناب اما ناقص را برای یک مطلب در اختیار همگان قرار دهید و آن‌ها بتوانند آن را بهتر بنویسید و از شما پیشی بگیرند.

برای آشنایی با ۷ راهکار برای داشتن یک کپی‌رایتینگ موثر کلیک کنید.

 همیشه در جست‌وجوی راهی برای ایجاد شرایط بهتر تبلیغاتی و معرفی کسب‌وکار خود باشید. وقت شما طلاست؛ این را فراموش نکنید؛ بنابراین هر اقدامی که برای صرفه‌جویی در زمان یا افزایش کارآیی مجموعه و گروه‌تان کنید، به نفع خودتان است. همچنین، به دلیل اینکه بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال تغییر است، فرصت‌ها و امکانات جدید همیشه پیش روی ما قرار می‌گیرند.

منبع:‌ داده‌فیلی

 

 

پرسش‌های رایج

تبلیغات بومی به چه معناست؟

تبلیغات بومی مفهوم ایجاد تبلیغاتی است که با محتوای صفحه منسجم باشد، با طراحی صفحه ادغام‌شده و با رفتار پلتفرم سازگار باشد که بیننده احساس کند تبلیغ به آنجا تعلق دارد. نتایج جستجوی ارتقا یافته و پست‌های رسانه‌های اجتماعی با حمایت مالی نمونه‌های محبوب تبلیغات بومی یا نتیو ادز هستند.

تبلیغات بومی در گوگل چیست؟

تبلیغات بومی با ظاهر و احساس سایت یا برنامه شما مطابقت دارد و تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان شما فراهم می‌کند. تبلیغات بومی با تبلیغات استاندارد متفاوت است زیرا به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که در مسیر کاربر از طریق سایت یا برنامه شما قرار بگیرند. بازدیدکنندگان می‌دانند که آن‌ها تبلیغات هستند، اما در کنار محتوای شما عالی به نظر می‌رسند.

تفاوت بین تبلیغات نمایشی و تبلیغات بومی چیست؟

هم تبلیغات نمایشی و هم تبلیغات بومی، تبلیغات پولی هستند، اما تفاوت اصلی در هر نوع قرارگیری است. تبلیغات نمایشی بر روی محتوا قرار می‌گیرند و تبلیغات بومی خود را در آن جاسازی می‌کنند.

http://www.otc-certified-store.com/surgery-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/get-a-next-business-day-payday-loan.php https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/how-to-get-fast-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/hiv-medicine-usa.html http://www.otc-certified-store.com/mental-disorders-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php http://www.otc-certified-store.com/antivirals-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php онлайн займ кредитзайм онлайн без отказа и провероквзять займ онлайн с просрочками киви кошелек займзайм пайпсзайм на электронный кошелек

  • تینا اصلانی
4
Sending
User Review
5 (1 vote)

اعلام ديدگاه