در این نوشتار ضمن تعریف بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی و تفاوت آن با دیجیتال مارکتینگ، 12 استراتژی برتر در بازاریابی اینترنتی با بالاترین CTR و نرخ تبدیل(conversion rate) را را بیان میکنیم.
قبل از بیان نکات استراتژیک در بازاریابی آنلاین خوب است، تعریف آن را دقیقتر بررسی کنیم. بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی به هر ابزار، استراتژی و روشی گفته میشود که باعث معرفی بیشتر نام کسبوکار و برند در فضای آنلاین شود. نکته اصلی در بازاریابی آنلاین استفاده از ابزارهای اینترنتی برای معرفی کسبوکار و محصولات به مشتریان بالقوه و ترغیب آنها به خرید محصولات است.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
۱) سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینهسازی برای موتورهای جستجو است. سئو به مجموعه اقداماتی گفته میشود که برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک ورودی وبسایت از طریق جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو صورت میگیرد که افزایش بازدید سایت را به دنبال دارد. و همانطور که میدانید، معروفترین موتور جستجو، گوگل است.
۲) بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
بازاریابی موتور جستجو (SEM) نوعی بازاریابی اینترنتی با استفاده از تبلیغات پولی است که بهمنظور ارتقا وبسایتها از طریق بیشتر دیده شدن آنها در صفحات موتورهای جستوجو انجام میشود. زمانی که شما چیزی را جستجو میکنید، وبسایتهایی که در قسمت میانی صفحه مشاهده میکنید، حاصل یک سئو خوب است که در دسته استراتژیهای رایگان دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرد و وبسایتهایی که در قسمت بالا و پایین صفحه مشاهده میکنید، حاصل استراتژی سئو است. بازاریابی موتورهای جستجو یک روش مؤثر و خاص برای بازاریابی کسبوکار است. مردم آنچه را که میخواهند جستجو میکنند و تبلیغکنندگان کلمات مرتبط با جستجوها را هدف قرار میدهند و شما تنها در صورتی باید به تبلیغکنندگان پول بپردازید که مشتریان بالقوه بر روی لینک تبلیغ شما کلیک کنند.
بازاریابی محتوایی، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسبوکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام میشود.
بازاریابی رسانههای اجتماعی (SMM) یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکهها، میتوانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسبوکار خود رونق ببخشید. با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در پلتفرمهای اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و … حضور و بازاریابی در رسانههای اجتماعی، تقریبا برای هر کسبوکاری مفید واقع خواهد شد؛ اما باید در نظر داشته باشید که SMM یک کانال فروش مستقیم نیست و تنها ابزاری است برای کمک به فروش بیشتر، درواقع فروش را مستقیما انجام نمیدهد و نیاز به زمان دارد؛ بنابراین، پیش از استفاده از این روش باید اهداف و نیازهای خود را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید.
تبلیغات کلیکی (pay per click) به روشی در تبلیغات آنلاین گفته می شود که شما تبلیغ خود را توسط سرویسدهنده این نوع تبلیغات در سایت و یا اپلیکیشن قرار داده و به ازای کلیک و توجه کاربران به تبلیغ و محصول خود مبلغی را پرداخت می کنید.
۶) بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش(Affiliate Marketing)
افیلیت مارکتینگ جز روشهای بازاریابی است که میتواند تأثیر مستقیم بر روی فروش محصولات داشته باشد. درواقع این نوع بازاریابی توسط افرادی خارج از کسبوکار انجام میشود. به بیان ساده در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی پیشنهاد خرید یا معرفی محصول بر روی وبسایت و یا وبلاگ ناشر افیلیت قرار داده میشود و اگر این تبلیغات منجر به فروش محصول شود، مبلغی از طرف صاحب محصول به ناشر افیلیت که بازاریابی محصول را انجام داده، پرداخت میشود.
۷) بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ شکلی از بازاریابی مستقیم یا direct marketing است و ابزاری ضروری برای بازاریابی در کسب و کار به شمار میرود. به زبان ساده ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل به گروهی از افراد برای معرفی یا ترویج خدمت یا محصول است. اما تعریف بهتر برای ایمیل مارکتینگ را میتوان ایجاد ارتباط بیشتر و عمیقتر با مشتریان و لیدها با ارسال ایمیل دانست.
دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از ابزارها و پلتفرمهای دیجیتال(آنلاین و آفلاین) برای تهیه و انتقال پیام بازاریابی است. به بیان دیگر در دیجیتال مارکتینگ شما خود ملزم به استفاده از اینترنت نمیکنید. بنابراین دیجیتال مارکتینگ واژه کلیتری است و بازاریابی اینترنتی زیرشاخه ای از دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
مثلا اگر از نرمافزارهایی برای بازاریابی استفاده میکنید، اگر در استفاده از آن نیازی به اینترنت نداشته باشیم فعالیت ما جزئی از دیجیتال مارکتینگ است ولی بازاریابی آنلاین یا اینترنتی محسوب نمیشود.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
در فضای رقابتی امروز مهمترین چیز برای بالا بردن نرخ CTR و نرخ تعامل مشتریان خلاقیت در استراتژیهای بازاریابی است. اگر ایدهای خلاقانه را در یک کانال بازاریابی اجرا کردید و بازخورد خوبی دریافت کردید. میتوانید همان ایده را با شیوههای متناسب با هر کانال بازاریابی اینترنتی دیگر پیادهسازی کنید. ایدههایی که بازخورد مثبت دارند را دست کم نگیرید. در ادامه در یک اینفوگرافیک 8 مورد از بهترین ایدههایی که نتایج خوبی داشته است، را بررسی میکنیم.
مزایا:
معایب:
استراتژی خوب در مقابل استراتژی ناموفق
از بین کل کمپین های اجرایی 1 تا 3 درصد این استراتژی هارا به کار گرفته اند و این ها 70 درصد ارزش ایجاد کرده است.
آیا CTR ارگانیک مهم است؟ بله.
اگر قصد یک رقابت واقعی در سئو دارید باید نرخ کلیک (CTR) و بقیه شاخصهای تعامل مشتری را بهبود دهید.
نکات زیر در این زمینه مهم است:
برای آشنایی کامل با تبلیغات ریتارگتینگ کتاب الکترونیکی راهنمای کامل ریتارگتینگ را در کالج را رایگان دریافت و مطالعه کنید.
برندسازی صحیح و موفق شامل برندینگ کسبوکار و پرسونال برندینگ برای اعضای تیم آن کسبوکار میشود.
در ادامه این اینفوگرافی و در راستای بهروزرسانی دانش جمعی در زمینه بازاریابی اینترنتی، میخواهیم شما را با تازهترین استراتژیهای بازاریابی آشنا کنیم:
بسیاری از افراد زمان قابل توجهی از روز خود را به شنیدن پادکست یا کتابهای شنیداری یا محتوای صوتی آنلاین اختصاص میدهند و این تقاضا روز به روز افزایش پیدا میکند. بنابراین ساختن پادکست میتواند بخشی از استراتژی بازاریابی اینترنتی شما باشد اما باید به خاطر داشته باشید که محتوای پادکست شما باید توجه مخاطب را جلب کند.
مثلا یک روش دعوت از مهمانانی است که حضور آنها باعث تعامل بیشتر مخاطبان با پادکست میشود. همچنین تبلیغ دوطرفه هر قسمت از پادکست بهوسیله میزبان و مهمانان مختلف، شانس افزایش مخاطبان متنوع را بیشتر میکند.
همانطور که میدانید ویدئو یکی از پرطرفدارترین قالبهای محتوایی است و مخاطبان زیادی را جذب میکند. علاوه بر این برای استفاده از ویدئو دلایل دیگری هم وجود دارد:
عناوین پستهای بلاگ شما باید آنقدر جذاب باشد که مخاطبان روی آن کلیک کنند. در چنین شرایطی نرخ کلیک بهبود مییابد و ترافیک افزایش پیدا میکند. یکی از راهها این است که تیترها و عناوین پستهای گذشته را تحلیل کنید و ببینید کدامها بازخورد بهتری داشتهاند. سپس با توجه به این بررسی، برای بهبود آنها اقدام کنید.
بهروزرسانی و بهینهسازی محتواهای قدیمی کار مهم و ارزشمندی است. با این کار در زمان کمتر ارزش بیشتری به داراییهای پیشین خود اضافه میکنید و ترافیک بیشتری بهدست میآورید.
افراد معمولا پستهای آخر بلاگها را میخوانند. با دنبال کردن استراتژی بهروزرسانی و قید کردن تاریخ آن در بالای هر محتوا، میتوانید بازدید ارگانیک آنها را بالا ببرید و تعامل مجدد ایجاد کنید. همچنین بهروز بودن محتوا از لحاظ سئویی نیز بسیار اهمیت دارد. به محتواهایی که همیشه بهروز نگه داشته میشوند محتوای همیشهسبز (ever green content) میگویند.
در صورتی که نکتهای در استفاده از استراتژیهای خوب بازاریابی اینترنتی در ذهن دارید،میتوانید با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.
آیا بازاریابی دیجیتال همان بزاریابی اینترنتی است؟
خیر، بازاریابی اینترنتی شاخهای از بازاریابی دیجیتال است. اما دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، هرگونه بازاریابی آنلاین یا آفلاینی است که در آن از ابزار دیجیتال استفاده شده باشد اما لزوما در آن از اینترنت استفاده نمیشود. بنابراین بازاریابی دیجیتال مفهوم گستردهتری است.
به چه تبلیغاتی ریتارگتینگ گفته میشود؟
ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد به نوعی از بازاریابی گفته میشود که در آن، کاربرانی که در گذشته از وبسایت شما بازدید کردهاند یا با وبسایت شما تعامل داشتهاند را باانواع تبلیغات آنلاین در سراسر فضای وب مورد هدف قرار میدهید.
آیا اینفلوئنسر مارکتینگ هم جزو بازاریابی دیجیتال محسوب میشود؟
بله، برای بازاریابی به برندینگ نیاز دارید و استفاده از تبلیغات اینفلوئنسری، یکی از استراتژیهای بازاریابی محسوب میشود.
http://www.otc-certified-store.com/anticonvulsants-medicine-usa.html https://www.zp-pdl.com https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php http://www.otc-certified-store.com/antiparasitic-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/best-payday-loans.php http://www.otc-certified-store.com/antivirals-medicine-usa.html https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php небольшой займстуденческий займзайм под залог птс уссурийск займ без залогазайм от частного лица самараполучить займ быстро
2 ديدگاه نظر دهيد
سلا
واقعا مقاله ی کاربردی و جذابی بود بخصوص اینفوگرافیکتون
سلام دوست عزیز ممنون از نظر شما