۸ استراتژی برتر برای بازاریابی اینترنتی

زمان مطالعه : 4 دقیقه
خانه بلاگ مقالات دیجیتال مارکتینگ

در این نوشتار ضمن تعریف بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی و تفاوت آن با دیجیتال مارکتینگ، ۸ استراتژی برتر در بازاریابی اینترنتی با بالاترین CTR و نرخ تبدیل(conversion rate) را را بیان می‌کنیم.

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین چیست؟

قبل از بیان نکات استراتژیک در بازاریابی آنلاین خوب است، تعریف آن را دقیق‌تر بررسی کنیم. بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی به هر ابزار، استراتژی و روشی گفته می‌شود که باعث معرفی بیشتر نام کسب‌وکار و برند در فضای آنلاین شود. نکته اصلی در بازاریابی آنلاین استفاده از ابزارهای اینترنتی برای معرفی کسب‌وکار و محصولات به مشتریان بالقوه و ترغیب آن‌ها به خرید محصولات است.

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

بازاریابی اینترنتی ۷ زیر شاخه اصلی زیر را شامل می شود:

 

۱) سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک ورودی وب‌سایت از طریق جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو صورت می‌گیرد که افزایش بازدید سایت را به دنبال دارد. و همانطور که می‌دانید، معروف‌ترین موتور جستجو، گوگل است.

 

۲) بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM

بازاریابی موتور جستجو (SEM) نوعی بازاریابی اینترنتی با استفاده از تبلیغات پولی است که به‌منظور ارتقا وب‌سایت‌ها از طریق بیشتر دیده شدن آن‌ها در صفحات موتورهای جست‌وجو انجام می‌شود. زمانی که شما چیزی را جستجو می‌کنید، وب‌سایت‌هایی که در قسمت میانی صفحه مشاهده می‌کنید، حاصل یک سئو خوب است که در دسته استراتژی‌های رایگان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد و وب‌سایت‌هایی که در قسمت بالا و پایین صفحه مشاهده می‌کنید، حاصل استراتژی سئو است. بازاریابی موتورهای جستجو یک روش مؤثر و خاص برای بازاریابی کسب‌وکار است. مردم آنچه را که می‌خواهند جستجو می‌کنند و تبلیغ‌کنندگان کلمات مرتبط با جستجوها را هدف قرار می‌دهند و شما تنها در صورتی باید به تبلیغ‌کنندگان پول بپردازید که مشتریان بالقوه بر روی لینک تبلیغ شما کلیک کنند.

 

۳) بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود.

 

۴) بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM) یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکه‌ها، می‌توانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسب‌وکار خود رونق ببخشید. با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در پلتفرم‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و … حضور و بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، تقریبا برای هر کسب‌وکاری مفید واقع خواهد شد؛ اما باید در نظر داشته باشید که SMM یک کانال فروش مستقیم نیست و تنها ابزاری است برای کمک به فروش بیشتر، درواقع فروش را مستقیما انجام نمی‌دهد و نیاز به زمان دارد؛ بنابراین، پیش از استفاده از این روش باید اهداف و نیازهای خود را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید.

 

۵) تبلیغات کلیکی یا PPC

تبلیغات کلیکی (pay per click) به روشی در تبلیغات آنلاین گفته می شود که شما تبلیغ خود را توسط سرویس‌دهنده این نوع تبلیغات در سایت و یا اپلیکیشن قرار داده و به ازای کلیک و توجه کاربران به تبلیغ و محصول خود مبلغی را پرداخت می کنید.

 

۶) بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش(Affiliate Marketing)

افیلیت مارکتینگ جز روش‌های بازاریابی است که می‌تواند تأثیر مستقیم بر روی فروش محصولات داشته باشد. درواقع این نوع بازاریابی توسط افرادی خارج از کسب‌وکار انجام می‌شود. به بیان ساده در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی پیشنهاد خرید یا معرفی محصول بر روی وب‌سایت و یا وبلاگ ناشر افیلیت قرار داده می‌شود و اگر این تبلیغات منجر به فروش محصول شود، مبلغی از طرف صاحب محصول به ناشر افیلیت که بازاریابی محصول را انجام داده، پرداخت می‌شود.

 

۷) بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ شکلی از بازاریابی مستقیم یا direct marketing است و ابزاری ضروری برای بازاریابی در کسب و کار به شمار می‌رود. به زبان ساده ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل به گروهی از افراد برای معرفی یا ترویج خدمت یا محصول است. اما تعریف بهتر برای ایمیل مارکتینگ را می‌توان ایجاد ارتباط بیشتر و عمیق‌تر با مشتریان و لیدها با ارسال ایمیل دانست.

 

تفاوت آنلاین یا اینترنت مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از ابزارها و پلتفرم‌های دیجیتال(آنلاین و آفلاین) برای تهیه و انتقال پیام بازاریابی است. به بیان دیگر در دیجیتال مارکتینگ شما خود ملزم به استفاده از اینترنت نمی‌کنید. بنابراین دیجیتال مارکتینگ واژه کلی‌تری است و بازاریابی اینترنتی زیرشاخه ای از دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود.

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

مثلا اگر از نرم‌افزارهایی برای بازاریابی استفاده می‌کنید، اگر در استفاده از آن نیازی به اینترنت نداشته باشیم فعالیت ما جزئی از دیجیتال مارکتینگ است ولی بازاریابی آنلاین یا اینترنتی محسوب نمی‌شود.

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

در فضای رقابتی امروز مهم‌ترین چیز برای بالا بردن نرخ CTR و نرخ تعامل مشتریان خلاقیت در استراتژی‌های بازاریابی است. اگر ایده‌ای خلاقانه را در یک کانال بازاریابی اجرا کردید و بازخورد خوبی دریافت کردید. می‌توانید همان ایده را با شیوه‌های متناسب با هر کانال بازاریابی اینترنتی دیگر پیاده‌سازی کنید. ایده‌هایی که بازخورد مثبت دارند را دست کم نگیرید. در ادامه در یک اینفوگرافیک ۸ مورد از بهترین ایده‌هایی که نتایج خوبی داشته است، را بررسی می‌کنیم.

اینفوگرافیک 8 استراتژی برتر بازاریابی اینترنتی

مزایا و معایب بازاریابی آنلاین

مزایا:

  • کم ریسک بودن
  • کم بودن هزینه‌ها
  • امکان نتیجه گرفتن سریع از کار؛ هم برای بازاریاب و هم کاربر
  • امکان اندازه‌گیری و جمع‌آوری داده‌ها
  • فراهم بودن شرایط تعامل
  • امکان شخصی‌سازی
  • به راحتی در معرض دید بودن
  • دسترسی بی حد و مرز جهانی

معایب:

  • وابستگی به تکنولوژی
  • مشکلات مربوط به امنیت و حریم خصوصی
  • هزینه‌های نگهداری به دلیل تحول مداوم ابزار کار
  • لزوم شفافیت در قیمت‌گذاری و افزایش رقابت در خصوص قیمت‌ها
  • وجود رقابت جهانی

 

۸ استراتژی برتر برای بازاریابی اینترنتی

استراتژی خوب در مقابل استراتژی ناموفق

از بین کل کمپین های اجرایی ۱ تا ۳ درصد این استراتژی هارا به کار گرفته اند و این ها ۷۰ درصد ارزش ایجاد کرده است.

۱- افزایش CTR ارگانیک

بازاریابی آنلاین CTR در سرچ ارگانیک

آیا CTR ارگانیک مهم است؟ بله.

اگر  قصد یک رقابت واقعی در سئو دارید باید نرخ کلیک (CTR) و بقیه شاخص‌های تعامل مشتری را بهبود دهید.

نکات زیر در این زمینه مهم است:

  • مطالبی که قبلا منتشر شده‌اند و CTR آن‌ها به اندازه میانگین CTR و یا زیر میانگین است، را پیدا کنید.
  • برای تغییر و انتخاب عنوان مطلب بیشتر فکر کنید و عنوانی مرتبط ولی جذابتر جایگزین کنید. این عنوان را می‌توانید با ایده گرفتن از CTR هایی که جذابیت بالایی دارند، انتخاب کنید.
  • افزایش CTR برای هر لینک از سایت باعث بالاتر قرار گرفتن آن صفحه در رتبه بندی در گوگل می‌شود و در بهبود سئو سایت موثر است.

۲-افزایش نرخ کلیک  در تبلیغات

بازاریابی آنلاین- نرخ تبدیل مشتری

  • نرخ کلیک (CTR) در تبلیغات بسیار مهم‌تر از نرخ کلیک در سئو است. تبلیغات با تعامل بیشتر مخاطبین در گوگل ادوردز، فیسبوک، توییتر و اکثر پلتفرم‌های تبلیغاتی با هزینه CPC کمتر در جایگاه بهتر قرار می‌گیرند.
  • توجه به CTR در ادامه باعث افزایش نرخ تبدیل نیز می‌شود.

۳- نگاهی تازه به بهینه سازی نرخ تبدیل

  • انجام تست A/B برای افزایش نرخ تبدیل و جذب لید راهکار خوبی است. ولی نکته مهمی که همیشه از آن غافل هستیم، کیفیت لیدهاست. هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم تعداد لید بالا ولی کم‌کیفیت داشته‌باشیم. خیلی از افرادی که جذب خبرنامه‌ها می‌شوند و یا در سایت عضو می‌شوند، هیچ‌گاه خریدی انجام نمی‌دهند و بعد از مدتی عضویت خود را لغو می‌کنند. بنابراین توجه به کیفیت لید مسئله امروز در بهینه‌سازی نرخ تبدیل مشتری است.
  • بعضی روش‌های تهاجمی در CRO تعداد لیدها را افزایش می‌دهند. ولی میانگین کیفیت را کاهش می‌دهند.
  • برای برطرف کردن نیاز مخاطب، سعی کنید پیشنهادات متفاوتی داشته باشید. نیازها را بشناسید و محصولات جدیدی به بازار معرفی کنید.
  • آشنایی با برند بر نرخ تبدیل بسیار تاثیرگذار است. بنابراین استفاده از ریمارکتینگ گزینه مناسبی برای بالا بردن نرخ تبدیل به مشتری است.

۴- هوشمندی در بازاریابی و تبلیغات

تبلیغات ریتارگتینگ مدیااد در بازاریابی آنلاین

  • با افزایش رقابت در بازاریابی محتوا، به تدریج کاربران به محتوای منتشر شده کمتر توجه می‌کنند.
  • با استراتژی تبلیغات هوشمند می‌توانید محتوای منتشر شده بر روی سایت خود را با هزینه کم به مخاطبین باکیفیت برسانید.
  • استفاده از ریتارگتینگ توجه و تعامل مخاطب را ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.
  • در ریتارگتینگ می‌توانید با استفاده از کوکی‌ها و ثبت ویژگی‌های رفتاری و علایق مخاطبین، تبلیغات را به مخاطبین علاقمند نمایش دهید.

برای آشنایی کامل با تبلیغات ریتارگتینگ کتاب الکترونیکی راهنمای کامل ریتارگتینگ را در کالج را رایگان دریافت و مطالعه کنید.

۵- دسته‌بندی بازدیدکنندگان برای تبلیغات ریتارگتینگ

  • برای تبلیغات ریتارگتینگ موثرتر، گروه‌های مختلفی بر روی لیست بازدیدکنندگان ایجاد کنید.
  • تعیین گروه‌های مخاطبین بر اساس ویژگی‌های رفتاری آنها، باعث جذب مخاطبین باکیفیت می‌شود.
  • مدیریت صحیح دسته‌بندی‌های بازدیدکنندگان باعث افزایش ROI در تبلیغات می‌شود و با جذب مخاطبین آشنا با برند، نرخ تبدیل به مشتری هم افزایش خواهد داشت.

۶- استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ترافیک

  1. با انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی بدون هزینه، ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
  2. بین شبکه‌های اجتماعی در ایران بیشترین فعالیت و تعامل با مخاطب را در اینستاگرام و لینکدین داشته باشید.

 

  • می توانید از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و همچنین تبلیغات ریمارکتینگ آن‌ها هم استفاده کنید.
  • با استفاده از سرویس preferred audience targeting در فیسبوک می‌توانید بدون هزینه برای تبلیغات پست‌های منتشر شده را به گروه‌های خاص مخاطبین براساس علاقه، سن و جنسیت و … نمایش دهید.
  • انتشار محتوای ویدئویی، در افزایش تعامل مخاطبین با پست‌ها بسیار تاثیرگذار است.

۷-استراتژی های هوشمندانه مارکتینگ در تبلیغات رقابتی

  • با استفاده از تبلیغات در یوتیوب این امکان وجود دارد که تبلیغات خود را در ابتدای ویدئوی مربوط به شرکت رقیب قرار دهید که کاربرانی که در آن صنعت، شما را کمتر و رقیب را بیشتر می‌شناسند با محصولات شما هم آشنا شوند. البته تبلیغات یوتیوب در ایران چندان متداول نیست. ولی این ایده ای است که احتمالا در آینده در سرویس‌های پخش ویدئوی ایرانی نیز اجرا خواهد شد.
  • با تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی عمومی کسب‌وکار می‌توانید مشتریان رقیب را نیز با برند خود آشنا کنید.

۸- برای موفقیت، به برندینگ توجه کنید.

برندسازی صحیح و موفق شامل برندینگ کسب‌وکار و پرسونال برندینگ برای اعضای تیم آن کسب‌وکار می‌شود.

  • نوشتن پست‌های مهمان در سایت‌های تخصصی و مطرح در حوزه فعالیتتان در برندینگ شما تاثیر خوبی دارد.
  • در هر صنعتی هستید با اینفلوئنسرهای حوزه خود در ارتباط باشید و در تبلیغات و پست‌های خود از آنها کمک بگیرید و نام آن‌ها را با هشتگ به پست‌ها اضافه کنید.
  •  همکاری با اینفلوئنسرها کمپین‌هایی با تعامل بالای مخاطبین طراحی کنید.

در صورتی که نکته‌ای در استفاده از استراتژی‌های خوب بازاریابی اینترنتی در ذهن دارید،می‌‌توانید با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.
http://credit-n.ru/zaymyi-next.html
http://credit-n.ru/zaymyi-next.html

  • تپسل
5
Sending
User Review
5 (3 votes)

    2 ديدگاه نظر دهيد

اعلام ديدگاه

 

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

عضویت در خبرنامه کالج تپسل

لطفا منتظر بمانید ...

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.