طبق بررسی digital economy در حال حاضر بازاریابی دیجیتال 10 برابر سریعتر از بازاریابی سنتی، شما را به اهداف کسب و کارتان میرساند. همه ما اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال در کسب و کارهای امروزی می دانیم.در این نوشتار نکاتی درباره تواناییهایی که یک دیجیتال مارکتر موفق باید داشته باشد بیان میکنیم.
یکی از چالشهای کارشناس دیجیتال مارکتینگ، تغییرات سریع و با حجم زیاد در دنیای دیجیتال است. دنیای دیجیتال مارکتینگ هم سرعت عجیبی در تغییرات و آپدیتهای جدید دارد. بنابراین شما باید آماده باشید، تغییرات را دنبال کنید ودر کارهای خود به آنها توجه کنید. با بررسی ترندهای پیش رو و اخبار منتشر شده سعی کنید استراتژیهای خود را متناسب نگه دارید.
به روز بودن در دنیای فناوری و تکنولوژی پر از تغییر امروز ضروری است. اما در این زمینه بزرگنمایی نکنیم. همچنان بک لینک و لینک سازی و رعایت نکات سئو مهم است و همان مفاهیم و کارکردها را دارد. کلمات کلیدی همچنان مهم هستند و جلب مخاطب نکته مهم در بازاریابی شبکههای اجتماعی است. در واقع بدنه اصلی دیجیتال مارکتینگ ثابت است. اما به روز بودن کمک میکند با پاسخ سریع و حساب شده به شرایط، موفقیتهای بیشتری کسب کنید.
یکی از فاکتورهای مهم در داشتن علاقه زیاد به یادگیری مسائل جدید است. این موضوع تا حدودی به معنی به روز بودن نیز هست.
اینکه در مورد مسائل مختلفی بدانیم جذاب است. اما وقتی در حال یادگیری چیزهای مختلف باشیم، توانایی تمرکز بر روی یک قسمت و تخصص پیدا کردن در آن حیطه را از دست میدهیم. اینکه بخواهید همه چیز را یاد بگیرید، همه چیز را در حد متوسط و با تجربه کم یاد میگیرید و این در بازار برای شما مزیت رقابتی ایجاد نمیکند. قاعدتا اگر میخواهید در کسبوکار خود پیشرو باشید، این راه درستی نیست. این تخصص در یک زمینه است که مهم است. بهتر است که از تمام مسائل آگاهی پیدا کنید ولی تنها در یک حیطه مثل ایمیل مارکتینگ، سئو، بازاریابی شبکههای اجتماعی، ویدئو مارکتینگ و.. تخصص داشته باشید و فقط با دیگر موضوعات یک آشناییت کلی داشته باشید.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
همچنین به خاطر داشته باشید، یادگیری با خواندن کتاب و محتوا و اخبار و دیدن ویدئوهای جدید در دیجیتال مارکتینگ خوب است، اما این یادگیری کامل نیست. زمانی یادگیری شما کامل میشود که تمام موارد جدیدی که با آن مواجه میشوید را در عمل انجام دهید، نتایج آن را ببینید و تحلیل کنید.
بنابراین نگران به روز بودن و یادگیری چیزهای جدید نباشید، بلکه به دنبال کسب تجربه و تست داوطلبانه چیزهای جدید و استفاده از استعداد و نوآوری خود باشید.
اینفوگرافیک ترند های سئو در سال 2018 را در کالج تپسل ببینید
ابزارهای رایگان بسیاری وجود دارد که به عنوان یک دیجیتال مارکتر برای هر نوع از بازاریابی نیازمند به استفاده از آن هستید.
از جمله این ابزارها میتوان از twitter analytics، گوگل آنالیتیکس، گوگل وب مستر تولز و canva(برای طراحی پوستر و بروشور) و … نام برد. در ادامه چند ابزار برای قسمتهای مختلف در دیجیتال مارکتینگ را به صورت مختصر معرفی میکنیم.
همچنین برای اطلاع کاملتر درباره ابزارها در دیجیتال مارکتینگ به مقالات ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید.
همه ما در مورد ایمیل مارکتینگ کم و بیش اطلاعاتی داریم. ایمیل مارکتینگ به نوعی از بازاریابی مستقیم جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی گفته میشود که در آن معمولاً محتوای تبلیغاتی، ترویجی، خدماتی و … به مخاطبانمان به منظور ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند ارسال میکنیم. ابزارهای متعددی در این زمینه وجود دارد. اما از ابزارهای رایگان در این زمینه میتوان از mailchimp، mailerlite نام برد.
برای یادگیری کامل مهارتهای ایمیل مارکتینگ به بلوک ایمیل مارکتینگ مراجعه کنید.
در هر کسب وکار در هر صنعتی که مشغول به فعالیت هستید، برای ارتباط با مشتریان خود بهتر است سوشال مدیا مارکتینگ را ضمیمه کار خود کنید. برای سوشال مدیا مارکتینگ میتوان به ابزارهای twitter analytics، buffer، hootsuite و… اشاره کرد. برای نمونه در ادامه ابزار buffer را بیشتر معرفی میکنیم.
چگونه بهترین سرویس تبلیغاتی را شناسایی کنیم؟
این ابزار پلتفرمی برای مدیریت اکثر شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، pinterest، لینکدین، و گوگل پلاس است. در تصویر زیر بعضی از قابلیتهای این پلتفرم مانند اکستنشن مرورگر گوگل کروم، سرویس کوتاه کننده لینک توسط پلتفرم و تعیین زمان برای انتشار اتومات پست و هم چنین آنالیتیکس برای هر پست را میبینیم.
در مجموعه اسلایدهای آموزشی بازاریابی در رسانههای اجتماعی، بیشتر با این نوع از بازاریابی و ابزارهای مورد استفاده در آن آشنا شوید.
در مورد اهمیت بیگ دیتا (دادههای حجیم) بسیار شنیدهایم. نکته مهمتر از خود جمع آوری داده، تفسیر درست این دادهها و استفاده آن در تدوین استراتژی است.
این مطلب را نیز بخوانید: قدرت بینش و تحلیل داده های بزرگ
با آنالیز دیتا و رسیدن به بینش درست میتوانید سود آوری خود را چند برابر کنید. از شناخته شده ترین ابزارهایی که در مورد تحلیل دیتا در دیجیتال مارکتینگ مطرح است گوگل آنالیتیکیس است.
اگر کمپین تبلیغات کلیکی راه اندازی کرده باشید، دادههای زیادی برای مدیریت کمپین در اختیارتان قرار میگیرد. این دیتا که میزان کلیک بر روی تبلیغ شما را نشان میدهد گاهی به نظر ناامیدکننده میرسد و تعداد کلیک کمی را نشان میدهد. اما باید در نظر داشته باشید که همه چیز دیتای مربوط به کلیک نیست. در واقع یکی از اهداف راه اندازی کمپینها، شناخته شدن برند در ذهن مخاطبین است و کمپینهای بازاریابی به طور غیر مستیقم تأثیر خود را در جذب مشتری نشان میدهند و conversion rate را بالا میبرد.
نکته دیگر اینکه جمع آوری دیتای زیاد باعث سردرگمی میشود. شما باید به این مسئله فکر کنید که از هر کدام از این دادهها چه استفادهای میتوانید داشته باشید و کدام دادهها را باید در گزارش احتمالی به مدیرتان تحویل دهید. بعد از این برآورد میتوانید دیتاهای غیرضروری را حذف کنید.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
همچنین گاهی شنیدهایم که برای تحلیل دادهها استفاده از ابزارهایی مثل اکسل و یادگیری آن در حد پیشرفته را توصیه میکنند. ولی واقعیت این است که اکثر کارشناسان دیجیتال مارکتینگ می گویند در کارهایشان هیچ گاه از اکسل استفاده نمیکنند. قطعاً ابزارهای مهمتری هستند که میتوانید برای یادگیری آنها وقت بگذارید و تأثیر مستقیم آن را در جذب مشتری برای کسب وکار خود ببینید.
آنالیز و تحلیل در دیجیتال مارکتینگ را در کالج تپسل بخوانید
آشنایی با ابزارهای گرافیکی نیز برای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ لازم است. طراحیهای گرافیکی کار گرافیست است. ولی یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید توانایی طراحی یک بنر با یک دکمه CTA یا کال تواکشن ساده و یا ریسایز و تغییرات کلی در تصاویر را داشته باشد.
می دانیم که برای موفقیت بیشتر در جذب ترافیک وبسایت، طراحی مناسب بنرها و لندینگ پیج ها جزء نکات مهم است. مخصوصاً لندینگ پیج ها که در صورت موفقیت آمیز بودن به جذب لید کمک میکنند. در هر صنعتی که فعالیت میکنید میتوانیم به راحتی بگوییم که اکثر رقبای شما به طراحی و بهبود تجربه کاربری در تبلیغات و لندینگ پیج ها کمترین توجه را دارند و این حیطه بسیار جای پیشرفت برای کسب و کارها فراهم میکند. اثر بهبود طراحی سایت خود را حتی در سئو خواهید داد. چون یکی از عوامل مؤثر در بهبود سئو، میزان درگیری مخاطب با سایت و میزان حضور او در سایت است و متناسب با نوع کاربری سایت شما هر چه طراحی جذابتری داشته باشید. حس خوبی که به مخاطب منتقل میشود مانع سریع بستن سایت میشود.
این مطلب را نیز بخوانید: معرفی 12 ابزار برای طراحی بنر تبلیغاتی
شاید با این موضوع مواجه شده باشید که از جمله توانمندیهای یک دیجیتال مارکتر آشنایی با زبانهای برنامه نویسی است. شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر نیاز ندارید که به اندازه یک دولوپر از برنامه نویسی سر دربیاورید. ولی اطلاع کلی از HTML و CSS لازمه کار یک دیجیتال مارکتر است تا معنا و مفهوم کدها را بداند و بتواند مثلاً کد یک صفحه بلاگ را بفهمد. اگر برای انجام تست A/B با Tracking code snippet سر و کار دارید، فهم کلی کدهای javascript به کارتان میآید. برای کسانی که با وردپرس، جوملا و یا دروپال (drupal) کار میکنند، دانستن کلیات زبان PHP برای ایجاد صفحات جدید و کارهای دیگر به آنها کمک میکند.
واژه نامه دیجیتال مارکتینگ (از A تا Z) را در کالج تپسل بخوانید.
درگیری و توجه زیاد برای یادگیری جزئیات زبانهای برنامه نویسی میتواند شما را از مسیر اصلی یک دیجیتال مارکتر دور کند. در کل تخصصهای دیگر مانند طراحی وبسایت یا لندینگ پیج وجود دارد که صورت حرفهای این کار را البته با مشورت و طراحی نکتهای دیجیتال مارکتر انجام میدهد. زمان بیشتر گذاشتن برای یادگیری برنامه نویسی به عنوان مهارتهای فردی و در صورت علاقه توصیه میشود ولی بر تخصص شما به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ تأثیر مستقیم ندارد.
کنجکاو باشید و توانایی حل مسئله را در خود افزایش دهید.
مدیران دیجیتال مارکتینگ به دنبال کسانی هستند که
سوالهای متداول
چه کسی میتواند بازاریابی دیجیتال انجام دهد؟
هرکسی میتواند حتی بدون مدرک دانشگاهی وارد بازاریابی دیجیتال شود، اما کسانی که بهترین موقعیتها را کسب میکنند کسانی هستند که گواهینامه بازاریابی دیجیتال دارند.
آیا میتوانم در دانشگاه دیجیتال مارکتینگ بخوانم؟
MBA در بازاریابی دیجیتال یک مدرک تخصصی برای دانشجویانی است که میخواهند بازاریابی دیجیتال را با جزئیات و با مدرک یاد بگیرند. برنامه درسی دوره MBA در بازاریابی دیجیتال با ماژولهای مختلف بازاریابی دیجیتال مانند SEO، SEM، SMM، بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر سروکار دارد.
آیا دیجیتال مارکتینگ به ریاضیات نیاز دارد؟
در بازاریابی دیجیتال، ریاضی بهطور مستقیم موردنیاز نیست، اما یادگیری آن به شما کمک زیادی میکند.
http://www.otc-certified-store.com/antidepressants-medicine-europe.html https://zp-pdl.com/online-payday-loans-in-america.php https://zp-pdl.com https://zp-pdl.com/apply-for-payday-loan-online.php https://zp-pdl.com/fast-and-easy-payday-loans-online.php http://www.otc-certified-store.com/obesity-medicine-usa.html http://www.otc-certified-store.com/antibiotics-medicine-usa.html www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/analgesics-medicine-usa.html zp-pdl.com займ через contactчастный займ под расписку спбзайм у физического лица займ сто процентовбыстро займ нижний новгородзайм робот на карту
10 ديدگاه نظر دهيد
سلام خانم جمشیدی
ممنون از مطالب خوب و کاربردی شما
کالج تپسل در ارائه مطالب ناب و کاربردی بی نظیره
واقعا نیست سایت دیگری در این سطح
سپاسگزاریم
سلام
ممنون
خوشحالیم که از مطالب راضی بودید:)
موفق باشید
بسیار مطالبتون مفید،خلاصه و عالی بود.درواقع اصل مطلبو به من گفتین.ممنون از شما
سلام بر شما
خوشحالیم که از مطلب راضی بودین:)
موفق باشید
این نخستین مقالهای بود که در وبسایت کالج تپسل خوندم و واقعاً بهره بردم. امیدوارم همینگونه دقیق و حرفهای ادامه بدید و همواره در راه آموزش و اطلاعرسانی در این موضوعات پیشگام باشید. کسانی که اهل قلم و محتوا هستند، میدونن که برای آمادهسازی یک مقالهی حرفهای چه زحماتی باید کشید و چه وسواسهایی به خرج داد.
سلام
ممنون
بسیار خوشحالیم که با کالج تپسل همراه هستید و مطلب رو دوست داشتید.
موفق باشید
[…] در کالج تپسل بخوانید! چگونه یک دیجیتال مارکتر موف… […]
سلام واقعا مطالب مفید و کاربردی بود
سپاس از شما:)
سلام
ممنون از توجه شما
موفق باشید
او مای گاد چه قلمی… واقعا لذت بردم از قلمتون… پستتون عالی بود… و ممنون از زمانی که گذاشتید تا این مقاله کاربردی و عالی رو آماده کنید. ?
سلام وقتتون بخیر
خیلی ممنون از توجه و نظر لطف شما، خوشحالیم که مفید بوده
موفق باشید