سئو خارجی (Off- page SEO) چیست و چه اهمیتی دارد؟

زمان مطالعه : 8 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری آموزش سئو (SEO) از 0تا100 کاملا رایگان (مقدماتی تا پیشرفته)

    در جلسه گذشته با سئو داخلی و مواردی که باید برای آن انجام شود را، مطالعه کردید. اما اقدامات لازم برای بهبود صفحات داخلی سایت فقط بخشی از فاکتورهای لازم برای رتبه‌گیری است. برای سئو سایت شما، انجام عوامل موثر برا سئو خارجی بسیار با اهمیت است. در ادامه این مقاله به چیستی سئو خارجی و فاکتورهای مهم در آن می‌پردازیم.

    سئو خارجی چیست؟

    سئو خارجی شامل فعالیت‌هایی است که در خارج از وب‌سایت انجام می‌شود و هدف آن تلاش برای افزایش رتبه سایت در موتور جستجو است. اقدامات معمول سئو خارجی شامل ایجاد بک لینک، تشویق به جستجوی نام برند و افزایش تعامل و اشتراک در شبکه‌های اجتماعی است.

    به عبارت دیگر سئو خارجی شامل تمام مواردی است که شما در سایت خود انجام می دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را معتبر ببینند.

    چرا سئو خارجی مهم است؟

    لینک‌ها و سایر عوامل خارج از سایت هنوز پایه و اساس الگوریتم های گوگل را تشکیل می‌دهند. در واقع، بررسی عوامل رتبه بندی موتور جستجوی در سال 2020 ، رابطه واضحی بین کل بک لینک‌ها و رتبه‌بندی گوگل را نشان می‌دهد.

    اهمیت سئو خارجی

     

    به عنوان مثال، دستورالعمل‌های کیفیت Rater Google اعلام کرده‌اند تعیین اعتبار سایت تا حد زیادی به لینک‌های خارجی سایت شما وابسته هستند. سئو خارجی به 4 دلیل اصلی اهمیت زیادی برای سایت شما دارند:

    1. افزایش اعتبار و اعتماد

    بکلینک‌ها به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که وب‌سایت شما معتبر و قابل اعتماد است. وقتی وب‌سایت‌های معتبر به شما لینک می‌دهند، گوگل این لینک را به عنوان یک سیگنال مثبت در نظر می‌گیرد و به این ترتیب اعتبار شما را افزایش می‌دهد.

    2. بهبود رتبه‌بندی

    بکلینک‌ها به‌طور مستقیم بر رتبه‌بندی شما در نتایج جستجو تاثیر دارند. هر چه تعداد بکلینک‌های باکیفیت بیشتری به وب‌سایت شما فرستاده شود، احتمال اینکه در نتایج جستجو بالاتر قرار بگیرید، بیشتر است.

    3. افزایش ترافیک ارگانیک

    وقتی کاربران بر روی لینک‌های موجود در وب‌سایت‌های دیگر کلیک می‌کنند و به وب‌سایت شما می‌آیند، ترافیک شما افزایش می‌یابد.

    4. شناسایی برند

    سئو خارجی به افزایش شناسایی برند شما توسط گوگل و کاربران کمک میکند. با لینک‌دهی به وب‌سایت شما در وب‌سایت‌های دیگر، کاربران بیشتری با برند شما آشنا خواهند شد.

    سئو داخلی در مقایسه با سئو خارجی

    سئوی داخلی همه مواردی است که شما می‌توانید مستقیما در وب‌سایت خود کنترل کنید از جمله محتوا، تگ عنوان، استفاده از کلمات کلیدی ، URLهای بهینه‌سازی شده، لینک‌های داخلی و متن alt تصاویر. اما همان طور که گفته شد، سئو خارجی شامل اقداماتی است که خارج از وب‌سایت شما اتفاق می‌افتد مانند ایجاد لینک‌ها و موارد ذکر شده در وب‌سایت‌های دیگر درباره سایت شما.

    انواع لینک در سئو خارجی

    دو نوع لینکدهی در سئو خارجی وجود دارد: لینک فالو (dofollow) و نوفالو (nofollow). گوگل اعتبار را از طریق لینک‌های نوفالو منتقل نمی‌کند بنابراین ساختن لینک‌های دوفالو اولویت دارد. لینک نوفالو در تگ HTML به صورت rel = “nofollow” نمایش داده می‌شود و به موتورهای جستجوگر می‌گوید که این لینک را دنبال نکنند.

    البته لینک‌های نوفالو هنوز هم ارزش دارند. آنها می‌توانند ترافیک ارجاعی را هدایت کنند، که این می‌تواند تاثیر غیرمستقیم مثبتی بر سئو داشته باشد. اما اگر برای ساخت پیوند زمان و تلاش زیادی می‌گذارید ، اولویت بندی تلاش‌های شما اهمیت دارد.

    انواع بکلینک در سئو خارجی

    همانطور که قبلا گفتیم سئو خارجی مجموع فعالیتهای شما در خارج از سایت است. بکلینک دقیقا همان کاری است که شما باید در سئو خارجی انجام دهید؛ یعنی گرفتن لینک از یک سایت دیگر. در ادامه ابتدا انواع بکلینک ها را بررسی می کنیم و سپس به فاکتورهایی مرتبط به آن می پردازیم:

    1. رپورتاژ آگهی

    رپورتاژ آگهی روشی است که در آن شما یک مقاله را در سایت‌های دیگر منتشر می‌کنید و به سایت خودتان لینک می‌دهید. رپورتاژ آگهی درباره موضوعات مرتبط با کسب‌وکار یا تخصص شما است. با انتشار این نوع محتوا، علاوه بر معرفی کسب‌وکار خود، به گوگل نشان می‌دهید که سایت شما توسط منابع معتبر دیگر هم معرفی شده است.

    در چه سایت هایی باید رپوتاژ اگهی نوشته شود؟

    برای نوشتن رپورتاژ آگهی، سایت‌هایی که انتخاب می‌کنید باید معتبر و مرتبط با کسب‌وکار شما باشند. دو نوع سایت مناسب برای رپورتاژ اگهی:

    1. سایت‌های معتبر و با رتبه بالا: وبسایت‌های خبری، مجلات آنلاین و پلتفرم‌های پربازدید که اعتبار بالایی نزد گوگل دارند. این سایت‌ها باعث بهبود رتبه و افزایش بازدید میشوند.
    2. سایت‌های مرتبط با حوزه کاری شما: وب سایتی که برای رپورتاژ آگهی انتخاب میکنید باید با حوزه کار شما مرتبط باشد.

    2. بک‌لینک شبکه‌های اجتماعی

    شما میتوانید از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین بکلینک دریافت کنید. هرچند بیشتر لینک این شبکه‌ها نوفالو است و مستقیما در رتبه‌بندی تاثیری ندارد، اما سیگنال خوبی به سمت سایت شما وارد منتقل می کند. در شبکه های اجتماعی اگر محتوای شما به اشتراگ گذاشته شود و افرادی زیادی با آن ارتباط بگیرند لینک شما ارزش بیشتری پیدا میکند. پس سعی کنید به گونه ای در این شبکه ها فعالیت کنید که مخاطبان بیشتری با آن تعامل برقرار کنند.

    3. بک‌لینک کامنتی (Comment Backlinks)

    بک‌لینک‌های کامنتی زمانی ایجاد می‌شوند که شما در بخش نظرات یک وبلاگ یا سایت دیگر، نظری را ارسال می‌کنید و در آن نظر، لینکی به وب‌سایت خودتان قرار می‌دهید. قرار دادن این نوع بکلینک ها کاری ساده و در عین حال بسیار خطرناک است. به دلیل اینکه در بخش کامنت ها لینک های زیادی وجود دارد و ممکن است به جای تاثیر مثبت توسط گوگل جریمه شوید. 

    4. بک‌لینک پروفایل (Profile Backlinks)

    بک‌لینک پروفایل به لینک‌هایی گفته می شود که در بخش پروفایل در سایت‌های مختلف قرار داده می‌شود. بسیاری از سایت‌ها، از جمله فروم‌ها، شبکه‌های اجتماعی و حتی پلتفرم‌های شغلی، به کاربران اجازه می‌دهند که در پروفایل خود لینکی به وب‌سایتشان قرار دهند. این نوع لینک ها مانند لینک های کامنتی ارزش کمی دارند و در عین حال خطرناک هستند.

    فاکتورهای مرتبط با لینک‌سازی برای سئو خارجی

    لینک‌ها هنوز برای گوگل بسیار مهم هستند. در حقیقت، اگر به صفحه شما هیچ لینکی داده نشده باشد، تعیین اعتبار هر صفحه وب برای گوگل تقریباً غیر ممکن است؛ در این شرایط مهم نیست که محتوای صفحه چقدر مفید، تازه یا عمیق باشد.

    دارندگان سایت اغلب وسوسه می شوند از مقدمات اولیه ایجاد لینک استفاده نکنند. اما مهم است که شما این اولویت را داشته باشید، زیرا در زمان ایجاد صفحه در یک سایت باید از لینک‌سازی درست آن اطمینان حاصل کنید. حتی ممکن است سایت شما دارای دامنه با سابقه نیز باشد ولی در این صورت نیز لازم است لینک‌سازی را جدی بگیرید. اما پیش از لینک‌سازی لازم است از آماده بودن صفحات وب‌سایت خود برای ایجاد لینک اطمینان حاصل کنید. مواردی که لازم است رعایت کنید، در ادامه مقاله آمده‌اند:

    1. صفحات داخلی خود را به درستی طراحی نمایید

    صفحات داخلی بهینه شده می‌توانند تفاوت زیادی در رتبه‌بندی کلی شما ایجاد کنند. به طور خاص، شما باید صفحاتی داشته باشید که به صفحات دسته‌بندی و صفحات محصول و صفحات بلاگ شما متصل شوند. به این ترتیب، وقتی لینکی را به صفحه اصلی می‌فرستید اعتبار آن لینک به تمام صفحات شما منتقل می‌شود. متخصص سئو هوشمند تنها به فکر لینک‌سازی نیست بلکه صفحات را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که هر لینک اعتبار را به سایر صفحات متصل به آن نیز منتقل کند.

    هیچ یک از صفحات داخلی شما نباید تنها باشد. هر صفحه را به بخش جدایی‌ناپذیر از سایت خود تبدیل کرده و ساختار یکپارچه را در آن بگنجانید. این مورد برای کاربران سایت شما و جذابیت شما برای موتورهای جستجو ضروری است.

    در حالت ایده‌آل ، صفحاتی که به موضوعات مشابه یا مرتبط بپردازند باید با یکدیگر لینک داده شوند تا تجربه‌ای غنی برای کاربران فراهم شود.

    در بهینه‌سازی موتور جستجو ، صفحات داخلی اغلب نادیده گرفته می‌شوند. بیشتر سئوکاران و دارندگان سایت متوجه نیستند که بیشتر ارزش سئوی سایت از چگونگی ساختار صفحات داخلی ناشی می‌شود.

    این امر معمولاً هنگامی امکان پذیر است که لینک‌هایی از صفحات با ارزش بالا در سایت خود داشته باشید. اگر می‌خواهید بین صفحات داخلی خود لینک‌سازی خوبی داشته باشید، ساختار سایت خود را به درستی تنظیم نمایید، مانند آنچه در تصویر زیر آمده است.

    اهمیت ساختار سایت در سئو خارجی

     

    2. رعایت موارد سئو داخلی

    بهینه‌سازی موارد سئو داخلی مهم است. از این گذشته، مسلما شما نمی‌خواهید گوگل سایت شما را به عنوان یک درگاه فراموش شده مشاهده کند. برای دانستن موارد سئوی داخلی می‌توانید به مقاله کالج تپسل در این مورد مراجعه کنید.

    یکی از دلایلی که دیگر بسیاری از سایت‌های معتبر بر لیست‌های برتر ارگانیک تسلط ندارند این است که از سئو داخلی غافل شده‌اند. فراموش نکنید در درجه اول شما باید با استفاده از کلمه کلیدی که هر صفحه را به بهترین وجه توصیف می‌کند به صفحات داخلی خود لینک دهید.

    وقتی یک لندینگ پیچ ایجاد می‌کنید که تمایل دارید در گوگل از آن رتبه بالایی داشته باشد، از صفحات داخلی خود به آن لینک دهید تا قدرت این صفحه را افزایش دهید. برای سئوی داخلی هیچ فرمول جادویی وجود ندارد. فقط اطمینان حاصل کنید که صفحات شما از ساختار خوبی برخوردار هستند، کلمات کلیدی شما مشخص شده و سیگنال‌ها به روش صحیحی به گوگل ارسال می‌شوند. این به منظور بهبود رتبه بندی موتور جستجوگر شما کار می‌کند.

    3. انتخاب کلمات کلیدی موضوعی

    اگر چه لینک‌ها هنوز اهمیت بالایی دارند ولی نتیجه کار شما و هر فاکتور دیگری، توسط کلمات کلیدی تعیین می‌شوند. برای استفاده از چگونگی استفاده از کلمات کلیدی در مقاله مرتبط با جستجوی کلمات کلیدی توضیحات کافی داده شده است. اما در ادامه به برخی از نکات مهم جستجوی کلمات کلیدی اشاره می‌کنیم.

    وقتی کلمات کلیدی را برای بهینه سازی سئو داخلی هدف قرار می‌دهید، فقط به تکرار کلمات کلیدی اصلی اصرار نداشته باشید. در عوض، از مترادف‌ها یا کلمات مرتبط استفاده کنید. استفاده از دیگر کلمات به ربات‌های موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای سایت شما را بهتر متوجه شوند. بنابراین از ذکر کلمه کلیدی اصلی خود برای استفاده چندباره در محتوا خودداری کنید. گوگل این کار را بهینه‌سازی بیش از حد می‌داند و ممکن است شما را جریمه کند.

    4. اعتبار لینک

    این واقعیت در نحوه کار الگوریتم پیج رنک (PageRank) نهفته است. هرچه قدرت صفحه لینک دهنده بالاتر باشد، قدرت بیشتری به صفحاتی که به آن‌ها لینک می‌دهد، منتقل می‌شود. به عبارت دیگر، یک لینک از یک صفحه با قدرت بالا بیش از یک لینک از یک صفحه با قدرت پایین ارزش دارد.

    اعتبار لینک

     

    5. لینک دوفالو «do follow» در مقابل لینک نوفالو «no follow»

    گوگل اعتبار را از طریق لینک‌های نوفالو منتقل نمی‌کند بنابراین ساختن لینک‌های دوفالو اولویت دارد. لینک نوفالو در تگ HTML به صورت rel = “nofollow” نمایش داده می‌شود و به موتورهای جستجوگر می‌گوید که این لینک را دنبال نکنند.

    البته لینک‌های نوفالو هنوز هم ارزش دارند. آنها می‌توانند ترافیک ارجاعی را هدایت کنند، که این می‌تواند تاثیر غیرمستقیم مثبتی بر سئو داشته باشد. اما اگر برای ساخت پیوند زمان و تلاش زیادی می‌گذارید ، اولویت بندی تلاش‌های شما اهمیت دارد.

    6. انکر تکست (anchor text)

    انکرتکست به کلمات قابل کلیک گفته می‌شود که برای لینک دادن یک صفحه وب به صفحه دیگر استفاده می‌شود. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید عبارت‌های «سئو چیست» و «الگوریتم‌های گوگل» به عنوان انکرتکست نوشته شده‌اند.

    انکر تکست anchor text

     

    گوگل از تعدادی تکنیک برای بهبود کیفیت جستجو استفاده می‌کند از جمله آن‌ها می‌توان به اعتبار صفحه، انکر تکست و اطلاعات مجاورت لینک انکرتکست اشاره کرد.

    اگر لینک‌ها را از طریق روش‌های کلاه سفید ایجاد می‌کنید، کنترل زیادی بر متن انکرتکست لینک‌هایی که به دست می آورید نخواهید داشت (به استثنای وبلاگ نویسی مهمان).

    الگوریتم پنگوئن سایت‌هایی را که انکرتسکت بیش از حد بهینه شده‌ دارند را مجازات می‌کند زیرا ایجاد آن‌ها را از طریق خرید بک لینک شناسایی می‌کند. در صورتی که در لینک‌های خارجی همواره از یک کلمه کلیدی استفاده نمایید امکان جریمه شدن سایت شما افزایش می‌یابد.

    روی چه انکرتکستی لینکسازی کنیم؟

    همان طور که گفتیم شما باید روی انکرتکست‌های مختلفی لینک‌سازی کنید. انکرتکست‌هایی که می‌توانید در لینک‌سازی از آنها استفاده کنید شامل:

    • کلمه کلیدی اصلی: بیشترین تعداد لینک باید روی کلمه کلیدی اصلی لینک‌سازی شود. برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی شما “آموزش سئو” است، می‌توانید روی همین عبارت لینک‌سازی کنید.
    • کلمه کلیدی فرعی یا مشابه: شما علاوه بر کلمه کلیدی اصلی باید روی کلمات کلیدی فرعی و مشابه هم لینک‌سازی انجام دهید. برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی “آموزش سئو” باشد، روی عبارات مشابه مثل “یادگیری سئو” یا “آموزش SEO” لینک‌سازی کنید.
    • عنوان مقاله یا صفحه: گاهی لینک‌سازی روی عنوان مقاله تأثیر بسیار مثبتی دارد. برای مثال اگر مقاله شما عنوان “آموزش سئو از صفر تا صد” دارد، روی همین عنوان لینک‌سازی انجام دهید.
    • کلمه کلیدی + برند: این نوع لینک‌سازی سیگنالی به گوگل ارسال می‌کند که این برند در این زمینه فعالیت می‌کند. برای مثال لینک‌سازی روی “آموزش سئو + نام برند”.
    • برند سایت: در لینک‌سازی روی برند، اگر برند شما شناخته شده است، می‌توانید روی اسم برند به زبان فارسی، انگلیسی یا حتی URL خام لینک‌سازی کنید. روی نام برند باید به صفحه اصلی وب‌سایت لینک دهید.

    کلمات دعوت به اقدام: لینک‌سازی روی کلماتی مثل “برای مشاهده کلیک کنید” یا “اینجا وارد شوید” بیشتر برای افزایش نرخ کلیک استفاده می‌شود. سعی کنید از این نوع انکرتکست‌ها برای لینک‌سازی کمتر استفاده کنید.

    7. ترافیک سایت

    در طی تحقیقی که در آن 10 رتبه برتر برای 44589 کلمه کلیدی بدون نام برند بررسی شده‌اند، ارتباط واضحی بین صفحات با بالاترین رتبه و مجموع ترافیک ارگانیک به صفحات مراجعه کننده پیدا شده است. این امر نشان می‌دهد که پیوندهای موجود در صفحات با تعداد بازدیدهای ارگانیک بیشتر از پیوندهای صفحات با ترافیک ارگانیک کم یا فاقد آن هستند.

    با وجود این که اولویت‌بندی لینک‌ها از صفحات دارای بازدید منطقی است، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد لینک‌های صفحات کم بازدید بی ارزش هستند. اگر صفحات لینک دهنده مرتبط بوده و دارای مقداری اعتبار هستند، باید آن‌ها را دنبال کنید.

    8. تعداد دامنه‌های ارجاع شده

    نه تنها داشتن پیوندهای بیشتر از وب سایت های منحصر به فرد (دامنه‌های ارجاع دهنده) به معنای رتبه‌بندی بالاتر است، بلکه ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری نیز دارد. برای دانستن دامنه‌های ارجاع شده به سایتتان می‌توانید از ابزار Ahrefs استفاده کنید.

    ahrefs برای بررسی سئو خارجی

     

    عوامل غیرمرتبط با لینک‌سازی برای سئو خارجی

    سئو خارجی به هر آن‌ چه در خارج از وب‌سایت شما انجام می‌شود اشاره می‌کند. ایجاد لینک‌ها بارزترین نمونه آن است، اما علاوه بر لینک‌ها عوامل دیگری در خارج از سایت نیز وجود دارد.

    1. ذکر نام برند

    لینک‌دهی با نام برند به دلایلی واضح دارای ارزش سئو است، اما در مورد ذکر نام برند بدون لینک این وضعیت به چه صورتی است؟ گوگل به طور غیرمستقیم در مورد نام برند بدون لینک دهی صحبت کرده است که به سیستمی برای شمارش موثر لینک دهی با نام برند و ذکر نام برند بدون لینک‌دهی اشاره دارد. در واقع گوگل می‌گوید، «ما می‌دانیم که مردم اغلب نام برند را بدون لینک دهی استفاده می‌کنند و ما فکر می‌کنیم که چنین مواردی باید توسط الگوریتم‌ها ما مورد توجه قرار گیرند». در واقع تفاوت بین ذکر نام برند بدون لینک با لینک در این است که یکی قابل کلیک است و بنابراین ممکن است منجر به مراجعه بیشتر شود.

    بنابراین، اگر ذکر نام برند به احتمال زیاد یک عامل رتبه‌بندی سئو خارجی است، چگونه می‌توانید تعداد بیشتری از آن‌ها را بدست آورید؟

    در اینجا چند روش ذکر شده است:

    • پست‌های مهمان ارسال کنید
    • مهمان پادکست‌ها باشید
    • ارتباطات وبلاگ نویسی انجام دهید
    • ویروسی شوید (گفتن این حرف راحت‌تر از انجام این کار)

     

    2. درج نام، آدرس و شماره تماس

    درج نام، آدرس و شماره تماس به معنای اشاره آنلاین به کسب‌وکار شما است که در مجموع به عنوان NAP (نام name، آدرس address، تلفن telephone ) شناخته می‌شوند. طبق گفته سایت ماز، این گونه سیگنال‌ها یکی از برترین عوامل رتبه بندی سئو خارجی هستند. این بدان معناست که اگر شما یک کسب‌وکار محلی هستید و می‌خواهید در نتایج مرتبط با مکان رتبه بگیرید، این گونه اقدامات اهمیت زیادی دارد.

    نام، آدرس و شماره تماس NAP

     

    3. سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی

    موضع رسمی گوگل این است که سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند. دلیل اصلی این است که دستکاری سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی آسان است. شما می توانید هزاران اشتراک پست در شبکه‌های اجتماعی را خریداری کنید. به طور کلی، مواردی که به راحتی قابل دستکاری هستند، عوامل قابل اعتماد برای رتبه بندی را ایجاد نمی‌کنند.

    4. نظرات سایت (review)

    سایت‌های گوناگونی وجود دارند که در آن‌ها امکان ثبت نظرات وجود دارد. مثال آن‌ها، فروم‌های آنلاین در حوزه‌های گوناگون است. هرچه صفحات شما بیشتر در این صفحات ثبت شده باشند با احتمال بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. البته این عامل از عوامل مستقیم رتبه‌بندی نیست ولی به عنوان کمک برای سئوی خارجی شما می‌تواند موثر باشد.

    از چه زمانی سئو خارجی را شروع کنیم؟

    برای شروع سئو خارجی، ابتدا باید محتوای باکیفیت و مفید را در وب‌سایت خود منتشر کنید و اقدامات سئو فنی مانند بهینه‌سازی سرعت بارگذاری و ساختار URLها را انجام دهید. این اقدامات پایه‌ای به شما کمک می‌کند تا یک وب‌سایت کاربرپسند و بهینه ایجاد کنید که بتواند به راحتی در موتورهای جستجو دیده شود. پس از این مراحل، می‌توانید به سئو خارجی بپردازید و لینک‌سازی طبیعی را آغاز کنید. در این مرحله، پیشنهاد می‌شود که از لینک‌های نوفالو استفاده کنید تا بک‌لینک‌های شما به صورت طبیعی به نظر برسد. همچنین یادتان باشد که سئو خارجی یک فرایند مداوم و همیشگی است و در طول مسیر سئو متوقف نمیشود.

    از چه سایتهایی لینک دریافت کنیم؟

    اولین و مهم‌ترین نکته برای دریافت لینک از سایت‌های دیگر، توجه به حوزه کاری و محتواهای موجود در آن وب‌سایت است. در واقع شما باید از وب‌سایت‌هایی لینک دریافت کنید که با حوزه کاری شما مرتبط باشند. اگر هم قصد دارید در وب‌سایت‌های غیر مرتبط مانند سایت‌های خبری لینک‌سازی کنید، بررسی کنید که حداقل یک محتوا شبیه به محتوای شما داشته باشد.

    نکته دیگر برای ایجاد بک‌لینک، توجه به قدرت آن وب‌سایت است. شما باید از وب‌سایت‌هایی لینک دریافت کنید که قدرت و اعتبار بالایی نزد گوگل داشته باشند. هر چقدر قدرت و اعتبار آن وب‌سایت نزد گوگل بیشتر باشد، سیگنالی که به وب‌سایت شما منتقل می‌کند بیشتر است.

    از چه بکلینکهایی نباید استفاده کرد؟

    در سئو خارجی نباید هرگونه لینکی به سمت وب‌سایت فرستاده شود؛ زیرا ممکن است گوگل آن لینک‌ها را اسپم تشخیص دهد و وب‌سایت شما را جریمه کند. برخی از لینک‌هایی که نباید از آنها استفاده کنید شامل:

    • بک‌لینک‌های اسپم و پولی: بک‌لینک‌هایی که از سایت‌های بی‌کیفیت و اسپم خریداری می‌شوند یا توسط ربات ساخته می‌شوند به سایت شما آسیب می‌رسانند. بهتر است از خرید لینک یا استفاده از سرویس‌های غیرمعتبر خودداری کنید.
    • بک‌لینک‌های اجاره‌ای: این نوع بک‌لینک‌ها معمولاً به‌صورت ماهانه اجاره می‌شوند و اگر تمدید نشوند، از سایت حذف خواهند شد. بیشتر این لینک‌ها در بخش فوتر یا سایدبار سایت‌ها قرار می‌گیرند. اگر از این نوع بک‌لینک‌ها استفاده می‌کنید، باید حتماً به طور مرتب آنها را تمدید کنید، چون حذف ناگهانی آنها می‌تواند تأثیر منفی روی رتبه سایت شما بگذارد.

    تشخیص و رفع لینکسازی اسپم

    مهم نیست خود شما به اشتباه لینک‌سازی اسپم انجام داده‌اید یا رقیبانتان این لینک‌ها را ایجاد کرده‌اند. در هر صورت گوگل آنها را لینک اسپم تشخیص می‌دهد و سئوی سایت شما را به خطر می‌اندازد. شما باید به‌صورت منظم با استفاده از ابزارها لینک‌های خارجی سایت خود را بررسی کنید.

    برای رفع این مشکل باید لینک‌های اسپم را Disavow کنید. با Disavow کردن لینک‌های اسپم به گوگل اعلام می‌کنید که این لینک‌ها را نادیده بگیرد.

    سخن پایانی

    در این مقاله آموختید که سئو خارجی چیست و چه مواردی برای بهبود آن لازم است صورت گیرد. در جلسه بعدی بلوک سئو درباره سئو کلاه سیاه و راجع به عواملی که روی آن تاثیر دارند، صحبت خواهیم کرد. در صورتی که تمایل دارید از انتشار بخش‌های بعدی مطلع شوید،‌ در خبرنامه بلوک سئو عضو شوید. همچنین نظر خود را راجع به این مقاله و تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

    Sending
    User Review
    4 (1 vote)

    اعلام ديدگاه