جستجوی کلمات کلیدی برای سئو: راهنمای نهایی

زمان مطالعه : 8 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری آموزش سئو (SEO) از 0تا100 کاملا رایگان (مقدماتی تا پیشرفته)

    پس از ایجاد سایت و رفع ایرادات مربوط به سئو تکنیکال، لازم است محتوا مناسب برای سایت خود ایجاد نمایید. یکی از قدم‌های مهم برای تولید محتوا، جستجوی کلمات کلیدی است. در این مقاله درباره چگونگی انجام تحقیق کلمات کلیدی و اهمیت انجام این کار توضیح داده‌ایم و نکات ظریف و ضروری را بیان کرده‌ایم.

     

    جستجوی کلمات کلیدی چیست؟

    جستجوی کلمات کلیدی فرایند یافتن و تحلیل اصطلاحات مناسبی است که افراد آن را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند.

    جستجوی کلمات کلیدی چیست

    جستجوی کلمات کلیدی بخشی از اقدامات لازم برای سئو است. در طی این فرایند لازم است کلمات با اهمیت برای سایت مشخص شود. برای به دست آوردن چنین لیستی، باید در مورد مخاطبان و موتور جستجو مورد نظر اطلاعات مناسبی کسب نمایید مثلا افراد برای جستجوی مواردی مانند محصولات، خدمات و سوالات خود، کدام عبارت را جستجو می‌کنند و انتظار دارند چه چیزی پیدا کنند؟ با استفاده از این لیست، می‌توانید محتوایی را در سایت خود ایجاد کنید که ترافیک بیشتر و با کیفیت بالا را به خود جلب کند. از ابتدای کار این را مد نظر داشته باشید که تحقیقات کلمات کلیدی هرگز به پایان نمی‌رسد. انجام آن به طور مرتب برای به روز ماندن سایت ضروری است.

     

    چرا جستجوی کلمات کلیدی مهم است؟

    یافتن کلمات کلیدی مناسب مهم است زیرا باعث می‌شود بدانید که مخاطبان شما از چه اصطلاحاتی برای جستجو استفاده می‌کنند. در بسیاری موارد، معمولاً با صاحبان کسب‌وکاری مواجه می‌شویم که هنگام توصیف محصولات خود، از مجموعه‌ای از کلمات استفاده می‌کنند که مورد استفاده مخاطبان هدف‌ آن‌ها نیست. در نتیجه، مشتریان بالقوه به دلیل درست انتخاب نشدن کلمات کلیدی، آن سایت را در نتایج جستجو مشاهده نمی‌کند.

    چرا جستجوی کلمات کلیدی مهم است؟

    منطقی نیست کلماتی که کاربران جستجو نمی‌کنند را بهینه سازی نمایید و از این کلمات استفاده نمایید. جستجوی کلمات کلیدی باعث می‌شود که شما از کلمات مورد نظر مخاطب خود استفاده کنید و این امر باعث می‌شود تلاش‌ها برای بهینه‌سازی وب سایت شما بسیار موثرتر شود. علاوه بر این، متوجه خواهید شد که مخاطبان شما دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند و می‌توانید به آن سؤالات در قالب محتوای باکیفیت پاسخ دهید.

     

    مفاهیم اساسی جستجوی کلمات کلیدی

    قبل از اینکه به جستجوی کلمات کلیدی بپردازیم ، مفاهیم اساسی آن را بررسی می‌کنیم. از این مفاهیم در ادامه مقاله استفاده خواهیم کرد.

    کلمه کلیدی اصلی

    کلمه کلیدی اصلی عبارت یا کلمه‌ای است که می‌خواهید با آن صفحه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل دیده شود. با انجام جستجوی کلمات کلیدی، مجموعه‌ای از کلید واژه‌های اصلی را تعیین خواهید کرد.

    کلمات کلیدی طولانی یا لانگ تیل (Long Tail Keywords)

    کلمات کلیدی طولانی عمدتا شامل چند کلمه هستند و به میزان کمتری جستجو می‌شوند. هرچه اصطلاحات جستجو طولانی‌تر و خاص‌تر باشد، رتبه بندی برای آنها آسان تر خواهد بود زیرا رقابت کمتر خواهد بود. جستجوی این نوع کلمات در موتورهای جستجو مانند گوگل کمتر است با این حال افرادی که این کلمات را جستجو می‌کنند به احتمال بیشتری به مشتری شما تبدیل می‌شوند.

    برای مثال کسی که کلمه کلیدی «کفش» را جستجو می‌کند، با احتمال کمتری به مشتری تبدیل شود و از محصولات یا خدمات شما استفاده کند. اما فردی که «خرید کفش کوهنوردی» را جستجو می‌کند، با احتمال بیشتری به مشتری شما بدل شود زیرا قصد خرید دارد. در تصویر زیر وضعیت انواع کلمات مشخص شده است.

    طول کلمات کلیدی

    استراتژی کلمات کلیدی

    استراتژی کلمه کلیدی شما در مورد تصمیماتی است که شما بر اساس جستجوی کلمه کلیدی خود می‌گیرید. به عنوان مثال، ابتدا چه محتوایی ایجاد می‌کنید؟ آیا روی کلمات کلیدی کوتاه تمرکز می‌کنید یا کلمات کلیدی طولانی؟ چگونه و از طریقی محتوا را منتشر خواهید کرد؟ آیا یک مقاله نوشتاری، صفحه محصول، فیلم آموزشی یا اینفوگرافیک ایجاد خواهید کرد؟

    دانستن قصد جستجوگر (search intent)

    در نهایت شما باید بفهمید که یک جستجوگر چه چیزی می‌خواهد یا نیاز دارد. شما نباید فقط به کلمات کلیدی نگاه کنید، بلکه باید هدف اصلی خود را دانستن خواسته جستجوگر بدانید. محتوای شما باید راه حلی برای «نیاز» جستجوگر ارائه دهد. دانستن دلیل جستجو به شما کمک می‌کند تا محتوا را هدفمند بنویسید.

    همچنین باید بدانید با جستجوی کلمه یا عبارتی خاص مخاطب به دنبال چه موضوعی است. راحت‌ترین کار برای دانستن این موضوع، جستجوی عبارت مورد نظر در موتور جستجوی گوگل است تا از این طریق موضوعات مرتبط با آن کلمه کلیدی که مخاطب به دنبال آن است بیابید. به عنوان مثال اگر بخواهید بدانید با جستجوی کلمه کلیدی «توت فرنگی» مخاطب به دنبال چه نوع محتوایی است باید آن را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید. مثلا ممکن است مخاطب به دنبال یافتن محتوا درباره خواص توت فرنگی باشد یا نشا توت فرنگی؟ نتایج نمایش داده‌ شده در صفحه نتایج جستجو (SERP) در شکل زیر نشان داده‌ شده است. طبق این نتایج می‌توان گفت مخاطب با جستجوی کلمه «توت فرنگی» به دنبال دانستن خواص توت فرنگی است.

    دانستن قصد جستجوگر در جستجوی کلمات کلیدی

     

    جستجوی کلمات کلیدی چگونه انجام می‌شود؟

    ۱. هدف خود را مشخص کنید

    قبل از شروع هر اقدامی، در مورد هدف و ماموریت خود فکر کنید. حتما در در مورد سؤالاتی که در ادامه آمده تامل کنید:

    • هدف اصلی تجارت یا سازمان شما چیست؟
    • چه چیزی کار شما را خاص می‌کند؟
    • می‌خواهید به چه جایی برسید؟

    هنگامی که بتوانید به این سؤالات به طور کامل پاسخ دهید، اولین و مهمترین قدم در استراتژی کلمات کلیدی خود را برداشته‌اید.

    بازاری که در آن قرار دارید تعیین می‌کند که آیا مسیری که برای کسب جایگاه در نتایج موتور جستجو در پیش گرفته‌اید مناسب است یا خیر. برای مثال برخی از بازارها بسیار رقابتی هستند و شرکت‌های بزرگ جایگاه‌های اول صفحه نتایج جستجو را اشغال کرده‌اند. این شرکت‌ها بودجه زیادی برای بازاریابی و به طور خاص سئو دارند. رقابت در این بازارها دشوار است، بنابراین رتبه گرفتن در این بازارها نیز دشوار خواهد بود. در این گونه بازارها لازم است روی بخشی از بازار کار کنید که رقابت سر آن کمتر است. در این گونه بازارها کار کردن در نیچ مارکت (niche market) می‌تواند به شما کمک کند.

    مشخص کردن هدف در جستجوی کلمات کلیدی

    شاید شما می‌خواهید وارد حوزه فروش بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس شوید. این حوزه کاری بازار پر رقابتی دارد و به ویژه رقابت در حوزه فروش بلیط هواپیما بسیار زیاد است. بنابراین می‌توانید از گوشه کم رقابت‌تر بازار شروع کنید که در این مورد فروش بلیط اتوبوس و قطار است. البته این به معنای نبود رقابت نیست و باید دید درستی داشته باشید که در حال وارد شدن به بازار در چه سطح رقابتی هستید.

     

    ۲. لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

    مرحله دوم ایجاد لیستی از کلمات کلیدی مد نظر شما است. با توجه به مأموریت خود، سعی کنید دریابید مخاطب مورد نظر شما چه چیزی می‌خواهد. این افراد به دنبال چه چیزی هستند؟ برای جستجوی خدمت یا محصول شما، چه نوع عباراتی توسط آن‌ها جستجو می‌شود؟ محصول شما کدام یک از مشکلات آن‌ها را حل می کند؟ تا آنجا که ممکن است پاسخ ها را یادداشت کنید. اگر مأموریت شما مشخص باشد ، شما تصویر کاملی از نقاط فروش بی نظیر خود خواهید داشت (مواردی که کسب‌وکار شما را از دیگران متمایز می‌کند).

    اگر بخواهیم عملیاتی‌تر صحبت کنیم، لیستی از موضوعات مهم و مرتبط را بر اساس آنچه در مورد کسب‌وکار خود می‌دانید تهیه کنید.

    برای شروع این مرحله، به موضوعاتی که می‌خواهید در آن‌ها رتبه بگیرید فکر کنید. شما در حدود 5-10 گروه موضوعی ارائه خواهید داد که برای حوزه کاری شما اهمیت دارد. از این گروه‌های موضوعی باید در مراحل بعدی استفاده کنید.

    به‌ عنوان مثال سایتی مانند کالج تپسل را در نظر بگیرید. برخی از دسته‌بندی‌های کلی برای این سایت داراری اهمیت هستند، مانند:

    • بازاریابی محتوا
    • ایمیل مارکتینگ
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • ویدئو مارکتینگ
    • موبایل مارکتینگ
    • سئو
    • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
    • اتوماسیون بازاریابی

    سپس باید میزان جستجوی این کلمات را با استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی سنجید. این داده‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا ارزیابی کنید که این مباحث برای مخاطبان شما چقدر مهم است و چه تعداد موضوعات مختلفی برای ایجاد محتوا نیاز دارید تا بتوانید با آن کلمه کلیدی موفق باشید.

    لیست کلمات کلیدی

    از ابتدای کار همه اطلاعات و عبارت‌ها را در جدول‌های منظم مانند گوگل شیت (Google Sheets) یا اکسل (Excel) وارد کنید تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر شود. می‌توانید جدولی مانند جدول زیر در اکسل ایجاد کنید.

     

    ۳. روی کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

    بعد از ایجاد اولین لیست، وقت آن است که کمی عمیق‌تر به کلمات کلیدی خود بپردازید. خوشبختانه، ابزارهایی وجود دارد که جستجوی کلمات کلیدی شما را ساده‌تر می‌کنند.

    اکنون که چند گروه موضوعی دارید که می‌خواهید روی آنها تمرکز کنید، زمان آن است که برخی از کلمات کلیدی موجود در آن را شناسایی کنید. این عبارات، کلمات کلیدی هستند که فکر می‌کنید برای رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو مهم هستند زیرا مشتری هدف شما احتمالا در جستجوی آن اصطلاحات است.

    اولین ابزار خود موتور جستجوی گوگل است. گوگل کلمات کلیدی را که مرتبط با جستجوی شماست نمایش می‌دهد. این موارد چیزهایی است که افراد گوناگون از گوگل پرسیده‌اند! نتایج جستجو برای کلمه کلیدی «بازاریابی شبکه های اجتماعی» را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

    تحقیق کلمات کلیدی

    همچنین می‌توانید «جستجوهای مرتبط» را در صفحه نتایج گوگل بررسی کنید. وقتی عبارت خود را تایپ می‌کنید و به قسمت پایین نتایج گوگل می‌روید، به برخی از پیشنهادات برای جستجوهای مربوط به ورودی اصلی خود توجه خواهید کرد. این کلمات کلیدی می‌تواند ایده‌هایی را برای کلمات کلیدی دیگری که ممکن است بخواهید به آنها توجه کنید برانگیزد. برای کلمه کلیدی «بازاریابی شبکه‌های اجتماعی» عبارت‌های تصویر زیر دیده می‌شود.

    تحقیق کلیدواژه

    اما تنها استفاده از پیشنهادات گوگل برای جستجوی کلمات کلیدی شما مناسب نیست و لازم است میزان جستجوی این کلمات را نیز مشخص کنید. در ادامه ابزارهای مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی معرفی شده‌اند.

    1- گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner)

    داده‌های گوگل کیورد پلنر مستقیم از گوگل هستند و می‌توانید با جستجوی کلمه مورد نظر میزان جستجو و کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی را مشاهده کنید. در صورتی که روی اکانت شما کمپین گوگل ادز اجرا نشده باشد،‌ نتایج جستجو به صورت بازه‌های عددی نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را در تصویر زیر برای کلمه کلیدی «بازاریابی شبکه های اجتماعی» مشاهده کنید.

    گوگل کیورد پلنر

     

    در صورتی که به دنبال یافتن کلمات فارسی بودید، زبان را به Persian تغییر دهید و منطقه جغرافیایی یا location را روی کل دنیا تنظیم کنید زیرا امکان انتخاب ایران وجود ندارد.

     

    2- KeywordTool.io

    با استفاده از این ابزار می‌توانید میانگین جستجوی ماهانه کلمه مورد نظر و کلمات مرتبط را مشاهده کنید. از ویژگی‌های مهم این ابزار می‌توان کلمات پیشنهادی با تعداد بالا و امکان اعمال فیلترهای گوناگون را نام برد. در تصویر زیر نتایج برای کلمه کلیدی «بازاریابی شبکه های اجتماعی» نشان داده شده است.

    ابزار keyword tool برای تحقیق کلمات کلیدی

     

    3- KWFinder

    یکی از پرکاربردترین ابزارها برای جستجوی کلمات کلیدی، KWFinder است. با استفاده از این ابزار علاوه بر میزان جستجوی کلمه کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط می‌توانید در قسمت SERP Overview جایگاه سایت‌های مختلف با این کلمه کلیدی را بدانید. برای مثال نتایج زیر مربوط به کلمه کلیدی «بازاریابی شبکه های اجتماعی» هستند. در این ابزار نمی‌توان کشور ایران را انتخاب کرد اما می‌توان زبان فارسی را انتخاب نمود و موقعیت جغرافیایی را محدود نکرد و نتایج مربوط به کل جهان را دید.

    ابزار KWfinder برای تحقیق کلمات کلیدی

     

    4- Keywords Everywhere

    برای استفاده از این ابزار نیازی نیست کلمه کلیدی را در ابزار جستجو کنید، بلکه تنها کافی است کلمه مورد نظر را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید تا نتایج مربوط به کلمه را ببینید.

    ابزار Keyword everywhere در تحقیق کلمات کلیدی

     

    5- گوگل ترندز (Google Trends)

    این ابزار گوگل به شما عدد دقیق نمی‌دهد و اعداد ذکر شده نسبی هستند. برای مثال میزان جستجوی کلمه کلیدی «دیجیال مارکتینگ» در ۱۲ ماه اخیر در تصویر زیر نشان داده شده است.

    ابزار گوگل ترندز برای تحقیق کلمات کلیدی

    گوگل ترندز می‌تواند درباره کلمه کلیدی مورد نظر به شما اطلاعات خوبی ارائه دهد از جمله بیشترین مکان که این کلمات در آن جستجو می‌شود. در این ابزار کشور ایران نیز قابل جستجو است و می‌توانید از این امکان استفاده کنید. برای مثال همان طور که در تصویر زیر نشان داده شده‌است، برای کلمه کلیدی «دیجیتال مارکتینگ» می‌توان سهم نسبی هر استان در ایران را مشاهده کرد.

    استفاده از ابزار گوگل ترندز در ایران

     

    6- ماز (Moz)

    ابزار ماز نیز میزان جستجوی کلمه کلیدی و کلمات کلیدی پیشنهادی را ارائه می‌دهد. همچنین نتایج موتور جستجوی گوگل و صفحاتی که در این موتور جستجو با این کلمه کلیدی رتبه دارند را نیز می‌توان مشاهده کرد. مانند تصویر زیر که نتایج را برای کلمه کلیدی «بازاریابی شبکه های اجتماعی» نشان می‌دهد.

    ابزار Moz برای تحقیق کلمات کلیدی

     

    از معایب این ابزار پوشش ندادن کشور ایران در لیست کشورها است.

     

    7- SEMrush

    این ابزار نیز میزان جستجوی کلمه کلیدی و کلمات کلیدی پیشنهادی را نشان می‌دهد. اما این ابزار نیز کشور ایران را پوشش نمی‌دهد. با استفاده از این ابزار می‌توان نتایج SERP را برای کلمه کلیدی جستجو شده مشاهده کرد. مانند تصویر زیر که نتایج را برای کلمه کلیدی «بازاریابی شبکه های اجتماعی» نشان می‌دهد.

     

    ابزار Semrush برای تحقیق کلمات کلیدی

     

    در صورت موجود بودن دیتای کافی علاوه بر کلمات کلیدی مرتبط، سوالات پیشنهادی را نیز می‌توان دید. نتایج را می‌توانید برای کلمه کلیدی «دیجیتال مارکتینگ» مشاهده کنید.

    ابزار Sermrush

     

    8- Ahrefs

    این ابزار نیز مانند ابزارهای دیگر میزان جستجو و کلمات پیشنهادی دیگر را ارائه می‌کند. همچنین سهم کلمات کلیدی از جستجوی ارگانیک یا تبلیغاتی را نیز معلوم می‌نماید. در این ابزار کشور ایران در لیست کشورها وجود ندارد. نتایج نمایش داده شده در ابزار Ahrefs برای کلمه «دیجیتال مارکتینگ» در تصویر زیر نشان داده شده است.

    ابزار ahrefs برای تحقیق کلمات کلیدی

     

    برای آشنایی بیشتر با این ابزارها و ابزارهای دیگر می‌‌توانید به مقاله «انتخاب کلمات کلیدی سئو مناسب با هر صنعت در ۳۰ دقیقه» مراجعه کنید.

     

    ۴. کلمات کلیدی طولانی را فراموش نکنید

    وقتی افراد تحقیق کلمات کلیدی را شروع می‌کنند‌، تمایل دارند روی اصطلاحات تک کلمه‌ای بسیار رایج تمرکز کنند. متاسفانه، جایگاه این کلمات کلیدی در موتور جستجوی گوگل بیشتر توسط مشاغل بزرگ گرفته می‌شود. از سوی دیگر کلمات کلیدی طولانی یا لانگ تیل، از ترافیک جستجوی کمتری برخوردار هستند، اما رقابت کمتری نیز بر سر آن‌ها وجود دارد. بنابراین برای شما آسان‌تر است که در این کلمات کلیدی رتبه بگیرید. علاوه بر این، کلمات کلیدی طولانی نرخ تبدیل بالاتری نیز دارند، زیرا همان طور که گفته شد، آن‌ها بیشتر روی یک محصول یا موضوع خاص تمرکز می‌کنند.

    فراموش نکنید که کلمات کلیدی لانگ تیل را به فایل اکسل یا گوگل شیت خود نیز اضافه کنید. اصطلاحات اصلی را در ستون اول قرار داده و در ستون‌های بعدی برای کلمات کلیدی طولانی اضافه کنید. این فرم به شما در ایجاد ساختار مناسب سایت کمک می‌کند. مثلا در جدول زیر کلمات مرتبط با «تولید محتوا» به عنوان نمونه ذکر شده است.

    استفاده از کلمات کلیدی طولانی

     

    ۵. رقبا را تحلیل کنید

    این که شما باید از چه نوع کلمه کلیدی استفاده کنید، تا حد زیادی به رقابت شما بستگی دارد. اگر رقابت در حوزه کاری شما زیاد است، از نظر شرایط رقابتی رتبه گرفتن سخت خواهید داشت. اگر رقابت کمی دارید، رتبه گرفتن راحت‌تر خواهد بود.

    کلمه مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و صفحه نتایج موتور جستجو  را بررسی کنید. این وب‌سایت‌ها، سایت‌هایی هستند که می‌توانید با بهینه‌سازی محتوای خود برای چنین کلمه کلیدی، با آنها رقابت کنید. نگاه دقیق‌تری داشته باشید: آیا وب‌سایت‌های حرفه ای را می‌بینید؟ وب‌سایت‌های چه شرکت‌هایی را می‌بینید؟ آیا شما با این شرکت‌ها برابر هستید؟ آیا وب‌سایت شما در بین این سایت‌ها جای دارد؟

    وقتی در مقابل سایت‌هایی با برندهای قوی رقابت می‌کنید، رتبه گرفتن سخت‌تر است. اما نگاهی به محتوای آنها ضرری ندارد. آیا محتوا به خوبی نوشته شده و بهینه شده است؟ اگر واقعاً رقابت شما از محتوای ضعیفی دارند، ممکن است فرصتی برای پیشی گرفتن از آن‌ها داشته باشید.

     

    نکات تکمیلی جستجو کلمات کلیدی

    لیست کلمات کلیدی خود را اولویت بندی کنید

    چند کلمه کلیدی باید داشته باشید؟ ما نمی‌توانیم تعداد دقیق کلمات کلیدی مورد نیاز را برای شما تعریف کنیم ، اما می‌توانیم به شما بگوییم که به تعداد زیادی از آنها احتیاج دارید – تا آن‌ جا که می‌توانید فکر کنید. با این حال ، بیش از 1000 کلمه کلیدی احتمالاً خیلی زیاد هستند! حتی اگر شما یک تجارت کوچک و منطقی باشید ، احتمالاً با یکصد کلمه کلیدی پایان خواهید یافت.

    اما نیازی نیست فورا همه صفحات ایجاد کنید. می‌توانید مطالب را به مرور اضافه کنید. فکر کنید در حال حاضر کدام دسته از کلمات کلیدی را می‌خواهید رتبه بندی کنید؟ اولویت‌های خود را بشناسید و برای ایجاد محتوای خود برنامه ریزی کنید.

     

    کلمه کلیدی اصلی و مترادف آن فقط به یک صفحه نیاز دارند

    در گذشته، هر یک از کلمات کلیدی، صفحه فرود (لندینگ پیج) خود را داشت. اما امروزه موتورهای جستجوگر آنقدر هوشمند هستند که بیشتر آن‌ها بهترین پاسخ به سؤالات را با توجه به هدف جستجوگر ارائه می‌دهند. صفحه‌ای که به سؤالات بهترین پاسخ را می‌دهد در صدر قرار خواهد گرفت. موتورهای جستجو همچنین تفاوت‌های ظریف بین کلمات کلیدی را درک می‌کنند، بنابراین لازم نیست صفحات فرود را برای همه تغییرات، مانند مترادف‌های یک کلمه کلیدی ایجاد کنید.

    یک صفحه برای یک مفهوم کلمه کلیدی کافی است.

     

    فقط یک بار از یک کلید واژه در سایت استفاده کنید

    مراقب باشید ، شما نباید بیش از یک بار از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است برای صفحات شما کنیبالیزیشن (cannibalization) رخ دهد. برای گوگل سخت است که بین محتوا که بسیار مشابه، تمایز قائل شود. زمانی سایت شما کنیبال می‌شود که برای یک کیورد دو صفحه از سایت شما در نتایج موتور جستجو دیده شود.

     

    سعی کنید، ارزیابی کنید و دوباره امتحان کنید

    پس از انجام تجزیه و تحلیل دقیق از شانس خود برای رتبه‌بندی در یک اصطلاح خاص، مرحله بعدی نوشتن مقاله‌ای شگفت انگیز و بهینه‌سازی آن است. پس از انتشار مقاله آن را در رسانه‌های اجتماعی و  خبرنامه خود به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که برخی از بک گراندهای زیبا را جلب خواهید کرد. و کمی صبر کنید. رتبه‌بندی های خود را بررسی کنید. آیا مقاله شما ظاهر می‌شود؟ آیا به صفحه اول نتایج  گوگل رسید؟ یا این که در صفحه 2 یا 3 هستید؟ حتماً مقالات خود را در صفحه نتایج موتور جستجو ارزیابی کنید. کلمات کلیدی را در گوگل سرچ کنید تا ببینید وضعیت صفحه شما چگونه است.

     

    در این مقاله جستجوی کلمات کلیدی را آموختیم. این مرحله باید شروع هر استراتژی سئو باشد. نتیجه این کار لیست طولانی از کلمات کلیدی است که می‌خواهید برای آن‌ها محتوا بنویسید. اما سخت‌ترین قسمت هنوز پیش رو است: نوشتن تمام آن محتوا. شما باید مقالات و پست‌های وبلاگ را در هر کلمه کلیدی که می‌خواهید برای آن پیدا کنید بنویسید. در این محتوا باید از کلمه کلیدی به درستی استفاده شود. اقداماتی که مربوط به صفحات داخلی می‌شود در سئوی داخلی دسته‌بندی می‌شود که در مقاله بعدی به آن می‌پردازیم. در صورتی که تمایل دارید از انتشار بخش‌های بعدی مطلع شوید،‌ در خبرنامه بلوک سئو عضو شوید. همچنین اگر تجربه‌ای در زمینه جستجوی کلمات کلیدی دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

    Sending
    User Review
    5 (2 votes)

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.