در جلسات قبل دوره آموزش ایمیل مارکتینگ، تمامی اطلاعات مورد نیاز برای بازاریابی ایمیلی را آموزش دادیم. این جلسه به معرفی آخرین وضعیت ایمیل مارکتینگ در دنیا میپردازیم و با معرفی جالبترین کمپینها و نتایج تحقیقات اخیر، نکات تکمیلی در مورد تکنیک ایمیل مارکتینگ موفق را مرور میکنیم، در نهایت هم تجربههای کارشناس ایمیل مارکتینگ برخی از استارتاپهای موفق را به اشتراک میگذاریم.
در هریک از جلسات گذشته این بلوک، به آموزشهای متفاوتی برای بهبود عملکرد ایمیل مارکتینگ پرداختیم. در این بخش، بهصورت گذرا، نتایج عملی اجرای هر یک از ترفندها روی کمپینهای ایمیلی واقعی بعضی از برندها را مرور میکنیم. با دقت در هر یک از نتایج، تصمیم بگیرید که اولویت برند شما برای بهبود عملکرد ایمیل مارکتینگ چیست و با دوره جلسه مربوط به آن، رشد ارزان کسبوکارتان را آغاز کنید.
طراحی CTA میتواند ضربهی پنالتی مؤثر برای جذب کاربر به کلیک باشد. تحقیقات فراوانی برای تأثیر جنبههای مختلف CTA بر ترغیب کاربران شده است و طراحان ایمیلها و بنرهای تبلیغاتی هر روز به دنبال کشف رمز جدیدی در مورد آن هستند. در ادامه، نتایج یکی از تازهترین تحقیقات صورت گرفته در مورد طراحی CTAها را مرور خواهیم کرد. اگر نیاز دارید که کاربران روی لینکهای شما کلیک کنند، مطالعه این بخش را از دست ندهید.
بر اساس یک تحقیق صورت گرفته در مورد CTA روی ایمیلهای ثبتنام شده در وبسایت Reallygoodemails.com، نتایج زیر به دست آمده است که دانستن این نکات میتواند به شما در طراحی دکمه CTA کمک کند:
در جلسات قبل مطرح کردیم که بهترین حالت برای طراحی ایمیل تبلیغاتی استفاده از تنها یک CTA است.
Get، Shop، Take، Read، Book، View، Start، See، Find، Join
تاکنون نکات کلی در طراحی ایمیل را مرور کردیم. با توجه به تغییر مداوم این ابزار موثر در بازاریابی، هر سال روشهای خلاق و جدیدی در بازاریابی ایمیلی رایج میشود که بر اساس موفقترین نمونهها و با بررسی نحوه تعامل کاربران معرفی میشوند. در سال 2017، ترفندهای طراحی ایمیل به طور خلاصه شامل این موارد بودهاند:
همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، تپسل نیز از ترفندهای ذکر شده در بالا مانند رنگهای هماهنگ با برند، آیکنها، CTA قرمزرنگ و … در کمپینهای ایمیلی استفاده میکند.
طبق گزارش جدید شرکت Adobe، مردم ایمیلهای خود را 27 درصد کمتر از سال قبل چک میکنند. نرخ بازگشایی ایمیلها و خوانده شدن ایمیلهای مرتبط با کار نسبت به سایر ایمیلها بیشتر است. اغلب مردم پس از حضور در محل کار، ایمیلهای خود را چک میکنند. 26% از افراد شرکتکننده در نظرسنجی میگویند که بعد از کار، ایمیل خود را چک نمیکنند. این آمار و ارقام میتواند به شما در بهینهسازی نوع ایمیل و زمان ارسال ایمیل کمک کند.
بر اساس این گزارش، تمایل مردم به ارتباط با برندها از طریق ایمیل مارکتینگ در سال 2017، افزایش 24 درصدی داشته است. این افزایش به دلیل حضور کمتر اسپمها، طراحی ایمیل مارکتینگ بهتر برای موبایلها و استفاده از ترفندهای موثر تقسیمبندی و شخصیسازی در ایمیل مارکتینگ است. برخی سوالات مطرح شده در این نظرسنجی شامل موارد زیر میشود:
1- درصورت تغییر یک مورد در ایمیلهای دریافتی، چه چیزی را تغییر میدادید؟
2- آزاردهندهترین مورد در ایمیلهای ارسالی از طرف برندها چیست؟
از نتایج این سوالها میتوانید به درخواست اغلب مشتریان پی ببرید، از موارد آزاردهنده دوری کنید و در نهایت بازاریابی ایمیلی خود را در جهت رضایت آنها بهبود ببخشید. به طور کلی، میتوان از این گزارش نتیجهگیری کرد که شخصیسازی، آگاهیبخشی و فرکانس ارسال ایمیلها مهمترین نکاتی است که باید در بهبود ایمیل مارکتینگ خود در نظر داشته باشید.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
با وجود اینکه امروزه صندوق ورودی (inbox) مردم با ایمیلهای تبلیغاتی یا خبرنامههای بسیار زیاد پر شده و ممکن است آنها را نخوانند یا اسپم کنند، خبرنامههایی نیز وجود دارند که بسیار مفید هستند. بهگونهای که مردم آن ایمیلها را باز میکنند، روی آن کلیک میکنند، به اشتراک میگذارند یا به سایرین پیشنهاد میکنند. تعدادی از این کمپینهای موفق و علت موفقیت آنها را در زیر توضیح دادهایم. اطلاع از علت موفقیت این کمپینها میتواند به بهینهسازی ایمیل مارکتینگ شما کمک شایانی کند.
زیبایی ایمیلهای این برند در سادگی آنها است. کوتاه و خلاصه بودن توضیحات اولیه و واضح بودن دکمه CTA یا کال تو اکشن موجود در ایمیلهای Uber، برای افرادی که نگاهی گذرا و سریع بر ایمیلها میکنند (skimming) بسیار مناسب است. همچنین، Uber مطالب مورد نیاز برای افرادی که مایل به یادگیری بیشتر هستند را به صورت کامل و گام به گام در قسمت پایین ایمیل توضیح میدهد.
تصویر زیر یکی از ایمیلهای ارسالی از طرف Uber است که به شیوهای خلاقانه و در عین حال کوتاه پیامش را به مخاطب منتقل میکند.
یکی دیگر از علتهای محبوبیت ایمیلهای این شرکت، سازگاری و هماهنگی طراحی ایمیل تبلیغاتی Uber با هویت بصری برند (وبسایت، اپلیکیشن، شبکههای اجتماعی و …) است که باعث افزایش وفاداری مشتریان شده است. طراحی ایمیلها، مطابق طرح کلی گرافیکی برند Uber، با استفاده از رنگهای روشن و اشکال هندسی منظم انجام میشود که این موضوع بر جذابیت ایمیلها اضافه میکند؛ بهعبارتدیگر، همه بخشهای ارتباطی و بازاریابی داستان برند را بیان میکنند و برند را یکپارچه میسازند.
باور محبوبیت کمپینهای ایمیلی که معمولاً پس از انجام کاری نظیر خرید کردن یا پر کردن فرم در وبسایت به صورت خودکار ارسال میشود، مشکل است؛ اما این موسسه با استفاده از خلاقیت، موفق به جلب توجه درصد زیادی از کاربران، از طریق همین ایمیلها شده است. برخلاف سایر خیریهها که در مورد نوع استفاده از پول اهداکننده حرفی نمیزنند، این خیریه زمانی که فرد برای کمک به پروژه آب، پولی را اهدا کند، ایمیلهای خودکار برای فرد اهداکننده ارسال میکند. این ایمیلها میزان تاثیرگذاری کمک مالی او بر کل پروژه آب را نشان میدهد. جداول زمانی موجود در ایمیلها به سادگی نقش شما در خیریه را نشان میدهد و حتی نیازی به خواندن کل ایمیل نیست.
یکی از بهترین ایمیلهای روزانه، کمپینهای Poncho است که هر روز صبح اخبار هواشناسی را برای مردم ارسال میکند. استفاده از رنگهای شاد، تصاویر لذتبخش، GIFها، خلاصه بودن و اسکن آسان این ایمیلها باعث محبوبیت آنها در میان مردم شده است. همچنین، این ایمیلها با سایر بخشهای برند سازگاری دارند.
یکی از نمونههای موفق بازاریابی ایمیلی، کمپین سلامت Warrior است. نخستین نشانه موفقیتآمیز بودن این کمپین، ایجاد حس اضطرار در فروش با استفاده از عبارت «آخرین فرصت تماس» در موضوع ایمیل است. دومین برگ برنده، استفاده از دکمه کال تو اکشن (CTA) با وضوح خوب در بدنه ایمیل است. سومین نکته زمان ارسال است. فصلی بودن محصول (فروش پاییزی) و هماهنگی زمانی در ایجاد و ارسال به موقع ایمیل در ابتدای پاییز و همچنین بازی با رنگهای منطبق با این فصل، بر تاثیرگذاری آن به وسیله القای حس پاییزی میافزاید. با چنین خلاقیتهایی در طراحی، میتوانید ایمیلهای قانعکننده برای فروش فصلی ایجاد کنید.
مزایای ایمیل مارکتینگ را بدانید
استارتاپهایی مثل Airbnb، Asana و … بعد از رشد اولیه، یکی از اعضای تیم مارکتینگ را به طور اختصاصی، به ایمیل مارکتینگ تخصیص دادهاند. مصاحبه با کارشناسان ایمیل مارکتینگ این شرکتها و همچنین مطالعه نظرات کارشناسان بازاریابی ایمیلی ابزار کارآمد Mailchimp، میتواند درک مناسبی از این مهارت را برای هر فرد فعالی در این حوزه فراهم کند. در آخرین بخش از بلوک آموزش ایمیل مارکتینگ، مهمترین نکات مصاحبه این افراد حرفهای با وبسایت Reallygoodemails.com را با شما به اشتراک میگذاریم.
Square یکی از ابزارهای اجرا و مدیریت مارکتینگ است که برای کسبوکارها با اندازههای مختلف قابل استفاده است. این شرکت در سال 2009 توسط Jack Dorsey پایهگذاری شد و در حال حاضر بسیار توسعه یافته است. در آوریل سال 2015، تعاملات با مشتریان را از طریق ایجاد ابزار CRM که شامل ایمیل مارکتینگ نیز بود، آغاز کرد و با استفاده از این ویژگی، امکان هدفمندسازی مخاطبان را برای کسبوکارها ایجاد کرد.
تغییر نظرات کارشناس ایمیل مارکتینگ این برند از ابتدا تا کنون
کارشناس ایمیل مارکتینگ Square در مورد تغییر نظراتش از ابتدا تا کنون در این زمینه میگوید: با وجود داشتن چندین سال تجربه در زمینهی ایمیل مارکتینگ، فکر میکردم که در کدنویسی خیلی سریع هستم، اما پس از آشنایی با ابزارهای ایمیل مارکتینگ کارآمد متوجه شدم که اتوماسیون در ایمیل میتواند حجم زیادی از کارها را انجام دهد و من میتوانم بدون مواجه شدن با خطاهای رایج در روش اول، با سرعت بیشتری ایمیل ایجاد کنم.
ایجاد تعادل بین عملکرد مناسب کمپین و خدمت رسانی
او در مورد ایجاد تعادل بین عملکرد مناسب ایمیلها و خدمترسانی به مشتریان میگوید: با توجه به قدرت و انعطافپذیری برنامهها و الگوهای Square، امکان تغییر ایمیلها با توجه به نیاز مشتریان به راحتی امکانپذیر است. ما قادر به تشخیص محبوبترین و ضعیفترین محتوای ایمیلها با توجه به میزان توجه مشتریان هستیم. ما میخواهیم که همه بخشهای ایمیل برای مشتریان مفید واقع شود به گونهای که مشتریان بتوانند بهسرعت اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند و از آنها برای کسبوکار خود استفاده کنند.
تغییرات موثر در Square
او در پاسخ به نام بردن از چند تغییر کوچک که نتایج خوبی برای آنها ایجاد کرده است، میگوید: اغلب مردم و به خصوص صاحبان کسبوکار مشغلههای زیادی دارند و گاهی برای انجام یا تکمیل کارها، به یادآوری نیاز دارند. قبلاً، تنها یک ایمیل یادآوری را 10 دقیقه پس از ثبتنام، برای افرادی که حساب کاربری خود را در Square فعال نکرده بودند ارسال میکردیم. در حال حاضر، ایمیلهای یادآوری را یک، سه و هفت روز پس از ثبتنام ارسال و در هر ایمیل راهنماییهای ساده برای شروع و اجرای کسبوکار در Square به فروشندگان ارائه میکنیم. این تغییر کوچک در زمینه ارسال ایمیلهای یادآوری، باعث فعالسازی بیشتر حسابهای کاربری و بهبود سطح آموزشی فروشندگان شد.
ما با استفاده از اطلاعاتی که از حساب کاربری فروشندگان به دست میآوریم، ایمیلهای ارسالی را شخصیسازی میکنیم. متوجه شدیم که علاوه بر استفاده از نام دریافتکننده در ایمیلها، نکات دیگری باعث افزایش نرخ بازگشایی و افزایش تعاملات مشتریان میشود. به عنوان مثال، استفاده از حروف بزرگ برای نوشتن مقدار پول (dollar amount)، خدماتی که به فروشندگان پیشنهاد میشود، تعداد مخاطبینی که از طریق Square میتوانند دسترسی داشته باشند، نرمافزار CRM ما و دادههای مربوط به معاملههای خاص که اقدام از طرف فروشندگان نیز مورد نیاز است همه در بهبود شاخصهای عملکرد ایمیل مارکتینگ مؤثر بودند.
اثرگذاری ایموجی در ایمیل
او در مورد تاثیر استفاده از ایموجی لبخند/اخم در ایمیل برای ارزیابی نظرات مشتریان میگوید: ما میخواهیم راه سادهای را برای به دست آوردن نظرات و بازخوردهای مشتریان به فروشندگان ارائه دهیم. رتبهبندی ستارهای در محدوده کمّی معنادار است، اما اگر بخواهیم بازخوردهای مشتریان را بهصورت کیفی به فروشندگان ارائه کنیم، استفاده از ایموجی لبخند که نشان از رضایت و اخم که نشاندهنده نارضایتی مشتریان است، راه بسیار خوبی است. فروشندگان با استفاده از این ترفند به راحتی میتوانند بازخوردهای مشتریان را دنبال کنند. (مثلاً 90% از مشتریان در این هفته راضی بودند). همچنین، هنگامی که مشتریان روی یکی از این ایموجیها کلیک کنند، از آنها درخواست میشود که بازخورد خود در مورد تجربه استفاده از محصولات یا خدمات را بنویسند.
او در مورد چالشهای کنونی شرکت در زمینه ایمیل مارکتینگ اظهار دارد: ما در حال حاضر مشغول بررسی همه انواع ایمیلهای ارسالی برای فروشندگان هستیم تا تفاوتهای پیامرسانی و طراحی آنها را مشخص کنیم. در حال طراحی الگوهای جدید برای مدلهای مختلف ایمیل هستیم.
Airbnb یک سرویس آنلاین رزرواسیون است که به مردم امکان اجاره اتاق، آپارتمان، خانه، هتل و … را میدهد. این شرکت صاحب هیچ یک از خانهها، آپارتمانها، هتلها و … نیست و در واقع پلتفرمی است که کاربران آن میتوانند منزل خود را به دیگران اجاره دهند و یا با قیمتی ارزانتر از هتل، محلی را اجاره کنند. این شرکت آنلاین در سال 2008 تاسیس شد و با توجه به استقبال مردم از این سیستم، بسیار گسترش یافت، به گونهای که این شرکت در حال حاضر دارای بیش از 3 میلیون مکان اقامتی در 65هزار شهر و 191 کشور است.
کارشناس ایمیل مارکتینگ شرکت Airbnb میگوید: پس از انجام تست A/B متوجه شدیم با وجود تغییر طراحی ایمیلهای ارسالی برای اماکن اقامتی غیرفعال، تغییر چندانی در میزان فعالیتهای آنها رخ نداد.
تجربههای کاری این کارشناس در زمینه بازاریابی ایمیلی
همچنین، او از تجربههایش در زمینه ایمیل مارکتینگ از ابتدا تا به حال میگوید: برخلاف تصور که فکر میکردیم در صورت ارسال ایمیل در تعطیلات نتیجه بهتری میگیریم، این اتفاق نیفتاد و در نتیجه تصمیم به ارسال ایمیل تبلیغاتی در سایر زمانها گرفتیم.
معیارها و kpi های مهم در Airbnb چیست؟
او در مورد KPIهای مهم اظهار دارد: میزان لغو اشتراک (Unsubscribes) و پاسخگویی به ایمیلها (Responders) برای اندازهگیری کیفیت تعاملات با ایمیلها کمک میکند. بهترین راه برای افزایش تعاملات مردم، بهینهسازی عنوان، محتوا، ویژگیهای بصری ایمیل و دکمه CTA است. من به شخصه برای دریافت بازخوردهای مردم درباره شرکت، به بررسی شبکههای اجتماعی نیز علاقه دارم. به عنوان مثال، سال قبل یک کمپین ایمیل با عنوان “You Belong in Spain” ارسال کردیم و با اشتراکگذاری آن در توییتر، عکسالعملهای فوقالعادهای از مردم دیدیم.
شخصیسازی ایمیلها در ایمیل مارکتینگ شرکت Airbnb
همچنین در مورد شخصیسازی توضیح داد: یکی از بزرگترین اهداف ما در سال 2016، بهینهسازی ایمیلها بر اساس شخصیسازی بود. به عنوان مثال در یکی از کمپینها از مخاطبین خود خواسته بودیم قاره مورد علاقه خود برای سفر را انتخاب کنند. از طریق بررسیهای انجام شده بر روی این ایمیلها، محلهایی از دو مقصد مورد علاقه هر فرد را در ایمیلهای بعدی پیشنهاد میدادیم و نتیجه خوبی از این کار بدست آوردیم.
Asana یک محصول مبتنی بر وبسایت و اپلیکیشن موبایل است که به بهینهسازی همکاری تیمها کمک میکند و بر مدیریت پروژهها به صورت آنلاین و بدون استفاده از ایمیل تاکید دارد. هر تیم میتواند یک فضای کاری در این نرمافزار ایجاد کند که این فضا شامل پروژهها است، هر یک از پروژهها شامل بخش وظایف است. کاربران در بخش وظایف میتوانند یادداشتها، نظرات، پیوستها و … را اضافه کنند و هرگاه در وضعیت پروژه تغییری ایجاد شود، کاربران تغییر را از طریق داشبورد خود متوجه خواهند شد. این برنامه در سال 2008 توسط موسس فیسبوک تاسیس شد، در سال 2013، در اختیار سایر سازمانها و شرکتها قرار گرفت و در سال 2015، اپلیکیشن این ابزار منتشر شد.
اهداف Asana از بازاریابی ایمیلی
کارشناس ایمیل مارکتینگ Asana در این مصاحبه وظیفه خود را همراهی و هدایت کاربران در قیف بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ بیان میکند. او در این مورد میگوید: استراتژی اصلی برند ما قدرتمند کردن همکاری تیمها با یکدیگر است و محتوا و طراحی ایمیلها را نیز به منظور تحقق همین هدف انجام میدهیم. هدف از ارسال ایمیلها، افزایش آگاهی کاربران و همکاری مناسب تیمها با یکدیگر است.
انواع ایمیلهای Asana
او در پاسخ به سوال انواع ایمیلهای مورد استفاده گفت: ما سه نوع ایمیل برای مخاطبان خود ارسال میکنیم که شامل Transactional، Marketing Campaign و Blog Subscription است. ایمیلهای مورد اول به منظور پیشنهاد بهروزرسانی وظایف و پروژهها، مورد دوم برای ارسال خبرنامهها و مورد سوم برای بروزرسانیهای بلاگ استفاده میشود. یکی از استراتژیهای مورد استفاده برای ارسال ایمیلهای مناسب، تقسیمبندی و تست کردن مداوم است.
جذب کاربران جدید از طریق ایمیل
در مورد رمز موفقیت برای جذب کاربران جدید میگوید: بر اساس اندازهگیری نرخ forward ایمیلهای خود به این نتیجه رسیدیم که اغلب مشتریان جدید ما از دو طریق به محصولمان جذب میشوند: اشتراکگذاری ایمیلهای ما توسط مشتریان کنونی با آنها یا اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی. به همین دلیل، ما همواره پس از ارسال کمپینهای بزرگ، بازخوردهای مردم در توییتر را دنبال میکنیم.
تجربیات کاری کارشناس ایمیل مارکتینگ Asana
او در رابطه با تجربیاتش در طول سالهای کاری در Asana میگوید: اندازهگیری میزان موفقیت با شاخصهایی مانند نرخ بازگشایی، کلیک و لغو اشتراک تنها نیمی از داستان است، زیرا ممکن است نرخ کلیک ایمیلها امیدوار کننده نباشد، اما میزان استفاده از اپلیکیشن افزایش یافته باشد. بنابراین، برای پی بردن به میزان موفقیت کسبوکار خود، به تعاملات بلندمدت نیز توجه داشته باشید.
ابزار ایمیل مارکتینگ MailChimp یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ است که در سال 2001 تاسیس شد. این پلتفرم کار خود را با ارائهی سرویسهای پولی آغاز کرد و در سال 2009، مدلهای رایگان (freemium) را اضافه کرد. با اضافه کردن سرویس ایمیل مارکتینگ رایگان، تعداد کاربرانش در طول یک سال از 85000 به 450000 افزایش یافت.
کارشناس ایمیل مارکتینگ MailChimp از تجربه چندین ساله خود در زمینه ایمیل مارکتینگ میگوید: پس از سالها کار و ارسال تعداد زیادی ایمیل متوجه شدیم که همواره کیفیت مهمتر از کمیت است.
معیارهای ارزیابی موفقیت مهم در MailChimp
او در پاسخ به نحوه اندازهگیری موفقیت ایمیل مارکتینگ این شرکت میگوید: ما برای دنبال کردن دادههای مورد نیاز از Mandrill استفاده میکنیم. البته بدست آوردن نرخ بازگشایی و نرخ کلیک کار دشواری نیست، بلکه اندازهگیری عوامل موثر بر این دو نرخ چالش برانگیز است. با این وجود، نرخ بازگشایی، نرخ کلیک و لغو اشتراک برای ما مهم است. علاوه بر این معیارها، دنبال کردن شبکههای اجتماعی نیز در پی بردن به میزان موفقیت بلندمدت کمک میکند.
توصیههای کاربردی برای کارشناسان ایمیل مارکتینگ
او در رابطه با ارائه توصیههایی برای سایر کسبوکارها میگوید: توصیه من به همه کسبوکارها برای موفقیت در این زمینه این است که همواره تکنیکهای مختلف را استفاده و آزمایش کنید. هیچگاه نمیتوان گفت چه روزی، چه زمانی، چه عنوان ایمیلی، چه فرکانسی و … برای ارسال ایمیل مناسب است. ترفندی که برای یک مشتری موثر است، ممکن است برای دیگری موثر واقع نشود. بنابراین، نمیتوان با ارسال ایمیل همه مشتریان را راضی کرد، بلکه میتوان مشتریان را تقسیمبندی کرد و ایمیلهای هدفمند ارسال کرد.
مرجع یادگیری ایمیل مارکتینگ چیست؟
او در پاسخ به سوال گزارشگر مبنی بر منبع یادگیری تکنیکهای ایمیل مارکتینگ میگوید: من در لیستهای خبرنامه شرکتهای بسیاری عضو شدهام تا بتوانم از تکنیکهای ایمیل مارکتینگ آنها بهرهمند شوم. از جمله این شرکتها، Airbnb و Amazon است. در واقع، صندوق ورودی ایمیل من قسمت مهمی از کار من را تشکیل میدهد.
نکته آخری که در این مصاحبه ذکر شد یکی از مهمترین توصیهها برای هر بازاریاب است. اگر میخواهید در ایمیل مارکتینگ حرفهای شوید سعی کنید همواره خود را در معرض ایمیل کسبوکارهای موفق ایرانی قرار دهید و از نمونههای خوب، با توجه به محصول خودتان، الگوبرداری کنید و ایده بگیرید.
طرح درس بلوک یادگیری ایمیل مارکتینگ در اینجا به پایان رسید. تیم کالج تپسل مشتاقانه در انتظار نظرات شما در مورد این بلوک آموزشی است. اگر تجربه آموزندهای از فعالیتهای ایمیل مارکتینگ دارید، میتوانید در قسمت نظرات آن را با سایر همدرسان این بلوک به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوال و ابهامی در مورد مطالب آموزشی این بلوک دارید، آن را با ما مطرح کنید. امیدواریم خبر موفقیت استراتژی ایمیل مارکتینگ برند شما را به زودی در اخبار ایمیل مارکتینگ ببینیم.
خلاصه
در آخرین جلسه ایمیل مارکتینگ به بیان نکات تکمیلی درباره ایمیل مارکتینگ میپردازیم. همچنین به بررسی 3 کمپین ایمیل مارکتینگ موفق در سال 2017 می پردازیم و درآخر خلاصهای از مصاحبه با کارشناسان برتر ایمیل مارکتینگ جهان در این زمینه را ارائه میدهیم.
13 ديدگاه نظر دهيد
بسیار بسیار ممنون از شما
من نرم افزار میلر لایت رو خریداری کردم خود کمپانی اینقدر که شما خوب در موردش توضیح دادین حق مطلب رو ادا نکرده بود
امیدوارم که همیشه موفق باشین
سلام خدمت شما
ممنون از نظر لطف شما
خوشحالیم که مطالب مورد رضایت شما واقع شده و براتون مفید بوده
با آرزوی موفقیت برای شما
متشکرم
من نرم افزار میلر لایت رو خریداری کردم خود کمپانی اینقدر که شما خوب در موردش توضیح دادین حق مطلب رو ادا نکرده بود
امیدوارم که همیشه موفق باشین
سلام
ممنون از نظر لطف شما، خوشحالیم که مطالب مورد رضایت شما بوده
شما هم موفق باشید
سلام و درود فراوان. خیلی بهره بردم. هزاران سپاس
سلام
ممنون از شما
موفق باشید
با تشکر از زحمات همه دوستانی که در این بلوک، ایفای نقش کردند و سپاس از تیم خوب تپسل.
سوالی که دارم اینه که سایر بلوک های آموزشی، حدودا طی چه بازه زمانی ای کامل میشن؟
با سلام
من دوره ایمیل مارکتینگ شما رو کامل مطالعه کردم، محتواتون واقعا ارزشمند هست.
با آرزوی موفقیت
سلام
خوشحالیم که مفید بوده براتون
موفق باشید.
من کل جلسات شما رو مطالعه کردم. مقاله کاربردی و خیلی کاملی بود. براتون بهترین ها رو آرزو دام.
سلام وقتتون بخیر
خیلی ممنون از توجه شما، خوشحالیم که مفید بوده براتون
امیدوارم موفق باشید
ممنونم ازتون
دید خوبی از این کار گرفتم
خوشحالیم که براتون مفید بوده.