میلرلایت، ابزاری برای ساخت ایمیل مارکتینگ

زمان مطالعه : 12 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره آموزش ایمیل مارکتینگ

    در جلسه قبل، در مورد ابزار ایمیل مارکتینگ میل چیمپ(MailChimp) و روش استفاده از آن برای بازاریابی ایمیلی، توضیحاتی را ارائه دادیم. در این جلسه از آموزش ایمیل مارکتینگ، قصد داریم در مورد میلرلایت که یکی از مفیدترین ابزار ایمیل مارکتینگ است، آموزش دهیم و تمامی ویژگی های آن مثل طراحی محتوای ایمیل، آنالیز کمپین ایمیلی، اتوماسیون در میلرلایت و تست A/B را شرح دهیم. 

    میلرلایت چیست؟

    Mailerlite چیست؟

     

    میلرلایت یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ است که توسط دو کارآفرین ساخته شده است. به دلیل تعرفه‌های مناسب این ابزار، به عنوان ارزان‌ترین ابزار ایمیل مارکتینگ شناخته می‌شود. این ابزار دارای ویژگی‌های بهتر و ارزان‌تری نسبت به MailChimp است که همین موضوع باعث روی آوردن درصد زیادی از بازاریابان به این ابزار شده است.

    تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

    مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

    میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

    تعرفه و مدل قیمت‌گذاری میلرلایت

    برای خرید اکانت میلرلایت باید دانست که مدل قیمت‌گذاری این ابزار به دو بخش رایگان و پولی تقسیم می‌شود که هر دو بخش در زیر توضیح داده شده است:

    • مدل رایگان : ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ و ارسال نامحدود ایمیل به تعداد حداکثر 1000 مشترک در هر ماه، رایگان است. نکته قابل توجه این است که با وجود رایگان بودن پلان، می‌توان به همه ویژگی‌های Mailerlite مانند اتوماسیون نیز دسترسی داشت که ممکن است در سایر ابزارهای ایمیل مارکتینگ این امکان وجود نداشته باشد.
    • مدل ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک : Mailerlite به منظور فراهم کردن خدمات ایمیل مارکتینگ مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک که توانایی پرداخت هزینه ایمیل مارکتینگ به میزان زیاد را ندارند، مدل‌های قیمت‌گذاری ویژه‌ای را ارائه داده است که می‌توانید در سایت mailerlite، این تعرفه‌ها را مشاهده نمایید و برای خرید سرویس mailerlite اقدام نمایید.
    • مدل قیمتی برای کسب و کارهای با حجم مخاطبین زیاد : در صورتی که بیش از 50000 مشترک دارید و ماهانه ایمیل‌های زیادی ارسال می‌کنید، این مدل قیمت برای شما مناسب است. در این مدل بسته به تعداد مشترکین، تعداد ایمیل‌های ارسالی در هر ماه محدودیت‌هایی دارد و در صورت ارسال بیش از یک مقدار معین، باید هزینه بیشتری را برای خرید سرویس میلرلایت بپردازید.

    ابزارهای میلرلایت چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم؟

    این پلتفرم دارای قسمت‌های مختلفی است که هر یک از این قسمت‌ها، ویژگی‌هایی دارند. در ادامه، هر قسمت را به صورت جداگانه و کامل توضیح خواهیم داد:

    1. ابزارهای ایجاد کمپین در میلرلایت

    کمپین‌ها را می‌توان با استفاده از یکی از موارد زیر ایجاد کرد:

    • Drag and drop Editor؛ ویرایشگر ساده برای ساخت کمپین ایمیلی

    تمامی خبرنامه‌هایی که با این ابزار ویرایش در میلرلایت ایجاد می‌شود، بسیار حرفه‌ای و زیبا هستند. با این وجود، کار کردن با این ابزار آسان است و نیاز به هیچ‌گونه مهارت ساخت HTML نیست.

    میلرلایت چیست؟

     

    در این قسمت می‌توانید از طریق آوردن نام کاربر یا نمایش محصول مورد علاقه او، به شخصی سازی ایمیل بپردازید. علاوه بر این، تمامی کمپین‌ها یا خبرنامه‌های ارسالی توسط Mailerlite برای نمایش روی دستگاه‌های موبایل مناسب هستند.

    • Custom HTML Editor؛ ایجاد HTML ایمیل

    با وجود اینکه استفاده از نرم‌افزار ویرایش آسان است، اما ممکن است بخواهید HTML ایمیل خود را شخصاً ایجاد کنید. این ابزار ویرایش HTML در میلرلایت این امکان را برای شما فراهم کرده است.

    امکان ویرایش نکات ریزی که باعث ایجاد تغییرات بزرگ می‌شوند مانند مشاهده و مرور ایمیل در موبایل پیش از ارسال، در ابزارهای ویرایش Mailerlite در نظر گرفته شده است.

    میلرلایت

     

    • Rich Text Editor؛ ایجاد متن واکنش گرا

    با استفاده از این ابزار ویرایشگر، به راحتی می‌توانید متنی را ایجاد کنید که در هر دستگاهی قابل خواندن باشد.

    آموزش میلرلایت 

     

    • Free newsletter design templates؛ الگوهای از پیش طراحی شده

    میلرلایت به منظور انتقال بهترین محتوا به مخاطبین، الگوهای از پیش طراحی شده را ارائه می‌دهد. به بخش Campaign بروید و از گزینه template gallery، یکی از الگوها را انتخاب کنید. همچنین با استفاده از drag and drop editor می‌توانید الگوی مورد نظر خود را تغییر دهید بدون اینکه به مهارت HTML برای ایجاد و طراحی الگوی جدید نیاز داشته باشید.

    • Built-in photo editing feature؛ ویرایشگر تصاویر

    با استفاده از ابزار ویرایشگر Mailerlite، نیازی به ابزارهای ویرایش دیگر نیست. کار با این ابزار بسیار ساده است ولی ابزار قدرتمندی است که شامل ویژگی‌هایی مانند تغییر سایز، بریدن، اضافه کردن متن روی عکس، اضافه کردن فیلتر و افکت‌های عکس، تنظیم نور، قاب تصویر و … است.

    Mailerlite

    • File Manager؛ فولدر بندی و مدیریت کمپین

    مدیریت کمپین‌ها ممکن است دشوار باشد، اما با استفاده از این ویژگی Mailerlite، بسیار ساده خواهد بود. به راحتی می‌توانید کمپین‌ها را فولدر بندی و مرتب کنید. با توجه به افزایش تصاویر، می‌توانید با استفاده از File Manager، تصاویر را فولدر‌بندی و مرتب کنید و حتی ترتیب نمایش آنها را نیز مشخص کنید.

    Mailerlite

     

    2. نحوه ایجاد لیست مخاطبین و صفحات در پنل ایمیل

     در مورد روش های جمع آوری ایمیل در جلسات قبل به طور مفصل صحبت کردیم. در این قسمت به معرفی این روش ها در میلرلایت می‌پردازیم:

    • Subscriber Management؛ وارد کردن لیست مخاطبان

    در قسمت Subscribers، به راحتی مخاطبین خود را به صورت دستی یا فایل CSV، TXT یا اکسل وارد کنید. آدرس ایمیل‌های تکراری یا بد ثبت شده به صورت خودکار حذف می‌شود. همچنین، ایمیل‌های Unsubscribe یا Bounce نیز به راحتی تشخیص داده می‌شوند.

    Mailerlite

    مزایای ایمیل مارکتینگ را بدانید

    هرچه جزئیات بیشتری را در لیست مخاطبین خود وارد کنید، تقسیم‌بندی (segmentation) ساده‌تر خواهد شد. لیست‌های خود را بر اساس اطلاعاتی نظیر سن، شهر سکونت، میزان مشارکت مخاطبان، موقعیت شغلی یا هر معیار دیگری که مرتبط با کمپین ایمیل مارکتینگ شما است، تقسیم‌بندی کنید.

    Mailerlite

    • Pop Ups؛ فرم‌های ثبت نام

    فرم‌های ثبت‌نام پاپ آپ، بهترین روش تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به subscriber است. میلرلایت انواع popupها را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید به راحتی فرم‌ها را ویرایش کرده و استفاده کنید. همچنین، الگو‌های از قبل طراحی شده نیز بر روی این وب‌سایت وجود دارد. می‌توانید زمان نمایش Popup برای بازدیدکنندگان را نیز مشخص کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تنظیم کنید که بازدیدکننده Popup را زمانی که قصد خروج از وب‌سایت دارد، مشاهده کند. این popup ها بر روی همه دستگاه‌ها مانند موبایل، تبلت و … سازگار است و با موتورهای جستجو مانند Google نیز سازگاری دارد.

     Mailerlite

    • Landing Pages؛ ایجاد صفحات فرود

    ایجاد صفحات فرود با استفاده از drag & drop builder به راحتی انجام می‌شود و نیازی به هیچ‌گونه مهارت کدنویسی نیست. این ویژگی Mailerlite رایگان است. الگوهای بسیار متنوع با متن و گزینه‌های زیاد در این قسمت وجود دارد و کافی است الگوی مورد نظر خود را انتخاب کرده و متن خود را به آن اضافه کنید.

    Mailerlite

    • Embedded Forms؛ ایجاد فرم‌های زیبا برای ثبت نام مخاطب

    با ایجاد فرم‌های زیبا، Subscriber های جدید مستقیماً به گروه‌های مشترکین Mailerlite هدایت می‌شوند. می‌توانید این فرم‌ها را ویرایش کنید. همچنین، می‌توانید فرایند ثبت‌نام subscriber ها را با ایجاد یک صفحه تشکر کامل کنید.

    • Unsubscribe Page builder؛ فرم لغو اشتراک

    مشاهده لغو اشتراک مشترکین برای هیچ کسب‌وکاری خوشایند نیست، اما این عمل می‌تواند با ایجاد صفحات لغو اشتراک، ملایم‌تر انجام شود. این فرم را می‌توانید بر اساس سلیقه خود ویرایش کنید.

     Mailerlite

     

    3. دنبال کردن نتایج کمپین در میلرلایت

    برای بررسی عملکرد کمپین‌های ایمیلی و اطمینان از موفق بودن کمپین، نیاز است تا با استفاده از ابزارهایی به ارزیابی شاخص های کلیدی عملکرد بپردازیم. در این بخش برخی از این ابزارها که میلرلایت در اختیار ما می‌گذارد را معرفی خواهیم کرد :

    • Campaign Reports؛ مشاهده گزارشات کمپین

    در صفحه Campaign و قسمت Stat Overview می‌توانید گزارشات مربوط به اسپم، نرخ بازگشایی ایمیل، نرخ کلیک، شکایات، نرخ پرش و لغو اشتراک‌ها را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید درصد بازگشایی ایمیل‌های خود در دستگاه‌های مختلف مانند موبایل و دسکتاپ و مرورگرهای مختلف را مشاهده کنید. در قسمت Subscriber Activity، علاوه بر چک کردن آمار کلی، می‌توانید ببینید چه کسی ایمیل خبرنامه را باز کرده یا روی لینک کلیک کرده است.

    در قسمت Link Activity، می‌توانید میزان کلیک بر روی هر لینک موجود در ایمیل و حتی افرادی که بر لینک کلیک کرده‌اند را نیز مشاهده کنید.

    Mailerlite

    • Click Maps؛ پی بردن به علاقه‌مندی مخاطب

    به منظور دنبال کردن و پی بردن به آنچه که مخاطبان شما علاقه دارند، از این ویژگی استفاده کنید. آیا مخاطبان شما بیشتر مایل به کلیک روی تصاویر هستند یا دکمه یا ویدیو؟ click map، امکان پی بردن به دیدگاه مخاطبان را فراهم می‌کند.

    • Opens by Location؛ گزارشات جغرافیایی مخاطبان

    با استفاده از این ویژگی در قسمت گزارشات ایمیل‌های ارسال شده می‌توانید به محل سکونت مخاطبان خود پی ببرید. همچنین، میزان تعاملات مخاطبان هر کشور با ایمیل‌های شما را مشخص می‌کند.

    Mailerlite 

    4. اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

    در جلسات گذشته در مورد اتوماسیون در ایمیل مارکتینگ صحبت کردیم. در این بخش به بررسی این ویژگی در ابزار میلرلایت می‌پردازیم :

    • اتوماسیون ایمیل؛ ارسال خودکار ایمیل به مشتری

    با استفاده از ویژگی اتوماسیون ایمیل میلرلایت ، می‌توانید به راحتی ایمیل‌های خودکار برای مشتریان جدید یا مشتریان سابق خود ارسال کنید. می‌توانید سیستم اتوماسیون در ایمیل مارکتینگ را بر اساس نیاز خود به سادگی ویرایش کنید. نوع کمپین، زمان و شرایط ارسال ایمیل تبلیغاتی را نیز می‌توانید تنظیم کنید. نتایج اتوماسیون ایمیل را نیز می‌توانید دنبال کنید.

    Mailerlite 

     

    • RSS Campaigns؛ اطلاع رسانی به مخاطب در مورد وبلاگ

    به منظور ارسال خودکار کمپین ایمیل برای اطلاع‌رسانی در مورد پست‌های جدید وبلاگ، از این ویژگی میلرلایت استفاده کنید. تنها کافی است RSS خود را وارد کنید و زمان ارسال (روزانه، هفتگی، ماهانه) و تعداد پست‌ها را مشخص کنید. می‌توانید با استفاده از ویرایشگر drag & drop editor، الگوهای آماده را ویرایش کنید یا از الگوهای مخصوص کمپین RSS استفاده کنید.

    Mailerlite 

    • Deliver by Timezone؛ زمان ارسال ایمیل بر اساس منطقه زمانی مخاطب

    برای اطمینان از اینکه مخاطبان در سراسر جهان، ایمیل‌ها را در زمان مناسب دریافت می‌کنند، می‌توانید ایمیل‌ها را بر اساس منطقه زمانی ارسال کنید و با استفاده از ویژگی open by location که در بالا توضیح دادیم، عملکرد مخاطبان هر کشور نسبت به ایمیل‌های ارسالی را دنبال کنید.

    Mailerlite

    5. خصوصیات پیشرفته در آموزش میلرلایت

    در این بخش به مرور برخی ویژگی‌های حرفه‌ای این ابزار ساخت ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم:

    • Auto Resend؛ ارسال مجدد و خودکار ایمیل

    با ارسال مجدد و خودکار کمپین ایمیل به افرادی که ایمیل را باز نکرده یا کلیک نکرده‌اند، نرخ بازگشایی را 30% افزایش دهید. ارسال مجدد ایمیل به سه صورت انجام می‌شود. برای ارسال مجدد می‌توانید: همان ایمیل را با عنوان متفاوتی ارسال کنید، یا علاوه بر تغییر عنوان، بخش‌هایی از محتوای ایمیل را نیز تغییر دهید. به منظور کسب بهترین نتایج، علاوه بر تغییرات نام برده، کمپین را بیشتر شخصی‌سازی کنید و در ابتدای ایمیل از عبارات شخصی استفاده کنید. می‌توان مشخص کرد که ایمیل برای افرادی که ایمیل را باز نکرده‌اند ارسال شود یا افرادی که کلیک نکرده‌اند.

    Mailerlite

    • تست A/B در بازاریابی ایمیلی

    ایمیل‌های متفاوتی را به دو گروه از subscriberهای خود ارسال کنید و نتایج هر دو را بررسی کنید. هر کدام از کمپین‌ها که باعث تعاملات بیشتر مشترکین شده بود را به عنوان برنده انتخاب کنید و برای سایر افراد لیست نیز ارسال کنید. میلرلایت، تست A/B را با قرار دادن گزینه‌های عنوان ایمیل، نام فرستنده و محتوای ایمیل به عنوان معیار تست، آسان کرده است. همچنین، امکان ارسال دو ایمیل با طراحی کاملاً متفاوت نیز وجود دارد.

    Mailerlite

    پس از مشخص کردن عنوان و محتوای ایمیل، باید سایز گروه‌های A و B را مشخص کرد. همچنین باید معیار برتری گروه برنده، به عنوان مثال نرخ کلیک یا نرخ بازگشایی بالاتر را تعیین کرد و پس از آن، Mailerlite به صورت خودکار کمپین برنده را برای سایر مشترکین ارسال می‌کند. البته امکان انتخاب گروه برنده به صورت دستی نیز وجود دارد.

    در صفحه Campaign report، می‌توانید آمار و نتایج هر کدام از گروه‌های مربوط به تست A/B را مشاهده کنید.

    • User Permissions؛ مجوزهای دسترسی کاربران

    با استفاده از این ویژگی، اعضای مختلف یک تیم می‌توانند به عنوان کاربران میلرلایت به راحتی با یکدیگر همکاری کنند و کمپین‌های خوبی را ایجاد کنند. Mailerlite این فرایند را بهبود می‌بخشد. چهار نوع کاربر در Mailerlite وجود دارد؛ Administrator، Manager، Viewer و Accountant. در صورتی که نوع کاربری مورد نیاز خود را پیدا نکردید، Custom user را انتخاب کنید و گزینه‌های مورد نیاز خود را تیک بزنید.

     Mailerlite

    6. کار با میلرلایت با استفاده از اپلیکیشن

    • iPhone App؛ با استفاده از اپلیکیشن Mailerlite بر روی گوشی‌های آیفون، می‌توانید به راحتی و سریع به کمپین‌ها و مشترکین خود دسترسی داشته باشید و نتایج آنها را دنبال کنید. به عنوان مثال، زمانی که در مسافرت هستید، این اپلیکیشن باعث سهولت در مدیریت کمپین‌های ایمیلی می‌شود. همچنین، می‌توانید بر رشد فهرست مشترکین خود در طول روز، ماه و به صورت کلی نظارت کنید.
    • iPad Subscribe App؛ یکی از بهترین روش‌های جمع‌آوری مشترکین جدید در مغازه‌ها، رخدادها، نمایشگاه‌های تجاری و مکان‌های دیگر است. تنها کافی است آیپد را در جایی قرار دهید که در دید مردم باشد و از آنها بخواهید که در لیست شما ثبت‌نام کنند. این جمع‌آوری به صورت آفلاین انجام می‌شود و زمانی که به اینترنت وصل شوید، این اپلیکیشن به صورت خودکار لیست را به اکانت Mailerlite شما منتقل می‌کند. می‌توانید از الگوهای آماده استفاده کنید.

    Mailerlite

    7. اتصال به وب‌سایت های معروف مثل وردپرس

    • Integration؛ به منظور عملکرد بهتر کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، می‌توان اکانت Mailerlite خود را به وب‌سایت‌های معروف مانند Facebook، Shopify، WordPress و … متصل کنید.

    برای مشاهده گالری انواع خبرنامه‌ها، می‌توانید به وبسایت mailerlite مراجعه فرمایید. این خبرنامه‌ها شامل رخدادها، ورزش، غذا، مد و استایل، فروشگاه آنلاین و … است.

    آموزش ثبت‌نام در میلرلایت برای شروع به کار

    MailerLite یک راه حل ساده برای بازاریابی ایمیلی برای همه نوع کسب و کار است. ایده و ویژگی اصلی آن سادگی آن است. چرا که در این ابزار با به کارگیری یک ویرایشگر محتوای ساده می‌توان مهم‌ترین آمارها، مدیریت حرفه‌ای مخاطبان و گزارش‌های کمپین را مشاهده کرد. در ادامه نحوه ثبت‌نام در میلرلایت را با هم مرور می‌کنیم:

    Account approved در میلرلایت چیست؟

    پیش از ایجاد کمپین، وارد کردن subscriberها و … در میلرلایت لازم است اکانت خود را تایید کنید. پر کردن فرم‌های مربوط به پروفایل و تایید دامنه وب‌سایت باعث تسریع در فرایند تایید می‌شود. برای کامل کردن اطلاعات مربوطه در صفحه Dashboard، بر گزینه Complete your profile کلیک کرده و پس از پر کردن اطلاعات خواسته شده، بر گزینه save کلیک کنید. برای تایید نام وب‌سایت خود بر روی گزینه Verify your website domain کلیک کرده و URL وب‌سایت مورد استفاده در Mailerlite را وارد کنید. سپس سیستم Mailerlite درخواست شما را بررسی می‌کند و تاییدیه ارسال خواهد کرد. این کار معمولاً زمان زیادی نمی‌گیرد؛ هرچه اطلاعات بیشتری را در اختیار سیستم قرار دهید، فرایند تایید سریع‌تر خواهد بود.

    Mailerlite

    پنل کاربری میلرلایت

    پس از تایید اکانت Mailerlite خود، به داشبورد دسترسی خواهید داشت. در این قسمت به راحتی می‌توانید با کلیک بر گزینه Create Campaign، کمپین ایجاد کنید یا بر آمار و نتایج کمپین‌های خود نظارت کنید. صفحه اصلی داشبورد، آخرین کمپین اجرا شده شما و آمارهای آن را نمایش می‌دهد.

    Mailerlite

    Subscribers؛ وارد کردن لیست مشترکین

    این بخش به شما اجازه آپلود subscriberها را می‌دهد. همچنین در این قسمت می‌توانید گروه‌های مشترکین خود را ایجاد، تقسیم‌بندی و تجزیه‌وتحلیل کنید. برای اطلاع کامل از روند ایجاد گروه‌های subscriberها، وارد کردن آنها، تقسیم‌بندی، ایجاد گروه‌های سفارشی و فعالیت‌های دیگر، ویدیوهای مربوط به این بخش در وب‌سایت Mailerlite را مشاهده فرمایید.

    Forms؛ ایجاد فرم و صفحه جدید

    در این بخش می‌توانید فرم‌های دلخواه خود را ایجاد کنید. این فرم‌ها شامل Subscriber Buttons، Signup Form، Landing Page و Popup Form هستند. برای مشاهده چگونگی ایجاد هر یک از این فرم‌ها به ویدیوهای موجود در وب‌سایت مراجعه نمایید.

    بخش Campaigns در mailerlite

    این بخش، در واقع جایی است که کمپین یا خبرنامه‌های خود را ایجاد خواهید کرد. در قسمت Campaign، پس از ایجاد اولین ایمیل با سه گزینه drag & drop editor، rich text editor و HTML editor مواجه خواهید بود که در بخش‌های بالا توضیح داده شدند. پس از ویرایش ایمیل، دکمه send را کلیک کنید. گزینه‌های زیادی برای انتخاب کمپین در این قسمت وجود دارد که شامل موارد زیر است:

    • Reports؛ گزارشات کمپین

    گزارشات را در سه بخش Dashboard، Campaign reports و Subscriber group report می‌توان مشاهده کرد. در قسمت داشبورد قادر به نظارت بر میزان رشد لیست ایمیل‌ها، میزان لغو اشتراک و … در هر ماه هستید. گزارشات کمپین، یکی از بهترین راه‌های نظارت بر عملکرد کمپین‌ها است. تنها کافی است به صفحه کمپین رفته و روی دکمه report کمپین مورد نظر کلیک کنید. در قسمت گزارشات مربوط به گروه‌ها، بهتر می‌توانید بر میزان تعاملات مشترکین خود نظارت کنید.

    • Automation؛ اتوماسیون ایمیل

    این بخش جایی است که ایمیل‌های اتوماسیون شده را ایجاد می‌کنید که می‌تواند بر دو نوع پیام‌های auto-reply و ایمیل‌های ادامه دار(sequences) باشد. اتوماسیون می‌تواند بر اساس لینک‌های کلیک شده توسط مشترکین انجام شود.

    • Upgrade؛ به روز رسانی یا تمدید اکانت

    به منظور به‌روزرسانی یا تمدید پلان Mailerlite، از نوار ابزار بالای صفحه گزینه upgrade را انتخاب کنید. گزینه‌های زیادی به شما ارائه می‌شود. می‌توانید پلان ماهانه، سالانه یا حجم زیاد را انتخاب کنید.

    Mailerlite

     

    ویدیوهای آموزشی بسیاری در یوتیوب برای آموزش کار کردن با Mailerlite وجود دارد. کافی است عبارت “how to use Mailerlite?” را در یوتیوب جستجو کنید.

    در جلسه آینده آموزش ایمیل مارکتینگ، Campaign Monitor را بررسی خواهیم کرد و در پایان، هر سه ابزار مورد بررسی را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. برای مطالعه جلسه آینده این بلوک، همراه ما باشید.

    • نازنین قاسمی
    4.3

    خلاصه

    این جلسه از ایمیل مارکتینگ را به آموزش میلرلایت(Mailerlite) که یکی از ساده‌ترین و در عین حال قوی‌ترین ابزار ایمیل مارکتینگ است، اختصاص دارد.در این جلسه اکثرویژگی های ابزار میلرلایت در کالج تپسل به صورت تصویری شرح داده شده است.

    Sending
    User Review
    4.17 (6 votes)

      20 ديدگاه نظر دهيد

    1. سلام و درود خدمت شما
      بنده در ایام خدمت سربازی به سر میبرم
      و تصمیم دارم اطلاعات خودم رو در زمینه دیجیتال مارکتینگ افزایش دهم
      در حال حاضر بر روی ایمیل مارکتینگ و فالوی یوزر ها از طریق ایمیل کار میکنم
      خواهش دارم لطف کنید چند نمونه موفق از شرکت های بزرگ داخلی و خارجی معرفی کنید که بتونم از تجربیات این سیستم ها استفاده کنم
      با تشکر

      • سلام
        ممنون از نظر لطف شما
        خیلی خوشحالیم که میتونیم در مسیری که پیش گرفتید کمکتون کنیم. در جلسات آینده همین بلوک، درباره بازاریابی ایمیلی آمازون صحبت کردیم که تونسته با استفاده از ترفندهای مختلف مثل شخصی‌سازی، تقسیم‌بندی مخاطبان و اتوماسیون ایمیل‌ها، نتیجه خوبی بدست بیاره. اما به صورت کلی، بسته به نوع کسب و کار، هر کسی باید از شیوه خاصی از ایمیل مارکتینگ استفاده کنه. مثلاً کسب‌وکارهای e-commerce مثل بامیلو باید ایمیل های جذاب‌تری ایجاد کنند تا مخاطبان را ترغیب به کلیک کنند، اما سایر کسب‌وکارها باید محتوای ایمیل و CTA را به صورت مستقیم و بدون حاشیه به مخاطب نشان دهد. بهترین راه برای پی بردن به ایمیل مارکتینگ موفق، انجام آزمون A/B هست که در بلوک بازاریابی ایمیلی توضیح داده‌ایم.

    2. خانوم قاسمی خیلی مطالب کامل و خوبی بود. 50 تومن ما رو جلو انداختی.
      فقط یه سوال: در قسمت URL برای approve می تونیم آدرس یکی از پیج های فروش فایل که قصد داریم از اونجا فروش رو انجام بدیمف قرار بدیم؟
      یعنی حتما سایت خریداری نکنیم؟

      • سلام
        ممنونم
        نیازی به خرید سایت نیست، اما برای تایید شدن توسط میلرلایت، باید آدرس یه سایت و ایمیل مربوط به اون وجود داشته باشه حتماً ، مثلاً سایت ما tapsell.ir هست و آدرس ایمیلمون [email protected]

      • سلام
        میل چیمپ باز میشه و برای 2000 سابسکرایبر رایگان هست. اما میلرلایت دیگه وب‌سایت‌های ایرانی و با پسوند .ir رو پشتیبانی نمیکنه متاسفانه
        پلتفرم getresponse رو امتحان کنید.

    3. سلام
      من در این سایت بخش رایگان رو میزنم ولی از من ایمیل info می خواد که ندارم چه کاری رو باید انجام بدم؟

      • سلام
        در هر صورت میلرلایت نیاز به ایمیل info داره چون خدماتش برای شرکت‌ها و سایت‌ها با آدرس مشخص هست.

    4. سلام
      زمانی که عضوی در گروه دیگر عضو می شود در ایمیل چرا دیگه نمی تونه عضو یک گروه دیگه که درست کردیم بشه و اتوموشن براش کار نمیکنه ؟
      باید چکار کنیم؟

      • سلام، ببينيد اين كاملا وابسته به فرايندى است كه براى اتوميشن خودتون ست كردين، اينكه اتوميشن رو روي سگمنت ست كردين يا گروه يا تگ، ميتونين گروه جديد مورد نظر رو در ابتداى فرايند شروع اتوميشن به عنوان تريگر تعيين كنيد تا براى اعضاى جديد گروه ارسال بشه.
        اگر سوال ديگه اى بود در خدمتتون هستيم.

    5. عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما

      ما قصد داریم در یک صفحه سایتمون ، ایمیل کاربر رو بگیریم و یک دوره ویدئویی رایگان بهشون بدیم ، به صورتی که بعد از اینکه ایمیل رو وارد کردند ، همزمان در صفحه بعدی ویدئوی آموزشی رایگان بهشون نمایش داده بشه و همزمان لینک به ایمیلشون ارسال بشه … لطف کنید بفرمایید این کار با میلرلایت شدنی هست و اگر هست ، چه مراحلی داره …

      سپاس فراوان از تپسلی های عزیز و زحمت کش

      • سلام وقت بخیر
        بله امکان پذیره، متاسفانه در حال حاضر به دلیل تحریما، میلرلایت به سرویس‌های ایرانی به خصوص با دامنه .ir خدمات ارائه نمیدن
        با این وجود بعضی از شرکت‌های ایرانی هستن که میتونن در جهت دور زدن تحریما و فعال کردن سرویس میلرلایت کمکمتون کنن، در صورتی که تعداد افرادی که ایمیل وارد میکنن، بیشتر از 1000 نفره، باید یکی از طرحای پولی میلرلایت که به صورت ماهانه یا سالانه هست، به صورت دلاری خریداری کنید.
        البته میتونین از خدمات رایگان میل چیمپ که تا 2000 سابسکرایبر هست، استفاده کنین یا از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ ایرانی استفاده کنین
        شیوه ایجاد کمپین و جذب ایمیل رو هم در این پست توضیح دادیم.
        موفق باشید.

    6. سلام و وقت بخیر خدمت شما .
      تشکر بابت مقاله ی با کیفیتی که منتشر کردید .

      خواسم بپرسم میلرلایت در حل حاضر کاربران ایرانی رو قبول میکنه ؟
      اخه یک سری مشکلات پیش اومده بود و یک سری از اکانت ها بلاک شده بود و …
      جریانش چیه ؟ الان میخواسم افزونه میلرلایت رو خرید کنم ولی میترسم مشکلی باشه و پولم حروم شه !!

      راهنماییمون کنین بی زحمت .

    7. سلام ایا کاربر وقتی امیلیشو برای عضویت در خبرنامه در فرم های عضویت میلرلایت میزنه حتما باید بره ایمیلشو تایید کنه یا میشه کاری کرد تاییدیه ایمیل براش نره؟
      برای ما خیلی مهمه که ایمیل تاییدیه ارسال نشه و کاربر وقتی ایمیلشو وارد کرد سریع عضو شه نه که دوساعت بخواد بره ایمیل تایید رو باز کنه و تایید کنه.
      ممنون میشم پاسخ بدید

    8. سلام ،ممنون بابت اطلاعات مفیدتون ،سوالم اینه برای ساخت و نشر خبرنامه ایمیلی برا تعداد محدودی مشتری ،آیا می تونم از مایکروسافت پابلیشر به جای میلر لایت استفاده کنم؟ اونجا هم میتونی لیست ایمیل رو اینزرت کنی.و اساسا فرقی دارن باهم پابلیشر و میلر لایت ؟ یاهر دو اینکارو انجام میدن.
      ممنون میشم راهنمایی کنید

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.