چگونه از کمپین مانیتور در ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

زمان مطالعه : 9 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره آموزش ایمیل مارکتینگ

    در جلسه گذشته از دوره آموزش ایمیل مارکتینگ، به توضیح و بررسی ابزار میلرلایت(mailerlite) که یکی از مفیدترین ابزارهای اجرای بازاریابی ایمیلی است، پرداختیم. در این جلسه از کالج، به توضیح در مورد یکی دیگر از ابزارهای ایمیل مارکتینگ یعنی ابزار Campaign Monitor می‌پردازیم. همچنین، پس از آشنایی با کمپین مانیتور و توضیح مختصری در مورد تست A/B، توضیحات کوتاهی نیز راجع به چند ابزار ایمیل مارکتینگ دیگر ارائه می‌دهیم.

    ابزار Campaign Monitor چیست؟

    Campaign Monitor

    Campaign Monitor یک ابزار ارائه‌دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ است که شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند و تعداد آنها به بیش از 2 میلیون نفر و بیش از 150،000 کسب‌وکار در سراسر جهان می‌رسد. به‌عنوان یک سرویس ایمیل مارکتینگ، خدمات این ابزار عبارت‌اند از: ایجاد و ساخت لیست ایمیل‌های مشترکین، تقسیم‌بندی لیست مشترکین، اتوماسیون ایمیل مارکتینگ، شخصی سازی یا customize کردن قالب‌های ایمیل، طراحی ایمیل مارکتینگ، ارسال ایمیل، بررسی نتایج کمپین‌ها، گزارش دهی و آنالیز گزارش کمپین‌ها، تست سازگاری با inboxها در دستگاه‌های مختلف، شخصی‌سازی، ایجاد محتوای پویا و … . این ابزار در وب‌سایت و iOS به صورت واکنش گرا عمل کرده و برای تمامی کسب‌وکارها با اندازه‌های کوچک تا بزرگ قابل استفاده است. از جمله شرکت‌های مهمی که از این ابزار استفاده می‌کنند، Apple، Disney، Coca-Cola هستند.

    تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

    مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

    میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

    ویژگی‌های Campaign Monitor در بازاریابی ایمیلی

    این ابزار دارای تمام ویژگی‌های موردنیاز برای راه‌اندازی کمپین‌های حرفه‌ای ایمیل مارکتینگ است. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر از جمله طرح‌های زیبا برای محتوای ایمیل، شخصی سازی ایمیل، اتوماسیون ایمیل، قابلیت اندازه گیری اثربخشی و ویژگی محبوب یعنی تست A/B در بازاریابی ایمیلی هستند:

    طراحی ایمیل‌های زیبا و موثر در کمپین مانیتور

    ابزار ویرایشگر drag & drop builder موجود در Campaign monitor، دارای طیف وسیعی از نمونه قابل ایمیل مارکتینگ از پیش طراحی شده است که می‌توانید از آنها برای ایجاد ایمیل‌های منحصربه‌فرد استفاده کنید. DIY email builder، ایمیل‌های شخصی را برای نمایش در هر دستگاهی بهینه می‌کند تا کاربران بتوانند در صفحه کامپیوتر و دستگاه‌های مختلف، پیام‌ها را به راحتی بخوانند.

    شخصی سازی ایمیل‌ها در ابزار کمپین مانیتور

     این ابزار به منظور تاثیرگذاری بیشتر، امکان شخصی سازی ایمیل مارکتینگ را برای کمپین‌های شما فراهم می‌کند. همچنین به‌منظور ارسال پیام‌های مرتبط با هر مشتری، امکان تقسیم‌بندی لیست مشترکین نیز وجود دارد. ابزارهای مدیریت Campaign monitor امکان تقسیم‌بندی لیست مشترکین و شخصی‌سازی محتوا را فراهم می‌کنند.

    امکان اتوماسیون ایمیل‌ها در campaign monitor

     اجرای اتوماسیون در کمپین‌های ایمیلی می‌تواند بسیار موثر باشد. این ترفند کمترین زمان و انرژی را از شما می‌گیرد. تنها کافی است اطلاعات مشترکین را در Campaign Monitor وارد کرده و اتوماسیون ایمیل‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که پیام‌های از پیش طراحی شده در زمان مناسب ارسال شوند. پس از آن با خیال راحت به ادامه فعالیت‌های خود بپردازید.

    این اتوماسیون در کمپین مانیتور به سه بخش journey emails، transactional email و RSS email تقسیم می‌شود. گزینه اول شامل ایمیل‌های خوشامدگویی می‌شود. دسته دوم برای ارسال خودکار ایمیل‌ها بر اساس رخدادهای خاص مرتبط با وب‌سایت یا اپلیکیشن شما است. ایمیل‌های RSS برای ارسال ایمیل‌های خودکار در مورد به‌روز رسانی‌های انجام شده بر روی اکانت شما، مانند پست‌های جدید در وب‎‌سایت است که می‌تواند به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه برای لیست مخاطبین شما ارسال شود.

    اندازه‌گیری اثربخشی کمپین‌های ایمیلی در کمپین مانیتور

     به منظور بررسی عملکرد کمپین‌های در حال اجرا، Campaign monitor امکان تجزیه‌وتحلیل نتایج کمپین‌ها را فراهم می‌کند. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید میزان تعامل مشترکین خود با ایمیل‌ها، میزان تأثیرگذاری دکمه‌های CTA و میزان اشتراک‌گذاری محتوای خود را مشاهده کنید. ابزارهای بسیار قوی آنالیز و گزارش‌دهی دقیق Campaign monitor اطلاعاتی را به شما ارائه می‌دهند که برای بهینه‌سازی کمپین‌های بعدی بسیار مفید هستند. چه کسانی ایمیل‌ را باز کرده‌اند؟ کدام بخش از ایمیل بیشتر مورد توجه مشترکین قرار گرفته است؟ مشترکین، ایمیل‌ها را برای چه کسانی فوروارد کرده‌اند؟ کمپین مانیتور توانایی پاسخ به تمامی این سؤال‌ها را دارد.

    • تست  A/B، روشی برای بررسی بهترین کمپین ایمیل مارکتینگ

    یکی از راه‌های تعیین تأثیرگذارترین کمپین بر اساس میزان نرخ بازگشایی، کلیک یا فاکتورهای دیگر، انجام تست A/B بر روی دو گروه کوچک از لیست مخاطبین و ارسال کمپین برنده برای سایر مشترکین لیست است. متغیرهای مورد آزمایش در این تست‌ها شامل عنوان ایمیل، نام فرستنده و محتوای ایمیل است. پس از تعیین متغیر، باید سایز گروه و معیار برنده شدن کمپین را مشخص کنید. برای تعیین معیار برنده شدن کمپین، باید یکی از سه گزینه open rate، total unique clicks و total clicks on selected link را انتخاب کنید و میزان زمان مورد نیاز برای اعلام کمپین برنده، به عنوان مثال 7 ساعت پس از ارسال ایمیل مارکتینگ را نیز مشخص کنید.

    Campaign Monitor

    امکان تلفیق با سایر نرم‌افزارهای کاربردی

     Campaign monitor می‌تواند با نرم‌افزارهای آنالیز مانند Google analytics یا نرم‌افزارهای دیگر مانند Shopify، WordPress و … تلفیق شود.

    آموزش ساخت ایمیل مارکتینگ در campaign monitor

    برای شروع ایمیل مارکتینگ و ارسال کمپین با استفاده از ابزار کمپین مانیتور، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

    1. ایجاد کمپین ایمیل برای شروع کار با کمپین مانیتور

    مراحل ایجاد یک کمپین در campaign monitor به این صورت است:

    یک- روی Campaign کلیک کنید.

    دو- روی create new campaign کلیک کنید.

    سه- در این قسمت باید بین دو نوع کمپین “Regular” و “تست A/B” یکی را انتخاب کنید. به‌طور پیش‌فرض، این گزینه روی کمپین Regular تنظیم شده است.

    چهار- اطلاعات مورد نیاز مانند نام کمپین، عنوان ایمیل، نام و آدرس فرستنده ایمیل را در صفحه پر کنید و روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله طراحی ایمیل برسید.

    2. طراحی ایمیل مارکتینگ در Campaign Monitor

    برای طراحی ایمیل در Campaign monitor، راه‌های مختلفی وجود دارد:

    • انتخاب Design یا طرح: یکی از طرح‌های email builder را انتخاب کنید و آن را برای برند خود customize یا شخصی سازی کنید و پس از اتمام طراحی، آن را به‌عنوان templates email builder ذخیره کنید تا برای کمپین‌های بعدی نیز از آن استفاده کنید.
    • استفاده از Custom HTML template: می‌توانید قالب موردنظرتان را به‌صورت کد HTML وارد کنید. پیش از ایجاد کمپین، باید این کار را انجام داده باشید و در این مرحله، قالب خود را از قسمت My template انتخاب کنید.
    • وارد کردن HTML: در صورتی که قبلاً یک ایمیل در قالب HTML دارید که کاملاً طراحی شده و آماده ارسال است، می‌توانید از طریق Import HTML، آن را از کامپیوتر یا وب‌سایت وارد کنید.
    • Plain Text: برای ارسال ایمیل حاوی فقط متن، plain text را از منو انتخاب کنید. دقت کنید که تنها گزارش‌های پایه از این نوع ایمیل به دست می‌آید.

    3. ایجاد لیست ایمیل مشترکین برای کاربران این ابزار

    به‌منظور ایجاد لیست جدید مشترکین یا subscriberها:

    یک- روی List & subscribers کلیک کنید.

    دو- Create new list را انتخاب کنید.

    سه- نام مخاطبان را در قسمت Name وارد کنید و به عنوان نوع لیست، یکی از دو گزینه single یا confirmed opt-in را انتخاب کنید. تفاوت این دو با یکدیگر این است که در دومین گزینه، پس از ثبت‌نام مخاطبان در لیست ایمیل خبرنامه شما، برایشان یک ایمیل confirmation یا تاییدیه ارسال می‌شود.

    چهار- برای بارگذاری لیست جدید مشترکین بر روی Create list کلیک کنید. پس از ایجاد لیست، برای تنظیم یک فرم ثبت‌نام روی Sign up forms کلیک کنید و در صورتی که قبلاً لیست ایمیل داشته‌اید، برای وارد کردن فایل نام و آدرس subscriber ها یا وارد کردن آنها به صورت دستی روی Add new subscribers کلیک کنید.

    4. انتخاب دریافت‌کنندگان کمپین ایمیل

    در صورتی که مرحله قبل را انجام داده باشید، لیست‌های شما زیر قسمت Current lists در دسترس هستند، در غیر این صورت می‌توانید با کلیک روی Import new یک لیست جدید ایجاد کنید. می‌توانید نام و نوع لیست را پس از اتمام کار نیز تغییر دهید.

    5. مرور بر کمپین ایجاد شده

    برای بررسی مجدد همه تنظیماتی که تاکنون انجام داده‌اید، خلاصه‌ای از این کارها را می‌توانید در قسمت campaign snapshot مشاهده کنید و برای تغییر هر یک از تنظیمات روی edit کلیک کنید. در این بخش برای اطمینان از درست تنظیم شدن کمپین، بر روی send a test کلیک کرده و کمپین را برای خود یا همکارانتان ارسال کنید.

    Campaign Monitor

    6. ارسال کمپین ایمیل برای مخاطبان

    برای ارسال کمپین، با سه گزینه send now، specific time و optimize the send time مواجه خواهید شد. اگر کمپین را برای تعداد کمتر از 5 نفر ارسال می‌کنید، روی دو گزینه اول کلیک کنید. در صورت ارسال به بیش از 5 نفر، بسته به نوع پلان قیمت‌گذاری انتخاب شده با دو گزینه Pay for this campaign or Add یا Confirm payment details روبرو خواهید شد و باید اطلاعات مربوط به پلان خود را وارد کنید.

    Campaign Monitor

    7. گزارش‌های Campaign monitor برای بررسی نتایج کمپین

    Campaign monitor توانایی دنبال کردن (track) و ارائه گزارش درباره نرخ بازگشایی (open rate)، نرخ کلیک (click rate)، اشتراک‌گذاری (forward) ایمیل توسط مخاطبین، bounce rate و شکایات اسپم شدن توسط ابزار آنالیز خود یا Google analytics را دارد.

    تعرفه و مدل قیمت‌گذاری ابزار campaign monitor

    این پلتفرم، هم برای کسب‌وکارهای کوچک و هم برای شرکت‌های گسترده‌تر قابل‌استفاده است و خدمات مناسبی را برای هر دو نوع کسب‌وکار ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از مدل رایگان Campaign monitor برای تست استفاده کنید. سه مدل قیمت‌گذاری برای این ابزار وجود دارد:

    • پلن Basic، دارای ویژگی‌های پایه

     این مدل به صورت پرداخت ماهیانه 9 دلار برای ارسال 2500 ایمیل برای حداکثر 500 نفر است؛ هرچه تعداد ایمیل‌های ارسالی و تعداد مشترکین افزایش یابد، هزینه‌ ایمیل مارکتینگ این مدل نیز افزایش می‌یابد. این مدل تمامی ویژگی‌های پایه مانند drag-and-drop email builder و قالب‌های از پیش طراحی شده حرفه‌ای را شامل می‌شود. با استفاده از این مدل، به یک مرور کلی بر ایمیل‌ها مانند گزارش KPI‌ها، رشد لیست مشترکین و میزان تعاملات مشترکین دسترسی خواهید داشت. این مدل، یک سیستم اتوماسیون پایه مانند ایمیل‌های خوشامدگویی را شامل می‌شود.

    • پلن Unlimited، دارای قابلیت ارسال تعداد نامحدود ایمیل

     این مدل به صورت پرداخت ماهیانه 29 دلار برای ارسال تعداد نامحدودی ایمیل به حداکثر 500 نفر است؛ هرچه تعداد مشترکین افزایش یابد، هزینه ماهیانه نیز بیشتر می‌شود. این مدل شامل تمام ویژگی‌های پایه، آنالیزهای لازم، اتوماسیون پیشرفته نظیر تقسیم‌بندی لیست مشترکین، تاییدیه دریافت (delivery) ایمیل، مرور ایمیل در تعداد نامحدودی inbox پیش از ارسال آن، تست نامحدود کمپین‌ها برای جلوگیری از اسپم شدن و ارسال ایمیل‌های تنظیم‌شده بر اساس منطقه زمانی است.

    • پلن Premier، دارای ویژگی‌های پیشرفته

    این مدل به صورت پرداخت ماهیانه 139 دلار برای ارسال تعداد نامحدودی ایمیل به حداکثر 500 نفر است و طبیعتاً هرچه این تعداد افزایش یابد، هزینه ماهیانه نیز افزایش خواهد یافت. این مدل علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های ذکرشده برای مدل unlimited، دارای مزیت‌های دیگری است که شامل این موارد می‌شود: ارسال ایمیل‌ها در بهترین زمان بر اساس داده‌های مرتبط با سابقه تعاملات هر مشترک با کمپین‌های قبلی، دنبال کردن (track) پیشرفته لینک‌ها مانند دنبال کردن چگونگی عملکرد کمپین‌ها در پلتفرم سومی مانند Omniture، WebTrends و CoreMetrics و دسترسی به تیم حرفه‌ای Campaign monitor برای موفقیت بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ را بدانید

    پرسش‌هایی درباره تعرفه‌های ابزار Campaign Monitor

    در این بخش به بررسی پرسش‌هایی در مورد مدل‌های قیمتی این ابزار می‌پردازیم :

    یک- در صورت عبور از محدودیت مدل، چه اتفاقی می‌افتد؟

    در صورت ارسال ایمیل تبلیغاتی بیشتر یا برای تعداد بیشتر، Campaign monitor شما را مطلع می‌کند و دو گزینه upgrade یا پرداخت هزینه مشخص برای ایمیل‌های اضافی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    دو- مدل قیمت‌گذاری سالیانه در Campaign monitor وجود دارد؟

    با وجود اینکه اغلب مشتریان این ابزار درخواست مدل‌های ماهیانه دارند، اما در صورت درخواست مدل سالیانه این پلان به شما ارائه می‌شود.

    سه- طریقه پرداخت هزینه‌های چگونه است؟

    در اغلب موارد، پرداخت‌ها از طریق کارت اعتباری انجام می‌شود، اما برای سازمان‌های بزرگ‌تر و ارسال‌های با حجم زیاد، پرداخت با صورت‌حساب نیز مورد قبول است.

    چهار- امکان تغییر مدل قیمت‌گذاری وجود دارد؟

    بله امکان تغییر مدل‌های ماهیانه بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی وجود دارد.

    پنج- این ابزار، مدل رایگان ارائه می‌دهد؟

    ایجاد حساب کاربری و ایجاد کمپین در Campaign monitor رایگان است، اما برای ارسال به بیش از 5 مشترک، باید یکی از مدل‌های قیمت‌گذاری را انتخاب کنید. 

    معرفی کوتاه سایر ابزارهای ایمیل مارکتینگ

    در ادامه، مروری کوتاه بر سایر ابزارهای ایمیل مارکتینگ مانند Mailjet و GetResponse خواهیم داشت.

    ابزار Mailjet، ابزاری برای ایمیل مارکتینگ

    یکی از ابزارهای ایمیل مارکتینگ است که شرکت‌های بسیاری برای راه‌اندازی کمپین‌های ایمیلی خود از آن استفاده می‌کنند. ویژگی‌های این ابزار شامل موارد زیر می‌شود:

    • استفاده از قالب‌های ایمیل از پیش طراحی شده
    • تقسیم‌بندی لیست ایمیل و شخصی‌سازی ایمیل مارکتینگ بر اساس داده‌های مشترکین
    • اجرای حداکثر ده مرتبه تست A/B برای بدست آوردن بهترین کمپین
    • ابزار مقایسه کمپین‌های قبلی با کمپین‌های در حال اجرا

    میزان هزینه‌های این ابزار، برای ارسال 6000 ایمیل به صورت ماهانه و برای 100000 هزار مخاطب رایگان است. مدل قیمت‌گذاری دیگر آن، پرداخت ماهیانه 7.49 دلار به صورت ماهانه است.

    ابزار GetResponse، یک راه حل قدرتمند بازاریابی

    یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی ایمیلی که برای کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و تازه‌کار بسیار مناسب است. این ابزار دارای ویژگی‌های زیر است:

    • دسترسی به بیش از 500 قالب زیبا که برای نمایش روی دستگاه‌های موبایل هم مناسب هستند.
    • قابلیت تلفیق با نرم‌افزارهایی مانند WordPress و  Shopify
    • اجرای تست A/B بر اساس متغیرهای محتوا، عنوان ایمیل، نام فرستنده و حتی زمان ارسال

    این ابزار مدل‌های قیمت‌گذاری مختلفی را بر اساس تعداد subscriber های شما ارائه می‌دهد. قیمت آن از 15 دلار در ماه برای 1000 نفر آغاز می‌شود و طبیعتاً هرچه تعداد مشترکین بیشتر شود، قیمت نیز افزایش می‌یابد.

    در ‌جلسه آینده آموزش ایمیل مارکتینگ، ابزارهای توضیح داده شده در سه جلسه گذشته را به طور کامل با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا شما بتوانید ابزار ایمیل مارکتینگ مناسب برای کسب‌وکارتان را انتخاب کنید. در جلسه بعدی کالج با ما همراه باشید.

    • نازنین قاسمی
    5

    خلاصه

    در این جلسه از کالج تپسل، در مورد campaign monitor که یکی از ابزارهای ایمیل مارکتینگ است، توضیحاتی را ارائه می‌دهیم و ویژگی‌های این ابزار را بیان می‌کنیم.

    Sending
    User Review
    3.5 (2 votes)

      2 ديدگاه نظر دهيد

    1. بسیار آموزشهای خوب و سنجیده ای دارید. به عنوان کسی که به زبان فارسی خیلی اهمیت میده و برای ارتقا و تثبیت او تلاش می کنه عرض می کنم که متن نوشته ای شما یکی از کم غلط ترین متون اینترنتی هست که تا به حال خوانده ام. مشخص است که به دور از شتابزدگی و دقت تنظیم شده و از این بابت ازتون سپاسگزارم.
      نکته ای هم به نظرم رسید که خدمتتون عرض می کنم اون فهرستی که ابتدای مطلب باز میشه و بیننده رو مجبور به اسکرول می کنه زیاد مناسب نیست. میشه از ترفندهای بهتری استفاده کرد مانند منوهای کشویی و یا آکاردئونی. اینجوری به قول امروزی ها خیلی رو مخه!
      پپیرمرد دنیای آی تی
      عزیز محسنی
      سایت ما رو تورقی بکنید
      janejahan.com

      • سلام
        خیلی ممنون از لطف و همراهی شما
        البته میتونین اون بخش رو ببندید و اسکرول نکنین.
        ممنون از پیشنهادتون، حتماً در آینده لحاظ میکنیم.

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.