آموزش 0 تا 100 میل چیمپ، ابزار ایمیل مارکتینگ

زمان مطالعه : 12 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره آموزش ایمیل مارکتینگ

    در جلسه قبل، در مورد ترفندهای شخصی سازی در ایمیل مارکتینگ و استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی ایمیلی صحبت کردیم. اندازه‌گیری معیارهای موثر، بهینه‌سازی آنها و اجرای تمامی ترفند‌های ذکر شده در جلسات قبل مانند اتوماسیون، تقسیم‌بندی و شخصی‌سازی به ابزار و نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ نیازمند است. در این جلسه از آموزش ایمیل مارکتینگ، به آموزش میل چیمپ پرداخته و قصد داریم در مورد میل چیمپ که یکی از بهترین این ابزارها است، توضیحاتی را ارائه دهیم. در جلسات آینده هم به معرفی سایر ابزارها خواهیم پرداخت تا در نهایت بتوانید ابزار مناسب خود را انتخاب کنید و بازاریابی ایمیلی را برای کسب‌وکار خود آغاز کنید.

    ابزار میل چیمپ یا MailChimp چیست؟

     

    میل چیمپ چیست

     

    میل چیمپ چیست؟ این نرم‌افزار، یک پلتفرم مارکتینگ اتوماتیک و یک سرویس ایمیل مارکتینگ است که به کسب‌و‌کارها برای اشتراک‌گذاری ایمیل‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی با مشتریان کمک می‌کند. عملکرد این ابزار بر مدیریت فهرست ایمیل، طراحی مناسب کمپین‌ها، دنبال کردن نتایج و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها تمرکز دارد. این نرم‌افزار ایمیل مارکتینگ، نزد وبلاگ‌نویس‌ها و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک از محبوبیت بالایی برخوردار است. مهم‌ترین ویژگی آن برای این قشر از افراد، این است که برای فهرست حداکثر 2000 مشترک یا ارسال 12000 ایمیل در هر ماه، کاملاً رایگان است. این ابزار حدود هفت میلیون کاربر دارد که نشان‌دهنده اعتبار آن است.

    میل چیمپ برای وردپرس نیز عرضه شده و عملکرد خوبی در هماهنگی با WordPress دارد. با دانلود افزونه mailchimp می‌توان به راحتی از میل چیمپ در وردپرس استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به‌راحتی استفاده از آن و ایجاد ایمیل در قالب HTML بدون نیاز به کد اشاره کرد. MailChimp یک ابزار بر اساس وب‌سایت (web-based) است که در اغلب مرورگرها مانند Google Chrome، Mozilla Firefox، Safari و Internet Explorer به‌درستی عمل می‌کند و برای استفاده از این ابزار، نیازی به نصب نرم‌افزار خاصی روی کامپیوتر نیست و به سادگی می‌توان از افزونه میل چیمپ استفاده کرد. همچنین، این ابزار کاملاً با موبایل سازگار است ولی در جهت اطمینان می‌توانید از drag-and-drop editor برای ایجاد و ویرایش کمپین‌ها استفاده کنید.

    تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

    مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

    میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

    آشنایی با اصطلاحات میل چیمپ یا MailChimp

    زمانی که از ایمیل مارکتینگ صحبت می‌کنیم، واژگان ممکن است معنای دیگری داشته باشند، پس بهتر است بدانیم معانی واژگان در mailchimp چیست. پیش از توضیحات بیشتر در آموزش میل چیمپ، با این اصطلاحات می‌شویم:

    Opt-in: راهی که مردم از طریق آن در لیست ایمیل‌های شما ثبت‌نام می‌کنند.

    Subscribers: مخاطبانی که برای دریافت ایمیل در لیست ایمیل شما ثبت‌نام کرده‌اند.

    Recipient: مشتریان فروشگاه آنلاین شما هستند ولی در لیست ایمیل ثبت‌نام نکرده‌اند. شما ممکن است برای این گروه از افراد ایمیل‌های معاملاتی ارسال کنید ولی آن‌ها ممکن است مانند Subscriberهای معمولی شما رفتار نکنند.

    List: محلی که اطلاعات Subscriberها و Recipientهای خود را حفظ می‌کنید.

    Campaign: همان ایمیل‌هایی که برای Subscriberهای خود ارسال می‌کنید. برخی از مردم آنها را “e-blasts” یا “newsletters” می‌نامند.

    Template: طرحی که برای یک کمپین مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمونه قالب ایمیل مارکتینگ شماست. می‌توانید از قالب‌های MailChimp برای استفاده مجدد استفاده کنید یا قالب مورد نظرتان را با استفاده از Campaign Builder بسازید و قالب HTML آن را در MailChimp وارد کنید.

    Reports: یک مرور کلی از عملکرد کمپین ایمیل مارکتینگ ارائه می‌دهد. گزارش‌های MailChimp داده‌های تحلیلی قدرتمندی را برای بهبود کمپین‌های آینده ارائه می‌دهند.

    تعرفه‌ها و مدل قیمت‌گذاری سرویس ایمیل مارکتینگ میل چیمپ

    MailChimp برای سازگاری با اقشار مختلف، مدل‌های قیمتی‌ مختلفی را ارائه کرده است که به طور کلی به سه بخش زیر تقسیم می‌شوند:

    • رایگان: همان‌طور که گفتیم، برای حداکثر 2000 نفر در لیست ایمیل یا ارسال حداکثر 12000 ایمیل در ماه، استفاده از این نرم افزار ایمیل مارکتینگ رایگان است.
    • مدل ماهانه: اگر می‌خواهید که هیچ‌گونه محدودیتی از لحاظ تعداد ارسال ایمیل در هر ماه نداشته باشید، می‌توانید از این مدل استفاده کنید. قیمت این مدل از 10 دلار به ازای 500 مشترک در ماه آغاز می‌شود و هرچه تعداد بیشتر شود، قیمت نیز افزایش می‌یابد.
    • پرداخت هنگام استفاده: در صورتی که به صورت مکرر و ماهانه ایمیل ارسال نمی‌کنید، می‌توانید هنگامی که قصد ارسال ایمیل تبلیغاتی یا هر نوع ایمیل دیگری را دارید، اعتبار بخرید. شروع قیمت از 0.03 دلار به ازای هر ایمیل است و طبیعتاً هر چه حجم ارسال ایمیل‌ها افزایش یابد، از قیمت هر ایمیل نیز کاسته می‌شود.

    مراحل استفاده از میل چیمپ چیست؟

    در این بخش مراحل استفاده از این سرویس ایمیل مارکتینگ را معرفی کرده و هر مرحله را بیشتر توضیح خواهیم داد:

    1. ایجاد حساب کاربری در MailChimp
    2. ایجاد لیست ایمیل
    3. تنظیم فرم ثبت‌نام
    4. ایجاد کمپین
    5. مشاهده گزارش‌های کمپین
    6. مرور بر بعضی ویژگی‌ها

    در ادامه به توضیح هر مرحله می‌پردازیم:

    1. ایجاد حساب کاربری در MailChimp

     

    MailChimp چیست

     

    برای ایجاد حساب کاربری در MailChimp، نام و آدرس ایمیل خود را وارد می‌کنید و همچنین دقت کنید که همواره به این ایمیل دسترسی داشته باشید؛ زیرا میل چیمپ از طریق این ایمیل با شما در ارتباط خواهد بود. بلافاصله پس از ثبت‌نام، میل چیمپ برای شما یک ایمیل فعال‌سازی ارسال می‌کند. پس از فعال‌سازی و ورود به حساب کاربری، می‌توانید اطلاعاتی نظیر آدرس و URL وب‌سایت، آدرس شرکت یا P.O Box، آدرس شبکه‌های اجتماعی خود و اطلاعات دقیق‌تر شرکت را نیز اضافه کنید. همه حساب‌ها در ابتدا بر اساس مدل قیمتی رایگان تنظیم شده‌اند و نیازی به کارت اعتباری نیست، اما در صورت انتخاب مدل پولی، به اطلاعات کارت اعتباری شما نیاز خواهد بود.

    مزایای ایمیل مارکتینگ را بدانید

     

    2. ایجاد لیست ایمیل‌ها در MailChimp

    پایه و اساس ایمیل مارکتینگ چیست؟ ایجاد یک لیست مناسب که این فهرست شامل آدرس ایمیل مخاطبان شما و اطلاعات ارزشمند دیگر است. قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه داشته باشید که برای وارد کردن آدرس ایمیل مخاطبان به فهرست خود، از آنها اجازه گرفته باشید. این ابزار ایمیل مارکتینگ در مورد این قوانین بسیار جدی است. هنگام ایجاد لیست جدید، از شما خواسته می‌شود که اطلاعات پیش فرض مانند آدرس ایمیل فرستنده و پیامی مبنی بر یادآوری و معرفی خود به مخاطبان لیست را وارد کنید. قبل از ایجاد لیست باید بدانید که:

    • همه لیست‌ها از یکدیگر مجزا هستند و لغو اشتراک، شکایت از ایمیل و … برای هر لیست به‌طور جداگانه‌ای پیگیری می‌شود.
    • هزینه آدرس ایمیل‌هایی که در چند لیست چندین بار تکرار می‌شوند، در قیمت کلی مدل پرداخت ماهانه به تعداد دفعات شمارش می‌شود. به عنوان مثال، در صورتی که یک آدرس ایمیل در سه لیست وجود داشته باشد، هزینه آن هر سه بار محاسبه می‌شود.
    • این ابزار برای اطمینان از تحویل ایمیل‌ها به دریافت‌کنندگان آنها، از قوانین ضد اسپم ایمیل و استانداردهای این صنعت پیروی می‌کند؛ زیرا اسپم شدن ایمیل‌ها بر نرخ تحویل (Delivery Rate) تاثیر می‌گذارد و باعث خراب شدن اعتبار شما خواهد شد؛ بنابراین ابتدا قوانین MailChimp را مطالعه فرمایید.
    • شما می‌توانید تعداد زیادی لیست ایجاد کنید، اما پیشنهاد می‌شود که به جای ایجاد لیست‌های متعدد، از یک لیست اصلی استفاده کنید و آن لیست را توسط بعضی ترفندها مدیریت کنید. میل چیمپ امکان قرار دادن فیلترهای مختلف روی هر لیست را می‌دهد و به این ترتیب می‌توانید لیست‌های فرعی را از روی لیست اصلی خود ایجاد کنید.

    7 مرحله ایجاد لیست ایمیل در میل چیمپ

    1. به صفحه لیست بروید.
    2. بر روی دکمه create list کلیک کنید.
    3. در پاسخ به سؤال New list or groups، بر دکمه create list کلیک کنید.
    4. جزئیات خواسته‌شده در list details را وارد کنید.
    5. اطلاعات لیست مخاطبان را بررسی و در صورت نیاز ویرایش کنید.
    6. آدرس ایمیلی که می‌خواهید اعلان‌ها در مورد تغییرات لیست مخاطبین برای آن ارسال شود را وارد کرده و اعلان‌هایی که فکر می‌کنید لازم است بلافاصله از طریق ایمیل به شما اطلاع‌رسانی شوند را انتخاب کنید.
    7. پس از انجام تمام این مراحل، بر دکمه save کلیک کنید.

    پس از آن برای وارد کردن مخاطبان به موارد زیر نیاز دارید:

    • نام و آدرس ایمیل افرادی که برای دریافت ایمیل‌های شما عضو شده‌اند.
    • لیست ایمیلی که مراحل ایجاد آن را در بالا توضیح دادیم.
    • یک فایل اکسل یا Google Sheets ذخیره شده با فرمت CSV. دقت کنید که فایل حتماً با فرمت CSV ذخیره شود.

    6 مرحله وارد کردن لیست مخاطبان به MailChimp

    1. آماده کردن فایل اکسل مخاطبان در فرمت CSV که بهتر است شامل سه ستون Email Address، First Name و Last Name باشد. ستون آدرس ایمیل مورد نیاز برای این لیست ضروری است، اما می‌توانید زمینه‌های دیگری مانند شماره تلفن، تاریخ تولد، زبان، آدرس، شهر و کشور مخاطبان را نیز در ستون‌های جدید اضافه کنید.
    2. برای اضافه کردن فایل CSV در MailChimp، به صفحه List رفته و پس از انتخاب Import از منوی کشویی، گزینه فایل CSV را انتخاب کنید و بر کلید Next کلیک کنید.

     

    1. روی دکمه Browse کلیک کرده، فایل CSV را از کامپیوتر خود انتخاب و بر دکمه Next کلیک کنید.
    2. برای هر یک از ستون‌ها، بر روی دکمه Save کلیک کنید. اگر قصد حذف یکی از ستون‌ها را داشتید، روی skip کلیک کنید.
    3. پس از آن، روی Next کلیک کنید تا نتیجه Import خود را مرور کنید.
    4. پس از مرور تنظیمات، بر روی دکمه Import کلیک کنید.

    دقت کنید در صورتی که اطلاعات مخاطبان تغییر کرد، می‌توانید به راحتی از طریق CRM خود یا نرم‌افزارهای دیگر، داده‌ها را تغییر داده و به‌روزرسانی کنید. همچنین، MailChimp گزینه Auto-update را نیز برای لیست در نظر گرفته است. اگر از این گزینه استفاده می‌کنید، باید دقت داشته باشید که اسامی import شده با اسامی MailChimp همخوانی داشته باشد و هیچ جای خالی وجود نداشته باشد.

    3. تنظیم فرم ثبت‌نام در میل چیمپ

    اگر مشترکی ندارید، نگران نباشید. این ابزار به صورت اتوماتیک یک فرم ثبت‌نام برای فهرست ایمیل‌ها برای شما ایجاد خواهد کرد که می‌توانید در وب‌سایت یا صفحه فیس‌بوک خود قرار دهید و از آن طریق با توجه به روش های جمع‌آوری ایمیل برای ایمیل مارکتینگ که در درس‌های قبل ذکر شد، به جمع آوری لیست ایمیل بپردازید. همچنین، این ابزار گزینه‌های زیادی برای طراحی و استایل فرم ثبت‌نام در اختیار شما قرار می‌دهد.

    مراحل ایجاد فرم ثبت‌نام در میل چیمپ

    MailChimp

    1. به صفحه list بروید.
    2. از منوی کشویی کنار لیستی که می‌خواهید با آن کار کنید، گزینه signup forms را انتخاب کنید.
    3. General forms را انتخاب کنید. سپس، بر روی منوی کشویی Forms and response emails کلیک کرده و هر فرمی که می‌خواهید ویرایش کنید را انتخاب نمایید.
    4. به‌منظور تغییر و ویرایش طراحی، استایل و رنگ فرم، بر روی Design tab کلیک کنید و پس از اتمام کار بر روی Save and Close کلیک کنید.

     

    4. ایجاد کمپین در میل چیمپ

    کمپین در میل چیمپ چیست؟ در واقع کمپین، پیامی است که از طریق ایمیل، تبلیغات یا کانال‌های دیگر به اشتراک می‌گذارید. در اینجا قصد ایجاد یک کمپین ایمیلی را داریم. به منظور ایجاد کمپین، مراحل زیر را انجام دهید:

    1. به صفحه Campaigns بروید و روی Create Campaign کلیک کنید.
    2. در پنجره باز شده روی Create an email کلیک کنید.

     

    میل چیمپ

     

    1. در Regular tab، نام کمپین را وارد کرده و لیست خود را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Begin کلیک کنید.
    2. در مرحله Recipients ایجاد کمپین، لیستی را از منوی کشویی انتخاب و روی دکمه Next کلیک کنید.
    3. در مرحله Setup، عنوان ایمیل، پیش‌نمایش متن، نام فرستنده و آدرس ایمیل فرستنده را وارد کنید. ابزار دنبال کردن (Tracking tools)، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی و سایر گزینه‌های تنظیمات پیشرفته را نیز انتخاب کنید. سپس روی Next کلیک کنید.
    4. در مرحله Template، یکی از چهار الگو را انتخاب کنید.
    5. در مرحله Design، محتوای کمپین خود را وارد و شخصی‌سازی می‌کنید. پس از طراحی مناسب کمپین خود، روی Next کلیک کنید تا به صفحه Confirm هدایت شوید. در این صفحه، می‌توانید از صحت تمامی مراحل اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز قسمت‌هایی از تنظیمات که به ویرایش نیاز دارد را اصلاح کنید. همچنین، در این مرحله می‌توانید تعیین کنید که کمپین ایمیل بازاریابی ایمیلی در چه زمان و روز و ساعتی ارسال شود.

    دقت داشته باشید که طراحی کمپین با وجود اینکه کار جذابی است، می‌تواند دشوار نیز باشد؛ زیرا گزینه‌های شخصی سا‌زی ایمیل زیادی در MailChimp مطرح شده است. زمانی را برای تسلط بر نحوه کار کردن با این ابزار اختصاص دهید و در زمینه کمپین‌های ایمیل تبلیغاتی مهارت پیدا کنید.

    5. مشاهده گزارش‌های کمپین در MailChimp

     

    میل چیمپ چیست؟

     

    یکی از مهم‌ترین مراحل مارکتینگ پس از اجرای کمپین مورد نظر، دنبال کردن (track) میزان مشارکت مخاطبان است که از این طریق می‌توانید به آنچه مخاطبان نیاز دارند یا ندارند، پی ببرید و به اصلاح کمپین در جهت بهبود نتایج بپردازید.

    پس از ارسال ایمیل‌ها و اجرای کمپین، می‌توانید نرخ بازگشایی، نرخ کلیک، نرخ لغو اشتراک را در قسمت Dashboard مشاهده کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، دانلود، اشتراک‌گذاری یا پرینت گزارش‌های کمپین، روی Reports کلیک کنید. این داده‌ها با استفاده از تلفیق حساب کاربری Google Analytics شما با MailChimp یا از طریق ارتباط با نرم‌افزار CRM شما به دست می‌آید.

    برای مشاهده گزارش‌ها، به صفحه Reports بروید و روی View Report کلیک کنید که این صفحه شامل اطلاعات کلی مانند نرخ بازگشایی ایمیل، نرخ کلیک و میزان درآمد کل از کمپین است.

    6. مرور سایر ویژگی‌های میل چیمپ

    پس از یادگیری نکات پایه و اساسی در مورد MailChimp، می‌توانید برای ارتقای مارکتینگ خود از دیگر ویژگی‌های پیشرفته این ابزار نیز استفاده کنید.

    • اتوماسیون در mailchimp چیست؟

    این اصطلاح که به عنوان “drip campaigns” یا “autoresponders” نیز شناخته می‌شود، یک سری ایمیل‌های هدفمند بر اساس رخدادهای خاص، زمان یا فعالیت مشترکین ارسال می‌کند. این ترفند MailChimp به بازاریابان پرمشغله کمک می‌کند تا ارتباط خود با مشترکین را همواره حفظ کنند. در درس اتوماسیون در ایمیل مارکتینگ، در این مورد بیشتر توضیح دادیم.

    • Mailchimp Pro، ابزاری برای بهبود کمپین بازاریابی ایمیلی

    این ابزار، مجموعه‌ای از قدرتمندترین ابزارهای MailChimp است که کمپین‌های چند متغیره، گزارش‌های مقایسه و داده‌های مربوط به تحویل ایمیل را در بردارد. این ابزار، کمپین ایمیل مارکتینگ شما را بهبود می‌بخشد و میزان بازگشت سرمایه (ROI) شما را افزایش می‌دهد. این بخش MailChimp پولی است و اگر در حال استفاده از مدل رایگان باشید، نمی‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

    • کمپین تبلیغاتی Facebook، دسترسی به مخاطبان بیشتر

    با استفاده از تبلیغات در فیس‌بوک به حجم زیادی از مخاطبین که در لیست ایمیل‌های شما ثبت‌نام نکرده‌اند، دسترسی پیدا می‌کنید. این کار باعث فروش بیشتر، ارتقای کسب‌وکار و افزایش درآمد می‌شود. به تازگی تبلیغات اینستاگرام هم به قابلیت‌های این ابزار اضافه شده است که با ورود به بخش تبلیغات، می‌توانید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید.

    • اپلیکیشن‌های موبایل MailChimp

    MailChimp

     

    MailChimp در iOS و Android: این ابزار برای iOS و Android، یک اپلیکیشن رایگان است که به شما در مدیریت حساب کاربری خود کمک می‌کند. این ویژگی به شما امکان دنبال کردن فعالیت مشترکین، مشاهده گزارش‌های کمپین و اضافه کردن مشترکین جدید را به‌طور مستقیم از طریق دستگاه موبایلتان می‌دهد.

    MailChimp Subscribe برای iPad و Android: این ابزار در واقع، یک اپلیکیشن موبایل است که فرم‌های ثبت‌نام ساده‌ای را به منظور سهولت ثبت‌نام مردم در لیست ایمیل شما روی تبلت ایجاد می‌کند. این ابزار برای کسانی که قصد جمع‌آوری لیست ایمیل در مغازه خود یا رویدادهای حضوری (مثل نمایشگاه‌ها و …) را دارند، بسیار مناسب است.

    • ابزارهای توسعه‌د‌هنده میل چیمپ

    API 3.0: این ابزار در واقع یک رابط برنامه‌نویسی است که کاربران پیشرفته می‌توانند برای ارتقای شخصی‌سازی، با استفاده از API داده‌های خود را از اپلیکیشن‌ها به MailChimp منتقل کنند.

     محدودیت‌های میل چیمپ

    با وجود اینکه Mailchimp همواره در تلاش برای ارائه بهترین امکانات بازاریابی ایمیلی است، اما بعضی محدودیت‌ها همیشه وجود دارند. تعدادی از آن‌ها در زیر آورده شده است:

    • محدودیت داشتن تعداد دفعات تست ایمیل

    همواره قبل از ارسال کمپین، باید آن را مرور و تست کنید ولی در MailChimp تعداد دفعات تست ایمیل محدودیت دارد.

    • متوقف نشدن ارسال کمپین

    متاسفانه پس از ارسال و کلیک روی دکمه Send، به دلیل مشکل بودن بازگرداندن داده‌های ارسالی امکان کنسل یا ویرایش کردن کمپین وجود ندارد. اگر تعداد مشترکین لیست شما بیش از 10000 نفر است، MailChimp Pro می‌تواند برای کنسل کردن کمپین به شما کمک کند.

    • محدودیت در اجرای فعالیت‌های بزرگ

    برای دنبال کردن فعالیت کمپین‌ها و مشترکین، از لحاظ جابجایی مشترکین از لیستی به لیست دیگر یا حذف مشترکین از لیست، محدودیت وجود دارد.

    ویدیوهای آموزشی زیادی در یوتیوب برای آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله MailChimp وجود دارد، اما به دلیل حجم زیاد این ویدیوها، امکان قرار دادن آنها در این جلسه وجود ندارد. شما می‌توانید با جستجوی عبارت how to use MailChimp? ویدیوها را تماشا و کمپین ایمیلی خود را به‌راحتی ایجاد کنید.

    در جلسه بعد همراه ما باشید تا با ابزارهای دیگر بازاریابی ایمیلی آشنا شوید.

    • نازنین قاسمی
    5

    خلاصه

    در این جلسه از ایمیل مارکتینگ، در مورد MailChimp که یکی از ابزارهای محبوب برای ایجاد و ارسال کمپین ایمیل است، توضیح می‌دهیم.

    Sending
    User Review
    3.42 (12 votes)

      32 ديدگاه نظر دهيد

    1. سلام ممنون بابت مطلب مفیدتون
      من کارهای زیر را در میل چیمپ انجام دادم
      1. ساخت لیست
      2. طراحی پاپ اپ
      3. طراحی ایمیل
      میخوام بعد از اینکه کاربرای سایتم آدرس ایمیلشونو در پاپ اپ بالا امده در سایت وارد کردند براشون ایمیلی که طراحی کردم ارسال بشه از کجا میتونم این کارو انجام بدم؟

      • سلام، ممنون از نظر لطف شما
        اگر درست متوجه شده باشم، شما منظورتوت ایمیل های اتوماتیکی هست که کاربر پس از عضویت دریافت میکنه
        برای این کار، باید روی گزینه create campaign کلیک کنید، بعد از اون، create an email، کلیک کنید و گزینه automated رو انتخاب کنید. ایمیل های خوشامدگویی (welcome) رو انتخاب کنید، در مراحل بعد هم نام کمپین، لیست ایمیلی که ایجاد کردید و ایمیلی که طراحی کردید (saved template) را انتخاب کنید. از این طریق، هر زمان که کاربر جدید در فرم شما ثبت نام کنه، یک ایمیل به صورت خودکار براش ارسال میشه
        اگر سوال دیگه ای داشتین من در خدمتم

    2. سلام و خسته نباشید خانم نازنین قاسمی
      بنده از این پلت فرم استفاده می کنم و یک کمپین ساختم ، از آنجایی که این سایت تا 2000 نفر رایگان است و ماهانه 12000 ایمیل قابلیت ارسال داره ، سوال اصلی من اینجاست که لیست تا سقف مورد نظر رایگان هستش اما فقط برای جمع آوری ایمیل می توان به بالاتر از 2000 نفر هم لیست درست کرد.
      مثلا یک تبلیغات انجام میدم و طی اون تبلیغات افرادی که وارد صفحه فرود بنده میشن و ایمیل خودشون رو میدن به 7000 نفر برسه مشکلی ایجاد میشه؟

      • سلام
        خیر، مشکلی ایجاد نمیشه فقط گه از 2000 نفر بیشتر بشه، پیام آپدیت کردن مدل قیمتی رو میده

    3. سلام و وقت بخیر
      من کمپین ایمیلی خودم را ساختم و تست کردم اما مشکل من این هست که تو فوتر ایمیل لگو و عکس میمیون میل چیمپ هست و من میخوام نباشه چی کار باید کنم ؟

      • سلام، وقت شما هم بخیر
        امکان حذف لوگو وجود نداره، شما از هر سرویس ایمیلی استفاده کنید، لوگو و نام سرویس در فوتر قرار خواهد داشت.

    4. سلام. بازهم ممنون بابت آموزش عالیتون. گام به گام با آموزش هاتون پیش رفتم و یه خبرنامه داخل صفحه اصلی سایتم درست کردم. الان برای تمام کاربرایی که داخل سایت عضو خبرنامه میشن ایمیل ارسال میشه ولی همون ایمیل پیش فرض میل چیمپ هست. خودم نمی تونم به لیست قالب بدم؟اصلا شکلش عوض نمیشه . چطور انجامش بدم.

    5. سلام
      وقت بخیر
      یه سوال داشتم
      ایمیل های جمع آوری شده توسط میل چیمپ کجا ذخیره می شود؟

      • سلام
        وقت شما بخیر
        لیست ایمیل‌ها، در قسمت Lists در نوار ابزار بالا سمت چپ قرار داره

    6. سلام صفحه پاپ من در هنگام ورود از طریق موبایل اول به صورت یک بنر در بالا ظاهر میشه که بعد با کلیک روی اون صفحه اصلی پاپ در موبایل میاد بالا چطور میتونم اون حالت نمایش بنر را غیر فعال کنم به صورتی که در هنگام ورود به سایت با موبایل پاپ اصلی نمایش داده بشه ؟

    7. سلام من ثبت نام کردم ادرس رو هم وارد کردم اما نمیخام موقع که ایمیل رو ارسال میکنم ادرس پایین ایمیل ارسال بشه چون فک میکردم اطلاعات شخصی وارد کردم راهی نداره نمایش داده نشه یا پاک بشه یا تغییر بدم ادرس رو؟؟

      • سلام
        آدرس ایمیل میشه وجود خواهد داشت و قابل حذف کردن نیست. اما میتونید در بخش پروفایل، آدرسش رو عوض کنید.

    8. با سلام و سپاس، لطفا یک سرویس معتبر برای ایمیل مارکتینگ و اسپم مارکتینگ ایرانی معرفی می فرمایید.

      • سلام
        سرویس‌های mailerlite و mailchimp سرویس‌های خوبی هستند، اما سایت‌های با دامنه ir تحریم هستند و تایید نمیشن.
        سرویس getresponse و سرویس ایرانی کاموا هم گزینه‌های خوبی هستند.

    9. سلام وقت بخیر
      من در قسمت اکانت درست کردن در میل چیمپ به این ارور بر خوردم
      Your account has one or more issues that need to be resolved. View issues
      باید چکار کنم؟

      • سلام وقت شما هم بخیر
        view issues رو کلیک کنید تا ببینید چه مشکلی وجود داره، تا وقتی ندونیم مشکل چیه نمیتونیم حلش کنیم

    10. با سلام . من یک سری فایل دارم رو وب سایتم که مجانی گذاشتم برای دانلود . میخوام کسی که میخواد دانلود کنه فایل رو اول ساب اسکرایب بشه روی میل چیمپ من بعد بتونه دانلود کنه . امکانش هست ؟ ممنون

    11. ممنون تست کردم ولی نشد اگه میشه یه این لینک رو ببینید . من میخوام کسی که sample pack A رو بخواد دانلود کنه اول باید سابسکرایب بشه بعد بتونه دانلود کنه ممنون
      https://www.ashcome.net/packs/

    12. ممنون از مطالب خوب و کاربردیتون
      در صورتی که دامنه سایت ir باشه از کدوم سرویس برای ایمیل مارکتینگ میتونم استفاده کنم؟

    13. سلام وقت بخیر خسته نباشید و خیلی ممنون از آموزشتون
      دو تا سوال دارم در صورت امکان لطفا راهنمایی بفرمایید
      1. وقتی که کسی قراره در خبرنامه عضو بشه اول ایمیل تایید براش میره ، متن این ایمیل انگلیسی ، میخوام عوضش کنم اما پیداش نمیکنم
      2. وقتی ایمیل ارسال میشه (هر نوع ایمیلی)آرم mailchimp در پایین ایمیل ارسالی هست و مشترک ما میفهمه از چه سرویس ایمیل داریم استفاده میکنیم آیا میشه طوری ایمیل طراحی کرد که اسم mailchimp دیده نشه
      بازم ممنون از لطف شما

      • سلام
        خیلی ممنون از شما
        1- شما یک ایمیل اتوماتیک تنظیم کردین. در بخش ongoing، اون ایمیل رو پیدا کنین و فارسیش کنید. اگر پیدا نکردین، در بخش automation ایمیل تایید رو پیدا کنید و تغییر بدین
        2- خیر متاسفانه این امکان وجود نداره، شما در هر صورت دارین از یه سرویسی استفاده میکنین و طبیعیه که لوگوی این سرویس در پایین ایمیلتون وجود داشته باشه!

    14. سلام خسته نباشید
      من قبلا فرم پاپ آپ ورود ایمیل میل چیمپ رو تو صفحه گذاشتم
      بعد گفتن که بردارمش بکارمون نمیاد
      حالا افزونشو پاک کردم
      ولی هنوز وقتی وارد سایت میشی پاپ اپش میاد بالا

      چکار کنم دیگه پاپ آپ نشون نده؟

      • سلام وقتتون بخیر

        باید از میل چیمپ این فرم رو غیرفعال کنین تا دیگه نمایش داده نشه

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.