ایمیل مارکتینگ چیست؟

زمان مطالعه : 9 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره آموزش ایمیل مارکتینگ

    از زمانی که اولین ایمیل در سال 1972 ارسال شد، تا امروز که روزانه میلیاردها ایمیل ارسال و دریافت می‌شود، مردم تغییرات زیادی در شیوه‌ی زندگی و کار خود داده‌اند. سوال این است که آیا در این مسیر طولانی و با این تغییرات شدید در نحوه‌ی استفاده از ایمیل، هنوز ایمیل مارکتینگ می‌تواند قطعه‌ای از پازل دیجیتال مارکتینگ باشد؟ آیا برای کسی که در دنیای امروز به دنبال یادگیری فنون مختلف دیجیتال مارکتینگ است، هنوز یادگیری ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یک ضرورت به حساب می‌آید؟ پاسخ ساده‌ی این سوالات در یک کلمه خلاصه می‌شود: بله.

    برای آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه ای و یافتن پاسخ سوال ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه به رشد یک کسب و کار کمک می‌کند، کالج تپسل تا پایان این دوره و در ۱۳ درس همراه شما خواهد بود.

    ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

    برای شروع این دوره و آموزش ایمیل مارکتینگ ابتدا باید تعریف کنیم ایمیل مارکتینگ چیست؟

    ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی شکلی از بازاریابی مستقیم یا direct marketing است و ابزاری ضروری برای بازاریابی در کسب و کار به شمار می‌رود. به زبان ساده ایمیل مارکتینگ، ارسال ایمیل به گروهی از افراد برای معرفی، ترویج خدمت یا معرفی محصول است. اما تعریف بهتر برای ایمیل مارکتینگ را می‌توان ایجاد ارتباط بیشتر و عمیق‌تر با مشتریان و لیدها از طریق ارسال ایمیل دانست.

    هدف استفاده از ایمیل مارکتینگ در یک کسب و کار

    پس از دریافت پاسخ سوال مهم «ایمیل مارکتینگ چیست» باید با اهداف استفاده از این روش مهم در دنیای بازاریابی آشنا شویم. ارسال ایمیل تبلیغاتی معمولاً با اهداف زیر انجام می‌شود:

    • ارتباط بیشتر با مشتریان قبلی برای افزایش وفاداری آن‌ها به برند و ترغیب به خرید مجدد
    • ارسال ایمیل معرفی محصول و کسب و کار برای یافتن مشتریان جدید
    • در ایمیل مارکتینگ می‌توان در داخل ایمیل، تبلیغاتی از کسب‌وکارهای دیگر نیز قرار داد. اضافه کردن تبلیغات شما در ایمیل ارسالی کسب‌وکاری دیگر به مشتریانش نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در آگاهی از برند و معرفی محصول شما داشته باشد.

    افزایش تعداد مشتریان، مهم‌ترین دلیل استفاده از بازاریابی ایمیلی در دنیای امروز 

    طبق آخرین گزارش‌ها، سرویس ایمیل گوگل (جیمیل) با بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون کاربر، به عنوان پرمخاطب‌ترین سرویس ایمیل در جهان شناخته می‌شود که خود باعث خرید ایمیل مارکتینگ توسط کسب و کارها است. ایمیل یکی از شخصی‌ترین فضاهای آنلاین به حساب می‌آید و اغلب مردم به دلایل متنوع به طور روزانه از آن استفاده می‌کنند. طبق آمار، بیش از 88% از دارندگان گوشی‌های هوشمند از تلفن همراه خود برای چک کردن ایمیل استفاده می‌کنند. همچنین در میان انواع فعالیت‌هایی که مردم با گوشی هوشمند انجام می‌دهند –اعم از عکاسی، تماس، چت و …– ایمیل بیشترین استفاده را دارد. باتوجه‌به این توضیحات آیا ایمیل فقط برای مصارف شخصی مورد استفاده‌ی مردم قرار می‌گیرد؟

    تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

    مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

    میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

    تحقیقات نشان می‌دهند که 86% از مصرف‌کنندگان، علاقه‌مند به دریافت ماهانه‌ و 15% مایل به دریافت روزانه ایمیل از کسب‌وکارهای مورد استفاده‌شان هستند. همین استقبال مردم از ایمیل‌های کسب‌وکارهاست که باعث شده که نرخ کلیک کمپین‌های ایمیلی 6 برابر نرخ کلیک در یک توئیت باشد و سه‌چهارم سازمان‌ها در انتهای سال 2016، نرخ بازگشت سرمایه‌ی ایمیل را خوب یا عالی توصیف کنند. شاید دلیل این توصیف، مقایسه‌ی عملکرد مشتریان به‌دست‌آمده از کانال‌های مختلف بازاریابی باشد: 4.24% از کسانی که از طریق ایمیل مارکتینگ مشتری یک کسب و کار شده‌اند به خرید محصولات/خدمات پرداخته‌اند، در مقایسه با 2.49% که از طریق موتورهای جست‌وجو و 0.59% که از طریق شبکه‌های اجتماعی به خرید از یک کسب‌وکار روی آورده‌اند. طبق آخرین آمار، بازاریابی ایمیلی همچنان از مدل‌های مهم و موثر در بازاریابی محسوب می‌شود.

     

    مزایای استفاده از بازاریابی ایمیلی

    پس از آنکه دریافتیم ایمیل مارکتینگ چیست و اعداد و ارقامی از تبلیغات ایمیلی بیان کردیم، زمان آن است که بدانیم بازاریابی ایمیلی و استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ چه مزایایی دارد.

     شاید بتوان مهم‌ترین مزایای ایمیل را این 3 مورد دانست:

    1- دسترسی به ایمیل از طریق موبایل و تبلت

    75% از کاربران Gmail از طریق گوشی هوشمند به ایمیل خود دسترسی دارند و بیش از 66% از ایمیل‌ها روی موبایل‌ها و تبلت‌ها خوانده می‌شوند. این امکان دسترسی همیشگی به مخاطب در هرجایی که حضور دارد، از عهده‌ی تعداد کمی از کانال‌های بازاریابی برمی‌آید. البته باید توجه داشت که این ویژگی برای شبکه‌های اجتماعی نیز فراهم است اما این مشابهت را در کنار مزیت بعدی باید قرار داد تا اهمیت این دسترسی همیشگی و آسان بهتر نمایان شود.

    2- شخصی‌ سازی ایمیل، راهی برای ارتباط بهتر با مشتری

    David Newman نویسنده کتاب پر فروش Do it! Marketing:

     ایمیل قابلیتی دارد که بسیاری از کانال‌های بازاریابی ندارند: خلق ارتباط ارزشمند و شخصی با مخاطبان در مقیاس بزرگ.

     در بازاریابی امروز که خلق یک تجربه‌ی شخصی برای هر مشتری یکی از کلیدی‌ترین فعالیت‌های بازاریابی محسوب می‌شود، انعطاف زیاد ایمیل برای شخصی‌سازی، آن را به ابزاری مهم برای بازاریابان دیجیتال تبدیل کرده است و 83% از سازمان‌ها از حداقل‌های دسته‌بندی مخاطب و شخصی سازی در خدمات ایمیل مارکتینگ خود استفاده می‌کنند.

    3- قیمت ایمیل مارکتینگ، تبلیغی مناسب برای کسب‌وکارهای جوان

    قطعا هزینه ایمیل مارکتینگ در انتخاب کسب و کارها برای استفاده از این سرویس مهم است. بازاریابی ایمیلی یکی از ارزان‌ترین راه‌های ارتباط با مخاطب است. پیشرفت تکنولوژی باعث می‌شود قیمت‌های دیجیتال مارکتینگ هر روز کمتر از دیروز شوند. امروزه کسر بهره‌وری به قیمت برای دیجیتال مارکتینگ، بسیار بیشتر از این کسر برای تبلیغات آفلاین است و با نگاهی به تعرفه ایمیل مارکتینگ، می‌توان دید که یکی از ارزان‌ترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ است. قیمت ایمیل مارکتینگ گاهی رایگان و گاهی فقط چند ده ریال به ازای هر ایمیل است.

    دلایل فوق، 83% از کسب‌وکارها را قانع کرده‌اند که برای بازاریابی محتوایی از بستر ایمیل استفاده کنند، اما این تنها راه استفاده از قدرت ایمیل مارکتینگ نیست. در ادامه به برخی راهکارهای تعیین استراتژی برای ارسال ایمیل به مخاطبان اشاره خواهیم کرد.

    داشتن یک ایمیل مارکتینگ خوب در سال ۲۰۱۸ را در کالج تپسل بخوانید

    نقش ایمیل مارکتینگ در نقشه کلی دیجیتال مارکتینگ

    گام اول در تعیین استراتژی ایمیل مارکتینگ چیست؟مانند همه‌ی فعالیت‌های دیگر بازاریابی، اولین قدم در تعیین استراتژی استفاده از بازاریابی ایمیلی هم، تعیین اهداف است. بستر ایمیل به یک کسب‌وکار فرصت‌های بی‌نظیری مثل درگیر کردن مخاطب با برند، ایجاد وفاداری در او و پررنگ بودن در ذهن مخاطب را می‌دهد، در نتیجه مهم است که بدانید این بستر برای کسب‌وکار شما چه فرصتی مهیا می‌کند. آیا قرار است استفاده از کمپین‌های ایمیلی باعث افزایش بازدید سایت شما شود یا رونمایی از محصولات جدید را به مخاطبان معمولی خود اطلاع دهید؟ و یا می‌خواهید از ایمیل برای افزایش 10 درصدی فروش از طریق ارسال تخفیف به مشتریان وفادار استفاده کنید؟

    برای پاسخ به این سوال اساسی، بهتر است نگاهی به سیر تبدیل یک مخاطب به مشتری داشته باشید و با توجه به ابزارهای مختلف و کانال‌هایی که برای دیجیتال مارکتینگ دارید، تصمیم بگیرید که ایمیل برای کدام مرحله موثرتر است. بیایید برای این کار، به نقشه‌ی سفر مشتری (customer journey) نگاهی بیندازیم:

    ایمیل‌مارکتینگ

    منبع عکس سایت hubspot.com است.

    آشنایی با 5 دسته مختلف مشتریان یک کسب و کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ :

         1. غریبه‌ها (strangers) یا کسانی که تا اکنون با این برند ناآشنا هستند.

         2. بازدیدکنندگان (visitors) یا کسانی که وب‌سایت را برای اولین بار تماشا کرده‌اند.

         3. مخاطبان (leads) یا کسانی که از طریق سایت نسبت به برند اشتیاقی نشان داده‌اند مثلا در خبرنامه عضو شده‌اند یا از طریق Call to action به یک لندینگ پیج رفته‌اند و یا از نمونه‌ی رایگان خدمات/محصولات (demo) استفاده کردند.

         4. خریداران (customers) یا کسانی که حداقل یک بار از کسب‌وکار خدمات/محصولات خریداری کرده‌اند.

         5. مشتریان (promoters) یا کسانی که بارها از خدمات/محصولات یک کسب‌وکار استفاده کرده‌اند و با خیال راحت آن را به خانواده و دوستان خود هم معرفی می‌کنند.

    براساس این دسته‌بندی، می‌توان 4 مرحله‌ی کلی برای فعالیت‌های بازاریابی تعریف کرد:

         1. جذب غریبه‌ها

         2. تبدیل بازدیدکنندگان به مخاطب

         3. ترغیب مخاطب برای خرید

         4. وفادار کردن خریداران

    ایمیل مارکتینگ می‌تواند در هریک از این 4 مرحله به کمک کسب و کار شما بیاید اما اینکه در کدام مرحله موثرترین ابزار شما باشد، بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. به‌طور کلی، شاید بتوان بهترین مرحله برای استفاده از ایمیل مارکتینگ را مرحله‌ی سوم دانست، جایی که بازدیدکنندگان وب‌سایت شما به مخاطبانتان تبدیل شده‌اند و با عضویت در خبرنامه یا استفاده از نمونه‌ی رایگان، نسبت به برند شما اشتیاق نشان داده‌اند و حالا کار شما این است که آن‌ها را برای خرید اول آماده کنید.

    کاربردهای موثر ایمیل مارکتینگ

    کاربرد ایمیل مارکتینگ تنها به ۴ مرحله بازاریابی محدود نمی‌شود. برای اینکه بتوانید کاربرد ایمیل مارکتینگ در همه‌ی مراحل را ببینید و استراتژی مخصوص به کسب و کار خود را طراحی کنید برخی از دلایل کسب و کارها برای ارسال ایمیل را دوره می‌کنیم:

    ایمیل‌مارکتینگ

    ارسال ایمیل برای خوش‌آمدگویی به کاربران

    بعد از عضویت کاربر در خبرنامه، یک ایمیل به او بزنید تا هم از انجام شدن روند عضویت مطمئن شود و هم ورود او به کسب و کارتان را تبریک بگویید. معرفی برخی لینک‌های مفید برای شروع استفاده از وب‌سایت و یا معرفی یک فرد از سازمانتان که برای ارتباط‌های بعدی با او در ارتباط باشد می‌تواند این ایمیل را ارزشمندتر کند.

    اطلاع رسانی از طریق خبرنامه ایمیلی

    ارسال ایمیل براساس زمان‌بندی معین که آخرین پست‌های بلاگ، جدیدترین محصولات و اخبار جدید کسب و کار شما را در اختیار کاربران قرار بدهد، می‌تواند ارتباط ذهن کاربر با برند شما را تبدیل به یک رابطه‌ی دائمی کند. سعی کنید در خبرنامه از انواع مختلف امکانات مثل متن، عکس، ویدیو، اسکرین‌شات، گیف و … استفاده کنید و حتما کاربر را برای مطالعه‌ی بیشتر به وب‌سایت، بلاگ یا لندینگ‌پیج ارجاع دهید.

    ارسال ایمیل به کاربران قدیمی برای اعلام رونمایی از محصول جدید

    کاربران قبلی شما محتمل‌ترین مشتریان محصولات/خدمات جدید شما خواهند بود. بعد از رونمایی از هر محصول/خدمات جدید یک ایمیل به مشتریان قبلی خود بزنید و آن‌ها را از ویژگی‌های هیجان‌انگیز محصولات/خدمات جدید خود مطلع کنید.

    بازگو کردن تجربیات موفق مشتریان در ایمیل

    تجربه‌های موفق مشتریان قبلی خود را در قالب جملاتی که از زبان خود آن‌ها گفته شود جمع‌آوری کنید و بهترین‌ها را برای مخاطبان خود بفرستید. سعی کنید در هر تجربه، مخاطب با بخشی از کسب و کار شما بیشتر آشنا شود و جملات محدود به تعریف و تمجید از کسب‌وکار نشوند.

    ارسال فرم آنلاین نظرسنجی برای مخاطبان

    بعد از یک دوره استفاده از محصولات/خدمات از خریداران خود بخواهید نظرات خود را در قالب یک فرم آنلاین به اطلاع شما برسانند. با این کار هم ارزش نظرات آن‌ها را به ایشان گوشزد خواهید کرد و هم می‌توانید بهترین راه بهبود محصولات/خدمات خود را پیدا کنید. فرم‌ها را کوتاه و موجز طراحی کنید و مطمئن شوید دسترسی به آن‌ها از طریق لینکی که در ایمیل قرار داده‌اید به سادگی امکان‌پذیر است. برخی ابزارهای آنلاین برای طراحی فرم‌های نظرسنجی عبارتند از: گوگل‌فرم، ووفو و گت‌فیدبک.

    قدردانی از مشتریان

    از قدرت تشکر برای خلق یک خاطره‌ی خوب در ذهن مخاطب استفاده کنید؛ بعد از خرید یا شرکت در نظرسنجی همگانی و یا برای X سال وفاداری.

    یادآوری “آخرین فرصت” به مشتریان

    ایمیل‌هایی که آخرین فرصت برای استفاده از یک کد تخفیف، حراج، شرکت در یک رویداد و … را به مخاطبان یادآوری می‌کنند در دنیای شلوغ امروز که خیلی از فرصت‌ها به دست فراموشی سپرده می‌شوند برای بسیاری از کاربران ارزشمند به حساب می‌آیند. اگر ددلاین‌ها تمدید شده‌اند هم ایمیل راه خوبی برای اطلاع‌رسانی در این مورد است، البته سعی کنید تمدید ددلاین‌های کسب و کار شما تبدیل به یک اتفاق عادی نشود.

    دعوت از مشتریان برای شرکت در رویدادها

    دعوت از مشتریان برای رویدادی که توسط سازمان شما برگزار می‌شود و یا حامی آن هستید، می‌تواند برای مخاطبانی که مایل به ملاقات حضوری با تیم شما هستند جالب باشد.

    دعوت از مشتری قدیمی به استفاده مجدد از برند

    ترغیب یک مشتری قدیمی به استفاده مجدد از یک برند(ریتنشن مارکتینگ یا بازاریابی بازگشتی) کم‌هزینه‌تر از یافتن یک مشتری جدید است. بنابراین با ایجاد انگیزه‌ای مثل تخفیف، بهانه‌ای برای بازگشت مشتریان قدیمی به آن‌ها بدهید.

    ترغیب مشتریان به معرفی برند به دیگران

    کسانی که مشتریان وفادار یک کسب و کار هستند از اینکه استفاده از یک محصول/خدمت باکیفیت را به خانواده و دوستان خود توصیه کنند خوشحال خواهند شد. می‌‌توانید با ارسال یک ایمیل این کار را برای آن‌ها تسهیل کنید.

    ارسال پیام‌های تبریک و مناسبتی

    در مناسبت‌های ملی، اتفاقات بزرگ اجتماعی، روزهای جهانی مربوط به کسب و کارتان و یا رویدادهایی مربوط به برندتان، مثل تولد Xسالگی آن یا سالگرد پیوستن کاربر به کسب‌وکار شما، کسب یک موفقیت جدید برای کسب و کارتان که به مشتریان مربوط است، و یا حتی در تولد مشتری، از ایمیل‌های تبریک برای تحکیم ارتباط با مخاطب استفاده کنید.

     

     

    در این جلسه به پاسخ سوال ایمیل مارکتینگ چیست رسیدیم و با کاربردهای بازاریابی ایمیلی آشنا شدیم. اگر این جلسه در جلب نظر شما برای یادگیری بیشتر ایمیل مارکتینگ موفق بوده و متوجه اهمیت آن برای کسب و کارتان شده‌اید و حاضر نیستید این فرصت فقط در اختیار رقبای شما باشد، می‌توانید در جلسات بعدی گام به گام به یک فرد حرفه‌ای در ایمیل مارکتینگ تبدیل شوید. کافی است در خبرنامه‌ی این بلوک یادگیری عضو شوید.

    شما می‌توانید نظرات و سوالات خود در مورد استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

     

     

     

    در جلسه‌ی دوم خواهیم آموخت:

     

    منابع

    techcrunch.com

    statista.com

    econsultancy.com

    marketingland.com

    contentmarketinginstitute.com

    pewinternet.org

    hubspot.com

    theamericangenius.com

    campaignmonitor.com

    3.5
    Sending
    User Review
    4.46 (13 votes)

      36 ديدگاه نظر دهيد

    1. به تیم تپسل بابت کالج بی نظری که دارند تبریک می گم. از معدود مقالاتی بود که تمامی کلماتش رو مطالعه کردم.

      • خوشحالیم که مطالب کالج تپسل مورد رضایت شما بوده.
        ممنون از نظر لطف شما

    2. سلام. ممنون از مطالب خودتون. ولی ای کاش روی سئوی سایتتون کار کنید تا توی صفحه اول گوگل حضور داشته باشید. جالبه که نه برای کیورد دیجیتال مارکتینگ و نه ایمیل مارکتینگ توی صفحه اول نیستید. حیف هست که این مطالب خوب دیده نشه.
      می دونم دارم زیره به کرمون میبرم ولی به نظرم لازمه بگم نکاتی که به ذهنم می رسه. توی نگارش متن به سئو توجه نشده. مثل تکرار کلیدوازه در پاراگراف اول، استفاده از کلمات بولد، لینک دهی به صفحه های دیگر، استفاده از تیترهای داخلی جذاب برای موتورهای جست و جو، استفاده از عکس و… حتی شما منابع مطلب تون رو هم به صورت لینک قرار ندادین. جالبه که خودتون این کاره اید و این چیزا رو تو کارتون نمیبینیم 🙂 این کامنت هم بهانه ای شد برای من که بر آموخته هام از سئوی داخلی مروری کرده باشم. 🙂 موفق و موسید باشید.

      • با عرض سلام خدمت شما
        ممنون از اینکه نظرات و پیشنهادهای خوبتون رو با ما در میان میگذارید. بله حق با شماست. البته این مطلب، اولین مطلب منتشر شده در اولین بلوک آموزشی کالج تپسل بوده. از بلوک‌های جدید هم بازدید بفرمایید. سعی کردیم از نکاتی که فرمودین استفاده کنیم.ما همواره در تلاش برای بهبود سئوی کالج تپسل بوده و هستیم.
        ممنون از شما که آموخته هاتون رو در اختیار ما قرار دارید. ?

    3. ایول تولید محتوا..
      تولید محتوای با کیفیت شاید زمانبر باشه اما نرخ تبدیل لذت بخشی داره! حتی برای یک آدم سخت گیر و ظریف بین در کیفیت مثل من
      نظر من هم کار بیشتر روی کلمات کلیدی هست.
      ممنونم از خانم خورشیدی و خانم قاسمی و تیم کالج تپسل
      راضی ام ازتون 🙂

      • سلام خدمت شما
        ممنون از نظر لطف شما. خیلی خوشحالیم که تونستیم مخاطبین خوبی مثل شما رو راضی نگه داریم. منتظر نظرات و پیشنهادهای خوبتون هستیم همیشه 🙂

    4. کالجتون فوق العادس!عین یه دانشگاه میمونه که هر سری با میل خودم میام و کلی مطلب جدید و خوب یاد میگیرم
      فقط کاش آپدیت کنید مطالبی رو که مربوط به سال های قبل هستش چون مارکتینگ به شدت در حال تغییر هست
      ولی بازم کلی ممنون

      • سلام خدمت شما
        ممنون از نظر لطف شما، خوشحالیم که مورد رضایت شما بوده
        کمی با کمبود وقت روبرو هستیم متاسفانه ولی ممنون از پیشنهاد خوبتون، حتماً نظر خوبتون رو اعمال میکنیم

    5. سلام برای یادگیری ایمیل مارکتینگ یا Seo چکار باید بکنم؟
      چطوری از این طریق بتونم کسب و کاری راه بندازم؟

      • سلام
        با مطالعه بلوک آموزشی ایمیل مارکتینگ میتونید به یه تسلط نسبی برسید. کسب درآمد از ایمیل مارکتینگ خیلی امکا‌ن‌پذیر نیست. ایمیل مارکتینگ، یک ابزاره که به کسب‌وکارها کمک میکنه با مخاطبانشون در تماس باشند.
        برای یادگیری سئو، میتونید از منابع خارجی استفاده کنید (به صورت self study) و یا در دوره‌های حضوری شرکت کنید. بسیاری از شرکت‌هایی که وب‌سایت دارند، به کارشناس سئو نیاز دارند.

    6. سلام
      من تازه دارم دیجیتال مارکتینگ را عمیق یاد میگیرم قبلا فقط طراحی سایت و سئو کار کردم
      مطالبتون خیلی کیفتشون خوبه
      ممنونم از محتوای خوبتون

    7. فوق العاده و کم نظیر بود این مقاله .
      تشکر بابت این پست . در حال خوندن جلسات بعدی ام !

    8. سلام
      ممنون از دوره خوبتون
      من لیست contact هام رو به mailchimp اضافه کردم و وقتی ایمیل می فرستم این ارور رو دارم:
      Your account has one or more issues that need to be resolved. View issues
      مشکل هم اینه که می گه Terms of service violation
      من نفهمیدم این violation ها که می گه چی اند
      می تونین راهنمایی ام کنید
      ممنون

      • سلام
        این مشکل رو باید از پشتیبانی میل چیمپ بپرسین
        یه ایمیل به پشتیبانی میل چیمپ ارسال کنین و مشکلتون رو مطرح کنین

      • سلام وقت بخیر
        میلرلایت ولی متاسفانه به دلیل تحریم ها دیگه به سایت های ایرانی سرویس نمیده فکر میکنم

    9. سلام بنده در زمینه فروش لامپ کار می کنم . مطالب شما به من یادد داد به ایمیل مارکتینگ اهمیت بدهم و آن را به کار ببرم . خیلی ممنون

    10. درود برشما
      در دوره ای که هرکسی سعی میکند از کوچکترین دانش ولو بیمصرف اش هم پولی دربیاره ، شما دریک مجموعه بزرگ و هزینه های فراوانش و سرمایه ای که بابت سایت و …روی دوشتون دارید ، اما باز از دیتاهایی ارزشمند که ترند ِاین روزهای درامدی انلاین هست،بی ادعا ورایگان گذاشتید روی دایره و جای احترام داره.شما خودتون هم استاد سئو هستید هم محتوا و طراح کمپین و هم بخوبی ابزار و کانال شناس و…اما دارید جوری متن مینویسید که من ِهموطن ات خوش ام بیاد نه گوگل.من متوجه بشم نه موتورهای جستجوگر.من بزارم جلوی چشمام ، نه گوگل و صفحه نخست .رسیدن به این سطح در درجات علم ،که متوجه بشی برای کمک به مردمت ،بجای استفاده از دایره لعات وسیع وکاربردی ،به زبونی عامه فهم ودوراز ادبیات شخصی خودت باید حرف بزنی ، دوراز قدرت درک گروهی از اقایونه که درحضوراستاد ،درس پس دادن رو انجام میدن.
      قابل توجه کسانیکه قشنگی کار رو نمیبینن اما سئو داخلی وکلمات کاربردی و لینک سازی های داخلی و…تازه یادگرفتن و تکرارمیکنن که مبادا یادشون نره ….
      خواهش میکنم هیچ زشتی گفتاری ، قشنگی کرداری رو که دارید انجام میدهید ، از بین نبره. ممنون .(ببخشید کلمات کاربردی ایم کم بود)

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.