در جلسه اول اپ مارکتینگ، در مورد مفهوم ASO ، بازاریابی رایگان اپلیکیشن، لزوم استفاده از آن و روشهای بهینهسازی صفحه اپلیکیشنها در مارکتهای مختلف نظیر کافه بازار، اپ استور و گوگل پلی را توضیح دادیم. همانطور که در جلسه قبل نیز گفته شد، ASO که بهنوعی جذب رایگان ترافیک محسوب میشود، بهتنهایی نمیتواند باعث جستجوی اپلیکیشن، دانلود آن توسط مردم و درنهایت موفقیت اپلیکیشن شما شود. نیاز به تبلیغات و بازاریابی برای اپلیکیشن از اینجا آغاز میشود. در این جلسه میخواهیم درباره بازاریابی پولی اپلیکیشن و لزوم استفاده از آن برای فراگیر کردن اپلیکیشن بهطور مفصل صحبت کنیم.
مانند هر کسبوکار دیگری، یکی از پیشنیازهای موفقیت یک اپلیکیشن نیز استراتژی مارکتینگ است. دو استراتژی اصلی برای اپ مارکتینگ وجود دارد: رایگان و پولی. بازاریابیهای رایگان نظیر ASO و حضور در رسانههای اجتماعی هستند که از طریق آنها میتوانید با به اشتراکگذاری و ارائه محصولات و خدمات خود بدون پرداخت هزینه، با افراد مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. به فرایندهای پولی که اپلیکیشنها برای جذب کاربر جدید، تعامل کاربر با اپلیکیشن و حفظ او انجام میدهند، بازاریابی پولی اپلیکیشن یا Paid App Marketing میگویند.
ترندیکس به شما کمک میکند رتبه اپلیکیشن خود در کافه بازار و گوگلپلی را بهبود بخشید و زیر و بم تبلیغات رقبای خود را تحلیل کنید.
امروزه، دستیابی به کاربران جدید (user acquisition) یکی از چالشهای توسعهدهندگان اپلیکیشنها است. بسیاری از توسعهدهندگان بهمنظور حل این چالش، یعنی دستیابی به کاربران جدید و افزایش تعداد نصب اپلیکیشن خود، به روشهای مختلف بازاریابی پولی روی آوردهاند. علاوه بر وجود رقابت بالا در مارکت اپلیکیشن، دلایل قانعکننده دیگری نیز برای استفاده از بازاریابی پولی اپلیکیشن وجود دارد که در قسمت زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم:
در ابتدا به تعریف دانلودهای ارگانیک میپردازیم: دانلودهای ارگانیک شامل نصبهای اپلیکیشن است که توسط تبلیغات پولی به دست نیامده است. بر اساس تحقیقات وبسایت Tune.com، بیش از 90 درصد از نصبهای جهانی ارگانیک هستند. همچنین، بر اساس گفته Apple، 65 درصد از نصبها از طریق جستجو در مارکتهای اپلیکیشن بهدستآمدهاند. از 35 درصد باقیمانده، 15% از آن از تبلیغات غیرپولی و 10% از آن از طریق روشهای بازاریابی پولی بهدستآمدهاند.
یکی از مهمترین کمکهای کمپینهای تبلیغاتی پولی برای اپلیکیشنها، افزایش دانلودها توسط کاربران ارگانیک است. وقتی دانلودهای حاصل از بازاریابی پولی اپلیکیشن افزایش مییابد، قابلیت دیده شدن (visibility) در دستهبندی اپلیکیشنهای مربوطه نیز افزایش مییابد. درنهایت اپلیکیشن شما بیشتر در معرض دید کاربران ارگانیک قرار گرفته و توسط آنها دانلود میشود. بر اساس دادههای وبسایت tune، دانلودهای بهدستآمده از روشهای بازاریابی پولی منجر به افزایش 1.5 الی 17 برابری دانلودهای ارگانیک شده است. نمودار زیر نشاندهنده تاثیر نصبهای پولی بر نصبهای رایگان است.
یکی از دلایل ضرورت دنبال کردن (tracking)، استفاده از آنالیتیکس و تحلیل نتایج کمپینهای پولی نیز در اینجا مشخص شده است. شما میتوانید با استفاده از Analytics و Attribution که در جلسات آینده بهصورت مفصل به آن میپردازیم، نتایج کمپینهای تبلیغاتی پولی خود را بهصورت مطمئن دنبال کرده و درنتیجه، میزان اثرگذاری آن بر دانلودهای ارگانیک را متوجه شوید.
همچنین، محلیسازی (localization) یکی از راههای افزایش دانلود اپلیکیشن است. بازاریابی پولی اپلیکیشن یکی از راههای مؤثر برای یافتن مخاطبان هدف در مناطق مختلف است. پس از ایجاد کمپین در شهرها یا مناطق مختلف و مشاهده میزان تمایل کاربران بالقوه در دانلود و استفاده از اپلیکیشن، میتوانید تصمیم قطعی بگیرید که تبلیغات گسترده خود را در چه منطقه، شهر یا کشوری آغاز کنید.
دانلود رایگان کتاب چگونه یک اپلیکیشن اعتیادآور داشته باشیم؟
با اطمینان میتوان گفت که توسعه فراگیر اپلیکیشن، بدون انجام هیچ تلاش بازاریابی غیرممکن است. بر اساس گزارش Gartner تا سال 2018، تنها 0.01 درصد از اپلیکیشنها ازنظر مالی موفق خواهند بود؛ یعنی 99.9 درصد از اپلیکیشنها اصلاً در دستهبندی مربوطه در استورها مشاهده و درنتیجه دانلود نمیشوند. قرار گرفتن در دسته اپلیکیشنهای موفق، علاوه بر اختصاص دادن زمان، نیازمند تلاشهای بازاریابی است. بازاریابی پولی یکی از راههای شگفتانگیزی است که به توسعه فراگیر اپلیکیشن و افزایش رتبهبندی در صفحات جستجوی اپلیکیشن کمک شایانی میکند.
همانطور که میدانیم، اطلاع از بازخوردهای کاربران برای بهینهسازیهای اپلیکیشن در آینده و آپدیتهای بعدی آن بسیار ضروری است. یک توسعهدهنده اپلیکیشن باید بهمنظور به دست آوردن بازخوردهای مؤثر و سازنده، اپلیکیشن را از طریق کاربران واقعی تست کند. استفاده از گروه دوستان و خانواده، برای شروع تست مناسب است، اما کافی نیست. بررسی نتایج تست بسیار ارزشمند است، اما درصورتیکه دانلودها و بازخوردها بهاندازه کافی نباشند، رسیدن به این هدف غیرممکن است. با استفاده از جذب کاربران از طریق بازاریابی پولی، میتوانید در رتبه بالاتر قرار گیرید و به نظرات مردم درباره اپلیکیشن خود پی ببرید. استفاده از استراتژی پولی پس از راهاندازی اپلیکیشن و قبل از آپدیت آن، در افزایش قابلیت دیده شدن توسط مخاطبان هدف و اطلاع از نظرات مردم به شما کمک میکند.
اگر به سند و معیار معتبر برای قانع کردن سرمایهگذاران برای سرمایهگذاری در اپلیکیشنتان نیاز دارید، تواناییهای خود را از طریق KPIهای قانعکننده به آنها نشان دهید. معیارهای کلیدی موردنیاز خود را از طریق بازاریابی پولی پیدا کنید. این فاکتورها میتواند شامل ROI، تخمین دانلودهای ارگانیک، موقعیت اپلیکیشن و … در طول و بعد از کمپین بازاریابی باشد.
حتی اگر بودجه موردنیاز برای تبلیغات گسترده را در اختیار داشته باشید، دست نیافتن به ROI که تصور میکردید باعث ناامیدی شما خواهد شد. برای جلوگیری از چنین ریسکی، میتوانید پیش از یک سرمایهگذاری عظیم، یک کمپین تبلیغاتی با بودجه اندک در نظر بگیرید و پس از مشاهده نتایج حاصل از آنها، بهترین محل برای تبلیغات گسترده برای اپلیکیشن خود را انتخاب کنید.
همانطور که میدانید، جذب کاربران جدید برای اپلیکیشن بسیار مشکل است. این موضوع متناسب با LTV) Lifetime Value) است. این فاکتور بیانکننده هزینههای است که یک کاربر در طول استفاده از اپلیکیشن ایجاد میکند. درصورتیکه هزینههای جذب کاربر (user acquisition cost) بیش از مقدار LTV شود، نشاندهنده مشکل در سوددهی کسبوکار است، اما درصورتیکه LTV بیشتر از هزینه جذب کاربر جدید شود، میتوانید یک نفس آسوده بکشید و از سود کسبوکار خود مطمئن باشید. کمپینهای بازاریابی پولی باعث جذب کاربران بیشتر و درنهایت سوددهی بیشتر برای شما خواهد بود.
ترندیکس به شما کمک میکند تبلیغات رقبای خود را تحلیل کنید، محتوای تبلیغاتی رقیب را ببینید و نتیجه آن را روی میزان نصب و حذف اپلیکیشن وی رصد کنید.
روشهای زیادی برای بازاریابی پولی اپلیکیشن وجود دارد که هر اپلیکیشنی بسته به نوع کسبوکار، هدف کسبوکار، میزان بودجه و محل حضور اغلب مخاطبان هدفش باید روش یا روشهایی را برای بازاریابی و تبلیغ اپلیکیشن خود انتخاب کند. روشهای بازاریابی مختلف شامل موارد زیر میشود:
در این جلسه تنها به توضیح روش اول میپردازیم و سایر روشهای اپلیکیشن مارکتینگ را در جلسات آینده این بلوک یادگیری بیان خواهیم کرد.
نقش بسیار مهم رسانههای اجتماعی در بازاریابی اپلیکیشنهای موبایل حقیقتی انکارناپذیر است و اهمیت و تأثیرگذاری آن بر هیچکس پوشیده نیست. رسانههای اجتماعی به توسعهدهندگان و بهخصوص ناشرینی که با محدودیت بودجه روبرو هستند، کمک میکنند تا بهصورت فراگیر به مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنند. با توجه به تعداد بسیار زیاد تبلیغات اسپانسری، کمپینها و پستهای تبلیغاتی که با هدف برندسازی و افزایش ترافیک انجام میشود، رقابت بین توسعهدهندگان نیز بسیار سنگین است. به همین دلیل امروزه، توسعهدهندگان جهت دستیابی به مخاطبان هدف از راههای مختلفی برای بازاریابی اپلیکیشن خود استفاده میکنند. از محبوبترین و تأثیرگذارترین شبکههای اجتماعی مورداستفاده ناشرین ایرانی میتوان به تلگرام و اینستاگرام اشاره کرد. همچنین، کمپینهای تبلیغاتی فیسبوک و توئیتر نیز ازجمله محبوبترین پلتفرمهای تبلیغاتی در خارج از کشور محسوب میشوند.
تلگرام یکی از محبوبترین رسانههای پیامرسان مورداستفاده ایرانیان برای چت کردن و اشتراک انواع محتوا مانند متن، عکس، ویدئو، گیف و … است. با توجه به آمار بالای حضور ۳۰ میلیون کاربر ایرانی در تلگرام، بهترین فرصت برای توسعهدهندگان ایرانی فراهمشده تا در سریعترین و سادهترین روش به مخاطب هدف خود دست یابند و آنها را به دانلود اپلیکیشن و استفاده از آن تشویق کنند. در حال حاضر، تلگرام یکی از منابع تبلیغاتی مورد توجه بسیاری از کسبوکارهای ایرانی بهخصوص کسبوکارهای کوچک با بودجه محدود هستند.
در نظرسنجی سالانه تپسل در سال 96، تلگرام پراستفادهترین راهکار جذب کاربر جدید در بین توسعهدهندگان ایرانی شناخته شد و 36% از اپلیکیشنها از این بستر برای جذب کاربر جدید استفاده کردهاند. با این وجود، حدود 80% از کسانی که از این روش به جذب کاربر جدید پرداخته بودند، تلگرام را بستر مؤثری برای اپلیکیشن مارکتینگ نمیدانستند و رضایتی از استراتژی تبلیغاتی خود نداشتند.
تبلیغات در کانالهای پرمخاطب و کانالهای معرفی کسبوکار ازجمله راههای بازاریابی پولی در تلگرام است. ایجاد یک بنر با محتوای مناسب و پخش آن در گروهها و کانالهای پرمخاطب یکی از راههای جذب مخاطب است. شعار تبلیغاتی و مطالب موجود بنر باید کوتاه، جذاب و بهصورت واضح بیانکننده اپلیکیشن شما باشند. همچنین، این پیام باید دربردارنده دکمه CTA باشد. دکمه میتواند لینک دانلود اپلیکیشن در کافه بازار، اپ استور، گوگل پلی یا هر سه باشد. در تصویر زیر، تبلیغ اسنپفود در کانال توئیتر فارسی را مشاهده میکنید که مردم را با ارائه کد تخفیف دعوت به دانلود اپلیکیشن میکند.
مقدار هزینه پرداختی برای کمپینهای تبلیغاتی در تلگرام به تعداد اعضای کانال، محتوای کانال، مدت زمان نمایش تبلیغ و … بستگی دارد. معمولاً درصورتیکه تعداد اعضای یک کانال، بالای ۲۰ هزار نفر باشد، تبلیغات در آنها بازخورد خوبی خواهد داشت. البته، دقت داشته باشید که کیفیت کانالها بر تعداد اعضای آن اولویت دارد. همچنین، برخی کانالها دارای اعضای fake یا غیرواقعی هستند؛ بنابراین، نیاز به استفاده از آنالیتیکس و دنبال کردن نتایج کمپینها از طریق یک منبع موثق Attribution بهمنظور جلوگیری ازاینگونه تقلبها بهشدت احساس میشود که متاسفانه به طور دقیق و واضح نمیتوان در تلگرام از تقلب ها جلوگیری کرد.
اینستاگرام نیز به دلیل ویژگیهای بصری جذاب، مورد توجه کاربران و درنتیجه کسبوکارهای ایرانی قرار گرفته است. اینستاگرام دارای 25 الی 30 میلیون کاربر ایرانی است و هر کاربر فعال بهطور میانگین 25 دقیقه در روز را در اینستاگرام سپری میکند. استفاده از اینستاگرام، یکی از روشهای مقرونبهصرفه برای بازاریابی اپلیکیشن، افزایش دانلود و حفظ تعامل با مشتریان است.
این مطلب را حتما بخوانید دلایل ضرورت استفاده از اینستاگرام در کسب و کارها
توسعهدهندگان ایرانی نیز نباید فرصتهای تبلیغاتی در اینستاگرام را از دست بدهند. در صورت استفاده مناسب از امکانات موجود، اینستاگرام میتواند بستر مناسبی را برای معرفی و تبلیغ اپلیکیشنهای شما باشد. کمپینهای Sponsored Ads، کمپینهای تبلیغاتی در استوری اینستاگرام، تبلیغات تصویری یا ویدئویی در صفحات پرمخاطب و استفاده از اینفلوئنسرها ازجمله روشهای اینستاگرام مارکتینگ به حساب میآید. لینک موجود بر روی این تبلیغات میتواند به صفحات دانلود اپلیکیشن در اپ استور، گوگل پلی یا کافه بازار فرود داشته باشد. در تصویر زیر میتوانید تبلیغات اسپانسری و تبلیغات در استوری اینستاگرام را مشاهده کنید. این تبلیغات میتواند تصویر یا ویدئو باشند. CTR این تبلیغات، Install Now است.
سرویس اسپانسری اینستاگرام، پستهای تبلیغاتی در اینستاگرام است که بدون نیاز به انتشار پست در صفحههای مختلف، بهطور مستقیم از سوی اینستاگرام منتشر میشود. امکان تفکیک کاربران بر اساس جنسیت و سن، موقعیت جغرافیایی، سیستمعامل تلفن همراه (ایرانسل، همراه اول) در این سرویس فراهم شده است. برخی شبکههای تبلیغاتی قادر به اجرای این نوع از تبلیغات هستند. به عنوان مثال، تپسل برای ایرانسل کمپین اسپانسری را اجرا کرد. هزینه کمپینهای کلیکی در اینستاگرام بین 0.7 تا 1 دلار به ازای هر کلیک بیان شده است. مقدار این هزینه تابع عوامل مختلفی نظیر سن، جنسیت، سیستم مزایده و … هستند. بهعنوانمثال، هزینه تبلیغات برای مخاطبان با سن 18-24، 25-34 و 35-44 بیشترین مقدار است و هزینه تبلیغ برای مخاطبان خانم بیشتر از مخاطبان مرد است. مدلهای هزینه اینستاگرام نیز مانند فیسبوک و توییتر به دو صورت بودجه روزانه و بودجه کل کمپین است. همچنین، سیستم مزایده آن به دو صورت Manual و Automatic است.
منظور از اینفلوئنسر کسی است که طی مدتی طولانی و با انتشار محتوای مفید، شخصیت آنلاین قابل قبولی را برای خود ساخته و پتانسیل تأثیرگذاری بر نظرات و رفتار مخاطبان را دارد. بازاریابی تأثیرگذار یا اینفلوئنسرمارکتینگ یکی از مؤثرترین روشهای تبلیغاتی در اینستاگرام است. این نوع از بازاریابی منجر به کسب ROI به میزان 11 برابر سایر روشهای دیجیتال مارکتینگ میشود. همچنین، کسبوکارها بهطور متوسط به ازای هر 1 دلار که برای اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایهگذاری میکنند، 6.5 دلار سود به دست میآورند. بهعلاوه، تأثیرگذاری پیشنهادهای این افراد بهقدری زیاد است که 49% از مردم به توصیه آنها عمل میکنند؛ بنابراین، کافی است اینفلوئنسرهای اینستاگرام اپلیکیشن شما را معرفی کرده و از دنبالکنندگان خود بخواهند آن را دانلود و از آن استفاده کنند.
کوییز آو کینگز یکی از اولین اپلیکیشنهای ایرانی بود که با استفاده از این روش، توانست کاربران جدیدی جذب کند. در حال حاضر اپلیکیشنهای برندهای مختلف به اینفلوئنسر مارکتینگ روی آوردهاند.
دقت داشته باشید که روش بازاریابی تأثیرگذار تقریباً در تمامی شبکههای اجتماعی مشترک است. در تصویر زیر، یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام را مشاهده میکنید که با زبان خود و با ارائه کد تخفیف، دنبالکنندگان خود را دعوت به دانلود اپلیکیشن آچاره و استفاده از آن میکند.
فیسبوک با دارا بودن بیش از 2 میلیارد کاربر فعال، پرمخاطبترین شبکه اجتماعی در جهان است. به دلیل حضور گسترده مردم از اقشار مختلف در فیسبوک و سوددهی خوب آن، تبلیغات در این رسانه اجتماعی یکی از محبوبترین روشهای بازاریابی در دنیای کسبوکار جهانی شناخته میشود، اما متأسفانه به دلیل قرار گرفتن ایران در لیست تحریمهای فیسبوک، امکان تبلیغ مستقیم برای کسبوکارهای ایرانی وجود ندارد. بااینحال، برخی شبکههای تبلیغاتی در بازاریابی اپلیکیشن میتوانند کمپینهای مربوطه را برای شما اجرا کنند برای مثال، تپسل کمپینی برای اپلیکیشن پرمخاطب ایرانسل در بین کاربران ایرانی اجرا کرده است.
مدلهای تبلیغاتی مختلفی در فیسبوک وجود دارد که هرکدام ویژگیهای خاص خود دارد و هر کسبوکاری متناسب با اهدافش یک یا ترکیبی از آنها را استفاده کند. این مدلها شامل موارد زیر است: Page Post Ads، Multi-Product/Carousel Ads و Page Post Video Ad. همچنین، 11 مدل مختلف پرداختی برای تبلیغات فیسبوک وجود دارد که اغلب دو مدل اول برای اپلیکیشن مارکتینگ استفاده میشوند:
در این مدل، فیسبوک به ازای هر نصب اپلیکیشن هزینهای را از شما دریافت خواهد کرد.
در این مدل، فیسبوک به ازای هرگونه استفاده کاربر از اپلیکیشن، از شما هزینهای را دریافت خواهد کرد.
زمانی که کاربر با پست تبلیغاتی شما در فیسبوک تعامل داشته باشد، مثلاً لایک کند، کامنت بگذارد یا به اشتراک بگذارد، فیسبوک هزینهای را به ازای هر تعامل از شما دریافت خواهد کرد.
فیسبوک به ازای هر لایک بر روی پست تبلیغاتی، از شما هزینهای را دریافت خواهد کرد.
فیسبوک به ازای هر مشاهده ویدئو توسط کاربران، هزینهای را از شما دریافت خواهد کرد.
پیشنیاز تبلیغ در فیسبوک، داشتن یک حساب کاربری در آن است. سپس هدف کمپین تبلیغاتی خود، مثلاً به دست آوردن 1 میلیون دانلود اپلیکیشن در یک ماه را تعیین کنید. در مرحله بعد، مخاطبان هدف و میزان بودجه خود را تعیین کنید. برای این منظور، در قسمت تنظیمات تبلیغات در فیسبوک بخشی وجود دارد که امکان تفکیک و دستهبندی مخاطبان بر اساس سن، جنسیت، زبان، شغل، تحصیلات، علاقهمندیها و … را فراهم میکند. در گام بعدی، میزان بودجه را میتوانید به دو صورت ماکزیمم بودجه روزانه یا ماکزیمم بودجه در طول تبلیغات وارد کنید. در مرحله بعدی، باید نحوه نمایش تبلیغ که دو حالت News Feeds و اسلایدبار است را مشخص کنید. در آخر، میتوانید برای دنبال کردن و تحلیل نتایج کمپین تبلیغاتی خود در قسمت Ads Manager بر روی Reports کلیک کنید.
علاوه بر روشهای بالا، نمایش تبلیغات در صفحات پرمخاطب فیسبوک نیز یکی دیگر از روشهای افزایش ترافیک و جذب کاربران جدید برای اپلیکیشن به حساب میآید. میتوان گفت این روش بین در همه شبکههای اجتماعی مشترک است.
طبق گفته وبسایت توییتر، 83% از کاربران توییتر از طریق موبایل در توییتر فعالیت دارند و به دنبال اپلیکیشنهای جدید برای دانلود هستند. کاربران توییتری بهطور متوسط، 24% بیشتر از سایر دارندگان گوشیهای هوشمند از اپلیکیشنهای موبایل استفاده میکنند؛ بنابراین، توییتر یکی از بهترین پلتفرمهای تبلیغاتی برای اپلیکیشن مارکتینگ به حساب میآید.
توئیتر نیز مانند فیسبوک، امکان تبلیغات هدفمند را در اختیار کسبوکارها و توسعهدهندگان قرار میدهد و تبلیغات را در معرض دید مخاطبانی که مایل به نصب اپلیکیشن هستند قرار میدهد. امکان تقسیمبندی مخاطبان بر اساس جنسیت، زبان، سن، نوع دستگاه مورداستفاده، علاقهمندی و … وجود دارد. توییتر به ازای هر کلیک بر روی اپ یا نصب اپ، هزینهای را از شما دریافت خواهد کرد. توییتر نیز مانند فیسبوک دارای دو مدل پرداختی روزانه و کل کمپین است.
با استفاده از کمپینهای نصب اپلیکیشن (App Install) یا کمپینهای تعامل با اپلیکیشن (Re-engagement) میتوان از بازاریابی پولی اپلیکیشن در توییتر بهره برد، اما متأسفانه به دلیل نبودن نام ایران در فهرست توییتر، اپلیکیشنهای ایرانی قادر به تبلیغات پولی در این پلتفرم نیستند، مگر اینکه از نام یک کشور دیگر استفاده کنند که به دلیل وجود رقابت بالا امکان موفقیت کم خواهد بود. با این حال، برخی شبکههای تبلیغاتی میتوانند کمپینهای مربوطه را برای شما اجرا کنند.
در این جلسه از اپ مارکتینگ، به توضیح بازاریابی پولی اپلیکیشن پرداختیم و روشهای مختلف آن را نام بردیم. از 7 روش نام برده به عنوان روشهای مختلف اپ مارکتینگ، به توضیح و بررسی استفاده از شبکههای اجتماعی برای تبلیغات پرداختیم. به منظور یادگیری سایر روشها، در جلسه بعدی بلوک اپلیکیشن مارکتینگ همراه ما باشید.
اگر نظرات یا پیشنهادهایی در جهت بهتر شدن بلوک اپ مارکتینگ دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
در جلسه بعدی، به مبحث شبکه های تبلیغاتی در بازاریابی اپلیکیشن پرداخته ایم.
8 ديدگاه نظر دهيد
مرسی از مطالبتون مفید و زیبا بود و بنده شخصا Influencer marketing را ترجیح میدهم و ممنونم که در موردش توضیح دادید
سلام با عرض تبریک سال نو 1397 ، و با آرزوی موفقیت روز افزون برای دست اندرکاران این سایت ،
بسیار خوشحال شدم که با این سایت آشنا شدم و از مطالب تون بهره بردم .
امیدوارم در کار تون موفق باشید و به کارتان ادامه سفت و سخت بدهید یا علی مدد .
سلام
سال نو شما هم مبارک، ممنون از نظر لطف شما
خوشحالیم که مطالب مورد رضایت شما قرار گرفته
ممنون از شما .بفرمایید اجرای سیستم همکاری در فروش هم میتونه تاثیر داشته باشه در روند فروش ؟
ممنونم از زحماتی کی می کشید، WORD OF MOUTH جز تبلیغات پولی (Paid) در نظر گرفته شده؟ جونا برگر، دن کندی و برادران هیث عمری در اشتباه بودن و خبر نداشتن پس ?
پیروز باشید
سلام
ممنون از توجه شما
بر اساس منبعی که ما مورد استفاده قرار دادیم، در دسته روشهای بازاریابی غیررایگان قرار گرفته بود اما در متن هم اشاره شد که اغلب رایگان هست:
اغلب روشهای WOM یا رایگان انجام میشوند یا در مقایسه با سایر روشهای بازاریابی به بودجه اندکی به مجموعه تولیدکننده اپلیکیشن تحمیل میکنند.
واقن ممنون از زحمتی ک برای ارائه مقاله جامع و مفید می کشید
خدا خیرتون بده
همیشه شاد و موفق باشید
خسته هم نباشید
خیلی ممنون از توجه شما
موفق باشید