منظور از تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه : 15 دقیقه
خانه بلوک های یادگیری دوره آموزش بازاریابی محتوایی

    در درس‌های گذشته آموختیم که بازاریابی محتوایی چیست و چه کمکی به کسب و کار شما می‌کند. در این جلسه می‌آموزیم که محتوا یعنی چه و و هدف از تولید محتوا چیست. محتوا همان چیزی است که در پشت صحنه اتفاق می‌افتد، همان چیزی که گوگل با استفاده از آن می‌تواند پاسخ کاملی برای مشکل شما ارائه دهد و همان ویدیوهایی است که بعد از یک روز سخت در YouTube تماشا می‌کنید. در این درس از دوره آموزش بازاریابی محتوایی، به بیان اینکه اصلا تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد می‌پردازیم.

    تولید محتوا چیست

    تولید محتوا یعنی چه؟

    منظور از تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا چیزی است که به افراد کمک می‌کند تا کسب و کار، نام برند و محصولات شما را کشف کنند و این محتوا به شما کمک می‌کند مشتریان را جذب کرده، با آنها تعامل داشته، آنها را راضی و خوشحال نگه دارید و در نهایت باعث کسب درآمد برای شما می‌شود. برای پاسخ به اسن سوال که تولید محتوا چیست می‌توان گفت که تولید محتوا فرآیند تولید ایده‌های موضوعی است که برای خریدار شما جذاب است، محتوای متنی یا بصری پیرامون آن ایده‌ها ایجاد می‌کند و آن اطلاعات را به عنوان وبلاگ، ویدیو، اینفوگرافیک یا سایر قالب‌های محتوا برای مخاطبان در دسترس قرار می‌دهد.

    چرا تولید محتوا مهم است؟

    تولید محتوا از بهترین روش‌های بازاریابی درونگرا است. در اینجا به شما می‌گوییم که مزایای تولید محتوا چیست. وقتی محتوا تولید می‌کنید، اطلاعات رایگان و مفیدی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهید، مشتریان بالقوه را به وبسایت خود جذب می‌کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می‌کنید.

    همانطور که این آمار مربوط به بازاریابی محتوا نشان می‌دهد، شما همچنین ارزش زیادی برای شرکت خود ایجاد می‌کنید:

    • تقریباً ۴۰ درصد از بازاریابان می‌گویند بازاریابی محتوا بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی آنها است. ۸۱ درصد می‌گویند که شرکت آنها محتوا را به عنوان یک استراتژی تجاری می‌بیند.
    • بازاریابان B۲B داده‌هایی دارند که می‌گوید بازاریابی محتوا ابزاری موفق برای پرورش سرنخ‌ها (۶۰ درصد)، درآمدزایی (۵۱ درصد) و ایجاد مخاطبین مشترک (۴۷ درصد) است.
    • و ۱۰٪ از بازاریابان که وبلاگ دارند می‌گویند که بازاریابی محتوایی بیشترین بازده سرمایه را دارد.

    انواع محتوا چیست؟

    محتوا برابر با رشد کسب و کار است. بنابراین، بیایید با انواع محتوایی که می‌توانید ایجاد کنید شروع کنیم و سپس استراتژی محتوای خود را مرور کنیم و تکنیک های تولید محتوا را بشناسیم.

    در این بخش بیان می‌کنیم که انواع محتوا در فرایند تولید محتوا چیست:

    انواع محتوا در تولید محتوا چیست

    ۱. وبلاگ، یکی از موثرترین استراتژی‌های محتوایی

    یکی از انواع محتوا پست‌های وبلاگ است. وبلاگ‌ها می‌توانند از طریق محتوا متنی به مخاطبان شما آموزش دهند، آنها را سرگرم کنند یا الهام بخش آنها برای انجام کاری باشند. زمانی که شخصی در گوگل درخواست یا سوالی را تایپ می‌کند، نتایجی که ظاهر می‌شوند معمولاً پست‌های وبلاگ هستند.

    وبلاگ نویسی ارزش زمان و تلاش را دارد و ۵۶ درصد از بازاریابان می‌گویند که وبلاگ نویسی موثرترین استراتژی محتوایی آنهاست. اما محدود کردن تمرکز و شروع نوشتن ممکن است سخت باشد. علاوه بر نظرات و محصول نویسی، اینها برخی از ایده‌های اثبات شده برای ایجاد محتوای وبلاگ هستند:

    • پاسخ به سوالات کاربران: پیش بینی و پاسخ به سوالات مخاطبان می‌تواند به شما در جلب اعتماد آنها کمک کند. همچنین می تواند نتایج موتور جستجوی را برای شما بهبود بخشد.
    • بررسی و مقایسه راه‌حل‌های یک مساله: راه دیگری که می‌توانید به خوانندگان خود خدمت کنید، کمک به آنها در تصمیم‌گیری است. هنگام مقایسه محصولات یا خدمات، تا جایی که می‌توانید واضح و شفاف باشید و تمام نکات مثبت و منفی احتمالی را بیان کنید.
    • آموزش: از محبوب‌ترین انواع وبلاگ‌ها، وبلاگ‌های آموزشی هستند. برای نگارش مطالب آموزشی، موضوعی را پوشش دهید که مورد نیاز افراد زیادی در صنعت شماست.
    • آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها: نظرسنجی‌های وبلاگ یک راه عالی برای جمع آوری بازخورد از مخاطبان شما است که می‌تواند ترافیک خوبی را به وبسایت شما جذب کند.

    ۲. پادکست، یکی از روش های تولید محتوا

    پادکست‌ها مانند گوش دادن به رادیو هستند. اما هرکسی می‌تواند پادکست بسازد و پخش کند. این بدان معناست که میزبان‌های پادکست چه حرفه‌ای و چه مبتدی، با هم رقابت می‌کنند. اما آنها همچنان مخاطبان زیادی دارند. وقتی مخاطب از میزبان خوشش می‌آید و می‌خواهد چیزی از او یاد بگیرد، پادکست‌ها برایش بسیار جالب‌تر به نظر می‌رسند. به طور کلی، یک پادکست عالی روی یک ایده عالی متمرکز می‌شود و سپس آن موضوع را با بازخورد شنوندگان و کارشناسان گسترش می‌دهد. پادکست‌های داستان نویسی و پادکست‌های آموزشی از محبوب‌ترین انواع پادکست هستند. اگر اولین پادکست خود را راه‌اندازی می‌کنید، حتماً با یک برنامه منظم آن را منتشر کنید. همچنین استفاده از ساختاری یکپارچه در تمام قسمت‌ها ایده خوبی است. برای یافتن ایده‌های بیشتر برای ایجاد محتوای پادکست در ادامه با ما همراه باشید:

    • رهبری فکری: این نوع محتوای پادکست بر تجربه حرفه‌ای شما متمرکز است. حتماً مطالعات موردی و دیگر سناریوهای واقعی را در این محتوا قرار دهید.
    • مصاحبه با اینفلوئنسرها: اگر می‌خواهید مصاحبه با اینفلوئنسرها را به پادکست خود اضافه کنید، دانستن اینکه با چه کسی باید مصاحبه کنید، بسیار مهم است. فقط سراغ نام‌های بزرگ نروید. در عوض، کسانی را انتخاب کنید که می‌توانند ارزشی را به مخاطبان شما ارائه کنند.
    • صحبت در مورد ترندها: چه در مورد یک ترند بلند مدت صحبت کنید چه در مورد آخرین آپدیت‌ها، این یک ایده هوشمند برای نشان دادن ارتباط محصولات شما با جدیدترین تحولات است.
    • برگزاری مسابقات و دادن هدایا: برگزاری مسابقات برای شنوندگان پادکست شما یک راه سرگرم کننده است که علاوه بر افزایش تعامل مخاطب، مشترکین شما را هم افزایش می‌دهد.

    ۳. ویدیو، یکی از محبوب‌ترین راه های تولید محتوا

    چه بخواهید در رسانه‌های اجتماعی ویدیو پست کنید و چه در یوتیوب، ویدیو مارکتینگ نوعی از تولید محتوا است که هر ساله محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند و این خود نشان می‌دهد که اهمیت ویدیو در تولید محتوا چیست. ویدیوهای کوتاه و بلند هر دو می‌توانند در استراتژی محتوای شما جای داشته باشند. بنابراین، حتماً برای هر دو نوع محتوا ایده‌هایی ارائه کنید.

    انواع محتوا در تولید محتوا

    ۸۶ درصد از بازاریابان ویدیویی می‌گویند که ویدیو برای تولید سرنخ موثر است. این امر، بازاریابی ویدیویی را به یک استراتژی مهم برای هر کسی که روی تولید محتوا کار می‌کند تبدیل می‌کند.

    برخی از ایده‌های محتوای ویدیویی با کیفیت شامل ویدیوهای پشت صحنه یا تایم لپس هستند. برای اینکه بدانید برخی دیگر از ایده‌های تولید محتوای ویدیویی چیست، با ما همراه باشید:

    • انیمیت(متحرک) کردن ایده‌های سخت: انیمیشن، درک اطلاعات جدید یا پیچیده را آسان‌تر می‌کند. خواه از انیمیشن دیجیتال استفاده کنید یا استاپ موشن، انیمیشن می‌تواند موضوعی خشک را زنده کند. بنابراین، از ویدیو با سناریوهایی استفاده کنید که به محصول شما مرتبط است و مشکلی را حل خواهد کرد.
    • استفاده مجدد از محتوای وبلاگ: محتوای طولانی وبلاگ، ایده فوق‌العاده‌ای برای یک مجموعه ویدیویی ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید نکات کلیدی وبلاگ‌ها را به ویدیوهای کوچک برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود تقسیم کنید. سپس، ویدیوها را به پست‌های وبلاگ خود اضافه کنید.
    • دستورالعمل‌ها و آموزش: محتوای How-to در قالب‌های ویدیویی نیز بسیار محبوب است. برای ایجاد یک فیلم آموزشی قدرتمند، مراحل کوتاه و مشخصی را دنبال کنید. هیچ چیزی را نادیده نگیرید، اما بینندگان خود را با اطلاعات اضافی خسته نکنید.
    • دموهای محصول: نمایش دموی محصول می‌تواند درک نحوه استفاده از محصولات شما را برای مشتریان بالقوه آسان‌تر کند. همچنین فرصتی برای شماست تا برخی از فرآیندهای طراحی محصول را به اشتراک بگذارید.

    ۴. تصاویر و محتوای گرافیکی، ابزاری برای تعامل بیشتر با مخاطب

    در پست‌های وبلاگ یا در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود، ممکن است بخواهید تصاویر گرافیکی که خودتان طراحی و تولید کرده‌اید را استفاده کنید که می‌توانند شامل اینفوگرافیک، تصاویر عکاسی شده، GIF، میم، تصاویر دیجیتال یا اسکرین شات باشند. این نوع محتوا معمولاً به یک طراح گرافیک یا ابزار طراحی نیاز دارد تا به شما در انجام کار کمک کند. پست‌های مبتنی بر عکس و تصویر، انواع محتوایی هستند که کسب‌وکارها بیشتر از آن برای افزایش تعامل با مخاطبان استفاده می‌کنند.

    برای اینکه بدانید برخی ایده‌ها برای ایجاد محتوای گرافیکی در فرایند تولید محتوا چیست، همراه ما باشید:

    • داستان سرایی تصویری: محتوای بصری برای داستان سرایی سریع عالی است. همانطور که شروع به تجربه کردن داستان گویی می‌کنید، به یاد داشته باشید که این داستان را به تصویر بکشید، نه اینکه توضیح دهید.
    • محتوای ایجاد شده توسط کاربر: طرفداران محصولات شما اغلب به دنبال راه‌هایی برای مشارکت هستند. و هیچ چیزی مانند محتوای تولید شده توسط کاربر وجود ندارد که به دنبال کنندگان شما نشان دهد که به نظرات آنها اهمیت می‌دهید.
    • اینفوگرافیک: شواهدی وجود دارد که بیان می‌کند به تصویر کشیدن داده‌ها می‌تواند خطاها را کاهش دهد و یادگیری و به یاد سپردن را تا ۸۰ درصد بهبود بخشد.
    • پشت صحنه: به اشتراک گذاشتن اسرار صنعت و محصول برای خوانندگان شما هیجان انگیز و جالب است. برای این کار می‌توانید از عکس‌ها یا ویدیو و … استفاده کنید.

    ۵. پیشنهادات محتوا به کاربران، روشی برای ایجاد لید

    منظور از پشنهادات محتوا در تولید محتوا چیست؟ نوع دیگر ساخت محتوا، پیشنهادات محتوا است که شامل تمپلیت، مقاله سفید، کتاب‌های الکترونیکی و … می‌شود و بازدیدکنندگان شما می‌توانند آن را دانلود کنند. برای دسترسی به این محتوا، مخاطبان شما باید فرمی را پر کنند و ایمیل خود را ارائه کنند. ۶۷ درصد از شرکت‌ها از تولید سرنخ به عنوان معیار اصلی برای سنجش موفقیت محتوا استفاده می‌کنند، یعنی شما باید هر گونه تلاش برای ایجاد محتوا را با پیشنهادات محتوا ترکیب کنید تا سرنخ‌های جدید جذب کنید. بهترین محتوا برای جذب لید آن است که مشکلی را برای کاربر شما حل می‌کند. معمولاً آنها مسائل را فوری حل می‌کنند و ارزش ماندگاری را به مخاطبان هدف شما ارائه می‌دهند.

    این ایده‌ها مثال‌هایی برای ارائه پیشنهادات به کاربران هستند:

    • کتاب‌های الکترونیکی یا وایت پیپر: کتاب‌های الکترونیکی و مقاله‌های سفید می‌توانند به خوانندگان شما درک عمیق‌تری از یک موضوع بدهند. همچنین می‌توانند به آنها در حل یک مشکل فوری کمک کنند.
    • ارائه تحقیقات معتبر که توسط خودتان انجام شده: داده‌ها بسیاری از کسب‌وکارها را هدایت می‌کند، اما هر کسب‌وکاری زمان یا منابع لازم برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز خود را ندارد. شما می‌توانید از دانش و شبکه خود برای گردآوری تحقیقاتی که بازدیدکنندگان شما نیاز دارند، استفاده کنید.
    • ابزارها و تمپلیت‌ها: یک پیشنهاد محتوای عالی به مخاطبان شما کمک می‌کند تا سریع‌تر از آنچه به تنهایی می‌توانند، مشکل را حل کنند. این باعث می‌شود ابزارهایی مانند ماشین حساب، چک لیست‌ها و … ارزشمند باشند. یعنی تمپلیت‌هایی که شما ارائه می‌دهید، می‌تواند هم اکنون و هم در آینده برای طرفداران شما مفید باشد.

    پلتفرم‌ها و کانال‌های تولید محتوا چیست؟

    کانال های توزیع محتوا در تولید محتوا

    محتوا همه جا وجود دارد، اما موفقیت آن به توانایی شما در تطبیق آن با رسانه‌ای بستگی دارد که در آن قرار می‌گیرد. وقتی صحبت از پست کردن محتوا در رسانه‌ها یا پلتفرم‌های موجود در آن رسانه‌ها می‌شود، یک اندازه برای همه مناسب نیست. محتوای رسانه‌های اجتماعی با محتوای وبلاگ متفاوت است، که خود با محتوای وبسایت متفاوت است. بنابراین، شما باید بدانید که چگونه محتوای خود را برای دستیابی به مخاطبان در جایی که هستند، تنظیم کنید.

    بیایید دستورالعمل‌هایی برای اشتراک گذاری محتوا در پلتفرم‌های مختلف را مرور کنیم:

    رسانه‌های اجتماعی، کانالی محبوب برای اشتراک گذاری محتوا

    اهمیت شبکه‌های اجتماعی در تولید محتوا چیست؟ ایجاد محتوا برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک هنر است و ارزش وقت شما را دارد، زیرا ۳.۹۶ میلیارد کاربر در سراسر جهان در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. به علاوه، کسی که شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کند یک لید بالقوه محسوب می‌شود زیرا به برند شما علاقه نشان داده و مشتاق دنبال کردن چیزی است که ارائه می‌دهید. بنابراین، شما مخاطبان مشتاقی دارید که آماده تعامل با محتوای شما هستند.

    در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد محتوا در برخی از کانال‌های اجتماعی محبوب آورده شده است:

    • فیسبوک: فیسبوک را می‌توان برای ایجاد گروه‌ها یا اشتراک گذاری با مخاطبان انبوه استفاده کرد. وقتی صحبت از اشتراک‌گذاری محتوا می‌شود، سوالات و ویدیوها بیشترین تعامل را دارند.
    • اینستاگرام: اینستاگرام بهترین گزینه برای به اشتراک گذاری تصاویر با کیفیت بالا و ویدیوهای کوتاه با شرح مختصر است. هشتگ‌ها تا زمانی که با حساب کاربری و کسب و کار شما مرتبط باشند، روی این پلتفرم به خوبی کار می‌کنند.
    • یوتیوب: یوتیوب حدود ۱.۳ میلیارد کاربر دارد و همچنان در حال افزایش است. کاربران برای تماشای ویدیوهایی با تنوع موضوعی مختلف به این پلتفرم مراجعه می‌کنند. برخی از موفق‌ترین محتواها در این پلتفرم، راهنماهای نحوه کار، وبلاگ‌ها، بررسی محصول و ویدیوهای آموزشی هستند.
    • TikTok: به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در زمان ما تبدیل شده که بیشتر برای ویدیوهای سرگرم کننده و کوتاه شناخته شده است. می‌توان از آن برای تعامل با مخاطبان کم سن‌تر (Millennial یا Gen Z) خود استفاده کرد.
    • توییتر: بهترین قابلیت‌های توییتر شامل پیام‌های کوتاه، تصاویر، هشتگ‌های مرتبط و ریتوییت‌ها است.

    وبسایت، پلتفرمی برای حفظ مشتری

    محتوای وبسایت باید روی سه مورد تمرکز کند: پرسونای مخاطب شما، کلمات کلیدی هدف و ارائه راه حل.

    مانند محتوای وبلاگ، نسخه موجود در وبسایت نیز باید بازدیدکنندگان را به طور منسجم و طبیعی به راه حلی برای مشکلشان راهنمایی کند.

    به محتوای وب، مانند نقشه محصول خود فکر کنید. مراقب باشید که بازدیدکنندگان را از طریق فیدهای رسانه‌های اجتماعی و سایر عناصر منحرف کننده از سایت دور نکنید. هنگامی که یک مشتری بالقوه را جذب کردید، باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا آنها را مشتاق، و این کارکرد کلیدی محتوای وبسایت شما است.

    مطالب وبلاگ، منبعی رایگان اما تاثیرگذار

    هدف از محتوای وبلاگ، حمایت از کسب و کار شما با جذب افراد و آوردن لید است. محتوای وبلاگ یک منبع رایگان است که اغلب مستقیماً با فروش مرتبط نیست، اما نباید آن را دست کم گرفت.

    مراحل و تکنیک های تولید محتوا چیست؟

    معمولا بازاریابان زمانی برای تلف کردن روی سیستم‌های ناکارآمد ندارند. به همین دلیل است که برای هر کاری که انجام می‌دهند فرآیندهایی ایجاد می‌کنند. به هر کمپین بازاریابی که تا به حال انجام داده‌اید فکر کنید؛ وبینارها، نظرسنجی‌ها و … هر کدام از آنها فرآیندی داشتند. ایجاد محتوا نیز تفاوتی ندارد و باید فرآیند مشخصی داشته باشد. برای ایجاد محتوا این مراحل را دنبال کنید، حدس و گمان را کنار بگذارید و فضای ذهنی خلاقانه‌تری ایجاد کنید:

    تکنیک های تولید محتوا

    ۱. تحقیقات سئو، یکی از تکنیک های تولید محتوا برای بیشتر دیده شدن

    ایجاد پرسونای مخاطب احتمالاً به شما ایده‌هایی در مورد اینکه چه موضوعاتی بنویسید و چه سؤالاتی ممکن است برای مخاطبان شما ایجاد شود، به شما می‌دهد که شروع خوبی است. اکنون، باید بررسی کنید که آیا این ایده‌ها می‌توانند در مقیاس بزرگ‌تر و برای گروه مخاطبان بزرگ‌تری اعمال شوند یا خیر. تحقیقات سئو (جستجوی کلمات کلیدی)، به شما میزان حجم جستجو شدن یک عبارت کلیدی خاص را نشان می‌دهد و اینکه آیا ارزش سرمایه گذاری برای ایجاد یک محتوا در مورد آن کلمه را دارد یا خیر.

    یکی از عوامل مهمی که به شما کمک می‌کند در نتایج موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشید، اعتبار دامنه شما است. اعتبار دامنه، با تعداد سایت‌هایی که به محتوای شما لینک می‌دهند سنجیده می‌شود.

    برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید یک کتابخانه نسبتاً بزرگ از محتوایی داشته باشید که به اندازه کافی برای استناد ارزشمند باشد. این بدان معناست که هر چه مدت طولانی‌تری محتوای باکیفیت بنویسید، اعتبار دامنه شما بیشتر می‌شود و رتبه شما در کلمات کلیدی رقابتی بالاتر خواهد بود که شما را در صفحه اول گوگل قرار می‌دهد.

    ۲. ایده پردازی، از مراحل مهم ایجاد محتوا

    اکنون که تعیین کرده‌اید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید، وقت آن است که ایده‌های محتوا را مورد بررسی قرار دهید. تحقیقات HubSpot نشان می‌دهد که بهترین راه برای سازمان‌دهی محتوا از طریق خوشه‌های موضوعی(Topic Clusters) است، به این معنی که یک صفحه ستونی طولانی و جامع بر اساس یک کلمه کلیدی ایجاد می‌کنید که به محتوایی که در موضوعات فرعی مرتبط با آن ایجاد کرده‌اید (مثلا پست‌های وبلاگ) لینک می‌دهد.

    شما می توانید از کلمه کلیدی اصلی خود برای ایجاد یک محتوای ستونی استفاده کنید که آن موضوع را عمیقاً پوشش می‌دهد، مثلا نحوه ایجاد محتوا. سپس، می‌توانید محتواهای کوتاه‌تری در رابطه با آن موضوع به محتوای اصلی وصل کنید مانند:

    • اینفوگرافیک
    • پست‌های وبلاگ
    • تمپلیت‌ها

    اینها به مخاطبان شما کمک می‌کند تا عمیق‌تر به موضوعات بپردازند و کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهند. می‌توانید برای ایده یافتن از کتاب‌هایی که خوانده‌اید، مطالعات صنعتی، سایت‌های رقبا یا جستجوهای مرتبط در SERP، الهام بگیرید. هنگامی که همه ایده‌های خود را نوشتید، می‌توانید تقویم محتوایی خود را توسعه دهید و شروع به ایجاد محتوا کنید.

    ۳. نوشتن، پایه و اساس اکثر محتواها

    نقطه قوت شما در تولید محتوا چیست؟ ممکن است نقطه قوت شما ویدیوها، گرافیک‌ها یا پادکست‌ها باشد، اما نوشتن پایه و اساس اکثر محتواهایی است که تولید می‌شوند. هر محتوایی که تولید می‌کنید، از دستورالعمل‌های نسبتا مشابهی پیروی می‌کند. در این بخش بیان می‌کنیم که نکات مفید محتوا نویسی چیست:

    برای مخاطب خود بنویسید.

    برای ساختن محتوایی که صدایش طنین انداز شود، از صدای مخاطب، تعبیرها و حتی طنز او استفاده کنید.

    به مخاطبان خود بگویید که چرا محتوای شما برای آنها مهم است.

    از عناوین، توضیحات متا و سایر تیزرها استفاده کنید تا مخاطبان خود را وادار به خواندن کنید. مزایای محتوای خود را درست در عنوان قرار دهید تا بدانند چرا باید آن را بخوانند.

    محتوایی منحصر به فرد ایجاد کنید.

    فقط اطلاعاتی را که در حال حاضر وجود دارد، بازگو نکنید. برای تاکید بر نکات خود، یک سبک منحصر به فرد را القا کنید یا به تحقیقات جدید استناد کنید.

    به یک ایده بچسبید.

    سپس، از محتوای خود برای تقویت آن ایده استفاده کنید. با پرداختن به موضوعات فرعی یا تلاش برای توضیح چندین موضوع نیمه مرتبط در یک محتوا، خواننده خود را گیج نکنید.

    به صدای خود وفادار بمانید.

    سعی نکنید مخاطب خود را نثر شیوا یا دایره لغات گسترده (که آنها اصلا شبیه به آن صحبت نمی‌کنند) تحت تاثیر قرار دهید.

    واضح و مختصر سخن بگویید.

    شما می‌خواهید مخاطبانتان با شما ارتباط برقرار کنند و از محتوای شما استفاده کنند. بنابراین، از آنها نخواهید که اصطلاحات تخصصی یا استعاره‌های گیج کننده را زیر و رو کنند.

    تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

    تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

    میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

    ۴. ویرایش محتوا، فرآیندی فردی و ذهنی

    روشی که شما محتوای خود (یا دیگران) را ویرایش می‌کنید یک فرآیند بسیار فردی و ذهنی است. ممکن است بخواهید محتوا را به مرور زمان ویرایش کنید، یا ممکن است چند روز صبر کنید و کار را با ذهنی بازتر و ایده‌ای تازه مرور کنید. ممکن است به دستور زبان اهمیت زیادی بدهید، یا ممکن است به دنبال یک محتوای محاوره‌ای باشید.

    در هر صورت، مواردی وجود دارد که هنگام ویرایش محتوای خود باید حتما به آنها توجه کنید، مانند صدای رسا، زبان واضح، جملات کوتاه و فضای خالی. در نظر بگیرید که یک همکار یا مدیر کار شما را نیز بررسی کند.

    ۵. بارگذاری محتوا، مرحله ایجاد دسترسی برای مخاطب

    اکنون که محتوای شما آماده است، باید آن را در جایی قرار دهید که افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم افزاری است که محتوای دیجیتال را میزبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که محتوای خود را در وبسایت خود (یا هر جای دیگری در وب) نمایش دهید.

    اما مزیت CMS در تولید محتوا چیست؟ این است که تمام محتوای شما را به هم متصل و ساماندهی کرده و در یک مکان ذخیره می‌کند. بنابراین، می‌توانید به راحتی به یک صفحه فرود در مقاله وبلاگ خود لینک دهید یا یک محتوای پیشنهادی را در یک ایمیل وارد کنید تا مخاطب بتواند آن را دانلود کند. علاوه بر این، می‌توانید نتایج تمام محتوایی را که برای یک کمپین خاص ایجاد کرده‌اید، تجزیه و تحلیل کنید (که می‌تواند به بازرسی محتوا کمک کند). یک CMS شما را از داشتن یک سیستم بازاریابی محتوای ناهماهنگ نجات می‌دهد.

    ۶. انتشار محتوا، مرحله نمایش محتوا به کاربر

    انتشار محتوا به سادگی کلیک روی یک دکمه است. بنابراین، چرا یک بخش به آن اختصاص داده‌ایم؟ زیرا همیشه به این سادگی نیست. می‌توانید بلافاصله پس از آپلود، محتوای خود را منتشر کنید یا می‌توانید با اختصاص زمان به بهینه سازی، تاثیر آن را به حداکثر برسانید. اگر به تازگی شروع به کار کرده‌اید، احتمالا می‌خواهید فوری محتوای خود را منتشر کنید، که تاثیر زیادی روی مخاطبان شما نخواهد داشت. اما اگر به یک برنامه منظم برای انتشار متعهد باشید، مانند ارسال یک پست جدید هر چهارشنبه، مخاطبان شما انتظار دارند که پست‌های منتشر شده در روزهای چهارشنبه را ببینند.

    نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که براساس ترندها یا رویدادها محتوای خود را منتشر کنید. برای مثال، اگر محتوایی درباره عید نوروز ایجاد می‌کنید، بهتر است آن را در زمان خاص خود منتشر کنید. CMS به شما این امکان را می‌دهد که پست‌ها را برای تاریخ و زمان مشخصی برنامه ریزی کنید.

    ۷. تبلیغ محتوا، روشی برای جذب مخاطب بیشتر

    ممکن است ندانید اهمیت تبلیغات در فرایند تولید محتوا چیست. اما پس از تولید محتوا، در نهایت، زمان تبلیغ محتوایی است که ایجاد کرده‌اید. شما می‌توانید این کار را از طریق رسانه‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و حتی تبلیغات کلیکی انجام دهید.

    برای تبلیغ محتوای خود، به این فکر کنید که مخاطبان شما در چه کانال‌هایی هستند. آیا آنها در فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب هستند؟ هر کجا که ممکن است باشد، مهم است که محتوای خود را در آن رسانه تبلیغ کنید. علاوه بر این، همکاری با اینفلوئنسرها یا سایر برندها به شما کمک می‌کند محتوای خود را تبلیغ کنید و به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

    تولید محتوا

    تجزیه و تحلیل نتایج تولید محتوا

    آخرین و مسلماً مهمترین مرحله در تولید محتوا، تجزیه و تحلیل نتایج محتوای شما است. برای اینکه بدانید اهمیت تحلیل نتایج در تولید محتوا چیست باید گفت که بدون داده، نمی‌توانید بدانید چه چیزی کار می‌کند یا چگونه کار را بهبود ببخشید.

    اما معیارهای سنجش موفقیت تولید محتوا چیست؟ چندین معیار وجود دارد که می‌توانید هنگام تجزیه و تحلیل محتوای خود آنها را بررسی کنید، بنابراین از اهداف خود به عنوان راهنما برای تنظیم برخی پارامترها استفاده کنید. هر آنچه که می‌خواهید با محتوای خود به آن برسید، به شما در انتخاب معیارها کمک می‌کند.

    آنچه شما تجزیه و تحلیل می‌کنید کاملاً به شما بستگی دارد، اما در اینجا چند ایده برای ردیابی معیارها معرفی می‌کنیم:

    • بازدید از صفحه: این معیار، تعداد کاربرانی است که از محتوای شما بازدید می‌کنند. برای پست‌های وبلاگ، این مورد تعداد کسانی است که از صفحه بازدید می‌کنند، اما برای هر نوع محتوایی، معمولاً یک تعریف برای “بازدیدها” وجود دارد که به شما اطلاع می‌دهد محتوای شما چند بار و توسط چند کاربر منحصر به فرد مشاهده شده است.
    • ترافیک ارگانیک: میزان ترافیکی که از موتورهای جستجو به صفحه شما می‌آید. این ترافیک بدون پرداختی است که از رتبه بالا در گوگل یا سایر موتورهای جستجو به دست می‌آورید.
    • نرخ پرش: درصد بازدیدکنندگانی که پس از بازدید از یک صفحه، سایت شما را ترک می‌کنند. این یک معیار مهم برای بررسی است زیرا می‌تواند به شما اطلاع دهد که افراد علاقه‌مند به کلیک کردن روی پست‌های شما و ورود به صفحه شما هستند، اما محتوای تولید شده رضایت بخش نیست.
    • نرخ‌های تبدیل: درصد بازدیدکنندگانی که با یک CTA درگیر می‌شوند، چه پیشنهاد محتوا باشد یا پر کردن یک فرم.
    • نرخ‌های تعامل: تعداد افرادی که از طریق لایک، اشتراک گذاری، نظر دادن یا به روش‌های دیگر با محتوای شما تعامل دارند.
    • رشد مخاطب: مشترکین یا سرنخ های جدید که از طریق یک محتوا جذب می‌شوند.
    • زمان در صفحه: مدت زمانی که کاربر در صفحه شما حضور دارد، خواه یک پست وبلاگ باشد یا یک ویدیو (برای محتوای ویدیویی، این زمان ممکن است متوسط ​​زمان تماشا باشد). مهم این است که از کجا رفت و آمد کاربران را پیگیری کنید. آیا آنقدر در صفحه می‌مانند تا پست را بخوانند یا محتوا را مصرف کنند؟

    تجزیه و تحلیل نتایج تولید محتوا

    • کمپین‌های پولی: میزان ترافیکی که از کمپین‌های پولی وارد می‌شود. اگر از پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی حمایت مالی می‌کنید یا برای تبلیغات موتورهای جستجو هزینه می‌کنید، مهم است که میزان ترافیک ناشی از آن کمپین‌ها را پیگیری کنید.

    در این جلسه آموختی که تولید محتوا چیست. تولید محتوا یک فرآیند طولانی مدت و روتین است که بازدهی فوق العاده‌ای برای شما دارد. هنگامی که فرآیند ایجاد محتوا را شروع کردید، می‌توانید کارهای خلاقانه‌ای انجام دهید که نه تنها مخاطبان شما را خوشحال می‌کند، بلکه کسب و کار شما را نیز رشد می‌دهد. در ادامه درس‌های بازاریابی محتوایی همراه ما باشید.

    Sending
    User Review
    0 (0 votes)

    اعلام ديدگاه

     

    هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

    عضویت در خبرنامه کالج تپسل

    لطفا منتظر بمانید ...

    عضویت شما با موفقیت انجام شد.

    آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.