در درسهای گذشته از دوره آموزش بازاریابی محتوایی، به توضیح اینکه بازاریابی محتوا چیست عنوان مقاله چیزی است که توجه را جلب و افراد را به خواندن بیشتر تشویق میکند. بهترین عنوان برای مقاله، آن است که باعث میشود محتوای شما دیده و به اشتراک گذاشته شود. اما چه نکاتی باعث میشود یک عنوان عالی بنویسید؟ و چگونه میتوانید مطمئن شوید که عنوان مقاله شما موثر است؟
در این درس، ما درباره اینکه عنوان مقاله چیست، انواع مختلف آن، آنچه عنوان را عالی میسازد و مزایای داشتن یک عنوان و نکاتی برای انتخاب عنوان مقاله موثر صحبت خواهیم کرد و همچنین چند مثال برای کمک به شما در شروع کار ارائه خواهیم داد.
عنوان مقاله توضیح مختصری از محتوای مقاله ارائه میدهد. برای اینکه بازاریابی محتوایی شما نتیجه داشته باشد، مخاطب باید به محتوای شما واکنش نشان دهد و عنوان مقاله میتواند به مخاطب دلیلی برای کلیک کردن روی محتوای شما بدهد. عنوان مقاله جذاب باید مختصر، دقیق و آموزنده باشد و دقیقاً به خواننده بگوید که مقاله در مورد چیست. ضروری است که مرتبطترین کلمات کلیدی خود را در عنوان خود بگنجانید تا مقاله شما در جستجوهای آنلاین بیشتر دیده شود و بیشترین اطلاعات را در کمترین تعداد کاراکتر ممکن منتقل کند.
هنگام نوشتن، یکی از مهمترین کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که عنوانی ایجاد کنید که خوانندگان را جذب کند. در واقع عنوان چیزی است که شما برای جلب توجه مردم و ترغیب آنها به خواندن بیشتر استفاده میکنید. عنوان مقاله انواع مختلفی دارد و هر کدام هدف خود را دارد. شما بسته به هدفی که دارید باید از نوع مناسب آن برای محتوای خود استفاده کنید.
چه برای گرفتن بک لینک محتوا تولید میکنید، چه برای تولید محتوای شبکههای اجتماعی خود و چه به هر دلیل دیگری، هدف از نوشتن عنوان مقاله، معرفی موضوعی است که در مورد آن مینویسید، ترغیب مردم به خواندن بیشتر، تشویق به اشتراک گذاری یا توصیف مختصر آن موضوع است.
یک عنوان عالی میتواند به اهداف دیگری نیز دست یابد، مانند:
اگر میخواهید بدانید برای موفقیت یک محتوا، تاثیر عنوان مقاله چیست، هنگام نوشتن عنوان مقاله، از این نکات استفاده کنید تا آنها را قوی، جذاب، واضح و آموزنده کنید:
ویژگیهای یک عنوان مقاله چیست؟ اگر یک عنوان مقاله شامل این ویژگیها باشد، میتوان اطمینان حاصل کرد که موثر واقع میشود و به شما در رسیدن به هدف کمک خواهد کرد:
انتخاب عنوان مقاله خوب برای جلب توجه مردم به محتوای شما ضروری است. عنوان نه تنها توجه مخاطبان را به خود جلب میکنند، بلکه آنها را متقاعد میکنند که در صفحه بمانند و بیشتر بیاموزند.
با پیروی از نکات بالا، میتوانید عنوانهایی ایجاد کنید که واضح، جذاب و آموزنده باشند و این کمک میکند محتوای شما توسط افراد بیشتری مشاهده شود.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
از آنجایی که این مقاله در مورد عنوانها است، در این بخش چند نمونه عناون در مورد همین موضوع و کلمه را بیان میکنیم:
توجه داشته باشید که چگونه برخی از تکنیکهایی مانند اعداد، سوالات، مراحل و جذابیتهای احساسی در این عنوانها استفاده شده است.
داشتن یک عنوان عالی برای یک مقاله مزایایی دارد، از جمله:
اکنون پاسخ خود را برای این سوال پیدا کرده اید که “عنوان مقاله چیست؟”
عنوانها برای دیده شدن و خواندن محتوای شما بسیار مهم هستند، چه این محتوا یک مقاله باشد یا یک پروفایل حرفهای. با استفاده از نکات و تکنیکهای این مقاله میتوانید عنوانی ایجاد کنید که به موفقیت محتوای شما کمک کند. به یاد داشته باشید که عنوان مقاله را مرتبط، جالب و سرراست نگه دارید!